عیب یابی سیستم های انتقال قدرت مرسدس بنز

تصویر مباحث مربوط به مرسدس بنز
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
aliseyedi
پست: 7
تاریخ عضویت: 04 فوریه 2011, 14:25
نوع خودرو: BENZ C230 2006
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشکل گیربکس مرسدس بنز c230 2006

پست توسط aliseyedi » 07 دسامبر 2013, 23:01

mz نوشته شده:شما برای دیاگ زدن فقط از نرم افزار استار ( Star das xentry ) استفاده کن این نرم افزار دیاگ وحشتناک قدرتمنده و نرم افزار رسمی کمپانی هستش.... اونجا اگه مشکل الکترونیکی باشه یا از شیر برقی یا سنسور واست مینوسه و دقیق مشکلو میگه اگه نه که احتمالش خیلی کمه از باند و کلاچ گیربکس یا تورک کانورتور باشه چون اونا عمر بالایی دارن و به این راحتیا خراب نمیشن. دو تا فیلم تست این گیربکسهارو ببینی منظور عرایض بندرو متوجه میشی.
ولی اکثرا" مشکل از شیر برقیها و ساعت هستش که اینجوری میشن نه فقط بنز و گیربکس های zf ,کلا" اتوماتهایی که با کنترل الکترونیکی کار میکنن استهلاکش از همین قسمته چون بر اساس سرعت ماشین موقعیت دریچه گاز و پدال زیرپای راننده روغن تحت فشار گیربکس توسط یک صفحه با مسیر های عبوری متعدد که روی اون تعبیه شده باعث باز یا بسته شدن یه سری سوپاپ و عملکردن شیر برقیها برای تعویض دنده میشه و اینجوری صفحه کلاچ ها و باند ها ی ترمز مجموعه عمل میکنن و تعویض به دنده سبکتر یا سنگین تر انجام میشه! اصولا" یه تایم تعویض یا ساعت کار دارن این قطعات و بعد از اون دیگه راندمان اولیه رو ندارن بعد از مدتی هم ایجوری مشکل میزنه بیرون( میدونم از این مسئله مطلع هستی ولی یه تفکر غلط اینه که چون فلان برند کارش نقص نداره پس استهلاکم نداره قدیم هم میگفتن یه بنزو اگه تعمیر اساسی بکنی دیگه رفت تا 5 سال دیگه که بری تعمیرگاه و ماشینو سرویس کنی)....اصولا" چیزی که من دیدم تو اتوماتها از مدل های ضعیف هر 60-65 هزارتا تا مدل های درستو حسابی بعد از 150-160هزارتا نیاز به این سرویس دارنو یه خرج اساسی رودست آدم میزارن و یه چیزه عادیه با این حال تعریف شما از مشکل یه چیزه برداشت من یه چیزه دیگه میتونه باشه و ممکن غلط باشه،اگه مشکل از نزدیک دیده بشه بهتره. به هر حال امیدوارم این حال گیری که بعد از خرید ماشینت پیدا شده ( یه جوری آدمو از ماشین دلسر میکنه ) با وقت و هزینه کم حل بشه و از سواریش لذت ببری.
آقا شرمنده کردین چقد وقت گذاشتین ممنونم. لطف میکنید شما یه تعمیرگاه خوب بهم معرفی کنید؟ راستش هزینه اش مهم نیست من همون موقع هم حاضر بودم ساعت و تعویض کنم ترسم این بود تشخیص اشتباه بدن و دوباره مشکل پاربرجا باشه حالا باید یقه تعمیرکار و بگیرم ۱۰ میلیون چرا کردی تو پاچه من!
نمایه کاربر
mz
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: 12 ژولای 2011, 00:10
نوع خودرو: ...
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشکل گیربکس مرسدس بنز c230 2006

پست توسط mz » 08 دسامبر 2013, 00:38

برای سورس تعمیرگاهی که آقای نبوی ( محمد) اصولا" آدمهای مناسب و کار بلدیو میشناسه و شناسنامه بنز سواریو بنز شناسیش عالیه حداقل از من حقیر خیلی بیشتره...با اینحال موشیخ هست که بنز g کلاس فرهاد کاشانی تو تهران وو ایشون از پسش بر اومدن من خودم یه تعمیرکار خوب داشتم که چند وقت پیش به رحمت خدا رفت از مریضی... به تاپیک زیر و صاحب تاپیک هم رجوع کن انوم مشکل گیر باکس داشت که منابع جالبی داره البته نمونه مال ایشون کنترل الکترونیکی نیست و با فشار روغن و سنولوئید (مکانیکی) کار میکنه آمار آلبرتم ازش بگیر از ایشونم راهنمایی بگیر ...... آدم قدیمی هست ولی من خودم شاهد بودم همینا چه کارایی بلدن ...
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 49&t=88868
(یه بنزیو تو مشهد بردیم سمت گاراژدارا یه بنده خدایی بود دوره دیده جی ام! ماشین گیرباکسش بد بهم ریخته بود تا جایی که یه سری از مسیرو مجبوری دنده عقب رفتیم همه می گفتن گیرباکس سوخته و باید تعمییر اساسی بشه و این داستانا رفتیم پیش ایشون رفت تو چال اومد بیرون بیرون گفت پول خورد داری یه 500تومنی دادم بهشون گفت خدا بده برکت یه فیشت قطع شده بود، برات دوباره جا زدم!

یادش به خیر اولین بار گیرباکس اتوماتیک رو تو دانشگاه من درس دادم و الانم قصد دارم مطالبی که در این خصوص و مشخصات فنی قطعات مرسدس بنز رو تو همین کلوپ بزارم و سطح علمیشو بیارم بالا....
ولی در آخر به یک نظر و یک تعمیرگاه بسنده نکن الان دیگه مثل قبل یه سری از کاسبا حبیب خدا نیستن !
گاه بدست نیاوردن آنچراکه میجویی یک شانس بزرگ است...
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشکل گیربکس مرسدس بنز c230 2006

پست توسط Mohammad » 08 دسامبر 2013, 12:24

بنظرم همون تعمیرگاه پاسداران بهترین گزینه هست.
ماشینای قدیمی بخصوص برای سیستم سوخت و گیربکس اتومات مشکل اولیشون عیب یابی و پیدا کردن قسمت خراب بود و تازه بعد تشخیص عیب مشکل تعمیر پیش میومد .برای همین زیاد پیش میومد که اشکال اصلی پیدا نمیشد و از روی تشخیص مکانیک اونقدر قطعه های سالم و خراب عوض میشد تا بالاخره مشکل حل بشه .ولی خوشبختانه ماشینای جدید از این نظر راحت تر هستن و دستگاه عیب یاب قطعه خراب رو تشخیص میده.
شما الان ماشین رو تعمیرگاه ببری راحت معلوم میشه که اشکال از کجاست و حتی پارت نامبر ساعت گیربکس رو میده و مشخص میشه از سری های اولیه هست که مشکل داشتن یا قبلا عوض شده و... البته هنوزم تجربه خیلی مهم هست و تعمیرگاهی که با موردهای بیشتری سروکار داشته بهتر میتونه کمک کنه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
sh107
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 288
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2012, 22:05
نوع خودرو: 350SLC
محل اقامت: tehran
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشکل گیربکس مرسدس بنز c230 2006

پست توسط sh107 » 17 دسامبر 2013, 13:47

دوست عزیر فقط
اینو بدون از روغن گیربکست نیست
یا میتونه از فیبر باشه یا خوده ساعت گیربکس اگه هم عوض بشه باید کد هم بهش داد
همیشه قبل از خرید ماشین چکش کنی بد نیست
aliseyedi
پست: 7
تاریخ عضویت: 04 فوریه 2011, 14:25
نوع خودرو: BENZ C230 2006
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشکل گیربکس مرسدس بنز c230 2006

پست توسط aliseyedi » 21 دسامبر 2013, 00:28

ماشین رو بردم پیش یه گیربکس کار حرفه ای بنام حسین اسماعیلی در خیابان آزادی. مشکل فیبر ساعت تشخیص داده شد دوستان. ۲.۵ فیبر+۱تومن کد+هزینه تعویض و روغن ۵۲۰۰ فاکتور زدن برام. فکر کنم ۲ شنبه ببرم بخوابونم به امید خدا. از کمک همه ی دوستان متشکرم. نتیجه ارو برای دوستان باز هم شرح خواهم داد
نمایه کاربر
sh107
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 288
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2012, 22:05
نوع خودرو: 350SLC
محل اقامت: tehran
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشکل گیربکس مرسدس بنز c230 2006

پست توسط sh107 » 21 دسامبر 2013, 09:13

سید حسین کارش گیربکس هست
ولی خوبه همچین تایپیکی هست که متوجه شدم که کدی رو که ما واسشون میزنیم فلان هزار تومان صاحب کارشون میگیره 1 میلیون تومان از مشتری
نمایه کاربر
sh107
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 288
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2012, 22:05
نوع خودرو: 350SLC
محل اقامت: tehran
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشکل گیربکس مرسدس بنز c230 2006

پست توسط sh107 » 22 دسامبر 2013, 23:40

[quote="sh107"]
w1242640
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2013, 21:44
نوع خودرو: w126
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: عیب یابی سیستم های انتقال قدرت مرسدس بنز

پست توسط w1242640 » 06 آپریل 2014, 22:37

باعرض سلام و وقت بخیر
دوستان یک سوال فنی داشتم،گیربکس اتوماتیک 126 استارت چپ یک مقدار قوی تر از 124 هست و یک کمی هم بزرگتر و گلدنی ها هم به یکدیگر می خوره، می خواستم بدونم که 124 6سیلندر با چهار سیلندر گیربکس اتوماتیک یکسان دارند و آیا می شه گیربکس 126 استارت چپ را رو 124 گذاشت به اتاق گیر نمیکنه و جا میشه ؟ چون گیربکس کوچیکا ضعیفترند.
w1242640
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2013, 21:44
نوع خودرو: w126
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: عیب یابی سیستم های انتقال قدرت مرسدس بنز

پست توسط w1242640 » 07 می 2014, 22:28

با عرض سلام مجدد
می خواستم سیستم asd ماشین را راه اندازی کنم،پمپ روغن سرویس شده و لوله ها و مخزن سالمه ، دوستان کسی اطلاعاتی در مورد نحوه ی شروع به کار asd توسط رله و سنسور دیفرانسیل داره و چگونگی تست و درستی سیستم الکترونیکی آن
ماشین 126 هست
با تشکر
ارسال پست

بازگشت به “Mercedes Benz”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان