بهينه سازي سر سيلندر !

مقاله هاي آموزشي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط DEATH » سه شنبه 24 اردیبهشت 1392, 1:12 pm



Mohammad.pk نوشته شده:فرهاد جون دستت طلا
فقط یه سوال اون تیز کردن پولکی مشکلی پیش نمیاره مثلا بشکنه :-o اخه تو عکس عین ورق کاغذ شده :( راستی کلا باید نازکش کنیم یا فقط کنارهاشو

دمت گرم :hb:


DEATH نوشته شده:به شكل زير نگاه كنيد، اين نقاطي كه مشخص شدند بايد اصلاح بشن و در عكس بعدي هم اصلاح شده اون نقاط را ميبينيد. اين كارها عبارتند از قيفي كردن دهانه و اين حالت قيفي شكل تا حدود 2 ميليمتر مونده به نشيمنگاه سوپاپ پروانه اي وسط ادامه پيدا ميكنه و از پشت تراتل هم به همين اندازه بعد از اون شروع ميشه و حالت قيفي ميشه. دقت كنيد كه به محدوده وسط نزديك نشيد تا نشيمنگاه اون قطعه پولكي شكل وسط به هم نخوره و هوا نكشه. كار ديگه هم تخت كردن ميله وسطي نگدارنده پولكي هستش كه بايد تخت بشه تا در مقابل جريان هوا مقاومتش كمتر بشه. مورد بعدي هم كه در عكسهاي پايين ميبينيد تيز كردن لبه پولكي هستش كه خيلي بايد به دقت انجام بشه و فقط كمي پخ بخوره و باز هم بايد دقت بشه كه شكلش به هم نريزه تا خوب بتونه سر جاش فيت بشه و راه هوا را ببنده.
براق كردن نهايي هم كه جاي خود داره.



فقط يكي دو جا ديدم همچين كاري كرده باشند. اون هم نه به اين صورت كه توي اين عكس هستش. همونطور كه گفتم فقط فقط دو تا لبه ها كمي پخ بخورند ولي به هم نميرسند. فكر نميكنم تا اين حد ورقه كردنش لازم باشه.

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » سه شنبه 24 اردیبهشت 1392, 3:19 pm



من رو تراتل این کار هارو اجرایی کردم ... نتیجه کاملا" محسوس بود ...
البته با دست خالی و سمابده پارچه ای
البته من یکم وسط دریجه گاز رو هم براده بر داری کردم قطر داخلیش 2 میل الی 1.75 دهم میل زیاد شده ... و هوا میکشه ولی دور ایده آلم بهم نخورده موتور نرم تر حتی در جا کار میکنه ... ولی بعضی وقت ها که ترمز میگیرم تا 1200 دور اتو ماتیک بالا میاد .... ولی مشکلی باهاش نداشتم ....
در ضمن پولکی وسط دریجه گاز رو هم من لبه هاشو تیز کردم ..
پیچ ها هم همینطور
قراره بازم این هفته بازش کنم ی حالی بهش بدم ...
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: دو شنبه 5 دی 1390, 8:29 pm
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Arsam Driver » سه شنبه 24 اردیبهشت 1392, 8:37 pm



اقا فرهاد گل خيلي ممنون بابت زحماتي كه مي كشي . فقط يه سوال .
بعد از اينكه با سمباده مسير پورت رو گشاد كرديم براي سيقلي كردنش و از بين بردن خط و خش از چه وسيله هايي ميتونيم استفاده كنيم ؟
(همونطور كه ميدونيد اون خط و خش ها باعث ميشه سطح خيلي سريع جرم بگيره)
جناب demon_hunter ميشه چند تا عكس از شرايط فعلي بندازي ؟

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط DEATH » چهار شنبه 25 اردیبهشت 1392, 5:00 am



Arsam Driver نوشته شده:اقا فرهاد گل خيلي ممنون بابت زحماتي كه مي كشي . فقط يه سوال .
بعد از اينكه با سمباده مسير پورت رو گشاد كرديم براي سيقلي كردنش و از بين بردن خط و خش از چه وسيله هايي ميتونيم استفاده كنيم ؟
(همونطور كه ميدونيد اون خط و خش ها باعث ميشه سطح خيلي سريع جرم بگيره)
جناب demon_hunter ميشه چند تا عكس از شرايط فعلي بندازي ؟


اين كار نهايي كه باعث براق شدنش ميشه به اصطلاح Mirror Finishing گفته ميشه، كه اين مرحله بايد با پوليشهاي نرم و چرخهاي نمدي ( مثل سمباده چتري هستش ولي خوب اكثرا جنس پنبه اي دارند). اين كار ديگه هيچ اثري از خط و خش باقي نميذاره. با سرچ در مورد Mirror Finishing ميتونيد چيزهاي جالبي پيدا كنيد.

اين هم سه تا آموزش مختلف براي Mirror Finishing . در مورد رينگ و يه سطح فلزي و يه قطعه كه فكر ميكنم هوزينگ ترموستات باشه هستش. ولي خوب ميشه براي همه چيز اين روشها را استفاده كرد.



Polishing aluminum engine parts to a mirror finish :arrow:

Polishing rims to mirror finish!! :arrow:

How To Polishing Parts to a mirror finish :arrow:


موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Five Axis CNC Cylinder Head Port & Polish

پستتوسط DEATH » سه شنبه 21 خرداد 1392, 4:16 pm



OMG
فقط ميتونم بگم حتما اين فيلم را دانلود كنيد و از ديدنش لذت ببريد.

پورت و پوليش با دستگاه CNC پنج محوره !!! :grin:

Five Axis CNC Cylinder Head Port & Polish :arrow:

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » سه شنبه 21 خرداد 1392, 6:09 pm



داریم از این cnc ها توی ایران ؟ نداریم . :دی
مشکل اصلی پیدا کردن یه همچین cnc
بعد کشیدن نقشه اتوکدشه ... ؟
شنیدم با انوکد کار میکنه .
فیکسچر هم باید ساخته بشه در دقت باالا ...
کلا" کار زیبا و پر هزینه ای تموم میشه .
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

Alicnc
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 336
تاریخ عضویت: جمعه 26 آذر 1389, 8:11 pm

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Alicnc » سه شنبه 21 خرداد 1392, 6:24 pm



مشابه این ماشین 5 محوره در ایران کم نیستند و در شهرهای بزرگ صنعتی مثل تهران و تبریز حداقل چند ده تایی دست بخش خصوصی موجود است.
روش برنامه نویسی شان نیز بصورت CAD/CAM میباشد پس با وجود نقشه سر سلیندر که پیداکردنش زیاد سخت نیست برنامه در چند دقیقه استخراج میشود.
فیکسچری هم نیاز نیست محور چهارم یا Rotary Table وظیفه نگهداری سرسیلند را بخوبی انجام میدهد.
متاسفانه در ایران فقر تکنولوزی است نه فقر امکانات البته در این چند سال حرکتهای خوبی انجام شده.
هزینه اجرت هر ساعت همچین ماشینی در حدود 100 تا 150 تومان است.
قوانین مرتبط با واردات خودرو و ماشین آلات:
viewtopic.php?f=344&t=51898&p=3720354#p3720354

arsalan_s
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 143
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 مهر 1390, 9:54 pm
نوع خودرو: 206تیپ 2

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط arsalan_s » جمعه 24 خرداد 1392, 6:45 am



سلام دوستان کسی عکسی یا اطلاعاتی در رابطه با پورت و پلیش سرسیلندر 206 1.4لیتری داره؟
با توجه به اینکه بعد باز کردن سرسیلندر باید بره کف تراشی برای نصب مجدد آیا این کار مقرون به صرفه هست؟
و اینکه تیزتر کردن لبه دریجه گاز چه تاثیری داره؟
و در آخر اجزا داخل سرسیلندرو هم پلیش زدن کار معقولی هست یا نه من جمله بدنه سوپاپ فنرها انگشتی ها و ...به درد میخوره یا وقت هدر دادنه؟

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط DEATH » یک شنبه 13 مرداد 1392, 12:56 pm



اين هم يك ويدئو جالب در مورد اورسايز سوپاپها ...

GMC ۲۷۰ Big Valve Conversion

چند تا كليپ ديگه هم در مورد سوپاپ ها هستش كه تو همين كانال ميتونيد ببينيد.

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

RMAIN
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 مرداد 1392, 3:44 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط RMAIN » دو شنبه 14 مرداد 1392, 6:07 am



متاستفانه ما همین جا الماس براده شکن هم گیرمون نمیاد اگرم بیاد داغونه وقدیمی اونم با ثیمت های نجومی بین 30تا 80هزار تومان اینقدر ضعیف که 2تا سرسیلندر کار کردی باید بندازیش دور

---- اضافه شده در تاریخ 14 مرداد 1392, 16:46 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

arsalan_s نوشته شده:سلام دوستان کسی عکسی یا اطلاعاتی در رابطه با پورت و پلیش سرسیلندر 206 1.4لیتری داره؟
با توجه به اینکه بعد باز کردن سرسیلندر باید بره کف تراشی برای نصب مجدد آیا این کار مقرون به صرفه هست؟
و اینکه تیزتر کردن لبه دریجه گاز چه تاثیری داره؟
و در آخر اجزا داخل سرسیلندرو هم پلیش زدن کار معقولی هست یا نه من جمله بدنه سوپاپ فنرها انگشتی ها و ...به درد میخوره یا وقت هدر دادنه؟

کف تراشی که برای افزایش تراکم باید بره جزوی از کار روی سرسیلندر هست
دست کاری دریچه گاز هم اصول داره که بعد زا کار روی سرسیلندر وسیستم اینتک برای اون باید تصمیم گرفت
طریچه مچ کردن درچه گاز با موترو شما هم اینوطریه که دیاگ وصل میکنید به ماشین بعد تیو جاده با تخت گاز حرکت کنید وقتی فول تراتل کردید اگر تا 10درصد فشار مانیفولد با فشار هوای محیط اختلاف داشت که همه چیز اوکی هست اگه بیش از این بود یعنی تراتل شما کوچیکه وباید مدیفای بشه


بازگشت به “مقاله هاي آموزشي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان