تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

تصویر مباحث تخصصي در مورد رانندگي
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
Muhammad Ali
پست: 1
تاریخ عضویت: 15 مارس 2011, 03:09
نوع خودرو: سورن- پرایت

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط Muhammad Ali » 22 آگوست 2011, 15:53

سلام
این کار امکان پذیره ولی حسابی به ماشین صدمه می زنه البته بعد از دو سه بار اینکار رو کردن . روش حساب باز نکن مگر اینکه هیچ راهی نداشته باشی
همیشه سعی کنید از دنده معکوس استفاده کنید در صورتیکه هنگام معکوس کشیدن متوجه شدید دنده جا نمی ره در حالت خلاص (پا روی کلاچ) گاز بدید تا دور موتور حسابی بالا بره آنوقت دنده معکوس براحتی جا می ره
نمایه کاربر
mankind
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 821
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2011, 22:04
نوع خودرو: نیسان-پارس سال
محل اقامت: تشک خوشخواب عقب وانت

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط mankind » 13 اکتبر 2011, 10:18

FAT boy نوشته شده:واقعا كه خيلی خطرناكهههههههههههههههههههههههههههههههه!؟!؟!؟

منم فكر ميكنم كه بهترين راه همون دادن دنده معكوس هستش! :cool:
من با fat boyکاملا موافقم باید معکوس داد ولی چجوری معکوس داد که به ماشین فشار نیاد من دیدم کسانیرو که وقتی میخان معکوس بدن سرعت رو کم میکنند بعد یه دفعه از 4به 3 میکشند که بازهم فشار زیادی به ماشین میاد من خودم این روشو امتحان کردم باید بر فرض از 4 بیای به خلاص سریع کلاجو ول کنی بعد بیای به 3 چند دفعه این کارو تکرار کنی دندرو بیاری پایین تر این روش بهتره به نظر من
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4555
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط Mahyar70 » 13 اکتبر 2011, 10:44

mohammad_a397 نوشته شده:سلام دوستان عزيز تيونينگ تاکي
ميدونيم که براي روشن شدن ماشين باير سوييچ رو دو مرحله تو مقر اون چرخوند. اولي برق ماشين رو وصل ميکنه و دومي استارت رو ميزنه. اما اصل مطلب اينکه چند وقت پيش رفته بودم آموزش رانندگي. مربي آموزش ميگفت يه روش براي کاهش سرعت حتي توي سرعتهاي بالا اينه که ميتونيم سوييچ رو يک مرحله به عقب برگردونيم يعني رو مرحله اول.
آيا اين درسته؟اگه آره ، توي سرعتهاي بالا خطرناک نيست و باعث چپ شدن ماشيني مثل پرايد نميشه؟همچنين چه مکانيزمي هست که کاهش سرعت داريم و چه مقدار کاهش سرعت؟
تشکر
نه خلا بوستر از بین نمیره ! این روش در صورتی عملی هست که ماشین توی دنده باشه و پا روی کلاج نباشه
وقتی سویچ بگرده صدای موتور زیاد تغییری نمیکنه ترمز ها هم کار خودشون رو میکنن من امتهانش کردم (البته با 405 )
ولی خوب این چه کاریه ؟ پاتو از روی گاز وردای هیچ فرقی باهاش نداره !
والا چیزی که خوذم دیدم اینه که وقتی توی معکوس پا رو از روی گاز و میداری ecu بنزین رو قطع میکنه ! (مصرف میشه 0 )
حالا سویچ رو بچرخونی بعد ی اتفاقی بفته که بخوای گاز بدی باید سویچ رو به حالت اول برگردونی که یکم مشاشین میپره
در کل کاره اشتباهی هست که بشه ازش به عنوام ی روش برای کم کردن سرعت استفاده کرد
اگه هم میخواید امتهانش کنید ی جای خلوط رو پیدا کنید که سرازیری باشه یخورده و ماشین رو که توی حرکته و توی دنده 2 هست مثلا" سویچ رو فقط ی مرحله به عقب بچرخونید (اگه کامل بچرخونید فرمون قفل میکنه و میرید قای باقالیها ) تغییر خواصی رو احساس نمیکنید و خلا بوستر هم توست موتور تعمین میشه (چون هر 4 تا مرحله بدونه انفحار صورت میگیره ولی مرحله ورود و تخلیه سر جاشه ) ترمز هم میگیره ماشین
ولی من هیچ مسولیتی رو قبول نمیکنم
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
HAMID.RACER
يار همراه
پست: 2160
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 21:29
نوع خودرو: TU5.EF7.M13.BP
محل اقامت: تهران

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط HAMID.RACER » 14 اکتبر 2011, 00:59

تا وقتی جرات تجربه کردن یه کار رو پیدا نکردید بیخود درموردش نظر ندید و نگید که خلا بوستر از بین میره. بوستر همچنان توی مدار بود ولی سرعت به اون اندازه کم نشد. ولی تاکید میکنم ترمز کاملا" توی مدار بود. فقط برق از مدار خارج شد
ارزش ماشین به نوع و مدلش نیست,ارزش ماشین به راننده ایه که پشتش میشینه
نمایه کاربر
alii133
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 593
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2010, 22:26
نوع خودرو: patrol&camry07
محل اقامت: تهران

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط alii133 » 18 اکتبر 2011, 01:58

سلام دوستان 1 سوال داشتم

مثلا داری 80 تا میری بعد میخواهی ترمز کنی اگه هم زمان با همون سرعت پاتو بزاری رو کلاژ و ترمز چه اتفاقی میوفته؟؟؟

من این کارو کردم اولا مسافت ایستادن خیلی طولانی شد بالایه 40 یا 50 متر

دوما حسابی بوی لنت در امد

سوما پدال زیر پام سفت شد

میخوام ببینم اینا عادی بوده و دلیلش به خاطر گرفتن کلاج بوده یا مشکل دیگه ای وجود داره؟؟؟ مممنون میشم زود جواب بدین
نمایه کاربر
Leon SS
Banned
پست: 3581
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2010, 11:55
نوع خودرو: Nissan Maxima M/T
محل اقامت: کرمانــــــــــــــشاه . ساختمان رایشستاگ
تماس:

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط Leon SS » 18 اکتبر 2011, 09:29

کلا هم کلاچ و هم ترمز اشتباهه چون ماشین تو دور موتور بهتر وایمیسه تا ماشینی که خلاص باشه. بهترین کار اینه یه معکوس پدر مادر دار بدی و همزمان پات رو ترمز باشه. البته استفاده از چندین نیش ترمز بهتر از فشار دادن کامل پدال ترمزه. بغیر از ماشینای ABS دار.
آخرین ويرايش توسط 1 on Leon SS, ويرايش شده در 18.
با حفظ احترام یکدیگر و رعایت قوانین دیگر احتیاجی به مدیر نیست.
FAT boy
Moderator's Assistant
پست: 774
تاریخ عضویت: 13 آپریل 2009, 17:14

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط FAT boy » 18 اکتبر 2011, 09:38

کلاچ گرفتن که فقط برای تعویض دنده هستش و فکر میکنم کار خیلی اشتباهی باشه در چنین مواقعی کلاچ گرفتن!!!!
معکوس و نیش ترمز بهتر جواب میده(مثل ABS)
ATANLOULOU
مدیر کلوپ 405
پست: 4673
تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط ATANLOULOU » 18 اکتبر 2011, 10:20

سلام
شما با اينكار خلاء بوستر ترمز رو كاهش دادين كه باعث شده ترمز زير پاتون سفت بشه و فشار بيشتری به لنت و مجموعه ترمز وارد شده.
وقت‍ی كلاچ رو نگرفته باشين و مخصوصاً اگه دنده هم سنگين باشه اصطلاحاً ترمز موتور هم به كمك شما مياد ضمن اينكه خلاء بوستر هم تو حداكثر خودش قرار ميگيره.
نمایه کاربر
alii133
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 593
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2010, 22:26
نوع خودرو: patrol&camry07
محل اقامت: تهران

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط alii133 » 18 اکتبر 2011, 13:53

ATANLOULOU نوشته شده:سلام
شما با اينكار خلاء بوستر ترمز رو كاهش دادين كه باعث شده ترمز زير پاتون سفت بشه و فشار بيشتری به لنت و مجموعه ترمز وارد شده.
وقت‍ی كلاچ رو نگرفته باشين و مخصوصاً اگه دنده هم سنگين باشه اصطلاحاً ترمز موتور هم به كمك شما مياد ضمن اينكه خلاء بوستر هم تو حداكثر خودش قرار ميگيره.

خیلی ممنون از تمامی دوستانی که پاسخ دادن

اره حدث خودمم همینه ولی کلا فکر میکنم سیستم ترمز گیری 2 کم ضعیف عمل میکنه مخصوصا وقتی یکم داغ میکنه

میخواستم ببینم این عادی هست بعد 1 ساعت رانتدگی متوسط با سرعت 50 کیلومتر 60 کیلومتر بوی لنت ها در بیاد؟؟؟

کلا یکم حساس شدم
نمایه کاربر
ArashVenus
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 915
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2011, 22:41
نوع خودرو: None
محل اقامت: Nowhere

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط ArashVenus » 27 اکتبر 2011, 10:32

من خودم عادت کردم ترمز رو که می گیرم تا دور موتور اومد پایین کلاج می گیرم و دنده معکوسشم می دم ... این تاثیر خیلی خوبی تو ترمز گرفتم می گذاره ...
در انتظار ماشین بعدی
ارسال پست

بازگشت به “رانندگي”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان