فن جلو یا پشت رادیاتور ؟‌ Push Vs. Pull

مقاله هاي تخصصي و آموزشي در مورد خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3474
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, Budapest
تماس:

Re: فن جلو یا پشت رادیاتور ؟‌ Push Vs. Pull

پست توسط hossein G » 03 سپتامبر 2016, 23:20

t51 نوشته شده:بنظرشما اگرفن داخل موتورباشدوموتور زیرفشار تا105درجه باشدنسبت به فن جلوچقدرکمترطول خواهدکشیدموتوربه دمای نرمال کارخود88درجه برسد؟
من نظری ندارم.
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: فن جلو یا پشت رادیاتور ؟‌ Push Vs. Pull

پست توسط t51 » 03 سپتامبر 2016, 23:21

قبلا نظرکلی خودتان را داده اید.میخواستم دقیق تربدانم.
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
hamid-s
پست: 1
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2014, 21:36
نوع خودرو: دوستدار نوا
محل اقامت: ایلام
تماس:

Re: فن جلو یا پشت رادیاتور ؟‌ Push Vs. Pull

پست توسط hamid-s » 14 ژوئن 2018, 12:33

به نظرم پشت رادیاتور خیلی بهتر است.
اگر جلوی رادیاتور باز باشد در حال حرکت اصلا نیازی به کار کردن فن وجود ندارد چرا که در سرعت 60، جریان هوا با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت میتواند رادیاتور را خنک کند در حالیکه اگر فن جلوی رادیاتور باشد مانع جریان هوا شده و تبادل گرمای خودبخودی وجود نخواهند داشت.
البته به دلیل عبور هوای داغ، عمر فن پشت رادیاتور کنار خواهد بود.
ارسال پست

بازگشت به “تاپیکهای آموزشي”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان