گل یا...؟

تصویر مباحث مربوط به VolksWagen
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
SA E ED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2016, 23:11
نوع خودرو: فلوکس واگن گل
محل اقامت: چالوس

Re: گل یا...؟

پست توسط SA E ED » 30 مارس 2016, 22:53

mohgold نوشته شده:
ramtin. نوشته شده:اول عرض کنم که بنده حدود 10 سال و 160 هزار کیلومتر با گل رانندگی کردم !!! یه مدت نسبتا کوتاه تیپ 5 مدل 85 هم داشتم ( چندین سال قبل ) ، الان هم سورن elx ، می تونید هم هرجور راحتین قضاوت کنید که از گل آلمانی رفتی سراغ فرغون وطنی !!!. من نظراتم رو خیلی خلاصه و فهرستی میگم:
1- از لحاظ شتاب ، کشش و ... تیپ 5 ( توجه کنید که من تیپ 5 های جدید رو نروندم و نمی دونم چقدر کندتر هستند ) به گل برتری داره و فقط تو کشش دورهای میانیه که گل برتره. اگه دور موتور تیپ 5 رو بالا نگه دارید ، گل حرفی برای گفتن نداره
2- هندلینگ و پایداری گل ( با دو جفت لاستیک خوب ) خیلی خوبه و حتی 405 و پارس هم دقت هندلینگ گل رو ندارند. 206 فقط مشکل پایداری داره وگرنه فرمان نسبتا دقیقی داره.
3- رانندگی طولانی مدت با گل علیرغم صندلی های راحتش به شدت اعصاب خورد کنه ، صدا و لرزش موتور، دیگه سواریش هم تو تهران مخصوصا این اواخر کاملا سوهان اعصاب بود.
4- ترمزهاش :cry: :cry: :cry: یعنی تو بعضی شرایط فقط امداد غیبی منو نجات داد ، یه کم نم روی زمین کافیه برای مرخص شدن کامل ترمزها.
ترمزهای تیپ 5 که نیازی به گفتن نیست. بعد از کلی سال عادت کردن به ترمز گل ، وقتی برای اولین بار با سورن ترمز محکم گرفتم ، واقعا فهمیدم که ترمز گل یک شوخی بیشتر نیست.
5- هزینه هاش نسبتا معقوله اما دردسر پیدا کردن قطعه و مکانیک نسبتا زیاده اما توی تهران مشکلی نیست.
6- من شخصا برای اسپرت بازی ، 206 رو ترجیح میدم ، ور رفتن با گل اصلا توصیه نمیشه.
7- گل کلا از 120 130 هزار به بعد شروع می کنه به بازی در آوردن. جدا از جلوبندیش که هر بیست هزار تا باید سرویس اساسی بشه ، گیربکس هم نیاز به تعمیر پیدا می کنه و موتور هم به احتمال زیاد با مشکل نشتی اتصالات رادیاتور و نیاز به تعویض رینگ پیستون مواجه میشه. من اگه می خواستم ماشین رو دو سه ماه دیگه نگه دارم باید کلی بابت تعمیر موتور و گیربکس پیاده می شدم تازه چقدرم که من مراعات کرده بودم.

کلا برای یه مدت کوتاه ، گل ماشین باحال و لذت بخشیه اما زیاد به نگهداری طولانی مدتش فکر نکنید مگر اینکه اهل دوندگی برای ماشین باشید.

این لگن فعلیم هم که علیرغم اینهمه تبلیغات منفی ، خیلی خوب بوده ، فقط دو سه تا مشکل ریز تو همون 1000 کیلومتر اول داشت که رفع شدند و کوچکترین ایراد فنی تا الان نداشته. تنها چیزی که نبودش رو در مقایسه با گل حس می کنم ، هندلینگ چابک و حس به اعتماد به نفس سر پیچ هاست. وگرنه از لحاظ قدرت موتور تقریبا چیزی کم نداره و مزایایی مثل سروصدا و مصرف کمتر ، راحتی و امکانات بیشتر داره.

ممنون از توضیحات کاملتون :eek: فقط ماشین خودتون چیه؟

ضمن تشکر از استارتر تاپیک بحث جالب و چالش برانگیزی رو شروع کردید :wink:
خیلی ممنون
نمایه کاربر
SA E ED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2016, 23:11
نوع خودرو: فلوکس واگن گل
محل اقامت: چالوس

Re: گل یا...؟

پست توسط SA E ED » 30 مارس 2016, 23:10

ramtin. نوشته شده:کجاهاش دقیقا کم لطفی بود؟ بفرمایید که دلایلم رو بیشتر توضیح بدم.
مورد 3 رو کاملا مخالفم
گل توی مسافرت واقعا نرم و چابکه و به آدم حس اعتماد به نفس میده توی شرایط مختلف
گل سیستم ترمز abs نسل 1 رو داره
و مورد 4:و سیستم توضیع کننده نیروی ترمز به صورت ضربدری به روی چهر چرخ (که البته باید فعال بشه به صورت فابریک فعال نیست ولی چراغش پشت آمپر هست)
مورد 6 هم کاملا سلیقه ایه یکی هم عشق پیکانه میره و اسپرتش میکنه پس این دلیل بی منطقیه
مورد 7:گل من بالای 200 هزار تا کار کرده اطاقش با اینکه تصادف هم داشته کاملا بی صدا هستش هیچ مشکلی هم باهاش ندارم
نمایه کاربر
ramtin.
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 07 مارس 2015, 20:38
محل اقامت: Tehran

Re: گل یا...؟

پست توسط ramtin. » 30 مارس 2016, 23:15

من منظورم رانندگی طولانی در حد هشت نه ساعت اونم تو اتوبانه که اذیت کننده است. ترمز رو هم که ضدقفل نداره اصلا، نمی دونم این رو از کجا میگید ، یه نگاهی به مدار ترمز بندازید خودتون متوجه میشید که نداره. ترمز گل توی جاده خیس حتی با بهترین لاستیک به راحتی قفل میشه و من خودم بارها تجربه کردم. مورد ۶ قبول که سلیقه ای هست اما آپشن برای تیونینگ ۲۰۶ بیشتره. در مورد خرابی، یعنی الان موتور و گیربکس گل شما پلمپ و دست نخورده است؟
نمایه کاربر
SA E ED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2016, 23:11
نوع خودرو: فلوکس واگن گل
محل اقامت: چالوس

Re: گل یا...؟

پست توسط SA E ED » 30 مارس 2016, 23:32

ramtin. نوشته شده:من منظورم رانندگی طولانی در حد هشت نه ساعت اونم تو اتوبانه که اذیت کننده است. ترمز رو هم که ضدقفل نداره اصلا، نمی دونم این رو از کجا میگید ، یه نگاهی به مدار ترمز بندازید خودتون متوجه میشید که نداره. ترمز گل توی جاده خیس حتی با بهترین لاستیک به راحتی قفل میشه و من خودم بارها تجربه کردم. مورد ۶ قبول که سلیقه ای هست اما آپشن برای تیونینگ ۲۰۶ بیشتره. در مورد خرابی، یعنی الان موتور و گیربکس گل شما پلمپ و دست نخورده است؟
کاملا پلمپ و دست نخوردست
nima jahandar
شروع حركت
پست: 28
تاریخ عضویت: 30 نوامبر 2014, 13:36
نوع خودرو: vw gol

Re: گل یا...؟

پست توسط nima jahandar » 04 آپریل 2016, 14:00

SA E ED نوشته شده:
mohgold نوشته شده:
ramtin. نوشته شده:اول عرض کنم که بنده حدود 10 سال و 160 هزار کیلومتر با گل رانندگی کردم !!! یه مدت نسبتا کوتاه تیپ 5 مدل 85 هم داشتم ( چندین سال قبل ) ، الان هم سورن elx ، می تونید هم هرجور راحتین قضاوت کنید که از گل آلمانی رفتی سراغ فرغون وطنی !!!. من نظراتم رو خیلی خلاصه و فهرستی میگم:
1- از لحاظ شتاب ، کشش و ... تیپ 5 ( توجه کنید که من تیپ 5 های جدید رو نروندم و نمی دونم چقدر کندتر هستند ) به گل برتری داره و فقط تو کشش دورهای میانیه که گل برتره. اگه دور موتور تیپ 5 رو بالا نگه دارید ، گل حرفی برای گفتن نداره
2- هندلینگ و پایداری گل ( با دو جفت لاستیک خوب ) خیلی خوبه و حتی 405 و پارس هم دقت هندلینگ گل رو ندارند. 206 فقط مشکل پایداری داره وگرنه فرمان نسبتا دقیقی داره.
3- رانندگی طولانی مدت با گل علیرغم صندلی های راحتش به شدت اعصاب خورد کنه ، صدا و لرزش موتور، دیگه سواریش هم تو تهران مخصوصا این اواخر کاملا سوهان اعصاب بود.
4- ترمزهاش :cry: :cry: :cry: یعنی تو بعضی شرایط فقط امداد غیبی منو نجات داد ، یه کم نم روی زمین کافیه برای مرخص شدن کامل ترمزها.
ترمزهای تیپ 5 که نیازی به گفتن نیست. بعد از کلی سال عادت کردن به ترمز گل ، وقتی برای اولین بار با سورن ترمز محکم گرفتم ، واقعا فهمیدم که ترمز گل یک شوخی بیشتر نیست.
5- هزینه هاش نسبتا معقوله اما دردسر پیدا کردن قطعه و مکانیک نسبتا زیاده اما توی تهران مشکلی نیست.
6- من شخصا برای اسپرت بازی ، 206 رو ترجیح میدم ، ور رفتن با گل اصلا توصیه نمیشه.
7- گل کلا از 120 130 هزار به بعد شروع می کنه به بازی در آوردن. جدا از جلوبندیش که هر بیست هزار تا باید سرویس اساسی بشه ، گیربکس هم نیاز به تعمیر پیدا می کنه و موتور هم به احتمال زیاد با مشکل نشتی اتصالات رادیاتور و نیاز به تعویض رینگ پیستون مواجه میشه. من اگه می خواستم ماشین رو دو سه ماه دیگه نگه دارم باید کلی بابت تعمیر موتور و گیربکس پیاده می شدم تازه چقدرم که من مراعات کرده بودم.

کلا برای یه مدت کوتاه ، گل ماشین باحال و لذت بخشیه اما زیاد به نگهداری طولانی مدتش فکر نکنید مگر اینکه اهل دوندگی برای ماشین باشید.

این لگن فعلیم هم که علیرغم اینهمه تبلیغات منفی ، خیلی خوب بوده ، فقط دو سه تا مشکل ریز تو همون 1000 کیلومتر اول داشت که رفع شدند و کوچکترین ایراد فنی تا الان نداشته. تنها چیزی که نبودش رو در مقایسه با گل حس می کنم ، هندلینگ چابک و حس به اعتماد به نفس سر پیچ هاست. وگرنه از لحاظ قدرت موتور تقریبا چیزی کم نداره و مزایایی مثل سروصدا و مصرف کمتر ، راحتی و امکانات بیشتر داره.

ممنون از توضیحات کاملتون :eek: فقط ماشین خودتون چیه؟

ضمن تشکر از استارتر تاپیک بحث جالب و چالش برانگیزی رو شروع کردید :wink:
خیلی ممنون
سلام دوست عزیز من در خدمت هر 206 هستم بیارین کشش گل رو نشون میدم..که 206 نفسش بلا میاد یانه
بعدشم من گل دارم 2200000کار کرد.گیر باکس تعویض و موتور پلوم...میانگینه تعویض دنده هام دور موتور 5 هستش.خدایی ماشینی هست بین این دوام رو داشته باشه؟
206 که اینه خوانوادش باید با تراشکار قرار داد ببندی واسه سرسیلندرش و واشر سرسیلندرش..چرا از فرمونه سفت 206 نمیگین یا چپ کردن هاش؟پایداری پایین
گل اگه کوک باشه خیلی جالب میشه...گل ماشینی که با کوچیکترین مشکل شتابش پایین میاد..این یکی از مشکلاتش هستش.چنتا مشکل دیگه هم داره...که بعدا میگم
واقعاااا این مورد خسته گییشم...اصلا هیچی نمیگم...والا ما که مسافرت میریم با بچه ها میگن با گل نیما بریم ...من دوست صمصمیم 206 مدل 86 داره.خانومم تیبا هاچبک برادرم405
البته 206 مدل 81 سوار شدم که داستانش فرق میکرد..
نمایه کاربر
عینی
دنده 1
پست: 1682
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2014, 23:04
نوع خودرو: I wish a 4x4
محل اقامت: تهران نارمک - 37th
تماس:

Re: گل یا...؟

پست توسط عینی » 04 آپریل 2016, 14:52

206 من تیپ 3 و تغییراتی که انجام دادم هدزر - حذف کاتالیزور - منبع اگزوز اسپرت - فیلتر هوا اسپرت
شتابش نسبت به 405 و سمند خیلی کم اما قبل عید با یه تیپ 5 ایرانیزه فابریک با کارکرد 2000 درگ انداختم تا 80 تا به اندازه یه ماشین جلو بودم اما بعد آروم از کنارم رد شده و تا 130 تا فاصلم باهاش به اندازه نصف ماشین شد واقعا برای این موتور 1.6 متاسفم
اما با یه دونه مدل 84 کورس انداختم نقطه شدم
اما گل چند وقت پیش تو تعمیرگاه دیدم و با صاحب ماشین داشتم صحبت میکردم گفت ازش به شدت راضیم مدلش 87 بود با کارکرد 220000 تا بدون رنگ فقط از کمبود قطعات و مکانیک ناراضی بود
و گفت شتابش برای من راضی کنندس ولی درمورد ضعف ترمز و هندیلنگ حرفی نزد
جوانی را سفر کردیم تا مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

morteza76m سابق
بهسازی پراید نقره ای من
viewtopic.php?f=30&t=104642
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: گل یا...؟

پست توسط arash6 » 04 آپریل 2016, 20:00

اصلا همه این حرفا رو بیخیال، همین که یه گل از بغلت رد میشه سنگینی و اتمسفرش رو حس میکنی کلی بهت حال میده، 206 ک الان بیشتر یه ماشین پلاستیکیه !
باز قدیمیهاش یه چیزی ...
نمایه کاربر
SA E ED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2016, 23:11
نوع خودرو: فلوکس واگن گل
محل اقامت: چالوس

Re: گل یا...؟

پست توسط SA E ED » 04 آپریل 2016, 22:00

arash6 نوشته شده:اصلا همه این حرفا رو بیخیال، همین که یه گل از بغلت رد میشه سنگینی و اتمسفرش رو حس میکنی کلی بهت حال میده، 206 ک الان بیشتر یه ماشین پلاستیکیه !
باز قدیمیهاش یه چیزی ...
دقیقا!
mehrdad1371
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 745
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2013, 18:00
نوع خودرو: l90 e2

Re: گل یا...؟

پست توسط mehrdad1371 » 04 آپریل 2016, 22:26

arash6 نوشته شده:اصلا همه این حرفا رو بیخیال، همین که یه گل از بغلت رد میشه سنگینی و اتمسفرش رو حس میکنی کلی بهت حال میده، 206 ک الان بیشتر یه ماشین پلاستیکیه !
باز قدیمیهاش یه چیزی ...
اقا با مدرك حرف بزنيد تاپيك ب يجايي برسه،بنده تو گل هيچ برتري نسبت به ٢٠٦ نميبينم،ترمز،شتاب،مصرف سوخت،سيستم برقي،ايمني،زيبايي،و....همه از مزاياي ٢٠٦ هست،اتمسفر هم ميتونيم جزو مزاياي گل حساب كنيمتصویر


Sent from my iPhone using Tapatalk
نمایه کاربر
SA E ED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2016, 23:11
نوع خودرو: فلوکس واگن گل
محل اقامت: چالوس

Re: گل یا...؟

پست توسط SA E ED » 04 آپریل 2016, 23:01

mehrdad1371 نوشته شده:
arash6 نوشته شده:اصلا همه این حرفا رو بیخیال، همین که یه گل از بغلت رد میشه سنگینی و اتمسفرش رو حس میکنی کلی بهت حال میده، 206 ک الان بیشتر یه ماشین پلاستیکیه !
باز قدیمیهاش یه چیزی ...
اقا با مدرك حرف بزنيد تاپيك ب يجايي برسه،بنده تو گل هيچ برتري نسبت به ٢٠٦ نميبينم،ترمز،شتاب،مصرف سوخت،سيستم برقي،ايمني،زيبايي،و....همه از مزاياي ٢٠٦ هست،اتمسفر هم ميتونيم جزو مزاياي گل حساب كنيمتصویر


Sent from my iPhone using Tapatalk
سلام
گل از سیستم ترمز پیشرفته ای سود میبره که فقط باید فعال بشه
شتاب که درست ۲۰۶ اونم فقط تیپ ۵ و ۶ های ۱۰ سال پیش که دنده یک یه خرده جلو میفتن
مصرف سوخته گل نسبت به موتور ۱۸۰۰ و وزن بیشتر از یک تن کاملا معقوله
سیستم برقی؟۲۰۶فقط توی مدل ۵ و ۶ تهویش دیجیتاله که با ۲۰۰ هزار تومن این آپشن روی گل نصب میشه
ایمنی که اصلا حرفشو نزن ۲۰۶ اصلا پایداری نداره با کوچیک ترین فرمون توی سرعت های بالا باید باهاش بای بای کرد
زیبایی کاملا سلیقه ایه و به نظر من ۲۰۶ یه ماشین جوونونه هستش که فقط به درد دختر بازی میخوره بیشترم شبیه تخم مرغه تا ماشین ولی گل کاملا یه طرح پخته و سنگین داره
و به قول خودت و...
ارسال پست

بازگشت به “VW”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان