تقويت اتومبيل ::عمومي::

مقاله هاي آموزشي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
mostafa stat
دنده 1
پست: 1047
تاریخ عضویت: چهار شنبه 10 شهریور 1389, 10:38 am
نوع خودرو: 4WD
محل اقامت: ایران

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط mostafa stat » چهار شنبه 14 اردیبهشت 1390, 4:23 pm



HI SPEED نوشته شده:چند وقت پیش یکی از دوستان یک دست شمع 4 پلاتینه به من داد به نظر برای پزو2000 اصلا مناسب نیست خیلی زود دوده می زنه و سیاه می شه..اما تاثیر محسوسی داشت صبح ها ماشین خیلی زود روشن می شه و تو دورهای بالا اصلا کم نیماره تو مصرف تاثیر خاصی نداشت اگه زود دوده نمی زد اصلا بازشون نمی کردم

دوست عزیز برند شمع ها چی بود ؟(اتولایت ، دنسو ، بوش و یا ....)
ایریدیم یا پلاتینیوم؟
به نظر شما 4 پلاتیته به درد نیسان پاترول 6 سیلندر میخوره ؟ دوده نمیزنه ؟
یعنی مشکل شمع بود که دوده میزد ؟ یا چون برای چنین خودروی مناسب نبود دودوه میزد؟
با تشکر

نمایه کاربر
HI SPEED
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 853
تاریخ عضویت: چهار شنبه 31 شهریور 1389, 7:43 pm
نوع خودرو: 405,1.8i BMWe90
محل اقامت: تهران. شهرک غرب
تماس:

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط HI SPEED » چهار شنبه 14 اردیبهشت 1390, 4:58 pm



مارکشvaleoبود پلاتین...نه چون 2000 کاربراتور هست این شمع ها برشا مناسب نیست.مشکل شمع نیست مشکل ماشین هست .چون خود دوستم از همین شمع ها رو 206 داره و 20.000 تا باهاش کارکرده نه سیاه شده و نه مصرفش رفته بالا خلاصه ازش خیلی راضی هست

S HB
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 109
تاریخ عضویت: جمعه 18 شهریور 1390, 11:22 am
نوع خودرو: SOREN ELX/111
محل اقامت: شهر راز

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط S HB » شنبه 23 مهر 1390, 10:21 am



سلام به دوستان.
شمع رو از جنس ایردیوم یا حداقل پلاتین تهیه کنین و تا جای که میتوننین از نوع سوزنی باشه خیلی بهتره.
در مورد انتخاب واسه ماشین حتما جداول مربوت به کد شمع ها رو از نظر جنس و ارزش حرارتی (ارزش حرارتی شمع یه ماشین از نظر سردی و گرمی با هم فرق میکنن)رو دانلود کنین که با پولی که میدین بهترینو بخرین.
مرسی

---- اضافه شده در تاریخ 23 مهر 1390, 14:53 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

vogle نوشته شده:برادرم یه پراید جدید 132 خریده می خواهد یکمی تقویتش کنه به نظرتون با 500هرارتومان چی کار می تونه بکنه دوسه اسب بخار براش کافییه.


با سلام.
اگه در همین حدا میخوای تسمه کولرو باز کن حله :smile:

نمایه کاربر
NaserDrift
دنده 1
پست: 1541
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 خرداد 1390, 8:14 pm
نوع خودرو: Sport tu5 206 ,Pars
محل اقامت: Tehran-Amirabad

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط NaserDrift » دو شنبه 28 فروردین 1391, 7:40 am



سلام بر علی آقای گل

علی جان این فیلتر های 360 برای پراید کاربرات میخوام بندازم..چه کار میتونم انجام بدم؟

نمایه کاربر
A8
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 24 آذر 1390, 1:40 am
نوع خودرو: پژو 405 GLX 2000cc ا
محل اقامت: تهران

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط A8 » دو شنبه 11 اردیبهشت 1391, 6:02 am



سلام خدمت ناصر جان عزیز و علی آقا.
دوست عزیز منم پراید کاربرات دارم.
این کار تاثیر زیادی در قدرت ماشین داره.
این کارو من رو ماشینم کردم. عالی عالی شد.
به نظر من شما اول از همه فیلر هوای خودت رو باز کن و بعدش هیچی به جاش نذار و درشو ببند.
دقیقأ عین 360درجه میشه و اگه خوشت اومد
360درجه بنداز.

اول باید بری چراغ برق و یه فیلتر هوای 360 بخری
و بعدش 2 تا زانویی لوله پلیکا برای اتصال فیلتر هوا به دریچه کاربراتور.
اگه سوال دیگه ای داشتی بگو.
با تشکر.

نمایه کاربر
GNI
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: چهار شنبه 20 اردیبهشت 1391, 8:02 pm
نوع خودرو: 77 لا کاغذی
محل اقامت: شهر گنبدهای فیروزه ای

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط GNI » پنج شنبه 23 آذر 1391, 10:44 pm



سلام به همه.
یه سوال داشتم.
موتور pk را نهایتا تا چند اسب میشه افزایش داد.
البته اتمسفر نه توربو.
MY NAME IS AMIR HOSEIN.

نمایه کاربر
ashkan_2458
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 289
تاریخ عضویت: سه شنبه 24 اسفند 1389, 4:04 pm
نوع خودرو: Arisun
محل اقامت: تهرانپارس

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط ashkan_2458 » جمعه 1 دی 1391, 4:34 pm



سلام
یه سوال بد جوری رفته رو مخم
ماشینی که سیستم کاربرات داره رو میشه توربو کرد؟ من یه جا شنیدم نمیشه یعنی اول باید تبدیل کننش به انژکتور بعد توربو روش نصب بشه

نمایه کاربر
espero
راننده شتاب 400 متر - «پایش»
پست: 8387
تاریخ عضویت: سه شنبه 5 آذر 1387, 1:37 pm
نوع خودرو: پرشيا 16V
محل اقامت: شیراز
تماس:

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط espero » جمعه 1 دی 1391, 4:41 pm



ashkan_2458 نوشته شده:سلام
یه سوال بد جوری رفته رو مخم
ماشینی که سیستم کاربرات داره رو میشه توربو کرد؟ من یه جا شنیدم نمیشه یعنی اول باید تبدیل کننش به انژکتور بعد توربو روش نصب بشه


اشتباه گفتن بهتون
این همه ماشین توربو کاربرات داریم
http://www.google.com/search?q=carb%2Bt ... 93&bih=492
زندگی قصه تلخیست که از آغازش ‍‍‍ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بس که آزرده شدم چشم به پایان دارم

نمایه کاربر
ABC
مدیر بازار و مشاوره ی خرید خودرو
پست: 5248
تاریخ عضویت: جمعه 27 شهریور 1388, 10:59 am
نوع خودرو: سری 4

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط ABC » جمعه 1 دی 1391, 5:06 pm



میشه توربو کرد اما برای حفظ حاشیه ایمنی نمیشه بوست رو زیاد بالا برد.
Simple past,simply past. Screw it all

نمایه کاربر
رسول
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 522
تاریخ عضویت: چهار شنبه 5 بهمن 1384, 2:41 pm
نوع خودرو: Mitsubishi Galant 93
محل اقامت: گرگان
تماس:

Re: تقويت اتومبيل ::عمومي::

پستتوسط رسول » سه شنبه 12 دی 1391, 5:21 pm



ABC نوشته شده:میشه توربو کرد اما برای حفظ حاشیه ایمنی نمیشه بوست رو زیاد بالا برد.

تا چقدر میشه بوست رو بالا برد؟ من ماشینم گالانت کاربراته و اگه زیر 10 psi باشه این کارو انجام میدم.من همین هزینه انژکتور کردن ماشین فکرمو مشغول کرده بود که الان اینجارو خوندم روحم تازه شد..تو سایت مطلبی هست درباره توربو کاربرات؟ من سرچ کردم پیدا نشد.. :)


بازگشت به “مقاله هاي آموزشي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان