رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

تصویر مباحث مربوط به شرکتهای خودروسازی آلمانی

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست

آيا اين پلاک استاندارد و مطابق با اصالت خودروهاي کلاسيک هست؟

بلي
34
36%
خير
60
64%
 
مجموع رای گیری: 94

نمایه کاربر
احمدی محصل
دنده 1
پست: 1771
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 22:28
نوع خودرو: پژوپارس -انشالا بنز
محل اقامت: (ایران -27 )

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط احمدی محصل » 31 می 2013, 20:16

احمدی محصل نوشته شده:سلام.
(بااجازه سید امیر عزیز) این هم اطلاعیه دولت درباره خودروهای کلاسیک مربوط به دوسال پیش .خودتون مقایسه کنید :


آئین نامه خودروهای کلاسیک
آئیننامه خودروهای کلاسیک
نویسنده : کمیته کلاسیک فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی

بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده 7 آئین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده مصوب 26-6-82 آئین نامه تعیین ضوابط
خودروهای کلکسیونی به شرح ذیل به تصویب کار گروه مربوطه رسید .
ماده 2) تعاریف

2-1- خودروهای کلکسیونی : به طور کلی خودروی کلکسیونی به موجب این آئین نامه به سه نوع 1- آنتیک 2- کلاسیک 3- با
ارزش معنوی تقسیم می شود

2-2- خودروی آنتیک : خودرویی که بیش از 50 سال از تولید آن گذشته باشد
.
2-3- خودروی کلاسیک : خودروی است که از تولید آن بیش از 25 سال گذشته باشد و عواملی چون طراحی خاص آن – مهندسی
ساخت – سبک استفاده از آن و یا حتی سلامت کامل فنی و یا کاربردی آن بعد از گذشت بیش از دو دهه می تواند بر ارزش آن
اضافه نماید .
2-4- خودروی با ارزش معنوی : این نوع خودرو همان طور که می تواند مشمول بند 2 و3 تعریف شده بالا باشد ، از طرفی به
دلیل وابستگی احساسی و موروثی و یا تاریخی آن نزد مالک بسیار با ارزش است
.
2-5 معاینه فنی خودروی کلکسیونی : متناسب با استاندارهای زمان تولید آن انجام می گیرد

2-6 شناسنامه خودروی کلکسیونی : سندی است مبنی بر کلکسیونی بودن یک خودرو که کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی آن
را بر اساس ضوابط تشخیص خودروهای کلکسونی به تصویب کار گروه رسانده و آن را صادر می نماید .

2-7 پلاک کلکسیونی : پلاکی که توسط معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا پس از اخذ برگ معاینه فنی و بر اساس معرفی کمیته
کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی برای خودروی کلکسیونی صادر و مجوز تردد آن محسوب می شود. این پلاک می تواند بر اساس
شخصی و یا دولتی بودن خودرو صادر شود
.
2-8کار گروه : عبارت است از گروه کارشناسی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی که در ماده 7 آئین نامه نحوه از رده خارج
کردن خودروهای فرسوده ( مصوبه شماره 2508 / ت 22175ه مورخ 24-1-132) آمده است
.
ماده 3 ) صدور شناسنامه و پلاک مخصوص خودروی کلکسیونی

3-1- مرجع تشخیص و صدور شناسنامه خودروی کلکسیونی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی میباشد.

3-2- نحوه تشخیص و ریز ضوابط مربوط به انواع خودروهای کلکسیونی وصدور شناسنامه مخصوص ، توسط کمیته کلاسیک
فدراسیون اتومبیلرانی تعیین و به تصویب کار گروه خواهد رسید.

3-3- مرجع صدور پلاک کلکسیونی بعهده معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا می باشد.

3-4- مراحل اجرائی اخذ پلاک کلکسیونی
:
1- کارشناسی خودرو توسط کار گروه کمیته کلاسیک فدراسیون

2- صدور شناسنامه کلکسیونی توسط کمیته کلاسیک فدراسیون

3- معرفی خودرو پس از مراحل فوق جهت اعزام به مراکز معاینه فنی

4- صدور پلاک کلکسیونی توسط ناجا پس از طی مراحل فوق و ارائه مدارک قانونی مبنی بر احراز هویت و مالکیت خودرو

تبصره : 3-4 الف : اخذ پلاک کلکسیونی مشروط به اخذ معاینه فنی خودرو می باشد

ب: نقل و انتقال خودروی کلکسیونی که به تشخیص کار گروه کمیته کلاسیک آمادگی بازسازی استاندارد داشته باشد پس از اخ
ذ شناسنامه خودروی کلکسیونی بلامانع است بدیهی است این خودرو تا زمان اخذ معاینه فنی مجاز به تردد نمی باشد .

3-5- مدت اعتبار معاینه فنی خودرو کلکسیونی بر اساس استاندارد های بین المللی دو سال می باشد .

3-6- پلاک جدید کلکسیونی به منزله مجوز تردد خودرو است . تردد غیر مجاز این خودروها تخلف محسو.ب شده و مجازات آن
توسط معاونت راهنمائی و رانندگی ناجا تعیین خواهد شد
.
3-7- پس از صدور پلاک جدید کلکسیونی پلاک قبلی خودروی مربوطه به عنوان یک عنصر تزئینی و تاریخی نزد مالک حفظ
خواهد شد .
ماده 4) عوارض و هزینه ها

4-1- هزینه صدور شناسنامه خودروی کلکسیونی به ازاء هر سیلندر 50.000 ریال میباشد که باید در وجه حسابی به نا م
فدراسیون اتومبیلرانی ( کمیته کلاسیک ) واریز میشود.

4-2- نرخ عوارض مربوط به صدور پلاک کلکسیونی متعاقبا توسط معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا تعیین و به تصویب خواهد
رسید.
4-3- مالیات خودروهای کلکسیونی به ازاء هر سیلندر 30.000 ریال می باشد که باید به حساب شهرداری واریز شود
.
4-4- مرجع بازنگری و اصلاح در عوارض و هزینه های مذکور در این ماده بر اساس تفاهم نهادهای ذکر شده می باشد
.
ماده 5) معافیتها

5-1- خودروهای کلکسیونی که در نهایت موفق به اخذ شناسنامه و پلاک کلکسیونی شده اند جزء خودروهای فرسوده محسوب نمی
شوند و بعد از اخذ معاینه فنی هیچگونه ممنوعیت تردد ندارند
.
5-2- خودروی کلکسیونی که مجاز به تردد می باشد می تواند سالانه حداکثر تا 5.000 کیلومتر مسافت تردد نمایند و بدیهی است
در صورت مشاهده تخلف به ازاء هر کیلومتر .جریمه ای معادل 20.000 ریال توسط معاونت راهمکایی و رانندگی ناجا مشمول
جریمه خواهد شد.
فک کنم یه جورایی این مصوبه بایگانی شده میخاد کم کم اجرایی بشه .اما این همه خودروی نان آور. اقشاری که درآمدشون صرفا خودروشون هست والبته باعمربالای 30 سال واقعا نمی دونم !!!!

نمایه کاربر
Benz280w108
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 370
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2012, 15:52
نوع خودرو: Benz W108/W114/W116
محل اقامت: تهران شهرک اکباتان
تماس:

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط Benz280w108 » 06 ژوئن 2013, 22:27

موندیم بین دو راهی
پلاک تاریخی خیلی خوب بود به شرطی که محدودیت تردد نداشت بابا من روزی 20 کیلومتر با ماشینم نچرخم دغ می کنم (مبالغه کردم)
اون وقت اینا می گن حتی توش نمی تونی عروسی بگیری آخه این چه قانونیه
خب ماشین پلاک ملی بمونه خیلی هم بهتره
بازسازي بنز 280S اتاق 108 http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 47&t=75381
(رامین مهزاد)

نمایه کاربر
ALISPEED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 122
تاریخ عضویت: 17 ژانویه 2012, 02:25
نوع خودرو: pontiac Firebird 77
محل اقامت: بوشهر

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط ALISPEED » 07 ژوئن 2013, 17:32

ALISPEED نوشته شده:ببخشید مزاحم شدم.
یه سوآل داشتم.
پلاک تاریخی به ماشینای با ارزشی که مثلا اوراغی بوده و هیچ مدرکی غیر از برگه اوراغی نداره یا مثلا مزایده ای خریداره شده تعلق میگیره؟؟؟
کلا این جور ماشینا راه دیگه ای غیر از سند خوروندن داره که بشه اورد تو خیابون؟؟؟

ممنون بازم ببخشید که وقتتونو گرفتم.
لطفا دوستان اگر اطلاعاتی دارن راهنمایی کنن.
One life . . . . . . one car

نمایه کاربر
.:SAYREX:.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 306
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2011, 13:50
نوع خودرو: آلمانی .نامه تمام
محل اقامت: شیراز

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط .:SAYREX:. » 07 ژوئن 2013, 23:13

ALISPEED نوشته شده:
ALISPEED نوشته شده:ببخشید مزاحم شدم.
یه سوآل داشتم.
پلاک تاریخی به ماشینای با ارزشی که مثلا اوراغی بوده و هیچ مدرکی غیر از برگه اوراغی نداره یا مثلا مزایده ای خریداره شده تعلق میگیره؟؟؟
کلا این جور ماشینا راه دیگه ای غیر از سند خوروندن داره که بشه اورد تو خیابون؟؟؟

ممنون بازم ببخشید که وقتتونو گرفتم.
لطفا دوستان اگر اطلاعاتی دارن راهنمایی کنن.
مزایده ای ها بشرط تایید اصالت توسط همون تیم کارشناسی کلاسیک میتونن پلاک تاریخی بگیرن اما اوراقی ها خیر....
فقط سند خوروندن راهش هست
Mojtaba_golpesar هستم در خدمت شما

E.M.S
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2013, 23:59
نوع خودرو: BMW 518
محل اقامت: فارس

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط E.M.S » 22 سپتامبر 2013, 23:49

با سلام خدمت دوستان
الان خودروی با عمر 35 سال ولی پلاک ملی توی تهران می تونه تردد کنه یا به خاطر آلایندگی و فرسودگی و این بهانه ها جلوگیری می کنن؟!

amir.s600
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 291
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2013, 18:30
نوع خودرو: opel bmw maybe benz
محل اقامت: سرزمین آریایی

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط amir.s600 » 24 سپتامبر 2013, 00:00

از کجا میدونن ما سالی 5000 تا میریم یا نه
به ماشینمون جی پی اس نصب میکنن
پور سینا : تا بدانجا رسید دانش من، که بدانم همی که نادانم

نمایه کاربر
سعید_مقتدری
دنده 1
پست: 1350
تاریخ عضویت: 22 آپریل 2010, 01:01
نوع خودرو: PU-MBW114-DYANE
محل اقامت: تهران-بوکان

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط سعید_مقتدری » 25 سپتامبر 2013, 09:18

دوستان عزیزفعلا هیچی مشخص نیس
لطفا به دلتون بد راه ندین
به دکتر صالخو زنگ زدم میگه نگران نباشین
ارادت
مرسدس من معماریه .... رنگش آبی درباریه
دوسش دارم همیشه ..... دلم براش تنگ میشه
نگهش داشتم تا پای جون ..... صداش میزنم پرنس جون؟

saeid signal
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 63
تاریخ عضویت: 26 نوامبر 2010, 22:59
نوع خودرو: VW GOLF MK1 1977
محل اقامت: تهران

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط saeid signal » 26 نوامبر 2013, 10:37

من بیمه ماشینمو این ماه فقط تونستم با بیمه ایران تمدید کنم بقیه بیمه ها بیمه نکردن گفتن ماشینت قدیمیه
فکر میکنم کم کم باید نگران و پیگیر پلاک تاریخی باشیم!!!

amir.s600
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 291
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2013, 18:30
نوع خودرو: opel bmw maybe benz
محل اقامت: سرزمین آریایی

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط amir.s600 » 26 نوامبر 2013, 22:16

جای پلاک تاریخی باید به فکر یک حرکت دسته جمعی از سوی مالکین این قبیل خودروها باشیم که تو این سایت هم کم نیستند
بیمه خیلی ... کرده بیمه نکرده
شما این چند سالی که مشتری بودی تصادف نکردی هزینه رو دستشون نذاشتی سریع بیمه میکردن برات حالا چی شده شونه بالا میندازن
آنتی (ماشین قبلیم 16 سال تخفیف بیمه داشت روی کارتش زده بو حالا بیشتر بوده یا نه نمیدونم)
از دوستان کسی مطلع هست شرایط یا محدودیت خاصی برای بیمه ماشین در نظر گرفتن؟
پور سینا : تا بدانجا رسید دانش من، که بدانم همی که نادانم

نمایه کاربر
Mojtaba&BENZ
دنده 1
پست: 1148
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2012, 03:02
نوع خودرو: 280S W126
محل اقامت: Tehran

Re: رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

پست توسط Mojtaba&BENZ » 26 نوامبر 2013, 23:28

بنده هم برای بیمه ماشینم اقدام کردم و در حال حاضر فقط بیمه ایران و بیمه رازی دو شرکت بیمه گذاری هستند که به خودروهای بالای 30 سال خدمات میدن.
البته با همون نرخ 16درصد جریمه برای خودروهای فرسوده :( :-(

ارسال پست

بازگشت به “كلوپ خودروهاي آلماني”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان