New Mazda 3(BL) 2010~2013

تصویر مباحث مربوط به مزدا

مدیر انجمن: MaZi Zo0M Z0oM

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
ReZa7
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 450
تاریخ عضویت: 13 اکتبر 2012, 12:28
نوع خودرو: Traxxas~Revo
محل اقامت: طهرون _ رى

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط ReZa7 » 07 آگوست 2018, 01:05

سلام.
قيمت لاستيك مهم نيست البته اگر اين مشكل حل بشه. سايز لاستيكام ٢٢٥/٤٥r18 هستش فكر نكنم اين سايز رو جفتي ١.٥ بدن.

و اما در مورد سراتو، من تنها تجربم از ماشين هاي كره اي فقط كوپه ٢٠٠٩ بود كه واقعا هنوزم بعد از گذشت چند سال و تعويض چندين ماشين دلم تنگ ميشه. بعيد مي دونم سراتو از مزدا كمتر باشه !!!
در مورد تعويض ماشين هم به يه نتيجه اي رسيدم كه اگر بخوام حداقل ماشين هاي قبليم رو بگيرم تا توقعات منو برآورده كنه بايد بالاي ٤٠٠ هزينه كنم كه تو اين وضع بازار مقدور نيست، در نتيجه اگر راه حلي براي رفع اين مشكل نباشه بايد با اين سرو صدا بسازيم.
اگر ماشين رو نگه دارم براش رادار نقطه كور و دوربين ٣٦٠ نصب ميكنم.
از دوستان كسي نصب كرده اين آپشن هارو!؟
امروز يه سري لوازم مصرفي و روغن گرفتم.
فيلتر روغن ٧٥
فيلتر هوا چيني ٥٥
فيلتر بنزين چيني ١١٠
روغن بهران سوپر پيشتاز 5w30
به يادتان مى آورم تا هميشه بدانيد كه زيباترين منش آدمى، محبت اوست. محبت كنيد چه به دوست، چه به دشمن! كه دوست را بزرگ كند و دشمن را دوست.
كوروش كبير
نمایه کاربر
golden.pioneer
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 54
تاریخ عضویت: 18 نوامبر 2017, 22:03

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط golden.pioneer » 07 آگوست 2018, 04:25

MaZi Zo0M Z0oM نوشته شده:با سلام.
دوست عزیز golden.pioneer :
اون لنت ساخت چین بعنوان لنت عقب میخواستید بگیرید؟
چون لنت عقب رو میدونم که ساخت چین بعنوان جینیون پارت وجود داشته.
لنت های فابریک خودش مارک Ate هست.
قبلا روشهای تشخیص اجناس اصلی از غیر اصلی رو بهمراه تصاویر توضیح دادیم که برچسب جینیون پارت چه مشخصاتی باید داشته باشه.
ضمن اینکه با نرم افزار بارکد خوان اصالت کالا رو در اینترنت میتونید جستجو کنید.
در حال حاضر هم قیمت لنت جلو و عقب چیزی در حدود ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان شده در نمونه اصلی.

یا حق... :evil:
کلا برای ماشین گفتم لنت دارین یا نه که اون لنت هارو نشونم داد! چون درب قوطیشم باز شده بود دلسرد شدم از خریدش، راستی مارکش ate بود ولی نوشتهاش ابی رنگ بودن و با اونی ک قبلا توی پست های گذاشته فوروم صورتی رنگ بود متفاوت بود!
الان ثبت سفارش کردم به نمایندگی خدمات پس از فروشش تا قطعه رو بیارن چون موجود نداشتن!
الان لنت جلوشم ساخت چین هست؟ یا مال المان یا ژاپنه هنوز؟
جسارتا ی سوال فنی، لنت جلو با عقب تفاوتی داره؟! منظورم اینکه میشه لنت جلو رو ب عقب انداخت؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
نمایه کاربر
sheitonak-2013
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 511
تاریخ عضویت: 04 مارس 2013, 09:01
نوع خودرو: maxima 87-xantia 89
محل اقامت: اصفهان

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط sheitonak-2013 » 08 آگوست 2018, 09:55

شرح یک روز کامل مهمان بهمن خودرو :

فکر کنم بیشتر دوستان در جریان نفوذ آب به چراغ های جلو ماشین من بودید و اینم گفته بودم که بعد از اینکه به نمایندگی مراجعه کردم تو نامه ای که زده بودند جواب گارانتی منفی بود و می بایست جهت کارشناسی به تهران و نمایندگی مرکزی ( کیلومتر 13 مخصوص ) مراجعه میکردم . بالاخره دوشنبه شب به سمت تهران حرکت کردم و با وجود یک چراغ روشن اصلا اذیت نشدم و کاملا جلو ماشین روشن بود . ساعت 12 شب رسیدم تهران شب تا صبح فکر و خیال که آیا گارانتی قبول میکنه یا نه ( یه وقت دبه نکنن ) نتونستم بخوابم و صبح ساعت 6 از خونه زدم بیرون بسمت جاده مخصوص و با شلوغی اتوبان حدود ساعت 7:30 رسیدم . رفتم داخل و سراغ آقای مهندس دلاور ( کارشناس فنی مزدا یدک ) رو گرفتم که گفتن توی ساختمان اصلی و ساعت 8 تشریف میارن . بالاخره ساعت 8با توپ پر رفتم اطاق ایشان که دست پیش رو بگیرم پس نیوفتم اما !! این آقای مهندس دلاور انقدر انسان متین ، آرام و با شخصیتی بود که من تا بحال مثل ایشان تو ادارات ندیده بودم !!! با حوصله به حرفام گوش داد بعد با پذیرش تماس گرفت چون نوبت نگرفته بودم گفتن که پذیرش رو انجام بدن . در مورد مشکل بوجود اومده گفتن که این مورد در چراغ سمت شاگرد بوده و علتش هم باز شدن قسمتی از چسب آبندی دور قاب چراغ هستش ولی این اولین مورد تو چراغ سمت راننده هست
سلام.بچه ها متن بالا را از صفحه ۲۳۸ همین تایپیک آوردم.گویا اون زمان‌ها برای ورود آب به داخل چراغ شاگرد فراخوان هم زده بودن.الان منم با این مشکل روبرو هستم و گویا صاحب قبلی توجهی نکرده.این که از درز بین شیشه چراغ وارد میشه از من هم حس میکنم از همونجا آب نفوذ میکنه چون خیلی فاصله داره شیشه با قاب.اگه چسب آکواریوم استفاده کنم به مرور گرد و خاک را جذب میکنه و حالت زردی میگیره.کسی در این مورد تجربه ای داره؟؟؟
نمایه کاربر
MaZi Zo0M Z0oM
متخصص Mazda3
پست: 4370
تاریخ عضویت: 26 ژولای 2010, 21:23
نوع خودرو: zoom)^2*3 BK / BL)
محل اقامت: New Tehran Since 1985
تماس:

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط MaZi Zo0M Z0oM » 08 آگوست 2018, 12:12

با سلام.
در مورد چراغ و اب بندی اون،در زمان خودش اونهاییکه گارانتی داشتند با گارانتی تعویض میکردند،حالا شما که گارانتی ندارید دیگه باید خودتون دست به کار بشید.
پیشنهاد میکنم ببرید پیش اونهاییکه کار نصب نئون داخل چراغ های ماشین رو انجام میدن.
با سشوار صنعتی باید باز بشه،تمیز بشه و مجددا اب بندی بشه و بسته بشه.
====================
در مورد لنت جدیدا خبر ندارم و ندیدم که لنت Ate چینی هم تو بازار اومده یا نه.
لنت جلو همواره سایزش با لنت عقب فرق میکنه و لنت جلو بزرگتره.همونطور که دیسک جلو از دیسک عقب بزرگتره.

یا حق... :evil:
نمایه کاربر
mehdi-m3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 80
تاریخ عضویت: 13 نوامبر 2013, 12:33
نوع خودرو: مزدا 3-جدید
محل اقامت: شیراز

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط mehdi-m3 » 08 آگوست 2018, 15:10

سلام بر دوستان مزداسوار.
ماشن من مدل 90 هست و کارکردش به 119000 رسیده.
دو سوال از حضورتان دارم:
1- شمع ها طبق توصیه کمپانی باید روی 120000 تعویض بشه. البته من برای تعویض به نمایندگی شیراز مراجعه کردم و موجود نداشتند. پذیرش و سفارش انجام شد قرار شده باهام تماس بگیرند. سوالم اینه که ماشین من بدون هیچ مشکلی و عین ساعت کار میکنه. مصرفش هم تغییری نکرده و قابل قبول هست. آیا تعویض شمع در صورتیکه ماشین هیچ مشکلی نداره باز هم لازم هست انجام بشه؟ اگر انجام نشه چه مشکلی ممکنه برای ماشین بوجود بیاد.

2- اون مشکل اختلاط آب و روغن گیربکس از طریق اویل کولر که در مزدا 3 قدیم شایع بود آیا در مزدا 3 جدید هم اتفاق شایع هست. تا حالا ندیدم که از دوستان کسی در این مورد گزارشی کرده باشه. در کل آیا لازم هست که اویل کولر ماشینم را سر کیلومتر خاصی تعویض کنم تا از بروز مشکل جلوگیری بشه؟ البته دنبال خرج تراشی نیستم و لی اگر امکان ایجاد مشکل برای گیربکس باشه ترجیم می دم انجامش بدم.

با تشکر
مهدی
نمایه کاربر
SLR 722E
دنده 1
پست: 1491
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2011, 00:30
نوع خودرو: Mazda3 FL/ L90E2
محل اقامت: IRAN 63

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط SLR 722E » 08 آگوست 2018, 18:25

mehdi-m3 نوشته شده:
08 آگوست 2018, 15:10
سلام بر دوستان مزداسوار.
ماشن من مدل 90 هست و کارکردش به 119000 رسیده.
دو سوال از حضورتان دارم:
1- شمع ها طبق توصیه کمپانی باید روی 120000 تعویض بشه. البته من برای تعویض به نمایندگی شیراز مراجعه کردم و موجود نداشتند. پذیرش و سفارش انجام شد قرار شده باهام تماس بگیرند. سوالم اینه که ماشین من بدون هیچ مشکلی و عین ساعت کار میکنه. مصرفش هم تغییری نکرده و قابل قبول هست. آیا تعویض شمع در صورتیکه ماشین هیچ مشکلی نداره باز هم لازم هست انجام بشه؟ اگر انجام نشه چه مشکلی ممکنه برای ماشین بوجود بیاد.

2- اون مشکل اختلاط آب و روغن گیربکس از طریق اویل کولر که در مزدا 3 قدیم شایع بود آیا در مزدا 3 جدید هم اتفاق شایع هست. تا حالا ندیدم که از دوستان کسی در این مورد گزارشی کرده باشه. در کل آیا لازم هست که اویل کولر ماشینم را سر کیلومتر خاصی تعویض کنم تا از بروز مشکل جلوگیری بشه؟ البته دنبال خرج تراشی نیستم و لی اگر امکان ایجاد مشکل برای گیربکس باشه ترجیم می دم انجامش بدم.

با تشکر
مهدی

سلام

معمولا وقتی سازنده توصیه کرده در کیلومتر خاصی قطعات مصرفی تعویض بشه بر اساس عمر مفید اون قطعه هست و ممکنه برای شما بیشترم کار کنه ولی بتدریج حتما کارایی موتور میاد پایین. معمولا نشونه خرابی شمع اینه که بد استارت بخوره و صاف کار نکنه یا مصرف بره بالا.خام سوزی رو اگر داشته باشه ممکنه به کاتالیست هم اسیب برسونه و باز کردن شمع هم بعد از گذشت 7 سال از کارکردش اگر تا حالا باز نشده ممکنه مقداری سخت بشه. توی شیراز دوتا نمایندگی داریم و البته زراعتکار برای مزدا بهتره ولی اگر شمع اصلیشو میشناسید و بخان قیمت ازاد براتون حساب کنند چون گارانتی نداره شاید از فروشگاههای بیرونم میتونستید تهیه کنید.

روی مزدا نیو اگر اشتباه نکنم مدلهای تا دی 89 که سریهای اول بوده فقط گیرباکسش علاوه بر اویل کولر رادیاتور مجزا خنک کننده هوایی داشته که گردش اب داشته بعدش دیگه تا این تولیدات اخر فقط اویل کولر بوده.
Mercedes-Benz.The Best or Nothingتصویر
afshin b
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2010, 18:24
نوع خودرو: Mazda 3 New

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط afshin b » 10 آگوست 2018, 14:40

سلام دوستان. مدتیه مزدا 3 نیو مدل 89 گرفتم با 140 هزار کارکرد. هیدرولیک فرمونش صدای ویز ویز داره وقتی فرمون میچرخونم. روغنش چک کردم و به شدت سیاه بود. خودم یک ساعت پیش روغنش کامل عوض کردم (از پایین شیلنگ برگشت رو جدا کردم تا کامل تخلیه بشه) ولی هنوز صدا داره. درضمن خود موتور هیدرولیک یکم روغنی بود سطحش. بنظرتون داره نفسای اخرش میکشه؟ قابل تعمیر هست اصلا؟
Mpk58
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: 23 سپتامبر 2017, 17:31
نوع خودرو: مزدا 3n

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط Mpk58 » 12 آگوست 2018, 18:00

سلام خدمت همه دوستان. ماشین بنده مدل ۹۶ و کار کرد ۱۳۰۰۰.چند وقته که صدای وز وز از شیشه عقب ماشین میاد با مطالعه صفحات به این نتیجه رسیدم که از طاقچه عقب ماشین است، حتی چند روز پیش روی طاقچه یه ذره چیزی گذاشتم حدود دو سه کیلو تقریبا صدا قطع شد، نمایندگی که بردم گفت کاریش نمی تونم بکنم. تازه شیشه راننده هم جیر جیر میکنه😩😩😩😩 نمایندگی محترم وقت نداشتن گفتن از صبح اول وقت بیارباز میکنیم رو دری رو ببینیم رفع میشه یانه. خیلی این صدا رو مخ طوری که خانمم که اصلا حساس نیست گلایه میکنه. لطفا اگر کسی از دوستان این مشکل رو حل کرده با رسم شکل توضیح بدهد.
ghajar77
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: 06 ژولای 2015, 21:42
نوع خودرو: Mazda3 N

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط ghajar77 » 12 آگوست 2018, 18:07

من چند وقت پیش اینجا در مورد صدایی شبیه ووووو از چرخهای جلو گفتم.
دوستان گفتن میتونه از لاستیک باشه.
بادها رو میزون کردم ولی فرفی نکرد.
امروز دنده عقب با تمام فرمان به چپ داشتم پترک میکردم متوجه شده فرمون زیر دستم پله میکنه .
احتمال داره مشکل از بلبرینگ چرخها باشه ؟

فرستاده شده از HTC One_M8ِ من با Tapatalk

نمایه کاربر
SLR 722E
دنده 1
پست: 1491
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2011, 00:30
نوع خودرو: Mazda3 FL/ L90E2
محل اقامت: IRAN 63

Re: New Mazda 3(BL) 2010~2013

پست توسط SLR 722E » 12 آگوست 2018, 19:57

ghajar77 نوشته شده:
12 آگوست 2018, 18:07
من چند وقت پیش اینجا در مورد صدایی شبیه ووووو از چرخهای جلو گفتم.
دوستان گفتن میتونه از لاستیک باشه.
بادها رو میزون کردم ولی فرفی نکرد.
امروز دنده عقب با تمام فرمان به چپ داشتم پترک میکردم متوجه شده فرمون زیر دستم پله میکنه .
احتمال داره مشکل از بلبرینگ چرخها باشه ؟

فرستاده شده از HTC One_M8ِ من با Tapatalk
پله کردن فرمون زیر دست معمولا از جعبه فرمون میتونه باشه نه بلبرینگ چرخ.بلبرینگ چرخ صدای مخصوص خودشو توی حرکت نشون میده و با زدن جک زیر قسمت مربوطه و امتحان لقی چرخ اگر زیاد خراب شده باشه. اون صدا به نظر شخصیم از مونتاژ بی دقت مونتاژکاران توانمند هموطن هستش که بعضی گل لاستیک ها صدای چرخش چرخ ها رو کمتر نشونش میده و بعضی بیشتر.این نسل مزدا 3 که ظاهرا طبق شنیده ها تولیدش تمام شده در ایران ولی امیدوارم نسل بعدی مزدا دیگه کاملا وارداتی باشه و اقایون به گرفتن سود گمرکی و خدمات نمایندگی راضی باشن و زحمت مونتاژشو نکشن حتی با قیمت بیشتر :???:
Mercedes-Benz.The Best or Nothingتصویر
ارسال پست

بازگشت به “مزدا Mazda”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان