تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

تصویر مباحث تخصصي در مورد رانندگي
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
HAMID.RACER
يار همراه
پست: 2188
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 21:29
نوع خودرو: TU5.EF7.M13.BP
محل اقامت: تهران

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط HAMID.RACER » 02 نوامبر 2011, 23:33

توی ماشین های دیفرانسیل جلو باید جوری پیشبینی کنید که تا تایر ها خواست قفل بشه ترمز رو رها کنید و دوباره بگیرید. اگ این مهارت رو توی خودتون نمیبینید سعی کنید تا تایر ها قفل شدند کلاچ رو بگیرید. چون در غیر این صورت تایر ها قفل میشه و تمام فشار موتور که در اون حالت هم در حال تحرکه به گزیبکس وارد میشه و خیلی خیلی براش ضرر داره
ارزش ماشین به نوع و مدلش نیست,ارزش ماشین به راننده ایه که پشتش میشینه
نمایه کاربر
ArashVenus
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 915
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2011, 22:41
نوع خودرو: None
محل اقامت: Nowhere

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط ArashVenus » 05 نوامبر 2011, 23:09

HAMID.RACER نوشته شده:توی ماشین های دیفرانسیل جلو باید جوری پیشبینی کنید که تا تایر ها خواست قفل بشه ترمز رو رها کنید و دوباره بگیرید. اگ این مهارت رو توی خودتون نمیبینید سعی کنید تا تایر ها قفل شدند کلاچ رو بگیرید. چون در غیر این صورت تایر ها قفل میشه و تمام فشار موتور که در اون حالت هم در حال تحرکه به گزیبکس وارد میشه و خیلی خیلی براش ضرر داره
الان دیگه همه چی ABS شده
در انتظار ماشین بعدی
نمایه کاربر
HAMID.RACER
يار همراه
پست: 2188
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 21:29
نوع خودرو: TU5.EF7.M13.BP
محل اقامت: تهران

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط HAMID.RACER » 06 نوامبر 2011, 00:35

ArashVenus نوشته شده:
HAMID.RACER نوشته شده:توی ماشین های دیفرانسیل جلو باید جوری پیشبینی کنید که تا تایر ها خواست قفل بشه ترمز رو رها کنید و دوباره بگیرید. اگ این مهارت رو توی خودتون نمیبینید سعی کنید تا تایر ها قفل شدند کلاچ رو بگیرید. چون در غیر این صورت تایر ها قفل میشه و تمام فشار موتور که در اون حالت هم در حال تحرکه به گزیبکس وارد میشه و خیلی خیلی براش ضرر داره
الان دیگه همه چی ABS شده
خوب ما که مث شما پولدار نیستیم. ما به همین پراید قناعت می کنیم
ارزش ماشین به نوع و مدلش نیست,ارزش ماشین به راننده ایه که پشتش میشینه
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4555
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط Mahyar70 » 06 نوامبر 2011, 00:53

ali1212 نوشته شده:سلام دوستان 1 سوال داشتم

مثلا داری 80 تا میری بعد میخواهی ترمز کنی اگه هم زمان با همون سرعت پاتو بزاری رو کلاژ و ترمز چه اتفاقی میوفته؟؟؟

من این کارو کردم اولا مسافت ایستادن خیلی طولانی شد بالایه 40 یا 50 متر

دوما حسابی بوی لنت در امد

سوما پدال زیر پام سفت شد

میخوام ببینم اینا عادی بوده و دلیلش به خاطر گرفتن کلاج بوده یا مشکل دیگه ای وجود داره؟؟؟ مممنون میشم زود جواب بدین
این کار اشتباه ! شما باید یاد بگیری در چنین مواقعی بهترین کاری معکوس دادنه داری 100 تا میری فدای سرت جلوت یهو شلوع شد چمیدونم ماشینی کشید جلوت خدای نکرده معکوس بدی به دنده 2 و ترمز کنی بدونه اینکه کلاج بگیری ! خود موتور توی کاهش سرعت و جلوگیری از قفل شدن ناگهانی چرخا کمک موثری هست !
توی ماشین های دیفرانسیل جلو باید جوری پیشبینی کنید که تا تایر ها خواست قفل بشه ترمز رو رها کنید و دوباره بگیرید. اگ این مهارت رو توی خودتون نمیبینید سعی کنید تا تایر ها قفل شدند کلاچ رو بگیرید. چون در غیر این صورت تایر ها قفل میشه و تمام فشار موتور که در اون حالت هم در حال تحرکه به گزیبکس وارد میشه و خیلی خیلی براش ضرر داره
اگه چرخ ها قفل کنن و ماشین توی دنده باشه ماشین خاموش میشه :o
شما برای اینکه بتونید بهترین ترمز گیری رو داشته باشید باید اون آستانه ای که که چرخ ها قفل میکنه رو پیدا کنی ! و تمرین مکرر کنی تا اون آستانه دستت بیاد !
توی فیزیک هم خوندید که اصتحکاک اولی چسبندگی بیشتری داره تا اصتحکاک ثاونویه ! لاستیک ماشین وقتی داره میچره درواقعه در مرحله اصتحکاک اولیه هست ولی وقتی ترمز ها قفل میکنن و لیستک روی زمین میکشه شما وارد مرحله اصتحکاک ثانویه میشید !
مثال :
ی میز رو که شما میخوای حولش بدید اولیش باید انرژی زیادی صرف کنید تا میز سور بخوره (اصتحکاک اولیه )
وقتی میز سر خورد میبیند که با زور خیلی کمتری و راحت تر میشه سورش داد ! (اصتحکاک ثانویه )
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
HAMID.RACER
يار همراه
پست: 2188
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 21:29
نوع خودرو: TU5.EF7.M13.BP
محل اقامت: تهران

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط HAMID.RACER » 06 نوامبر 2011, 22:14

demon_hunter نوشته شده:
ali1212 نوشته شده:سلام دوستان 1 سوال داشتم

مثلا داری 80 تا میری بعد میخواهی ترمز کنی اگه هم زمان با همون سرعت پاتو بزاری رو کلاژ و ترمز چه اتفاقی میوفته؟؟؟

من این کارو کردم اولا مسافت ایستادن خیلی طولانی شد بالایه 40 یا 50 متر

دوما حسابی بوی لنت در امد

سوما پدال زیر پام سفت شد

میخوام ببینم اینا عادی بوده و دلیلش به خاطر گرفتن کلاج بوده یا مشکل دیگه ای وجود داره؟؟؟ مممنون میشم زود جواب بدین
این کار اشتباه ! شما باید یاد بگیری در چنین مواقعی بهترین کاری معکوس دادنه داری 100 تا میری فدای سرت جلوت یهو شلوع شد چمیدونم ماشینی کشید جلوت خدای نکرده معکوس بدی به دنده 2 و ترمز کنی بدونه اینکه کلاج بگیری ! خود موتور توی کاهش سرعت و جلوگیری از قفل شدن ناگهانی چرخا کمک موثری هست !
توی ماشین های دیفرانسیل جلو باید جوری پیشبینی کنید که تا تایر ها خواست قفل بشه ترمز رو رها کنید و دوباره بگیرید. اگ این مهارت رو توی خودتون نمیبینید سعی کنید تا تایر ها قفل شدند کلاچ رو بگیرید. چون در غیر این صورت تایر ها قفل میشه و تمام فشار موتور که در اون حالت هم در حال تحرکه به گزیبکس وارد میشه و خیلی خیلی براش ضرر داره
اگه چرخ ها قفل کنن و ماشین توی دنده باشه ماشین خاموش میشه :o
شما برای اینکه بتونید بهترین ترمز گیری رو داشته باشید باید اون آستانه ای که که چرخ ها قفل میکنه رو پیدا کنی ! و تمرین مکرر کنی تا اون آستانه دستت بیاد !
توی فیزیک هم خوندید که اصتحکاک اولی چسبندگی بیشتری داره تا اصتحکاک ثاونویه ! لاستیک ماشین وقتی داره میچره درواقعه در مرحله اصتحکاک اولیه هست ولی وقتی ترمز ها قفل میکنن و لیستک روی زمین میکشه شما وارد مرحله اصتحکاک ثانویه میشید !
مثال :
ی میز رو که شما میخوای حولش بدید اولیش باید انرژی زیادی صرف کنید تا میز سور بخوره (اصتحکاک اولیه )
وقتی میز سر خورد میبیند که با زور خیلی کمتری و راحت تر میشه سورش داد ! (اصتحکاک ثانویه )
فرمایش شما کاملا" درسته :fly:
ارزش ماشین به نوع و مدلش نیست,ارزش ماشین به راننده ایه که پشتش میشینه
MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2732
تاریخ عضویت: 28 مارس 2011, 23:05
نوع خودرو: Hyundai koupe 2008
محل اقامت: تهران- همدان

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط MOHAMAD.ARIYAN » 26 فوریه 2012, 17:20

mohammad_a397 نوشته شده:سلام دوستان عزيز تيونينگ تاکي
ميدونيم که براي روشن شدن ماشين باير سوييچ رو دو مرحله تو مقر اون چرخوند. اولي برق ماشين رو وصل ميکنه و دومي استارت رو ميزنه. اما اصل مطلب اينکه چند وقت پيش رفته بودم آموزش رانندگي. مربي آموزش ميگفت يه روش براي کاهش سرعت حتي توي سرعتهاي بالا اينه که ميتونيم سوييچ رو يک مرحله به عقب برگردونيم يعني رو مرحله اول.
آيا اين درسته؟اگه آره ، توي سرعتهاي بالا خطرناک نيست و باعث چپ شدن ماشيني مثل پرايد نميشه؟همچنين چه مکانيزمي هست که کاهش سرعت داريم و چه مقدار کاهش سرعت؟
تشکر
هرکی گفته من بودم میزدم توی دهنش.شما سوییچ رو بچرخونی و فرمون قفل کرد چی؟!؟ کی میخواد جوابگو باشه؟ اون مربی دانا؟ :???: :???:

:x
هيوندا كوپه 2008
نمایه کاربر
Leon SS
Banned
پست: 3581
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2010, 11:55
نوع خودرو: Nissan Maxima M/T
محل اقامت: کرمانــــــــــــــشاه . ساختمان رایشستاگ
تماس:

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط Leon SS » 26 فوریه 2012, 17:46

davidenko نوشته شده:
mohammad_a397 نوشته شده:سلام دوستان عزيز تيونينگ تاکي
ميدونيم که براي روشن شدن ماشين باير سوييچ رو دو مرحله تو مقر اون چرخوند. اولي برق ماشين رو وصل ميکنه و دومي استارت رو ميزنه. اما اصل مطلب اينکه چند وقت پيش رفته بودم آموزش رانندگي. مربي آموزش ميگفت يه روش براي کاهش سرعت حتي توي سرعتهاي بالا اينه که ميتونيم سوييچ رو يک مرحله به عقب برگردونيم يعني رو مرحله اول.
آيا اين درسته؟اگه آره ، توي سرعتهاي بالا خطرناک نيست و باعث چپ شدن ماشيني مثل پرايد نميشه؟همچنين چه مکانيزمي هست که کاهش سرعت داريم و چه مقدار کاهش سرعت؟
تشکر
هرکی گفته من بودم میزدم توی دهنش.شما سوییچ رو بچرخونی و فرمون قفل کرد چی؟!؟ کی میخواد جوابگو باشه؟ اون مربی دانا؟ :???: :???:

:x
البته لازم به ذکره که فرمون تا لحظه ای سوییچ تا جا سوییچی باشه قفل نمیشه و کارایی خودشو داره اما خب در مورد هیدرولیک ها قضیه کاملا فرق میکنه و اونوقت حرف شما تا حدودی درسته چون هیدرولیک خاموش چرخشش تقریبا غیر ممکنه.
با حفظ احترام یکدیگر و رعایت قوانین دیگر احتیاجی به مدیر نیست.
نمایه کاربر
رضامولوی پور1361
کاربر ويژه
پست: 5565
تاریخ عضویت: 07 مارس 2011, 15:26
نوع خودرو: خط 11
محل اقامت: مشهد
تماس:

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط رضامولوی پور1361 » 28 فوریه 2012, 18:40

شما برای اینکه بتونید بهترین ترمز گیری رو داشته باشید باید اون آستانه ای که که چرخ ها قفل میکنه رو پیدا کنی ! و تمرین مکرر کنی تا اون آستانه دستت بیاد !
سلام
من دقیقا همینکارو میکنم و تو سرعتهای بالا هم باشتاب زیادی ماشینو متوقف کردم و دقیقا همین تجربه رو داشتم
سلام دوستان عزيز تيونينگ تاکي
ميدونيم که براي روشن شدن ماشين باير سوييچ رو دو مرحله تو مقر اون چرخوند. اولي برق ماشين رو وصل ميکنه و دومي استارت رو ميزنه. اما اصل مطلب اينکه چند وقت پيش رفته بودم آموزش رانندگي. مربي آموزش ميگفت يه روش براي کاهش سرعت حتي توي سرعتهاي بالا اينه که ميتونيم سوييچ رو يک مرحله به عقب برگردونيم يعني رو مرحله اول.
آيا اين درسته؟اگه آره ، توي سرعتهاي بالا خطرناک نيست و باعث چپ شدن ماشيني مثل پرايد نميشه؟همچنين چه مکانيزمي هست که کاهش سرعت داريم و چه مقدار کاهش سرعت؟
تشکر
واقعا که
باید به اون مربی مدال داد :???: :???: :-(
نصف عقل آدمی اظهار دوستی ومحبت به عموم مردم است.
MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2732
تاریخ عضویت: 28 مارس 2011, 23:05
نوع خودرو: Hyundai koupe 2008
محل اقامت: تهران- همدان

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط MOHAMAD.ARIYAN » 28 فوریه 2012, 19:35

میشه کمی بیشتر راجع به این راهتون برای کاهش سریع سرعت توضیح بیشتری بدید؟
هيوندا كوپه 2008
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4555
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: تکنيک جديد براي کاهش سرعت؟!

پست توسط Mahyar70 » 28 فوریه 2012, 23:39

البته لازم به ذکره که فرمون تا لحظه ای سوییچ تا جا سوییچی باشه قفل نمیشه و کارایی خودشو داره اما خب در مورد هیدرولیک ها قضیه کاملا فرق میکنه و اونوقت حرف شما تا حدودی درسته چون هیدرولیک خاموش چرخشش تقریبا غیر ممکنه.
هیدرولیک که برقی نیست !
هیدرولیک زورش رو از میلنگ میگیره یعنی وقتی سویچ رو میچرخونه یا اصلا" در میاره درسته برق قطع میشه ولی موتور گردش داره شما فقط صدای کمپرس و مکش و تخیلیه دود موتور رو میشنوی (صدای موتور کمتر میشه ولی نه خیلی چون انفجاری نداره صدا کمتره ) و چون موتور داره میگرده و همه سیکلش رو داره انجام میده بوستر ترمز هم از کار نمیفته !
و هیدرولیک فرمون چون زورش رو از خود میلنگ میگره و چون موتور داره میگرده پس پمپ روغن رو هم میچرخونه و در نتیجه هیدرولیک سر جاشه !
در کل وقتی میشه معکوس داد چرا سویچ رو بچرخونیم ؟ شاید بعدش ی کامیون 1923 پشتمون داره همینجوری میاد ترمزش نمیگه یا رانندش خابه خوب تا بخوایم سویچ رو باز کنیم (البته احتیاجی به استارت نداره ) و گاز بدیم و....... داستان.......
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
ارسال پست

بازگشت به “رانندگي”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان