New Mazda 3(BL) 2010~2013

تصویر مباحث مربوط به مزدا

مدیر انجمن: MaZi Zo0M Z0oM

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
SLR 722E
دنده 1
پست: 1434
تاریخ عضویت: دو شنبه 30 خرداد 1390, 8:00 pm
نوع خودرو: Mazda3 FL/206
محل اقامت: IRAN 63

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط SLR 722E » شنبه 21 مرداد 1396, 5:51 pm



سلام به دوستان

امروز زمان شستن ماشین از زیر قطعه چراغ شور داخل سپر دیدم یه کاغذ برچسبی کوچک بیرون اومد که بعد از اتمام کار روشو خوندم و با تعجب ظاهرا مربوط به قطعه ای از شرکت کروز هست

تصویر


نمیخام هیچ قضاوتی بکنم،اما به نظر شما وجود این برچسب دلیلی بر داخلی سازی بعضی قطعات شاید همین قسمت پلاستیکی چراغشور یا حتی سپر نیست؟ بخصوص اینکه تاریخ تولیدش با زمان تحویل ماشین هم فاصله چندانی نداره و البته مدیریت گروه بهمن که تغییراتی رو داشته.
Mercedes-Benz.The Best or Nothingتصویر

johnny_depp
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 مهر 1388, 7:36 pm
نوع خودرو: Mazda 3N
محل اقامت: Isfahan

New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط johnny_depp » شنبه 21 مرداد 1396, 6:16 pm



پيرو صحبت هايي كه دوستان و مازيار خان گفتند امروز كه نمايندگي بودم از روي كنجكاوي ماشين هاي صفر داخل نمايندگي رو يه نگاه كردم.
٣مدل با ٣آپشن متفاوت اونجا بود.
يه سفيد بود با لاستيك كومهو-مانيتور و دوربين و سنسور دنده عقب (رنگ قاب مانيتور مشكي پيانويي بود و بسيار زيبا)
يه سربي بود با لاستيك ميشلن و مانيتور و دوربين.
يه سفيد ديگه هم بود با لاستيك ميشلن كه نه سنسور داشت و نه مانيتور و دوربين.
اما قيمت رو عجله داشتم و نپرسيدم متاسفانه.


Sent from my iPhone using Tapatalk

johnny_depp
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 مهر 1388, 7:36 pm
نوع خودرو: Mazda 3N
محل اقامت: Isfahan

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط johnny_depp » شنبه 21 مرداد 1396, 8:34 pm



همانطور که گفتم امروز برای سرویس 120,000 به نمایندگی مراجعه کردم (اصفهان) .
کیلومتر ماشین البته 119,000 بود.
شمع ها - لنت ترمز جلو - فیلتر بنزین تعویض شد.
دسته موتور ها چک شد که مشکلی نداشت.
تنظیم موتور و دریچه گاز و ... هم انجام شد.
لوله ها و تسمه ها و شلنگ ها هم گفتم بازدید کنن (اگه کرده باشن :( )
سینی زیر موتور رو گفت درستش میکنیم (وسطش ول کرده بود) که بعد که رفتم گفت نمیشه و فایده ای نداره.سینی اصلی 300 غیراصل 60 و فلزی 600 . منم فعلا بی خیالش شدم.
روغن ترمز و تعویض مایع خنک کاری با شستشو رو گذاشتم بیام تهران نمایندگی مرکزی انجام بدم با فعال کردن آپشن ها.
عکس های شمع و لنت هارو گذاشتم.خودم حس کردم زود لنت هارو عوض کردم.

شمع های قدیمی
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

لنت های جلو قدیمی
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

phidoo
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه 14 مرداد 1396, 7:46 am
نوع خودرو: mazda3

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط phidoo » یک شنبه 22 مرداد 1396, 4:00 pm



سلام دوستان
ماشين رو امروز تحويل گرفتم لاستيكهاش ميشلن هستش،فك كنم البته اگه باز اشتباه نكنم نور مانيتور مصرف و مانيتور پخش عوض شده (شايدم قبلاً شده من خبر ندارم) و اينكه يه سوال دارم فندك ماشين هنوز همون مارك امريكا روش ميخوره؟؟ چون ماله من از اين داغوناس معلومه قشنگ و اينكه هنوزم بايد اون اپشنهاي چند گانه رو فعال كرد؟؟ اخه من وقتي درب ماشين رو ميبندم دور ميشم خودش قفل ميشه اما يادم رفت راهنما رو امتحان كنم راستش و بازم اينكه اون دوستمون گفته بود مانيتور دار من كل نمايندگي رو ماشين هاشو ديدم همش معمولي بود چون با مسئول اونجا يكم سر خوشي باز كرده بودم قبلاً ،بهش گفتم چيه اين يه سنسور نميزارن روش كه اونم گفت مزدا اجازه نميده!!!!

نمایه کاربر
MaZi Zo0M Z0oM
متخصص Mazda3
پست: 4136
تاریخ عضویت: دو شنبه 4 مرداد 1389, 4:53 pm
نوع خودرو: zoom)^2*3 BK / BL)
محل اقامت: New Tehran Since 1985
تماس:

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط MaZi Zo0M Z0oM » یک شنبه 22 مرداد 1396, 4:35 pm



با سلام
SLR 722E نوشته شده:سلام به دوستان

نمیخام هیچ قضاوتی بکنم،اما به نظر شما وجود این برچسب دلیلی بر داخلی سازی بعضی قطعات شاید همین قسمت پلاستیکی چراغشور یا حتی سپر نیست؟ بخصوص اینکه تاریخ تولیدش با زمان تحویل ماشین هم فاصله چندانی نداره و البته مدیریت گروه بهمن که تغییراتی رو داشته.


تاریخ برچسب 96.2.19 هست و زمان تحویل خودرو به شما در نمایندگی شیراز اگر اشتباه نکنم 96.2.31 هست.یعنی تنها 12 روز فاصله.با توجه به زمان پایان مونتاژ و تست خودرو و ارسال به انبار خودروهای آماده تحویل به مشتری وقرار گرفتن در لیست انتظار بارگیری خودرو جهت ارسال به شهر های مختلف و انجام کارهای قانونی و تنظیم مدارک شناسایی و تشکیل پرونده جهت صدور شناسنامه خودرو و مدت زمانیکه طول میکشه تا خودرو بر از مبداء به شهر مقصد برسه و خودروها رو تحویل نمایندگی بده رو در نظر بگیرید.

حالا اگر که قطعه فرضا بخواد طبق تاریخ برچسب ساخت داخل شده باشه،خب اون قطعه خام هست،باید به تعداد مشخصی برسه تا بسته بندی بشه و بره تو انبار کروز بعد از اونجا بر حسب سفارش بره به گروه بهمن،اونجا کار اداری ورود به انبار و تحویلش انجام بشه و بعد کارگر بره از انبار تحویل بگیره و ببره تو خط مونتاژ(اسمبل) سپر جلو،بعد از آماده سازی مجموعه سپر جلو به مرحله نقاشی مجموعه سپر بره و رنگ بشه،بعد رنگ سپر بمونه تا کاملا خشک بشه و بعد از بازرسی اماده بشه برای تجمیع و پر شدن ظرفیت کل پالت یا کیج (قفس) و بعد ارسال به خط مونتاژ اصلی خودرو جهت نصب بر روی خودرو.

بنظر شما با توجه به تعطیلی ای که در احر هفته ها داریم آیا امکان انجام کل پروسه ای که بخشی از آن هم تازه اشاره نشد،در مدت تنها 12 روز از تاریخ برچسب فوق تا زمان تحویل خودرو به مشتری در شیراز،میتونه اون تاریخ مربوط به ساخت قطعه ای در مجموعه کروز باشه؟

من که میگم خیر.ممکنه بپرسید پس اون برچسبه چیه؟
اون تاریخ مربوط به اتمام مونتاژ مجموعه سپر پس از نقاشی هست که در مجموعه انجام شده و آماده نصب بر روی خودرو میباشد.
تنها در اینصورت هست که میشه ظرف 12 روز سپر خودرو بر روی خودرو نصب،خودرو در خط مونتاژ نکمیل و تست شده و به انبار خودروهای تکمیل شده ارسال و از انجا بارگیری و به شهرستان حمل و به نمایندگی تحویل داده میشود.
قبل از واگذاری عمده سهام به شرکت کروز روی قطعات پلاستیکی یه بر چسب OK بود که روی قطعه هم چسبونده میشد و به راحتی هم کنده نمیشد لامصب.اگر دقت کنید روی برچسبی هم که شما تصویرش رو قرار دادید OK نیز درج شده و خبری از برچسب هایی که گفتم بر روی قطعات پلاستیکی خودروی شما دیده نمیشه.
ضمن اینکه اگر فرضا قطعه ای ساخت داخل شده باشه،پشت قطعه یا جایی که قابل رویت در شرایط استفاده و در حالت عادی نیست حتما نام شرکت سازنده یا شرکت تابعه اصلی درج میشه و عبارت Made In IRAN هم روی اون قطعه حک یا درج شده،نه فقط با یک برچسب کاغذی که از روی قطعه به راحتی جدا میشه!

بعد همونطور که قبلا هم گفتم برای هیچ تولید کننده داخلی صرف نمیکنه که بخواد فرضا قطعه ای پلاستیکی با فرم خاصی رو که بعنوان قطعات لوازم مصرفی هم نیست که بگیم همه دارندگان این خودرو بهش نیاز دارند که پس از رسیدن کارکرد خودرو به مقدار مشخصی میبایست اون رو با نمونه نو تعویض کنند و برای نهایتا 2000-2500 دستگاه خودرو در سال بخواد به تولید برسونه!هم هزینه طراحی و ساخت قالبش زیاد میشه،هم باید مواد خام درجه یک خریداری کنند جهت تولیدش.شما فرض بگیرید در هر دقیقه هم تنها 1 عدد از قطعه مورد نظر توسط دستگاه تزریق پلاستیک تولید بشه(فرضا البته)تو یک شیفت کاری 8 ساعته نزدیک به 500 عدد از اون تولید شده و برای تولید جهت 2000 عدد نهایتا 4-5 روز در بدترین حالت ممکن اون قطعه تولید میشه و تمام،باید قالب و باز کنی بندازی کنار تا سال بعد آیا تولیدش ادامه داشته باشه یا نه!

دوستانیکه به تازگی خودروشون رو تحویل گرفتند ایا دور فندک ماشینشون عبارت MADE IN USA که ظریف حک شده ثابل رویت هست؟عکسش در صفحات قبلی قرار داده شده در تاپیک.
=============================================
johnny_depp نوشته شده:سمت چپ با شماره فنی L3Y2 18 110
سمت راست با شماره فنی LFJD 18 110


ایکاش طبق کتاب راهنما نمونه اولی رو میگرفتید.چون هم برندش مشخص بود که NGK هست و هم دقیقا همون نمونه توصیه شده در کتاب راهنمای استفاده بود با شماره فنی L3Y2 18 110 و مشخصات ILTR5A-13G

درحالیکه نمونه ای که شما انتخاب کردید مشخصاتش LTR5BI-13 هست.البته این شماره فنی LFJD 18 110 هم اصلی هست ولی دقیقا نمیدونم تفاوتش با L3Y2 18 110 تو چی هست و اینکه برای منطقه ما هم قابل استفاده هست یا نه؟

اونی که با کد L3 شروع میشه هم برای موتور 2.0 لیتری خودمون هست و هم برای موتور 2.3 لیتری هست که تو نسل قبل مزدا3 عرضه میشد در برخی کشورها.
اون دومی که با کد LF شروع شده هم برای موتورهای 2.0 لیتری خودمون هست باز و هم برای موتور های 2.5 لیتری که جایگزین موتور 2.3 نسل قبل،در نسل دوم شد قابل استفاده هست

این تصویر شمع های مورد نظر در بسته بندی NGK

تصویر

تصویر

جالبه که یه مدل دیگه هم داریم که آخرش یه 9U هم اضافه تر داره و شماره فنیش LFJD-18-110-9U هست.

ولی دوستان اگر کسی اطلاعی از تفاوت بین دو شمع با مشخصات LTR5BI-13 رو با ILTR5A-13G توصیه شده در کتاب راهنمای استفاده از خودرو میدونه حتما اعلام کنه.

johnny_depp نوشته شده:روغن ترمز و تعویض مایع خنک کاری با شستشو رو گذاشتم بیام تهران نمایندگی مرکزی انجام بدم با فعال کردن آپشن ها.
عکس های شمع و لنت هارو گذاشتم.خودم حس کردم زود لنت هارو عوض کردم.


خوب منکه گفتم فعلا تا فصل سرما میتونی استفاده کنی.منکه گفتم تعویض روغن ترمز و تعویض لنت رو بزار با هم انجام بده که اجرت کمتری بپردازی و ضمنا سیلندر ترمزها رو هم سرویس کنند که کلا سیستم ترمز ماشینت یه حال اساسی بهش داده شده باشه و باردهی اون احیاء بشه!

===========================================================
johnny_depp نوشته شده:يه سفيد بود با لاستيك كومهو-مانيتور و دوربين و سنسور دنده عقب (رنگ قاب مانيتور مشكي پيانويي بود و بسيار زيبا)
يه سربي بود با لاستيك ميشلن و مانيتور و دوربين.
يه سفيد ديگه هم بود با لاستيك ميشلن كه نه سنسور داشت و نه مانيتور و دوربين.


یعنی اون سربی که دیدی سنسور دنده عقب نداشت؟مانیتورش با اون سفیده که گفتی قابش مشکی پیانویی بود یکی بود.
یه عکس هم ازشون نگرفتی؟
اونی که سفید بود و سنسور دنده عقب هم داشت،چند تا سنسور نصب شده بود روی سپر؟

ضمن اینکه خوب میشد از برچسب بالای شیشه سمت راست هر کدوم که شماره موتور و شماره شاسی درج شده هم عکسی میگرفتید جهت اینکه پیدا کنیم از چه شماره ای به بعد این اپشنها نصب شده و عرضه شده.

لطفا اگر دوستان ساکن تهران و حومه و البرز کسی نمونه دارای مانیتور و دوربین و سنسور دنده عقب رو یا اصطلاحا با آپشن های جدید رو تحویل گرفت یه هماهنگی کنه جهت بررسی حضوری جهت گرفتن عکس و عملکرد مونیتور و دوربین و سنسور،ممنون میشم
===========================================================
عمومی(همه بخوانند لطفا):

johnny_depp نوشته شده:روغن ترمز و تعویض مایع خنک کاری با شستشو رو گذاشتم بیام تهران نمایندگی مرکزی انجام بدم با فعال کردن آپشن ها.

خواستی بیای مرکزی قبلا باید وقت بگیری.اینترنتی هم میتونی اینکار رو انجام بدی.همچنین اگر نیاز بود روغن گیربکست رو هم تهران-مرکزی تعویض کن تا بلایی که برای کاربران داره تو بعضا تهران و سایر شهرستانها اتفاق میوفته هم تجربه نکنی.

viewtopic.php?f=55&t=68079&start=20

یعنی 4 ساله که مستمر داریم میگیم فقط اطلاعات سازنده در کتاب راهنمای استفاده از خودرو رو انجام بدید و به حرف اصغر مکانیک و تعویض روغنی برادران عبدالله بجز داداش وسطی توجه نکنید خصوصا تو بحث روغن گیربکس،باز میبینی توجه نمیکنند و هم پولشون رو میریزن دور،هم اعصاب خودشون رو خورد میکنند و از وقتشون میزنند جهت تعمیرات و هم باید با هر کس و ناکس سروکله زد جهت عیب یابی و هم باید تز های حرفه ای که داده میشه رو امتحان کرد،آخرشم نه گیربکس درست میشه،نه رفع عیب انجام میشه،شانس بیاره عیوب جدیدی براش درست نکنند،هم باید الکی هزینه کنی و کلی هم وقت بزاری تا پروسه ازمون و خطای آقایون صاحب سبک تعمیرکار به پایان برسه.
ابنهمه میگیم روغن گیربکس اتوماتیک خودروهای مزدا مونتاژ ایران فقط و فقط ATF M-V که تو نمایندگی میشه پیداش کرد ریخته بشه نه چیز دیگه ای،باز طرف میگه گشتم تو بازار نبود این روغن،فروشنده فلان روغن رو پیشنهاد داد و منم خریدم و ریختم.آیا مشکلی ایجاد میکنه؟

بعد که ازشون میپرسی که مثلا چرا به نمایندگی مراجعه نکردید؟میگه نمایندگی گرون میگیره و قیمتش بالاست و من با نصف هزینه های نمایندگی همه کارهاشو بیرون خودم انجام میدم و ... بیا حالا هم باید کلا روغن عیر استانداردی که برای این خودرو استفاده کردید بریزید دور و فقط روغن توصیه شده رو بعد از شستشوی کامل جایگرین کنید.هم باید هزینه تعمیرات و تعویض شیربرقی های گیربکس رو بپردازیدو اینکه گیربکس دست خورده و باز میشه،شاید نشه گیربکس رو مثل حالت قبل جمعش کرد.

قبل از انجام هر کاری که تجربه و اطلاعات و دانش و آگاهی از اون ندارید،ابتدا مطالعه و تحقیق و بررسی انجام بدید بعد اقدام به انجام/عدم انجام اون کار نمایید.

یا حق ... :evil:

johnny_depp
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 مهر 1388, 7:36 pm
نوع خودرو: Mazda 3N
محل اقامت: Isfahan

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط johnny_depp » یک شنبه 22 مرداد 1396, 7:23 pm



سلام مازيار جان.
ممنون از توضيحات كاملت.
راستش خودمم ميخواستم همون رو بندازم ولي چون گفت اونارو از بازار تهران خريدم و از نمايندگي مركزي تهران نگرفته بودن.جعبش هم يه جوري انگار بيخودي بود.فاكتور خريد شمع هاي LTR5BI-13 رو هم نشونم داد كه از نمايندگي تهران خريداري شده بود.منم توي سايت ها ديدم كه هم اون شماره فني هست و هم اين.
نكته اي كه ميخوام بگم اينه كه از ديروز لرزش ماشين در زمان روشن بودن كولر بسيار كم شده و فكر ميكنم دليلش شمع ها بوده. (نميدونم امكان داره يا نه)

چون كه تهران نمايندگي مركزي با دقت بيشتري كارهارو انجام ميدن ترجيح دادم بعضي كارارو اونجا انجام بدم.لنت هارو ميترسيدم از اينكه دير بشه و صدمه بزنه به همين دليل همين جا عوض كردم.اما حواسم به سيلندر ها نبود و نميدونم انجام دادن يا نه.اگه واجب هست ميگم تهران تميز كنن.

مازيارجان اون كه سربي رنگ بود مانيتور و دوربين داشت ولي سنسور نداشت و مانيتورش قاب مشكي پيانويي نبود.
اون سفيده ٤تا سنسور دنده عقب داشت.
راستش عكس نگرفتم چون هم عجله داشتم و هم يكي اونجا بود كه گفتم شايد خيلي خوشش نياد من عكس بگيرم.اگه رفتم حتما عكس ميگيرم و ميزارم.

روغن گيربكس ماشينم خوبه و روي ٩٢ ٩٣ هزارتا تعويض شده.ولي هرموقع نياز باشه ترجيحا تا بتونم ميرم تهران تعويض ميكنم.ممنون بابت يادآوري.

يه موردي كه نظرمو جلب كرد اين بود كه من ماشينم روغن هيدروليكش از Max يه مقدار بيشتره كه قصد داشتم كمش كنم.
ديروز كه نمايندگي بودم ديدم همين سفيده كه كاپوتش رو هم داده بودن بالا اونم دقيقا روغن هيدروليكش از Max بالاتر بود دقيقا همون مقدار كه مال منم هست.دليلش رو نميدونم اما الان گيج شدم كه كمش بكنم يا نه.


Sent from my iPhone using Tapatalk

نمایه کاربر
MaZi Zo0M Z0oM
متخصص Mazda3
پست: 4136
تاریخ عضویت: دو شنبه 4 مرداد 1389, 4:53 pm
نوع خودرو: zoom)^2*3 BK / BL)
محل اقامت: New Tehran Since 1985
تماس:

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط MaZi Zo0M Z0oM » یک شنبه 22 مرداد 1396, 9:28 pm



با سلام.
phidoo نوشته شده:فك كنم البته اگه باز اشتباه نكنم نور مانيتور مصرف و مانيتور پخش عوض شده (شايدم قبلاً شده من خبر ندارم) و اينكه يه سوال دارم فندك ماشين هنوز همون مارك امريكا روش ميخوره؟؟ چون ماله من از اين داغوناس معلومه قشنگ و اينكه هنوزم بايد اون اپشنهاي چند گانه رو فعال كرد؟؟ اخه من وقتي درب ماشين رو ميبندم دور ميشم خودش قفل ميشه اما يادم رفت راهنما رو امتحان كنم راستش و بازم اينكه اون دوستمون گفته بود مانيتور دار من كل نمايندگي رو ماشين هاشو ديدم همش معمولي بود چون با مسئول اونجا يكم سر خوشي باز كرده بودم قبلاً ،بهش گفتم چيه اين يه سنسور نميزارن روش كه اونم گفت مزدا اجازه نميده!!!!


نورپردازی داخل خودروی شما میبایست به صورت زیر باشه:

تصویر

بله فندک ماشین همچنان باید ساخت USAباشه و این عبارت دور فندکی خیلی ظریف حک شده.اگر نیست به نمایندگی که تحویل گرفتید مراجعه و بهشون اعتراض کنید.
اگر دربها با دور شدن خودبخود قفل میشه یعنی آپشنهای فعال شونده توسط دیاگ فعال شده.

=========================================================
johnny_depp نوشته شده:نكته اي كه ميخوام بگم اينه كه از ديروز لرزش ماشين در زمان روشن بودن كولر بسيار كم شده و فكر ميكنم دليلش شمع ها بوده. (نميدونم امكان داره يا نه)


بله میتونه بخاطر تعویض شمع ها باشه.
مثل قضیه تعویض دیسک و صفحه میمونه.شما زمانیکه ماشین داره دیسک و صفحه اش تموم میشه شتاب ماشین افت میکنه و تو سر بالایی حتی ممکنه احساس کنی موتور داره از دور میوفته.بعد که دیسک و صفحه رو که تعویض میکنی و نو میندازی،فارق از اینکه اصلی باشه یا نه،احساس میکنی شتاب از دست رفته ماشین احیاء شده و نسبت به هفته های اخیر قبل از تعویض دیسک و صفحه شتاب ماشینت افزایش پیدا کرده.
شمع های ماشین شما هم همینطوره،چون عمر مفیدش به پایان رسیده بود،علائم خودشو نشون داده بود،ضمن اینکه مصرف سوختتون هم ممکنه افزایش پیدا کرده باشه.اما حالا که شمع ها رو تعویض کردید هم مصرفتون باید تفاوت کنه و پایینتر بیاد،هم شتاب ماشینتون بهبود پیدا کرده باشه و هم لرزش موتور کمتر شده باشه.

johnny_depp نوشته شده:چون كه تهران نمايندگي مركزي با دقت بيشتري كارهارو انجام ميدن ترجيح دادم بعضي كارارو اونجا انجام بدم.لنت هارو ميترسيدم از اينكه دير بشه و صدمه بزنه به همين دليل همين جا عوض كردم.اما حواسم به سيلندر ها نبود و نميدونم انجام دادن يا نه.اگه واجب هست ميگم تهران تميز كنن.


آقا زمانیکه شما تصویر از لنت های ترمز گذاشته بودی به شما گفتم تا آغاز فصل سرما میشه رفت باهاشوترس دیگه برای چیه؟حتی بعدش گفتی که میتونی تا فلان مدت باهاش بگذرونی که خدمتت گفتم اگر نگرانی لنت ها رو بخر بزار تو ماشین بمونه هر وقت مورد نیاز شد ببر تعویضش کن.
حالا یه تصویر زحمت بکش از فاکتور پرداختیت توتاپیک سرویس دوره ای و هزینه نگهداری خودروهای مزدا قرار بدهتا از قیمت ها اطلاع یابیم.

johnny_depp نوشته شده:مازيارجان اون كه سربي رنگ بود مانيتور و دوربين داشت ولي سنسور نداشت و مانيتورش قاب مشكي پيانويي نبود.
اون سفيده ٤تا سنسور دنده عقب داشت.


خوب پس مشخصه که نه سفیده و نه سربیه که شما دیدید هیچکدوم با آپشن های اضافه ای که این روزها تبلیغاتش تو سایت ها عنوان میشه و کاربران لطف میکنند جهت پیگیری خبرش رو برای چندمین بار قرار میدهند،نبوده.
شاید بپرسید چرا و از کجا فهمیدم؟
از اینکه نمونه ای که در نمایشگاه خودرو ارومیه و شیراز و مشهد به نمایش درومد تنها دارای 2 سنسور دنده عقب بوده و اونی که ما دیدید یکیش که اصلا سنسور دنده عقب نداشته،اون یکی هم 4 تا سنسور دنده عقب داشته که هر دو متفاوت هستند با نمونه ای که با 2 سنسور دنده عقب در نمایشگاه های خودرو معرفی شده.


پیرامون سطح روغن هیدرولیک فرمان که بالاتر از خط MAX هست هم همه مزدا3 ها چه نسل قدیم و چه نسل جدید و چه تیپ FL و غیر FL به همین صورت سطح روغن هیدرولیک بیشتر و بالاتر از خط MAX بوده.

یا حق ... :evil:

phidoo
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه 14 مرداد 1396, 7:46 am
نوع خودرو: mazda3

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط phidoo » دو شنبه 23 مرداد 1396, 5:11 am



سلام اقا مازیار
درسته اپشنهای چند گانه فعاله یعنی من راهنما ،قفل شدن درب ماشین رو امتحان کردم کار میکرد خاموش شدن چراغها بعداز 1 ساعت رو راستش تست نکردم پس واسه فندک پیکیر بشم از نمایندگی مرسی. اره دقیقا" نورپردازی همینجوریه

---» پست های متوالی ادغام شد «---

سلام مجدد
دوستان یه سوالی برام پیش اومده ، دیشب بر حسب اتفاق دستم به گلگیر سمت راننده خورد وقتی کامل لمس کردم دیدم خیلی داغه و سمت شاگرد رو هم که دست زدم اونم کاملا داغ بود که کاپوت ماشین رو دست زدم دیدم به نسبت گلگیر ها خیلی خنک تره این طبیعیه ؟؟؟ تا الان رو هیچ ماشینی ندیده بودم همچین چیزیو. مگه چی داخل گلگیر هست که اینجوری داغ میکنه ؟

johnny_depp
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 مهر 1388, 7:36 pm
نوع خودرو: Mazda 3N
محل اقامت: Isfahan

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط johnny_depp » دو شنبه 23 مرداد 1396, 9:27 pm



مازيارجان ممنون.
بله در مورد لنت ها گفته بودين ولي چون كه مسافرت ميخوام برم گفتم لنت هارو تعويض كنم خيالم راحت تره.
حالا اتفاقا يه سوال در مورد همين لنت ها دارم.
شماره فني لنتي كه روي ماشينم انداختن C2Y3-33-23ZB هست.
درصورتي كه توي سايت شماره فني لنت C2Y3-33-23Z هست.
آيا لنتي كه براي من انداختن ممكنه غيراصلي بوده باشه؟ پشت لنت هم Fomoco زده بود.

سپاس


Sent from my iPhone using Tapatalk

s.diaco
شروع حركت
پست: 48
تاریخ عضویت: پنج شنبه 16 دی 1395, 10:12 am
نوع خودرو: ‌Mazda 3 N

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پستتوسط s.diaco » سه شنبه 24 مرداد 1396, 9:51 am



من از نمایندگی در مورد مزدا ۳ آپشنال پرسیدم گفتن فعلاً که خبری نیست. چیزی که توی نمایشگاه نشون داده شده (با سنسور و مانیتور) در حال حاضر فروخته نمی‌شه.


بازگشت به “مزدا Mazda”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان