تست فني خودروي گل

تصویر مباحث مربوط به VolksWagen
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Pouria_Mc
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 575
تاریخ عضویت: 28 مارس 2012, 20:35
نوع خودرو: OPTIMA 10/PICANTO 14
محل اقامت: تهران

Re: تست فني خودروي گل

پست توسط Pouria_Mc » 28 ژولای 2016, 13:16

Ali 254 نوشته شده:
تمام لوازمش هست. حتی مثالی که فرمودین (صفحه کیلومتر) به قیمت ۲۸۰۰۰۰ تومن قابل تهیه اس. یه مدت زمانی که گل اول رو خریده بودم به مشکل دلکو خوردم و اون موقع دلکو اورجینال موجود نبود. نمونه های ترک و چینی هم به وضوح افت عملکرد داشتن. دلیل اینکه چرا دلکو اورجینال اون موقع (سال ۹۰-۹۱) موجود نبود رو هم هیچوقت نفهمیدم ولی خب الان اون هم موجوده تو بازار! تو بحث دست دوم خرید کردن هم که خب دیگه برادارن شوش سنگ تموم گذاشتن و وقتی لوازم ماشین عهد بوق رو موجود دارن چرا نباید مال گلی که تا همین ۶ سال پیش تولید میشده رو نداشته باشن؟

در مورد مقایسه تون و این که کدوم گرون تر هستن اگه منظورتون خود ماشین باشه گل گرونتره اکثرا. به خاطر اینکه مبنای قیمت گذاری درستی نداره و مالکینش هستن که بازار رو تعیین میکنن ولی۲۰۶ این قیمت صفرش هستش که قیمت رو تعیین میکنه و بسته به مدل صفر سال بقیه قیمت میخورن. اگه منظورتون قطعات باشه اکثرا گل قطعاتش گرونتره (ولی طبیعتا اکثر قطعاتش آلمان و برزیل هستن) و اگه بخوایم با قطعات اکثرا ایرانی ۲۰۶ مقایسه کنیم گرونتر در میاد اما همون ۲۰۶ هم قطعات فرانسوی و اروپایی ش موجوده که قیمت هاش بالاتره.
خب پس با این حساب گل به غیر از خاص بودن هیچ امتیاز دیگه ای نداره گرچه من واقعا عاشقش هستم....در مورد لوازم برزیلی هم چند سال پیش از یکی از لوازم فروش ها پرسیدم میگفت هیچ کدوم برزیلی نیستن و دروغ میگن...
اینطوری هم که معلومه قطعاتش واقعا گرونه به خصوص بدنه
خب این نظر و جمع بندی شماست ولی به نظرم تا زمانی که پشت همه گزینه های خریدتون نشستین جمع بندیتون رو کامل نکنین. خیلی از عوامل یه ماشین هستن که روی کاغذ نمیان.
راجع به لوازم برزیلی هم اون دوست قطعه فروشمون احتمالا میخواستن قطعه چینی بندازن به مردم واسه همین همچین چیزی رو گفته. خود من تجربه سنسور کیلومتر با پک سفید فولکس اصلی و لنت جلو و عقب فرازلی برزیلی رو دارم. خیلی از قطعات این ماشین برزیلین و تو بازار موجود.
نمایه کاربر
Ali 254
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 430
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2011, 00:00

Re: تست فني خودروي گل

پست توسط Ali 254 » 28 ژولای 2016, 13:24

Pouria_Mc نوشته شده:
Ali 254 نوشته شده:
تمام لوازمش هست. حتی مثالی که فرمودین (صفحه کیلومتر) به قیمت ۲۸۰۰۰۰ تومن قابل تهیه اس. یه مدت زمانی که گل اول رو خریده بودم به مشکل دلکو خوردم و اون موقع دلکو اورجینال موجود نبود. نمونه های ترک و چینی هم به وضوح افت عملکرد داشتن. دلیل اینکه چرا دلکو اورجینال اون موقع (سال ۹۰-۹۱) موجود نبود رو هم هیچوقت نفهمیدم ولی خب الان اون هم موجوده تو بازار! تو بحث دست دوم خرید کردن هم که خب دیگه برادارن شوش سنگ تموم گذاشتن و وقتی لوازم ماشین عهد بوق رو موجود دارن چرا نباید مال گلی که تا همین ۶ سال پیش تولید میشده رو نداشته باشن؟

در مورد مقایسه تون و این که کدوم گرون تر هستن اگه منظورتون خود ماشین باشه گل گرونتره اکثرا. به خاطر اینکه مبنای قیمت گذاری درستی نداره و مالکینش هستن که بازار رو تعیین میکنن ولی۲۰۶ این قیمت صفرش هستش که قیمت رو تعیین میکنه و بسته به مدل صفر سال بقیه قیمت میخورن. اگه منظورتون قطعات باشه اکثرا گل قطعاتش گرونتره (ولی طبیعتا اکثر قطعاتش آلمان و برزیل هستن) و اگه بخوایم با قطعات اکثرا ایرانی ۲۰۶ مقایسه کنیم گرونتر در میاد اما همون ۲۰۶ هم قطعات فرانسوی و اروپایی ش موجوده که قیمت هاش بالاتره.
خب پس با این حساب گل به غیر از خاص بودن هیچ امتیاز دیگه ای نداره گرچه من واقعا عاشقش هستم....در مورد لوازم برزیلی هم چند سال پیش از یکی از لوازم فروش ها پرسیدم میگفت هیچ کدوم برزیلی نیستن و دروغ میگن...
اینطوری هم که معلومه قطعاتش واقعا گرونه به خصوص بدنه
خب این نظر و جمع بندی شماست ولی به نظرم تا زمانی که پشت همه گزینه های خریدتون نشستین جمع بندیتون رو کامل نکنین. خیلی از عوامل یه ماشین هستن که روی کاغذ نمیان.
راجع به لوازم برزیلی هم اون دوست قطعه فروشمون احتمالا میخواستن قطعه چینی بندازن به مردم واسه همین همچین چیزی رو گفته. خود من تجربه سنسور کیلومتر با پک سفید فولکس اصلی و لنت جلو و عقب فرازلی برزیلی رو دارم. خیلی از قطعات این ماشین برزیلین و تو بازار موجود.
والا چی بگم ؛ ولی من یکی که دیگه یک اشتباه رو سه بار تکرار نمی کنم..الان ماشینی که تو پارکینگ خاک میخوره لوازمش نیست ؛ بعد از اون هم یه موتور خریدم که الان دو هفته هست که تصادف کردم باهاش و قراره لوازمش از تهران بیاد ولی نمی فرستن!! تازه با قیمت های زیاد... حالا اگر فرقون هم سوار بشم ؛ سوار می شم ولی دیگه حاضر نیستم پشت وسیله ای بشینم که لوازمش گرونه و کمیابه....حالا اینکه هر جایی نباشه مشکلی نیست ولی اینکه الکی گرون باشه واقعا دردسره...الان ظاهرا یه جفت کاسه چراغ گل سیصد تومن قیمت داره ؛ چه خبره!!
هرگز هیچ روز زندگیت را سرزنش نکن؛
روز خوب به تو شادی میدهد ، روز بد به تو تجربه و بدترین روز به تو درس میدهد.
نمایه کاربر
Pouria_Mc
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 575
تاریخ عضویت: 28 مارس 2012, 20:35
نوع خودرو: OPTIMA 10/PICANTO 14
محل اقامت: تهران

Re: تست فني خودروي گل

پست توسط Pouria_Mc » 28 ژولای 2016, 13:39

Ali 254 نوشته شده:
Pouria_Mc نوشته شده:
Ali 254 نوشته شده:
تمام لوازمش هست. حتی مثالی که فرمودین (صفحه کیلومتر) به قیمت ۲۸۰۰۰۰ تومن قابل تهیه اس. یه مدت زمانی که گل اول رو خریده بودم به مشکل دلکو خوردم و اون موقع دلکو اورجینال موجود نبود. نمونه های ترک و چینی هم به وضوح افت عملکرد داشتن. دلیل اینکه چرا دلکو اورجینال اون موقع (سال ۹۰-۹۱) موجود نبود رو هم هیچوقت نفهمیدم ولی خب الان اون هم موجوده تو بازار! تو بحث دست دوم خرید کردن هم که خب دیگه برادارن شوش سنگ تموم گذاشتن و وقتی لوازم ماشین عهد بوق رو موجود دارن چرا نباید مال گلی که تا همین ۶ سال پیش تولید میشده رو نداشته باشن؟

در مورد مقایسه تون و این که کدوم گرون تر هستن اگه منظورتون خود ماشین باشه گل گرونتره اکثرا. به خاطر اینکه مبنای قیمت گذاری درستی نداره و مالکینش هستن که بازار رو تعیین میکنن ولی۲۰۶ این قیمت صفرش هستش که قیمت رو تعیین میکنه و بسته به مدل صفر سال بقیه قیمت میخورن. اگه منظورتون قطعات باشه اکثرا گل قطعاتش گرونتره (ولی طبیعتا اکثر قطعاتش آلمان و برزیل هستن) و اگه بخوایم با قطعات اکثرا ایرانی ۲۰۶ مقایسه کنیم گرونتر در میاد اما همون ۲۰۶ هم قطعات فرانسوی و اروپایی ش موجوده که قیمت هاش بالاتره.
خب پس با این حساب گل به غیر از خاص بودن هیچ امتیاز دیگه ای نداره گرچه من واقعا عاشقش هستم....در مورد لوازم برزیلی هم چند سال پیش از یکی از لوازم فروش ها پرسیدم میگفت هیچ کدوم برزیلی نیستن و دروغ میگن...
اینطوری هم که معلومه قطعاتش واقعا گرونه به خصوص بدنه
خب این نظر و جمع بندی شماست ولی به نظرم تا زمانی که پشت همه گزینه های خریدتون نشستین جمع بندیتون رو کامل نکنین. خیلی از عوامل یه ماشین هستن که روی کاغذ نمیان.
راجع به لوازم برزیلی هم اون دوست قطعه فروشمون احتمالا میخواستن قطعه چینی بندازن به مردم واسه همین همچین چیزی رو گفته. خود من تجربه سنسور کیلومتر با پک سفید فولکس اصلی و لنت جلو و عقب فرازلی برزیلی رو دارم. خیلی از قطعات این ماشین برزیلین و تو بازار موجود.
والا چی بگم ؛ ولی من یکی که دیگه یک اشتباه رو سه بار تکرار نمی کنم..الان ماشینی که تو پارکینگ خاک میخوره لوازمش نیست ؛ بعد از اون هم یه موتور خریدم که الان دو هفته هست که تصادف کردم باهاش و قراره لوازمش از تهران بیاد ولی نمی فرستن!! تازه با قیمت های زیاد... حالا اگر فرقون هم سوار بشم ؛ سوار می شم ولی دیگه حاضر نیستم پشت وسیله ای بشینم که لوازمش گرونه و کمیابه....حالا اینکه هر جایی نباشه مشکلی نیست ولی اینکه الکی گرون باشه واقعا دردسره...الان ظاهرا یه جفت کاسه چراغ گل سیصد تومن قیمت داره ؛ چه خبره!!
پس گل ماشین مناسب شما نیست. به موارد روتین بازار مثل ۲۰۶ و پارس و امثالهم فکر بفرمایین. راجع به کاسه چراغ هم بله. حق با شماست. چراغ کامل جلوی گل (تایوانی) ۳۳۰ هزار تومنه (جفتی) دلیلشم داخل پرانتز ذکر شده (تایوانی) متاسفانه این ماشین مثل ۲۰۶ چراغ مارک جم ساز ایرانی نداره که با قیمت ۶۰-۷۰ تومن قابل تهیه باشه.
نمایه کاربر
علي پارسی
يار قديمي
پست: 2329
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2004, 13:46

Re: تست فني خودروي گل

پست توسط علي پارسی » 10 سپتامبر 2016, 10:48

کاربران گرامی،
لطفا به عنوان تاپیک توجه کنید، تست فني خودروي گل. در صورت انحراف تاپیک با پست های نامرتبط با عنوان اصلی از جمله چگونگی اخذ نمایندگی این خودرو ساز در شهرستان، بحث در خصوص تهیه لوازم و مسائلی از این دست، تاپیک قفل خواهد شد.

* تاپیک در حال بازبینی است، به زودی تمامی پست های بی ارتباط با موضوع حذف و یا ویرایش خواهند شد، چنانچه تجربه شخصی، مطالب و مقالاتی در خصوص تست فني خودروي گل دارید با در نظر گرفتن احترام به نظر سایر کاربران مطالب خود را ارسال کنید، لطفا از تحمیل نظرات خود بر دیگران خودداری کرده و در صورت تمایل به بحث و گفتگوی سالم و احترام متقابل، لطفا در نوشتار خود به همین ترتیب عمل بفرمایید.

سپاس از توجه تمامی کاربران و با آرزوی موفقیت برای تمامی علاقه مندان به این خودرو

مشاوره خرید کلیه مدلهای فولکس واگن(گلف،گل،پاسات،بیتل و...)
viewtopic.php?f=50&t=44724

تاپیک جامع قیمتهای قطعات و لوازم** گل **
viewtopic.php?f=50&t=38027
ثبت نام در این انجمن، به منزله مطالعه و قبول قوانین میباشد، لذا تمامی تمامی کاربران در مدت زمان فعالیت خود موظف به رعایت قوانین میباشند.
Nima.GS
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 210
تاریخ عضویت: 19 ژانویه 2014, 23:18
نوع خودرو: VW GOL
محل اقامت: شیراز

Re: تست فني خودروي گل

پست توسط Nima.GS » 23 اکتبر 2016, 01:45

سلام دوستان. بعد از سه سال داشتن و تجربه سواری گل ماشینمو فروختم. یه مدل 86 داشتم. دوست دارم تجربمو از سواری این ماشین باهاتون درمیان بزارم چون معمولا اطلاعات ضد و نقیضی هست راجبش. دوتا نکته هست راجب گل. درواقع خریدارش به خاطر این دو دلیل گل میخرن. اول اینکه نسبت به ماشینهای ساخت داخل و موجود بازار متمایزتر و خاص تر هست چه به لحاظ استایل چه برند. و دوم کیفیت سواری و اصالت ماشینه که تکنولوژی آلمانی حالا هرچند قدیمی رو داره. البته تکنولوژیش با ماشینهای مونتاژ داخل آنچنان تفاوتی هم نداره!
بگذریم! با پولی که برای خرید گل هزینه میکنید ماشینهای هم رده شاید بتونید پراید یا تیبا صفر بخرید! حتی نه 206 مگر اینکه کارکرده. ولی یه چیزی این ماشین داره که هیچ کدوم از هم رده هاش با این قیمت ندارن و اون هم لذت سواری اسپورت، استقامت و دوام، کیفیت سواری و ایمنی هست که واقعا بدنه و شاسی محکمی داره. با گل میتونید با سرعت بالا وارد پیچ بشید، بدون اغراق میگم پیچی که 206 (از این بابت که زیاد با 206 مقایسه میشه) راحت چپ میکنه و این هندلینگ فوق العادشو مدیون شاسی گلفه. بسیار هم جمع و جوره برای رانندگی تو شهر و جای پارک راحت پیدا میکنید. موتور 1800 هم که گشتاور زیادی تواید میکنه و کشش ماشین عالیه. مطمعن باشید اگر فنی ماشین سالم باشه هیچجا گیر نمکنید. من خودم یه مسیر 30 کیلومتری تو سنگلاخ و کوه باهاش رفتم. مسیری که فقط و فقط باید با ماشین آفرود میرفتیم. اغراق نمیکنم ماشین با 5 نفر سرنشین تو شیب 20 درجه با دیسک و صفحه ضعیف میرفت بالا! البته بگذریم که زیربندی و جلوبندی و لاستیک نو بود. این ماشین حتی آخ نگفت که مطمعنا اگر ماشین ایرانی بود شاسیش میپیچید یا موتورش جام میکرد! ماشینم بعد از 9 سال و 160 کارکرد هنوز دیسک و صفحش فابریک بود! تو برف هم که دیگه احتیاجی به تعریف نداره.
اما معایبی هم داره. بزرگترین عیبش گیربکس ضعیفشه که زود به ناله میفتهه البته فقط یکم سر و صدا داره وگرنه مشکلساز نیست. اما همین گیربکس تو دنده دو و سه و دور موتور بالای 4000خودشو نشون میده و اونموقعست که بال در میاره. سیستم خنک کننده و مدار آبش تحت فشار بالاست برای همین بعد از چند سال کل جنتها و واتر پمپ و رادیات باید عوضشه که البته اگر جنس اصلی بندازید تا چند سال راحتید! به درد محیطهای گرمسیری و گرم و خشک نمیخوره! جون ماشین کم میشه به شدت ولی بر عکس تو سرما واقعا مثل گرگه. کاسه نمد جعبه فرمون هم ممکنه نشتی داشته باشه. قطعات یدکی تو مراکز استان هست ولی نه به قیمت واقعی! معمولا نزدیک به دوبرابر. مثلا اینجا یعنی شیراز سرپلوس چینی میدن 110 تومن در صورتی ک من از تهران 60 تومن میخرم! و آلمانی رو 130
طولانی شد خستتون نکنم. من پشت فرمون ماشینای زیادی نشستم چه ایرانی چه خارجی. کیفیت سواری و زیرپای گل مثل هیچ ماشین ایرانی نیست. شاید L90 سواری با کیفیتی داشته باشه اما لذت بخش نیست مثل گل. گل یه جوری تو مشتتونه، فرمون، گاز ترمز، شاسی و ... مثل ماشینای ایرانی حس عدم اتصال قطعات یا سرهم بودن رو نداره. قابل اعتماده.
در مورد قطعات هم من با اینکه خودم شیرازم و اینجا قطعاتش هست ولی خریدام رو از تهران اقای جعفری میکردم. جنس به قیمت میدن و راجب اصلی و یا فرعی بودن قطعه هم صداقت دارن. اکثرا قطعات اصلی رو دارن و تنوع در قیمت و کیفیت یعنی از یه قطعه مثلا با سه کیفیت متفاوت دارن و اگر از قطعات اصلی استفاده کنید مسلما حالا حالاها گذرتون ب تعمیرگاه نمیفته. قیمت قطعات یدکی هم با خانواده پژو برابره تقریبا با این تفاوت که قطعه اصلی در دسترسه!
الان پشت تیبا میشینم و بسیار پشیمون! چون هیچ لذت و احساس امنیتی ندارن ماشینای ایرانی. پشت 206 پارس سمند پراید ریو و ... نشستم و میشینم. اما گل چیز دیگست.
هرچند شاید بزرگترین عیبش مساله خرید و فروش ماشینه! که و اقعا طالب میخواد و شاید به راحتی و به اون قیمتی که میخواید فروش نره! اگر برای زیرپاتون میخواید و زیاد اهل تعویض ماشین نیستید گزینه فوق العاده ای هست. اگرهم میخواید حال کنید کاتالیزورش رو بردارید البته اگر بیشتر از هشتاد هزارتا کارکرده! صدای باحالی میده و نفسش باز میشه. تو مصرفم تاثیر نداره همون صدی هشت لیتر میسوزونه
بهسازی فولکس گل Custome Design) Nima.GS)
http://tt.tuningtalk.com/forum/viewtopi ... 50&t=91759
shayan 450 5.0
دنده 1
پست: 1823
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2011, 14:31
نوع خودرو: یه جفت AirMax

Re: تست فني خودروي گل

پست توسط shayan 450 5.0 » 28 ژانویه 2017, 17:31

مشکل اصلی که میگن لوازم فولکس گل گرونه ! اینه که توی محدوده قیمتی 206 و پارس کارکرده میچرخه قیمتاش
بنابر این انتظار دارن که لوازمشم مثل اونا ارزون قیمت باشه
در صورتی که به نظر من فولکس گل یه ماشین خیلی فراتر از پژو پارس و پژو 206 هست
شما وقتی لوازم میخری خیالت راحته که میتونی جنس خوب رو با اطمینان خریداری کنی
و همینطور در مقابل مبلغ پرداختی سواری و شتاب و کیفیت بسیار ارزنده تری نسبت به هم رده های قیمتیش دریافت کنی
پس یک جفت چراغ جلوی 300 هزار تومنی برای ماشینی که توی این رده هست منطقیه
دیگه این که قیمتش خیلی معقوله خوششانسی خریداراش و کسایی هست که این ماشینو دوست دارن
ولی دلیل نمیشه قیمت لوازماش هم مفت باشه
نمایه کاربر
Heemad
پست: 1
تاریخ عضویت: 10 ژانویه 2018, 14:21
نوع خودرو: Gol

مشکل قطع نشدن فن دور بالا

پست توسط Heemad » 10 ژانویه 2018, 14:43

سلام خدمت دوستان فولکس سوار سوالی دارم که اگه بتونین کمکم کنین ممنونتون میشم من یه گل سال ۸۴دارم و از صفر دستمه و هفته پیش مشکل فن پیدا کرد فن دور پایین اصلا روشن نمیشه و بعد اینکه امپر به نود میرسه فن روشن میشه ولی رو دور بالا و مشکل بدترش اینه که وقتی روشن میشه دیگه خاموش نمیشه فیوز فن رله فن رو عوض کردم درضمن باید بگم وقتی ماشین رو خاموش میکنم دور فن از حالت تند در میاد و فن با دور کند کار میکنه و دیگه خاموش نمیشه و مجبورم سوکت یا فیوز بکشم ترموستات هم نداره و مشکل از جریان اب وجود نداره رادیاتور اب ماشینو هواگیری کردم سنسور دمای اب بالا و پایین و باز کردم و تمیز کردم ولی بازهم درست نشد ممنون میشم راهنمایی کنین آیا با جز اون رله فن مستطیلی پشت فن رله دیگه ای داره یا ممکنه از فیوز های بالایی جعبه فیوز باشه؟
ارسال پست

بازگشت به “VW”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان