بهينه سازي سر سيلندر !

مقاله هاي آموزشي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
ghalandar
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 627
تاریخ عضویت: جمعه 1 مرداد 1389, 10:53 pm
نوع خودرو: کرسیدا - سمند فروشی

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط ghalandar » چهار شنبه 27 آذر 1392, 7:06 pm



با پولیش محفظه احتراق موافق هستید‌ یا مطالبی شنیدید؟ تو آمریکا و البته برای ماسلکارهای کلاسیک که سر سیلندرها چدنی بودند به همین دلیل این کار رواج پیدا کرد
از فرار گرما از محفظه احتراق جلوگیری میکنه و در ضمن نقاط تیز که باعث ایجاد ناک میشه از بین میره

---- اضافه شده در تاریخ 27 آذر 92, 00:59 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

DEATH نوشته شده:اين كار را ميشه انجام داد، ولي بهتره پشت سوپاپ را با پنبه فشرده شده پر كنيد. بطوريكه ذرات پايين نرن تو موتور و وقتي كه هم بعد از تميز كاري پنبه را در مياريد هر چي كه هست را با خودش بياره بيرون.

حواستون باشه كه حتي 1 ميليمتر گشاد شدن پورتها هم روي راندمان تأثير ميذاره. پس خيلي با ملايمت و فقط در حد تميز كاري بايد باشه.

در ضمن يادتون باشه هر كاري وسيله ميخواد. بهتره يه ميني فرز انگشتي داشته باشيد يا يه سمباده چتري ببنديد سر دريل. ( اگر تا حالا اين كار را نكرديد بيخيال بشيد).
توجه:مسئوليت استفاده از اين روشها با خود شماست.

موفق باشيد.


فرهاد جان مطالبی که نوشته بودی رو خوندم و منم قبلا این کارو کردم یه مطلب جالبی رو به اشتراک بذارم ولی چون عده کمی زبان انگلیسی می دونند و حال خوندن دارند و منم حال ترجمه ندارم و به علاوه پرسیدن سوالهای عجیب بی خیال قضیه شدم
من قراره یه سر سیلندر پولیش کنم و اگر موفق شدم خبرش رو میدم

بهترین کار اینه که همه مطالب رو بخونید و ویدیوهای مربوطه رو نگاه کنید و باز هم مشورت کنید
همه توصیه میکنند یه سر سیلندر خراب گیر بیارید و روی اون تمرین کنید
بعضی از کارایی که طرف روی سر سیلندر ۱۶ سوپاپ انجام داده بود انجامش درست نیست.
تغییر شکل پورتها اصلا کار ما نیست و باید با CNC برداشته بشند ولی در نهایت چیزی حدود ۱ میلی متر پورتها گشاد میشند
طرف برداشته گیت سوپاپها رو برداشته که نتیجه ش فاجعه باره
بعضی وقتها port matching کفایت میکنه
با محفظه احتراق واقعا نباید شوخی کرد چون باعث به هم خوردن ضریب کمپرس میشه
و مجراهای آبرسانی و روغن رو نگاه کنید بعضی وقتها به دلیل ریخته گری گرفتگی دارند
نه خود خوری- نه کس دهی - گنده کنی - به سگ دهی!

نمایه کاربر
ALISPEED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 122
تاریخ عضویت: دو شنبه 26 دی 1390, 10:55 pm
نوع خودرو: pontiac Firebird 77
محل اقامت: بوشهر

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط ALISPEED » دو شنبه 22 اردیبهشت 1393, 12:15 pm



سلام.

برای ایجاد زاویه 30 درجه روی سوپاپ سیت سوپاپ هم باید دست کاری بشه؟ یعنی یه زاویه 70 درجه هم روی سیت سوپاپ ایجاد بشه. یا نه احتیاج با دست کاری سیت سوپاپ نیست ؟
One life . . . . . . one car

.MBS.
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: یک شنبه 20 فروردین 1391, 8:16 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط .MBS. » یک شنبه 18 خرداد 1393, 1:42 pm



دوستان برای پورت و پولیش جایی هست که این کار رو انجام بده حدودا چقدر هزینه داره؟

نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: دو شنبه 30 اردیبهشت 1392, 5:34 pm
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط amirecm » یک شنبه 18 خرداد 1393, 4:46 pm



.MBS. نوشته شده:دوستان برای پورت و پولیش جایی هست که این کار رو انجام بده حدودا چقدر هزینه داره؟

سر سیلندرت چیه؟؟؟
تاپیک ساخت و تولید
viewtopic.php?f=4&t=89360&start=280

.MBS.
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: یک شنبه 20 فروردین 1391, 8:16 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط .MBS. » یک شنبه 18 خرداد 1393, 5:42 pm



amirecm نوشته شده:
.MBS. نوشته شده:دوستان برای پورت و پولیش جایی هست که این کار رو انجام بده حدودا چقدر هزینه داره؟

سر سیلندرت چیه؟؟؟

پراید فابریک

نمایه کاربر
Challenger_4000
دنده 1
پست: 1250
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1388, 4:35 pm
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: تهران-شهرک اکباتان
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Challenger_4000 » شنبه 1 آذر 1393, 2:29 pm



دوستان کسی رو برای پورت و پولیش سر سیلندر پژو 2000 میشناسید؟
بعد چقدر زمان میبره؟
چقدر هزینه میگیرن؟
===========================================
چنتا سوال دیگه:
1- چقدر روی عمر سر سیلندری که 14 سال عمر کرده تاثیر داره؟
2- چه مشکلاتی میتونه بوجود بیاره؟

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » شنبه 1 آذر 1393, 2:43 pm



Challenger_4000 نوشته شده:دوستان کسی رو برای پورت و پولیش سر سیلندر پژو 2000 میشناسید؟
بعد چقدر زمان میبره؟
چقدر هزینه میگیرن؟
===========================================
چنتا سوال دیگه:
1- چقدر روی عمر سر سیلندری که 14 سال عمر کرده تاثیر داره؟
2- چه مشکلاتی میتونه بوجود بیاره؟

بستگی به طرف و نوع ابزارش داره . من خودم تو خونه با دلیر خونگی کاغذ سمباده و دوسه تا چیز دیگه سر سیلندر 1.8 رو یروزه پرت + پلیش کردم ی روز که میگم یعنی از ساعت 9 صبح که سر سیلندر دستم رسید تا ساعت 11 شب داشتم روش کار میکردم و سه بار این وسط داغل دلیر رو سرویس کردم .
هزینه قبل از گرون شدن ارز یادمه 300 تومن میگرفتن 3 روز کار میکردن روش .
عمرش که فرقی نمیکنه به نظرم زیاد ولی بستگی داره اگه خیلی میخوایی بگازید به ماشین از همین الان به فکر نقشه اتوکد کف سر سیلندر برای واشر سر سیلندر مسی باشید .
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

HMTuning
پست: 6
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 آذر 1392, 2:10 pm
نوع خودرو: 206 t5 744

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط HMTuning » دو شنبه 18 اسفند 1393, 10:42 am



ariaboy18 نوشته شده:نمیخوام خیلی حرفه ای با مته بیفتم به جونش! فقط در حد همون تمیزکاری که اون سیاهی ها و جرم های دورش پاک بشن.
ممنون از راهنماییتون

سلام اسپری انژکتور و شوینده هایی که میریزند تو باک هم خیلی میتونه کمک کنه فقط موقع اسپری کردن تو دریچه گاز دور موتور بالا در حد 5باشه و اسپری کامل بزن توش

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » دو شنبه 18 اسفند 1393, 1:58 pm



HMTuning نوشته شده:
ariaboy18 نوشته شده:نمیخوام خیلی حرفه ای با مته بیفتم به جونش! فقط در حد همون تمیزکاری که اون سیاهی ها و جرم های دورش پاک بشن.
ممنون از راهنماییتون

سلام اسپری انژکتور و شوینده هایی که میریزند تو باک هم خیلی میتونه کمک کنه فقط موقع اسپری کردن تو دریچه گاز دور موتور بالا در حد 5باشه و اسپری کامل بزن توش

اصلا" توصیه نمیشه این کار .
اون لایه کربن روی پیستون و کلا" محفظه احتراق اگه روغن سوزی نداشته باشه ی مدت دور بالا رانندگی کنید بلند میشن .
کلا" برای تمیز کردن منیفولد و دریچه گاز باید باز بشن و جدا تمیز بشن و همه سنسور های باید با مدار شور شسته بشن .
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر


بازگشت به “مقاله هاي آموزشي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان