خودروهای مفهومی تویوتا - Toyota Concept Cars

تصویر مباحث مربوط به تويوتا و لکسوس (Lexus)
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Cell Ehsan
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 604
تاریخ عضویت: 16 سپتامبر 2011, 17:48
نوع خودرو: Grand Cherokee 2016
Has thanked: 0
Been thanked: 0

خودروهای مفهومی تویوتا - Toyota Concept Cars

پست توسط Cell Ehsan » 20 فوریه 2014, 17:25

درود
این تاپیک در جهت معرفی محصولات Concept Car کمپانی Toyota Motor Corporation ایجاد شده است . در ابتدا ، بهتر می بینم این محصولات را به صورت دسته بندی خدمت دوستان ارائه کنم ، سپس به کمک ترجمه مطالب ، عکس ها و فیلم های کانال تیونینگ تاک Toyota/Lexus بیشتر با هر یک آشنا شویم .


رده Hybrid :
JPN TAXI Concept
NOAH CONCEPT
VOXY CONCEPT
Toyota FT-HT Yuejia
Yundong Shuangqing II
Yun Dong Shuang Qing
FT-Bh concept
Yaris HSD Concept
Prius c Concept
FT-CH
Hi-CT
Hybrid X
FT-HS
MTRC
CS&S
A-BAT



رده Electric Vehicle :
TOYOTA i-ROAD
FT-EV
FT-EV II
FT-EV III



رده Plug-in Hybrid Vehicle :
TOYOTA NS4



رده Fuel Cell :
TOYOTA FCV CONCEPT
FCV-R
Fine-T
Fine-N
Fine-S



سایر خودروهای مفهومی :
TOYOTA FV2
Camatte57s
Camatte
FT-86
FT-86 II
FT-86 Open concept
Corolla Furia Concept
TOYOTA Dear ~Qin
TOYOTA Fun-Vii
Toyota RiN
Toyota 1/X
FT-1
دوست دارم به کودکی ام برگردم ...
ان زمان که پدر تنها قهرمان بود ، عشق تنها در اغوش مادر خلاصه میشد ، بدترین دشمنم برادرم بود ، تنها درد زخم زانویم بود و تنها چیزی که میشکست اسباب بازی بود !
نمایه کاربر
mz3
فعال کلوپ تویوتا
پست: 1894
تاریخ عضویت: 30 نوامبر 2012, 22:15
نوع خودرو: Aurion SE
محل اقامت: Gangstas' Paradise
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: خودروهای مفهومی تویوتا - Toyota Concept Cars

پست توسط mz3 » 20 فوریه 2014, 19:59

تصویر
گردش ساده‌ی قلم به روی کاغذ ردی از گرافیت به جای می‌گذارد. شاید اندکی انحراف منجر به پاک شدن این رد شود؛ شاید هم این رد گرافیتی بارقه ای باشد برای تولد شگرف ترین ابداعات تاریخ خودور: مثلاً لامبورگینی میورای 1966مارچلو گاندینی یا بوگاتی تایپ 57 ژان بوگاتی که هردو طرح هایی متفاوت هستند اما از یک گذر یک خط ساده برروی صفحه کاغد زاده شدند. از نظر الکس شِن، مدیر طراحی تیم Calty Design Research تویوتا در کالیفرنیا، کلمات در تعریف استیل کانسپ اسپورت اولویت دارند: «جذاب»، «بی‌پروا»، «بنیانی» و «خفن»! پس از آن تناسب و مقیاس درست و تخمین قیمت—شاید 60 هزار دلار. به قول شن :«بالاخره تویوتا است دیگه، باید قابل خرید باشه». پس از این گمانه زنی ها بود که خطوط پدیدار شدند. تقریباً همه 65 کارمند استودیو طرح های خود را ارائه کردند، صدها طرح که بسیاری یک شبه رسم شده بود و حتی بعضی طرح ها روی دستمال کاغذی سر میز ناهار. از میان این طرح ها، کوین هانتر مدیر شرکت و تیم شن کم کم بهترین ایده ها را گلچین کردند.
هنگامی که تیم کلتی پلان های خود را به ستاد مرکزی تویوتا در ناگویا آورد همه چیز بر وفق مراد بود. در نمایشگاه توکیو 2011 آکیو تویودا تأکید کرده بود که اکنون یک شعار جدید داریم: « دوباره رانندگی لذت بخش شده است» و کتمان نکرد که تمایل دارد اتومبیلی شبیه سوپرا را به خط تولید بازگرداند. با بهبود اوضاع اقتصادی و رهبری تویوتا به دست مردی که زمانی در مسابقات 24 ساعته نوربرگرینگ رانندگی کرده،
ایده هانتر در واقع کانسپتی بود که هیجانات را در نمایشگاه اتومبیل به سمت تویوتا جذب کند. هنگام ارائه طرح، هانتر واکنش ها را به دقت بررسی کرد. به نظر میرسید تویودا و کاتو، رئیس جدید تحقیقات و توسعه، و نیز رئیس هانتر، فوکوئیچی مدیر کل طراحی تویوتا هیجان زده شده اند.
پس از اینکه هانتر جلسه را ترک کرد فوکوئیچی به تویودا و کاتو رو کرد و پرسید که آیا این مدل ارزش ساخت دارد. جواب تویودا مثبت بود.
گام های نخست استوار برداشته شد. پس از تأیید تویودا، طرح کلتی برای تبدیل به یک کانسپت چراغ سبز گرفت. زمان بندی و اهداف پروژه مشخص شد.
تصویر
یکی از چالش های طراحی FT-1 شکاف زمانی میان آخرین اتومبیل اسپرت تویوتا با آن بود. برای مثال اگر بخواهید نسخه جدیدی از پورشه 911 یا شورولت کورت طراحی کنید کار ساده تری در پیش رو خواهید داشت چون خصوصیات رایج طراحی شرکت را در اختیار خواهید داشت. اما طراحی یک برند جدید کار بسیار دشوارتری است.
در ابتدا تیم طراحی الگوی خود را برروی سوپرا گذاشت؛ اگر سوپرا در طی این سال ها به روزرسانی می شود به چه صورت بود. اما مشخص شد که هیئت مدیره تویوتا نمی خواهد که تمام تمرکز تیم کلتی برروی سبک سوپرا باشد. بعد از چندین جلسه مقرر شد که نام این کانسپت سوپرا نباشد. با این کار نه تنها انتظارات از تیم طراحی پایین تر آمد بلکه آزادی بیان بیشتری هم به آن ها داده شد.
در ابتدا نمیدانستند که نام این کانسپت را چه بگذارند ولی در نهایت FT-1 (Future Toyota 1) انتخاب شد. فوکوئیچی در یک مصاجبه اذعان داشت که این کانسپت گوشه چشمی به کلیه میراث اسپرت های تویوتا دارد، از سلیکا و سوپرا تا 200GT.
تصویر
بر خلاف سوپرا، رد پای ریسینگ را در همه جای Ft-1 می توان دید. باد توسط دماغه ای که از فرمولا 1 الهام گرفته شده شکافته می‌شود. شباهت های FT-1 به ماشین های ریسینگ به هیچ وجه تصادفی نیست. در آغاز پروژه، شرکت کلتی (که طراحی تویوتا کمری NASCAR racer را هم بر عهده داشت) به صورت مدارم با مرکز توسعه ریسینگ تویوتا TRD در تماس بود تا از سازگاری طرح خود با نیازهای مهندسی یک اتومبیل اسپورت اطمینان حاصل کند.
تصویر
پس از تولید مدل های رسی مقیاس کوچک، یک مدل مقایس اصلی ساخته شد و به همراه یک ایستگاه بازی گرن توریسمو که به صورت ویژه توسط شرکت پلی فونی دیجیتال برناه ریزی شده بود راهی ژاپن شد. در این نسخه بازی، کانسپت FT-1 را برای بازی در پیست فوجی شبیه سازی کرده بودند. تجربه تویودا در رانندگی با FT-1در بازی گرن توریسمو باعث شد که طرح نهایی شود و اجازه ساخت مدل نمایشی داده شود تا در معرض دید رسانه ها و عموم قرار گیرد.
پس از آن تیم طراحی به همراه تیم Five axisکه سابقه ساخت کانسپت های زیادی برای لکسس و تویوتا در کارنامه خود در 5 ماه به ساخت مدل نمایشی مشغول شدند. هزینه احتمالی ساخت این مدل حدود 1 میلیون دلار است.
تصویر
فیلم های خودروی Toyota FT-1 در کانال تیونینگ تاک Toyota/Lexus :
Toyota FT-1 Concept
Toyota FT-1 Concept
پروسه طراحی خودروی Toyota FT-1
نظرات مدیران بخش طراحی و پروسه ساخت خودروی Toyota FT-1
Toyota FT-۱ Concept in GT۶


منابع :
Automotive News

Motortrend
میعاد

Balance is Salvation
نمایه کاربر
Cell Ehsan
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 604
تاریخ عضویت: 16 سپتامبر 2011, 17:48
نوع خودرو: Grand Cherokee 2016
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: خودروهای مفهومی تویوتا - Toyota Concept Cars

پست توسط Cell Ehsan » 21 فوریه 2014, 18:34

Toyota FCV Concept
تصویر
قطعا بسیاری از ما با سوخت هیدروژن و ایده به کار گیری آن برای تولید انرژی آشنا هستیم ، همانطور که مطمئنا افرادی در بین ما هستند که این ایده را بسیار جاه طلبانه و دور از دسترس می دانند و از طرح های این چنینی با لبخندی کوتاه عبور می کنند اما تویوتا هیچ گاه از ایده دست برنداشت تا توانست در نمایشگاه Tokyo 2013 ، سورپرایز بزرگی را برای تمام موجودات زمین ، رونمایی کند اما این بار دست تویوتا پر تر از همیشه بود ، طولی نکشید که متخصصان صنعت اتومبیل با حقیقت تکان دهنده دیگری مواجه شدند ؛ Toyota FCV Concept صرفا یک اتومبیل طراحی شده برای فتح صحنه ها و شاتر تصویر برداران نیست ، این خودرو توانسته انواعی از تست های میدانی را پاس کند و پنجه در پنجه انواع شرایط جوی و جاده ای انداخته است . همین نکته باعث شده تا بسیاری از علاقه مندان صنعت خودرو به یاد خودرو Toyota FJ Cruiser بیفتند و بی صبرانه منتظر حضور Toyota FCV Concept در خیابان ها باشند .
تصویر تصویر تصویر تصویر
تصویر تصویر تصویر تصویر

تاریخچه استفاده از سوخت هیدروژن :
هیدروژن به عنوان سوخت، انرژی زیادی دارد، در عین حال ماشینی که سوخت آن هیدروژن خالص باشد هیچ آلودگی تولید نمی‌کند. ناسا از دهه ۱۹۷۰، برای به حرکت در آوردن راکت‌ها، و در حال حاضر برای فرستادن سفینه‌های فضایی به مدار زمین، از هیدروژن مایع استفاده می‌کند. پیل‌های دارای سوخت هیدروژن، نیروی لازم سیستم‌های الکتریکی سفینه‌های فضایی را تأمین کرده و محصول جانبی این فرایند، آب خالصی است که توسط سرنشینان خدمه به عنوان آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید پیل سوختی را مانند باتری در نظر بگیرید که می‌توان به طور مداوم با اضافه کردن سوخت، آن را شارژ کرد به نحوی که هرگز شارژ آن تمام نشود.
پیل‌های سوختی یک فن آوری امیدوار کننده هستند که می‌توانند به عنوان منبع گرما و الکتریسیته در ساختمان‌ها، و به عنوان یک منبع توان الکتریکی در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گیرد. شرکت‌های خودرو سازی در حال حاضر بر روی ساخت ماشین‌ها و کامیون‌هایی کار می‌کنند که مجهز به پیل‌های سوختی باشند. در پیل سوختی خودروها، یک ابزار الکتروشیمیایی وجود دارد که هیدروژن (ذخیره شده در برد سیستم) و اکسیژن هوا را به الکتریسیته تبدیل کرده، موتور الکتریکی اتومبیل را به حرکت در آورده و توان آن را تأمین می‌کند. اگرچه استفاده از این کاربردهای ایده آل برای هیدروژن خالص، اندکی دور از انتظار به نظر می‌رسد، اما در مقیاس واقعی و نزدیک به آن می‌توان به سوخت‌هایی مانند گاز طبیعی، متانول و یا حتی بنزین اشاره کرد. اصلاح این نوع سوخت‌ها برای تولید هیدروژن، امکان استفاده در بسیاری از زیرساخت‌های فعلی انرژی، مانند پمپ بنزین‌ها، لوله کشی‌های گاز طبیعی و غیره، را برای ما فراهم می‌کند. این در حالی است که استفاده از سلول‌های سوختی در مرحله بهره‌برداری است. در آینده، هیدروژن نیز می‌تواند مانند برق به عنوان یک حامل مهم انرژی محسوب شود. حامل انرژی، انرژی را ذخیره و منتقل کرده و آن را به صورت قابل استفاده‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. برخی از کارشناسان بر این گمان هستند که هیدروژن، در آینده زیرساخت‌های اصلی انرژی را تشکیل داده و جایگزین گاز طبیعی، نفت، زغال سنگ و نیروگاه‌های کنونی برق خواهد شد. آن‌ها بر این باورند که "اقتصاد نوین هیدروژن" می‌تواند جایگزین جریان " اقتصاد مبتنی بر سوخت‌های فسیلی" شود، هر چند که این طرح احتمالاً در آینده‌ای دور عملی خواهد شد.

تصویر تصویر تصویر
تصویر تصویر تصویر تصویر
شاید حالا وقت آن رسیده باشد که ویکی پدیا متن بالایی را در صفحه انرژی هیدوژنی خود ، اصلاح کند ، چون با آمدن Toyota FCV Concept خیلی از حقایق درباره موضوعات تغییر کرده است . در طراحی این خودرو بسیاری از اِلِمان های طراحی و ایمنی روز لحاظ شده که باعث گردیده تا طرح این خودرو ، بیش از سایر خودروهای مفهومی به خودروهای امروزی شبیه باشد .
تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر

تویوتا امیدوار است بتواند با انجام آزمایشات بیشتر و اصلاح برخی نواقص ، این خودرو را برای سال 2015 در لیست فروش داشته باشد . شاید وقت آن رسیده باشد که نه به خاطر خود ، بلکه به خاطر دوستان کوچک مان در قطب شمال ، بیشتر به فکر گازهای گلخانه ای و پدیده گرمایش جهانی باشیم .

تصویر

دوستان همچنین می توانید فیلم های زیر را درباره خودروی Toyota FCV Concept در کانال تیونینگ تاک Toyota/Lexus مشاهده بفرمایید :
معرفی خودروی Toyota FCV Concept در نمایشگاه Tokyo 2013
معرفی خودروی Toyota FCV Concept در نمایشگاه Washington 2014
معرفی خودروی Toyota FCV Concept در نمایشگاه CES 2014
معرفی خودروی Toyota FCV Concept در نمایشگاه CES 2014
معرفی خودروی Toyota FCV Concept در نمایشگاه CES 2014
نحوه تولید انرژی در این کانسپت هیدروژنی
نحوه تولید انرژی در این کانسپت هیدروژنی
نحوه تولید انرژی در این کانسپت هیدروژنی
تبلیغی برای نشان دادن سازگاری خودروی Toyota FCV Concept با محیط زیست
تبلیغی برای نشان دادن سازگاری خودروی Toyota FCV Concept با محیط زیست
تست خودرو در شرایط سرمای زمستان
تاریخچه ای از خودروهای Fuel Cell
دوست دارم به کودکی ام برگردم ...
ان زمان که پدر تنها قهرمان بود ، عشق تنها در اغوش مادر خلاصه میشد ، بدترین دشمنم برادرم بود ، تنها درد زخم زانویم بود و تنها چیزی که میشکست اسباب بازی بود !
ارسال پست

بازگشت به “تويوتا Toyota”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان