تویوتا کمری 2018

تصویر مباحث مربوط به تويوتا و لکسوس (Lexus)
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
*MOSTAFA*
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2013, 01:56
نوع خودرو: Pars Xu7 New
محل اقامت: مشهد
اینستاگرام: mr.tuner
تماس:

تویوتا کمری 2018

پست توسط *MOSTAFA* » 14 نوامبر 2017, 00:16

منبع و مطالعه توضیحات بیشتر + تصاویر http://www.tunerweb.ir/post/303/%D8%AA% ... -2018.html

در مدل 2018 کمری ، به جرات می توان گفت که روزهای پرالتهاب تویوتا که هنوز از نتیجه ریسک اعمال تغییرات در مدل جدید و بازخورد مشتریان خبر نداشتند ، به پایان رسیده است . چرا که در مدل 2018 کمری ، تویوتا این جسارت را پیدا کرده تا ورقه فلز به کار رفته در بدنه ماشین را نیز عوض کند و به عقیده کارشناسان شرکت ، مشتریان به زودی درمی یابند که چرا باید بابت سدانی به این زیبایی مبلغ بیشتری پول پرداخت کنند . تویوتا در این مدل نیز از علاقه خود به ساخت ماشین هایی با 6 سیلندر دست نکشیده و این در حالی است که دیگر رقبا عمدتا به سمت استفاده از موتورهای 4 سیلندر داخلی پیش می روند .

نمای بیرونی

از این گذشته تویوتا تصمیم گرفته تا ارتفاع سقف و جایگاه صندلی های سرنشینان را در این ماشین ، یک اینچ کمتر کند که این مورد ممکن است زاویه دید راننده را تحت تاثیر قرار دهد و آن را خراب کند و رانندگی با این ماشین در مسیرهای پرترافیک یا مسیرهای صعب العبور را سخت تر کند .
واقعا مهندسان تویوتا چه کسانی هستند و چرا دست به این ریسک های خطرناک زده اند ؟ آیا آنها مزیت های کمری در مقایسه با دیگر رقبا را فراموش کرده اند ؟

کابین و صندلی راننده : با توجه به افزایش طول فاصله دو چرخ از هم در معماری TNGA ، تا حدی فضای داخلی برای سرنشینان کوچکتر شده است . در قسمت فضای پای سرنشینان عقب و قسمت بالایی آن شاهد 0.9 اینچ کمتر از نمونه های قبل هستیم و فضای سرنشینان جلو نیز حدود نیم اینچ کوچکتر شده است ؛ اما با این وجود ، فضای داخلی این ماشین همچنان بزرگ و با قابلیت دید مناسب ارزیابی می شود و باید به پایین تر آمدن قسمت کمربند ایمنی در این ماشین هم اشاره کنیم که ابتکار جالب و مناسبی محسوب می شود .
ماشین های مدل گازسوز کمری فضای ناچیز 0.3 فوت مکعب را در قسمت فضای صندوق عقب از دست می دهند اما در عوض مدل های هیبریدی 2 فوت مکعب فضای اضافه در قسمت صندوق عقب خواهند داشت . لازم به ذکر است که 40 تا 60 فوت مکعب نیز به فضای داخلی ماشین در صورت تا شدن صندلی ها افزوده می شود و این امکان به خاطر قرار گیری باتری در زیر صندلی های سرنشینان عقب به دست آمده است .

امکانات و تجهیزات

کار کردن با کنترل های اولیه و ثانویه در این ماشین بسیار ساده است چرا که دکمه ها و سوییچ ها درست در جایی قرار دارند که انتظار آن را دارید . در سیستم صوتی این ماشین نیز از یک بلندگوی 800 وات JBL استفاده شده که فضای صوتی مناسبی را در اتاق کمری 2018 ایجاد می کند و شما قادر خواهید بود تا از سایت های اسپوتیفای ، پاندورا ، XM / Sirius به طور مستقیم آهنگ های مورد علاقه خود را با کیفیت بالا پخش کنید . خبری از اپل کارپلی و اندروید اتو در این مدل از تویوتا نیست و کمپانی تویوتا ترجیح داده است از سیستم اختصاصی خود موسوم به اسکوت GPS در این مدل استفاده کند .
این سازوکار جدید در سر چهار راه ها و تقاطع ها توسط اپلیکیشن Entune تویوتا به راننده کمک می کند و قادر است آخرین اخبار مربوط به بورس و سهام ، ورزش ، موسیقی را به اطلاع راننده برساند و با سیستم سرگرمی تویوتا نیز ارتباط برقرار کند .
یک نکته منفی در این مورد وجود دارد و آن اینکه برای انتقال آدرس از گوشی به اسکوت باید از بلوتوث گوشی و یا قرار دادن گوشی در جایگاه ویژه ای که برایش تعبیه شده ، استفاده کنید که کار را برای راننده کمی سخت می کند و استفاده از این سرویس نیز هزینه اشتراکی به همراه دارد که البته برای سه سال اول مجانی اما از آن پس سالی 25 دلار شارژ خواهید شد .

موتور : این قسمت ، جذاب ترین قسمتی است که بیشتر خریداران کمری دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند ؛ پیشرانه 2.5 لیتری جدید کمری که از سیستم نیروی داینامیک استفاده می کند ، نسبت به مدل های قبلی 25 اسب بخار بیشتر قدرت دارد و توانسته مقیاس مصرف سوخت بهینه را نیز بهبود بخشد چرا که نرخ EPA در این مدل 4/6 مایل در هر گالن در طی مسافت های شهری و اتوبان بیشتر از مدل های قبلی است . لازم به ذکر است مدل های XSE کمری 2018 حتی 3 اسب بخار نیز بیشتر از مدل های عادی دارند و مصرف سوخت بهینه در آنها نیز 1.2 بهتر از مدل های عادی می باشد .
مدل های بازطراحی شده شش سیلندر با پیشرانه 3.5 لیتری نیز 33 اسب بخار قوی تر از مدل های 4 سیلندر کمری 2018 هستند و نرخ مصرف سوخت بهینه آنها نیز 1 واحد در شهر و 2 تا 3 واخد در اتوبان ها بهتر از آن مدل ها است . کمری هایی که از موتورهای هیبریدی آتگینسون با پیشرانه 2.5 لیتری استفاده می کنند نیز 20 اسب بخار قوی تر از مدل های پیشین هستند که این قدرت موتور در صورت استفاده از موتور برقی در کمری 2018 به اندازه 23 اسب بخار افت می کند .

بنابراین با معجزه سیستم های جدید هیبریدی به کار رفته در این ماشین ، شاهد افزایش 8 تا 208 اسب بخاری قدرت موتور هستیم و نرخ مصرف سوخت بهینه نیز در شهر و اتوبان بین ( 40-42/37-38 ) و ( 44-51/47-53 ) می باشد . البته مدل های LE رکوردهای بهتری از خود بر جای گذاشته اند که این مورد هم به خاطر ارتقا باتری از نوع شیمیایی به لیتیوم یونی می باشد .
شاید برای علاقه مندان به دانستن جزئیات بیشتر جالب باشد که بدانند از سیستم D4 ( تزریق سوخت مستقیم و پورتی ) در این ماشین استفاده شده و نرخ فشرده سازی آن نیز در مدل های با پیشرانه 2.5 لیتری از 10.4:1 به 13:1 و در مدل های شش سیلندر از 10.8:1 به 11.8:1 و در مدل های هیبریدی از 12.5:1 به 14:1 ارتقا یافته است . ( توجه داشته باشید که با بسته شدن آخرین سوپاپ ، ترکیب هوا و سوخت با نرخ فشرده سازی 14 صورت نمی گیرد اما محصول احتراق نهایی در بیشتر اوقات با همین نرخ کار می کند )

موتور تویوتا کمری 2018

دیگر بهینه ساز های قدرت ماشین شامل کنترل های متغیر روغن و سیستم خنک کننده و زمان بندی راه اندازهای برقی سوپاپ های مختلف در موتور های 2.5 لیتری گازسوز و هیبریدی است . در موتورهای 6 سیلندر شاهد کنترل های هیدرولیک بیشتری هستیم که قدرت عملیاتی موتور اتکینسون در شرایط مختلف را بالا می برد .

مشکل بزرگی که در قسمت موتور این ماشین مشاهده می شود ، نحوه کالیبره شدن سیستم انتقال 8 دنده آن است . هنگامی که با این ماشین به آهستگی رانندگی کنید ، موتور ان بسیار روان کار می کند اما دکمه اسپورتی در تریم های XLE و XSE و مدل های 6 سیلندر تعبیه شده است که در صورت استفاده از این حالت ، موتور ماشین کمی سخت کار می کند . با این ویژگی ها البته شما قادرید سواری پرهیجانی را با این ماشین تجربه کنید و با استفاده از دنده های پایینتر در سرپیچ های تند با دنده معکوس به جای ترمز کردن ، از انحنای پیچ ها تند به سادگی عبور کنید .

نکته عجیب دیگری که در مورد این ماشین وجود دارد این است که وقتی در یک جاده در حال حرکت هستید و به یکباره پا را بر روی پدال گار فشار می دهید ، به اندازه کسری از ثانیه تا اعمال این حرکت در ماشین زمان برده می شود و به نظر می رسد قبل از رسیدن به دنده مناسب ، به یک دنده واسط رفته و سپس به دنده مناسب تغییر می کند . در مدل های هیبریدی SE دنده ها عجیب تر هم هستند .

وقتی در حال افزایش سرعت هستیم و دکمه + را می فشاریم ، دنده افزایش پیدا می کند وشتاب ماشین بیشتر می شود اما این افزایش شتاب و سرعت ، آنقدر ها که انتظار دارید نیست و وقتی برای دنده معکوس کشیدن دکمه – را می فشارید ، به یکباره صدای موتور زیاد می شود و این در حالی است که کاهش شتاب قابل توجهی در ماشین دیده نمی شود و در بیشتر مواقع مجبور به استفاده از ترمز هستید .

سواری و کنترل ماشین : مدل های کمری همواره به سواری دلپذیر معروف بوده اند و سواری راحت همیشه به عنوان دغدغه اصلی مهندسین تویوتا مطرح بوده است . این مدل در واقع نسل هشتم کمری محسوب می شود که بیشترین بهبود کیفیت را نسبت به مدل های قبلی تجربه می کند و به جرات می توان گفت سواری با این ماشین ، لذت بخش تر از هر مدل قدیمی تر از آن است و این موضوع را می توان ریشه در پایین آمدن ارتفاع ماشین و افزایش 1.9 اینچی فاصله دو محور و استفاده از سیستم تعلیق جدید در کمک فنرهای عقب دانست .

عبور از پیچ ها در این ماشین بسیار عالی و تخت انجام می گیرد به طوری که حین عبور از پیچ ها ، ماشین در بالانس کامل است . فرمان دقیق کمری 2018 نیز به یک سواری عالی با آن کمک شایانی کرده است به طوری که در حین عبور از پیچ ها من همواره به خودم یادآوری می کردم که سوار بر یک محصول تویوتا هستم ، پس جای نگرانی وجود ندارد .

کمک فرمان برقی این ماشین هر رکوردی در طی پیست را در هم می شکند و این ماشین طوری تنظیم شده است که هرگز شاهد حرکت های سریع یا آهسته در فرمان و تکان های شدید در آن نیستیم . ختی در مدل های هیبریدی LE که از تایرهای بلند فایراستون 205/65R16 استفاده شده است می توایند از پیچ ها با سرعت زیاد و بدون مشکل عبور کنید اما کمی از چسبندگی تایرها به سطح جاده کم می شود که مشکل چندان حادی نیست . استفاده از آن تایرها شاید راحت ترین گزینه باشد اما استفاده از تایرهای میشلن در مدل های XSE شش سیلندر ، به راننده امکان عبور از سخت ترین جاده ها و پیچ ها را بدون هیچ مشکلی می دهد .

منبع :
http://www.tunerweb.ir/post/303/%D8%AA% ... -2018.html
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3194
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: تویوتا کمری 2018

پست توسط davo0d-s000t » 14 نوامبر 2017, 01:27

واقعا عملکرد خوبی داشته در تست ها و غیر از نسل جدید اکورد و التیما بعیده خودروی دیگه بتونه نزدیکش بشه از نظر عملکرد
اکورد هم رسما ترکونده و باز کمری مغلوب اکورد شده در تست ها
تست نمونه ضعیف تر و4سیلندر کمری با اکورد1.5لیتری توربو:
http://www.motortrend.com/cars/honda/ac ... on-review/
تست کمریv6با اکورد2لیتر توربو:
http://www.motortrend.com/cars/honda/ac ... on-review/
در کل رسما دیگه این کلاس خودرویی باید به ژاپنی ها واگذار بشه.هیوندای و کیا که به هیچ وجه توانایی رقابت ندارن و امریکایی ها هم نه پیشینه خوبی دارن و نه شرایطش رو...
فقط اروپایی
ارسال پست

بازگشت به “تويوتا Toyota”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان