این اسپرت‌‌های آلمانی در ایران، تقلبی هستند!

تصویر مباحث مربوط به شرکتهای خودروسازی آلمانی

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Mohsen GT
يار همراه
پست: 967
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2005, 02:39
نوع خودرو: 111
محل اقامت: تهران
تماس:

این اسپرت‌‌های آلمانی در ایران، تقلبی هستند!

پست توسط Mohsen GT » 18 اکتبر 2016, 23:00

تصویر

در این سال‌ها با افزایش زاد ولد اسب‌های بخار، بعضی از ماشین‌سازهای متمدن، برندی متمایز برای ساخته‌های قدرتمندشان در نظر گرفته‌اند. پشت این حرکت دلیل قانع کننده‌ای وجود دارد، مشاهده‌ی لگوی M Power در پشت ب‌ام‌و یا AMG در مرسدس‌بنز، یعنی اینکه با قوی‌ترین نمونه‌ تولیدی در آن کلاس طرف هستید.

دقیق‌تر بگو، M power و AMG یعنی چه؟

تصویر

ابتدا AMG در ۱۹۶۷ بوجود آمد و کمی بعد در ۱۹۷۲، سر و کله‌ی M Power پیدا شد. این شرکت‌ها به عنوان زیرمجموعه، به ساخت قوی‌ترین نمونه‌های بنز و ب‌ام‌و مشغول هستند.

داستان این برند‌های تقلبی چیست؟

برای خرید مدل‌های AMG و M power باید پول زیادی خرج کنید، مثلا برای تهیه‌ی یک ب‌ام‌و M3 باید بیش از دو برابر یک ۳۲۸i هزینه کنید! حالا چگونه می‌شود با مبلغ یک ۳۲۸i، ام سه سوار شوید؟ راه حل ساده است، از خیابان شوش یک لگوی M3 بخرید و بر روی درب صندوق نصب کنید! در کشورمان مدل‌های واقعی M Power و AMG بسیار کمیاب هستند، ولی از هر ده نمونه بنز و ب‌ام‌و معمولی، هشت‌تا‌ی آنها برچسب مذکور را بر صندوق دارند! این عمل از دیدگاه ماشین‌‌بازاها بسیار ناپسند محسوب می‌شود، چرا که هر ماشینی در کالبد خود دوست داشتنی است و دلیلی برای تقلب وجود ندارد.

حالا مشکل کجاست؟

تصویر
توضیح تصویر: شرمنده‌ام! مدل‌های AMG برای این اتاق فقط با کد S63 و S65 عرضه شدند، نه با S500.

هر کسی اختیار دارد تا حدی که قانون اجازه می‌دهد، در خودرویش تغییر ایجاد کند. مالکان خودروهای قلابی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ پولش را داده‌اند، می‌خواهند برچسب AMG یا M power بچسبانند! اما مشکل از زمانی شروع می‌شود که اکثراً مدعیِ داشتن ام پاور یا آ ام گ واقعی هستند! البته این موضوع فقط در کشورمان دیده نمی‌شود.

از کجا بفهمیم تقلبی هستند؟

نیازی به ذره‌بین ندارید! اطلاعات زیر کمک می‌کنند به سادگی یک مدل تقلبی را از نمونه‌ی واقعی تشخیص بدهید.

کیت بدنه

تصویر
توضیح تصویر: جزئیات مدل M3 (سمت چپ) با سری سه معمولی متفاوت است. حتی سقف این ماشین از فیبر کربن پوشیده شده است.

در فرم بدنه اطلاعات بسیاری نهفته است. مدل‌های اسپرت دارای کاپوت ورم کرده، گلگیرهای عریض‌، رکاب‌های اسپرت، سپر جلو با شکاف‌های بزرگ هستند و معمولا بر روی گلگیر هواکش‌های تزئینی دارند. جهت اطمینان، مدل آن ماشین را سرچ کنید و از روی تصاویر قضاوت کنید. به عنوان مثال، اگر ‌سوژه ب‌ام‌و سری سه باشد، عبارت “M3” را جستجو کنید. اگر اتاق پنج است “M5” و… اگر مرسدس است، کد اتاق به همراه عبارت “AMG” سرچ شود، مثلا “E Class AMG”.

ترمز

تصویر
توضیح تصویر: نمای برش خورده از سیستم ترمز C63 AMG مدل ۲۰۰۸


لگوی M یا AMG بر روی کالیپر ترمز قابل مشاهده است. علاوه بر این، اندازه‌ی دیسک ترمز بسیار بزرگتر از مدل‌های معمولی است.


رینگ و لاستیک‌

تصویر

مدل‌های اصیل، دارای رینگ و لاستیک‌های عظیم‌الجثه هستند. لاستیک‌های عریض مسابقه‌ای و رینگ‌های اینچ بالای آنها به راحتی قابل تشخیص هستند.

اگزوز

تصویر

ساخته‌های جدید دارای دو یا چهار لول اگزوز در طرفین هستند. ضمنا لگوی AMG بر سراگزوز‌ مرسدس‌بنزهای اسپرت حک شده است.

سر و صدا

تصویر

خودروی اسپرت است و نعره هایش، صدای اصلی خودرو را از یوتوب دانلود و گوش کنید (برای این منظور عبارت “نام خودرو+Exhaust Sound” را گوگل کنید). اتومبیل مورد بررسی باید آوایی شبیه به آن داشته باشد.

شتابگیری

تصویر

سعی کنید با فاصله‌ی کمی، سوژه را تعقیب کنید! مطمئن باشید راننده در اولین فضای خالی تخته گاز می‌کند. حالا صرف‌نظر از صدای اگزوز، شتابگیری خودرو چگونه بود؟

تریم داخلی

تصویر

اگر توانستید، کابین را بررسی کنید. در نمونه‌های واقعی از پارکابی گرفته تا صندلی‌ها و پشت‌آمپر، همگی با نماد AMG یا M مزین شده‌اند. علاوه بر این با فیبر کربن ملاقات تنگاتنگی خواهید داشت! راستی، فُرم فرمان هم با نمونه‌‌های معمولی تفاوت دارد.

پیشرانه

تصویر

توضیح تصویر: این پلاک می‌گوید کدام تکنسین مرا سرهم کرده!

از آن مواردی است که هیچ متقلبی نمی‌خواهد نشان دهد! اگر شانس با شما یار بود، پیشرانه‌ی اسپرت از مدل معمولی به وضوح قابل تشخیص است.

با آگاهی از موارد بالا، این‌بار با خیال راحت مدل‌های بی اصالت را شناسایی کنید.

تغییر هویت خودرو به این موارد محدود نمی‌شود، پرایدی که آرم فولکس‌واگن، یا برلیانسی که آرم ب‌ام‌و می‌چسباند، همگی در این دسته جای می‌گیرند! نظر شما راجع این افراد چیست؟

نمایه کاربر
amiraaaa
شروع حركت
پست: 43
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2013, 01:59
نوع خودرو: Sonata yf,mg3,wv gol
محل اقامت: تهران

Re: این اسپرت‌‌های آلمانی در ایران، تقلبی هستند!

پست توسط amiraaaa » 25 اکتبر 2016, 12:01

مقاله بسيار جالبي بود متاسفانه هميشه اين روند وجود داشته حتي خنده دار s350 كه با چسباندن ارم s63 با زيركي توانسته بود خودرو خود را قالب كند و خريدار كه اطلاعاتي از خودرو نداشت و به اسناد خودرو هم توجه نكرده بود كلي مبلغ اضافي پرداخت كرده بود

نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: این اسپرت‌‌های آلمانی در ایران، تقلبی هستند!

پست توسط Mohammad » 27 اکتبر 2016, 09:40

سلام
ممنون محسن ، تاپیک جالبی هست :-)
بدتر از همه چیز کیفیت افتضاح کیت های بدنه و رینگ های چینی هست که خیلی مرسدس ها و ب ام و ها رو از قیافه انداخته و ظاهر ماشین های خسته و بی کیفیت رو بهشون میده.البته افت کیفیت سواری و خطرهایی که رینگ های چینی داره هم نباید گذشت.
مشکل این هست که از سال 84-85 تعداد زیادی مرسدس و ب ام و وارد بازار شد و به مرور دست افرادی افتاد که هیچ شناختی از اون ماشینا و پرنسیپ سوار شدن و استفاده از این ماشین ها رو ندارن و نتیجه اینه که الان پیدا کردن یه مرسدس دهه 90 سالم راحت تر از پیدا کردن یه سی کلاس 2005 به بالا هست.
الان جوری شده که وقتی تو خیابون اس کلاس اتاق 221 با سپر و رینگ و چراغ فابریک میبینم انگار که مرسدس گالوینگ دیده باشم :-(
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»

ارسال پست

بازگشت به “كلوپ خودروهاي آلماني”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان