بهينه سازي سر سيلندر !

مقاله هاي آموزشي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
rio1
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 430
تاریخ عضویت: پنج شنبه 18 مهر 1387, 5:19 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط rio1 » یک شنبه 8 اردیبهشت 1392, 4:19 pm



تو همون سایت یه تست flow روی سرسیلندر فورد انجام شده که دقیقا نشون می ده کارهای مختلف مثل تمیز کردن سوپاپ / اصلاح محفظة احتراق و زاویه دادن سوپاپ در لیفت های مختلف چقدر تاثیر داره

http://www.diyporting.com/tuneup.html

//

زاویه دادن سوپاپ یا vavle angle job می تونه 3 5 و حتی 7 درجه مختلف رو داشته باشه و باید با زاویه دادن سوپاپ , سیت رو هم دقیقا به همون اندازه و در همان قسمت زاویه داد

تصویر

کار کاملا تخصیصی هست و باید توسط تراشکار ماهر انجام بشه و احتمالا هزینه زیادی هم داشته باشه

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Valve Shrouding

پستتوسط DEATH » دو شنبه 9 اردیبهشت 1392, 4:20 am



[center]Valve Shrouding[/center]


On some overhead cam engines, valve shrouding occurs when the edge of a valve is in close proximity to the combustion chamber wall, making for a tight squeeze for air to travel around the valve in this area. Some hot rodders will try to increase this gap for better air flow in this area. They call this unshrouding the valves, or it is also refered to as relieving the valves
در برخي از موتورهاي با ميل سوپاپ بالا، دفن شدن سوپاپ ها افتاق ميافتد به اين صورت كه لبه سوپاپ فاصله كمي با ديواره محفظه احتراق داشته باشد، ايجاد يك تنگنا ميشود كه سد معبري براي جريان هوا در اطراف سوپاپ در اين محل ايجاد ميشود. برخي از تيونرها سعي ميكنند تا اين فاصله را براي جريان يافتن بهتر هوا در اين ناحيه افزايش دهند. آنها اين كار را " از دفن در آوردن " يا آنشرودينگ سوپاپ ها مي نامند، يا به عبارتي زنده كردن سوپاپ ها.

تصویر



Valve shrouding will usually restrict flow through the valve at some point in the valve lift, but not always. The example below was flow tested on a
Flow Performance equipped micro bench which showed the biggest gain on the intake valve was at .400" lift with a gain of 8 cfm. While there was about a 2 cfm gain at higher lifts, there was also about a 2 cfm loss at lower lifts.
دفن شدن سوپاپ ها معمولا جريان هوا را در اطراف سوپاپ در برخي از محدوده ليفت سوپاپ محدود ميكند، اما نه هميشه. مثال زير يك نمونه امتحان شده جريان در عملكرد جريان مجهز شده با دستگاه ميكرو بنچ افزايش زيادي را در .400" ليفت با 8 cfm افزايش را نشان ميدهد. در حالي كه حدود 2 cfm افزايش در ليفت هاي بيشتر وجود دارد، همچنين حدود 2 cfm كاهش در ليفتهاي پايينتر.



You should check with your mechanic, engine builder or a knowledgable person first, to see if unshrouding the valves is a suitable modification for your head or application.
شما بايد با مكانيك خود اين كار را چك كنيد، سازندگان موتورها يا يك فرد مطلع، تا ببينيد كه آيا از دفن بيرون آوردن سوپاپ ها يك بهينه سازي مناسب براي سرسيلندر شما است.
Removing material from the combustion chamber will lower your compression ratio.
برداشتن و كم كردن جرم محفظه احتراق ضريب كمپرس شما را كم خواهد كرد.



The following shows how this fast, easy modification is usually performed
دستورالعمل زير نحوه انجام سريع اين كار را نشان ميدهد، اصلاح آسان معمولا انجام شده است






تصویر

Ink is applied to the deck surface near the valves.
سطح نزديك سوپاپ ها را با جوهر علامتگذاري ميكنيم.






تصویر

The gasket is positioned with the alignment dowels that align
the gasket and head to the block. I found these sockets work
well in place of the dowel pins.
واشر سرسيلندر را با دو ميخ سر جايش قرار ميدهيم تا خط واشر بر روي سرسيلندر مشخص شود. من اين سوكت ها را به خوبي بجاي پين هاي واشر سرسيلندر قرار دادم.






تصویر

The gasket is positioned via the dowel pins and the inside
diameter of the bore is scribed on the head deck surface with
a sharp instrument.
واشر سرسيلندر بوسيله پين ها سر جايش قرار گرفته است و قطر داخلي سيلندر بوسيله يك وسيله تيز بر روي سرسيلندر علامت گذاري ميشود.







تصویر

With the gasket removed, the scribed line shows where the gasket
is located on the head and is a guide for unshrouding the valves.
با برداشتن واشر سرسيلندر، خط حكاكي شده نشان ميدهد كه واشر كجاي سرسيلندر قرار گرفته بوده و جايي را كه بايد سوپاپ ها بيرون آوردن از دفن شدگي شوند را نشان ميدهد.
The gasket cylinder bore, or fire ring, will likely be larger than the cylinder diameter. If you want to keep the chamber wall from exceeding the cylinder wall, creating a ledge on the deck of the block, then stay within the scribe line by the appropriate amount. Or scribe the cylinder line from the crankcase with the head placed on the block.
قطر داخلي واشر سرسيلندر، يا حلقه آتش، احتمالا بزرگتر از قطر سيلندر خواهد بود. اگر شما ميخواهيد ديواره محفظه احتراق از ديواره سيلندر فراتر نرود، يك برآمدگي بر روي كف بلوك سيلندر ايجاد كنيد، سپس فقط در محدوده اي كه مشخص كرده ايد باقي بمانيد. يا بر روي خط سيلندر از محفظه ميل لنگ تا محل سرسيلندر روي بلوك خط بكشيد.








تصویر

Most folks will just lay the wall back to near the scribe line.
اغلب افراد دقيقا روي ديوار نزديك خط حكاكي شده را نشانه گذاري ميكنند.

It is very important that you do not cut the chamber wall back past the head gasket scribe line. An exposed head gasket in the chamber could cause detonation and/or damage the gasket.
بسيار مهم است كه ديواره محفظه را بيشتر از حد واشر سرسيلندر كه علامت گذاري كرده ايد نتراشيد. واشر سرسيلندر نمايان شده در محفظه احتراق ممكن است باعث احتراق مخرب يا آسيب ديدن واشر شود.







تصویر

Clearance is checked with the valve raised to about .5". Valves
that are slanted will shift in relation to the chamber wall as they
are raised. With this valve lifted to about .5", it moved out of
the recessed area. More material could be removed from this area
if desired.
فاصله بين سوپاپ در حالتي كه بالا آمده است و ديواره محفظه احتراق بايد حدود .5" باشد. سوپاپ هايي كه بصورت اريب هستند نسبت به ديواره محفظه احتراق به همان اندازه جابجا خواهند شد. با اين جابجايي سوپاپ در حدود .5"، سوپاپ از محدوده گودي بيرون خواهد رفت. اگر لازم باشد بايد مقدار بيشتري از فلز محفظه احتراق از اينجا برداشته شود.








تصویر

A very small stone can blend the wall into the valve
seat.
يك سنگ بسيار كوچك ميتواند ديواره محفظه احتراق را با شيبي ملايم به سيت سوپاپ وصل كند.








تصویر

I really got too close to the scribe line here. A small margin
should be maintained for miss alignment or gasket expansion.
This is probably much more important on the exhaust side than
on the intake side.
در اينجا من بسيار به خط نشان گذاري نزديك شدم. يك حاشيه كوچك بايد براي خطاي مسير يا انبساط واشر سرسيلندر باقي بماند. اين مسأله در مورد سوپاپ هاي دود نسبت به سوپاپ هاي هوا اهميت بيشتري دارد.




Notes Of Interest
Hemi combustion chambers owe a lot of their ability to make power from the fact that valve shrouding is greatly reduced by the fact that the valve moves away from the chamber wall as it rises.
محفظه هاي احتراق موتورهاي Hemi مقدار زيادي از توانايي خود در ايجاد قدرت را مديون valve shrouding هستند كه به طور چشمگيري كاهش يافته است. در حقيقت سوپاپ در حالتي كه بالا آمده است از ديواره محفظه احتراق دور ميشود.




منبع :
http://www.diyporting.com/Shrouding.html
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » سه شنبه 10 اردیبهشت 1392, 4:43 pm



http://www.youtube.com/watch?v=7cXoxvkDOHE
دوستان لینک بالا نمیدونم ولی به نظرم چیز های خوبی در مورد پرت پلیش میگه کسی میتونه یا امکانش رو داره دانلد کنه توی آپارات یا جای چیزی بزاره ما هم فیض ببرین با این سرعت نت و چیز پیان و.... فقط میشه عکس ویدیو رو دید :دی
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: دو شنبه 5 دی 1390, 8:29 pm
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Arsam Driver » سه شنبه 10 اردیبهشت 1392, 10:11 pm



بسيار عالي بلاخره بعد از چند وقت يه مطلب مفيد كه درست و حسابي بشه ازش ياد گرفت پيدا كرديم .

هنگامي كه اين زاويه 30 درجه به انجام رسيد، اين برش پشت سوپاپ با پهناي .070" در سوپاپ هواي اين موتور GT40P به افزايش عدد ليفت كم ميكند، اين در يك ليفت .5" فاجعه است.


ببخشيد من اين قسمتو متوجه نشدم

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط DEATH » چهار شنبه 11 اردیبهشت 1392, 6:28 am



Arsam Driver نوشته شده:بسيار عالي بلاخره بعد از چند وقت يه مطلب مفيد كه درست و حسابي بشه ازش ياد گرفت پيدا كرديم .

هنگامي كه اين زاويه 30 درجه به انجام رسيد، اين برش پشت سوپاپ با پهناي .070" در سوپاپ هواي اين موتور GT40P به افزايش عدد ليفت كم ميكند، اين در يك ليفت .5" فاجعه است.


ببخشيد من اين قسمتو متوجه نشدم


سلام دوست عزيز. ممنون از توجه شما.
همونطور كه گفتم اين ترجمه ها خالي از اشتباه نميتونه باشه. در ضمن متن اصلي را هم بدليل كم شدن اين اشتباهات قرار ميدم.


While this 30 degree, .070" wide backcut in this GT40P intake valve helped the low lift numbers, it was a disaster at .5" lift. The average flow with this valve was less than stock. If you don't have a flow device to test your angles, or known examples to work by, keep your backcuts narrow.
منظور عدد اول 0.70 اينچ هستش كه منظورش پهناي محدوده اي هستش كه ما ايجاد كرديم. بعدش بهتر بود اينطور ترجمه ميشد كه " اين برش با پهناي 0.70 اينچ فقط در ليفتهاي پايين موثر است و در يك ليفت 0.5 اينچي اين يك فاجعه است ( يعني كاهش پرفورمنس خواهيم داشت ) "

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Port Mold Making

پستتوسط DEATH » یک شنبه 15 اردیبهشت 1392, 7:09 am



درود بر دوستان عزيز تي تي.
در ادامه مباحث بهينه سازي سرسيلندر آشنايي با قالبگيري پورتها هم لازمه.
با اين كار ميشه تصوير دقيقي از شكل داخل پورتها بدست آورد و اينكه كجاها نياز به اصلاح دارند، جاهايي كه با چشم و هيچ وسيله ديگه اي نميشه تشخيص داد.
البته اين كار همراه با استفاده از دستگاه Air Flow Bench ميتونه كمك زيادي براي تعيين حداكثر جريان عبوري از پورتها بكنه.
در مورد اين دستگاه هم تا حدي تو اين تاپيك توضيح داده شده :

دستگاه ها و نرم افزارهاي تيونينگ

از دوستان عزيز ميخوام اون تاپيك را هم مطالعه كنند.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



[center]Port Mold Making[/center]


I get more emails regarding the making of port molds than all other subjects combined (2 emails about port molds and 1 about ordering Viagra online). So here you go, handed down through generations, an ancient, time honored tradition of diyPorting.com Port Mold Making. Nothing enhances the visualization and illustrates the shape of a port better than a mold.
من ايميلهاي زيادي مربوط به نحوه قالبگيري پورتها دريافت كردم. خوب در اينجا به اين كار ميپردازيم، طي نسلها به تواتر منتقل شده، يك تاريخ، سنتهاي مورد احترام تاريخ از قالبگيري پورتها. هيچ چيز بهتر از قالبگيري نميتواند به تجسم و مصور كردن شكل پورتها كمك كند.



If you have a little time, and patients, you can make highly detailed molds of most ports for just a little over $2.00 a port, with materials you can find at any hardware store, a Tap Plastics store and auto parts dealer.
اگر شما كمي وقت داريد، و شكيبايي، شما ميتوانيد يك قالبگيري با جزئيات فراوان از اكثر پورتها انجام دهيد با هزينه اي كمي بيشتر از 2 دلار براي هر پورت، با وسايلي كه در هر ابزار فروشي پيدا ميشود.





تصویر


The medium I use to form the molds is Permatex RTV Silicon Gasket Maker. While the High Temp is not needed, the red color does photograph well. Available at most auto parts stores; it retails for about $8.00 a tube. You can get about 4 port molds from one tube. I have tried other silicon caulks, but none worked nearly as well and as fast as the Permatex Gasket Maker.
وسيله اي كه من براي قالب گيري استفاده ميكنم يك تيوب سيليكن واشر ساز با مارك Permatex RTV هستش. در حالي كه گرماي زيادي نياز نيست، رنگ قرمز به خوبي همه چيز را نشان ميدهد. و در همه فروشگاه هاي لوازم اتوموبيل نيز موجود است، با قيمتي در حدود 8 دلار براي هر تيوب. شما ميتوانيد از يك تيوب براي قالبگيري 4 پورت استفاده كنيد. من از ساير درزگيرهاي سيليكني استفاده كرده ام، ولي هيچكدام به پاي اين نميرسيدند و به اندازه اين واشر ساز Permatex خوب نبودند.

Tap Plastics Mold Release Wax is very helpfull to ensure a proper separation of the mold from the port surface.
واكس مخصوص كندن قالب از روي سطح ميتواند در جداكردن موفقيت آميز قالب از سطح پورت خيلي مفيد باشد.

A smooth surface and a putty knife are used to mix the silicon before application to the port. I use a small piece of melamine and a plastic putty knife.
ميتوان از يك سطح صاف و يك كارتك بتونه كاري براي مخلوط كردن سيليكن قبل از شروع كار استفاده كرد. من از يك قطعه كوچك ملامين و يك كارتك بتونه كاري پلاستيكي استفاده ميكنم.

A small, chisel shape brush, about 1/2" wide with stiff bristles works well to apply the Silicon to the port surfaces.
يك قلم موي كوچك، حدود 2/1 اينچ با موهاي زبر ميتواند بخوبي سيليكن را روي سطح پورتها پخش كند.





تصویر
تصویر

The most important step to making port molds with the Permatex Gasket Maker is to mix the stuff really well to expose the silicon to air. This ensures that the silicon will cure evenly and in a timely manner.
مهمهترين مرحله قالبگيري از پورتها با واشر ساز Permatex مخلوط كردن و همزدن زياد آن است تا به خوبي با هوا مخلوط شود. اين به ما اين اطمينان را ميدهد كه سيليكن بطور هموار روي سطح ايجاد ميشود و در زمان مناسب.

I spread the silicon out in a thin swath, then scrape it up onto the knife. Doing this about 10 times will do a good job of exposing all the silicon to air for proper curing. Work quickly, it will start to cure in a matter of minutes.
من سيليكن را بصورت يك لايه نازك پخش كردم، سپس با يك كارتك آن را جمع كردم. انجام اين كار به تعداد 10 مرتبه به شما اين اطمينان را ميدهد كه سيليكن به خوبي با هوا مخلوط شده است و به خوبي خشك خواهد شد. به سرعت كار كنيد، سيليكن در عرض چند دقيقه خشك خواهد شد.




تصویر
تصویر


After applying some mold release wax to the port surfaces with my finger, I begin applying a very thin layer of silicon to the port surfaces. Start at the hardest to reach areas first and work the silicon out from there. If you start applying silicon at the entry and valve seats, you will mess it up trying to reach the inner areas.
بعد از آغشته كردن سطح پورتها به واكس مخصوص جداكردن قالب كه به وسيله انگشتم انجام شد، من شروع كردم به ايجاد يك لايه نازك از سيليكن در داخل پورتها. از قسمتهاي داخلي شروع كنيد تا به قسمتهاي بيروني برسيد. اگر شما از قسمت ورودي ها و سيت ها شروع به كار كنيد، نميتوانيد كار را به سمت قسمتهاي داخلي ادامه دهيد.

The first layer must be very thin. If it is too thick, it will not cure in spots and your mold will be ruined.
لايه اول بايد بسيار نازك باشد، و اگر خيلي ضخيم باشد، به خوبي خشك نميشود و قالب شما خراب خواهد شد.

After the first layer has cured, about 2 hours, a second and third layer can be applied. These coats are not as critical as the first coat as far as thickness, but a second coat that is too thick will be evident by wrinkles in the finished port mold surface.
بعد از خشك شدن لايه اول، حدود 2 ساعت، لايه دوم و سوم را ميتوانند به كار اضافه شوند. ضخامت اين پوشش ها به اندازه ضخامت لايه اول اهميت ندارد، اما ضخامت بيش از حد لايه دوم ميتواند باعث چين خوردن سطح نهايي قالبگيري پورت شود.




تصویر
تصویر


Three coats should suffice, and each should have at least 2 hours to cure. When the mold is ready to remove from the port, use a dull screw driver or similar object to seperate the mold from the port surface. Try to reach into the port and separate all areas before trying to remove the mold.
ايجاد سه لايه كفايت ميكند، و حداقل 2 ساعت براي خشك شدن هر كدام زمان لازم است. هنگامي كه قالب آماده خارج شدن از پورت شد، از يك پيچ گوشتي دو سو يا يك وسيله مشابه براي جدا كردن قالب از سطح پورت استفاده كنيد. سعي كنيد قبل از اينكه قالب را در بياوريد تمام قسمتها را به خوبي از پورت جدا كنيد.

You may find that removing the mold from the Valve pocket works best. Easy does it, while these molds are surprisingly tough and durable, an uncured area may be present and care in removal may make it possible to preserve an uncured spot.
ممكن است متوجه شويد كه بيرون آوردن قالب از قسمت سوپاپ بهتر و راحت تر است. در حالي كه اين قالبها به طرز شگفت آوري محكم و بادوام هستند، يك محل خشك نشده ممكن است باقي مانده باشد بنابراين در هنگام بيرون آوردن قالبها مراقب اين نقاط باشيد.




تصویر


And there you have it! A pair of highly detailed port molds suitable for the fire place mantle or as a conversation piece for your coffee table.
و حالا اينها را داريد، يك جفت قالب از پورتها با بالاترين جزئيات كه براي سوزاندن در شومينه يا موضوع يك گفتگو سر ميز قهوه مناسب هستند.


منبع :http://www.diyporting.com/molds.html
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: دو شنبه 5 دی 1390, 8:29 pm
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Arsam Driver » دو شنبه 23 اردیبهشت 1392, 7:51 pm



دوست عزيز از اينجور مطلب هاي پدرو مادر دار راجع به طرز صحيح پورت و پوليش دريچه گاز هم مي توني قرار بدي ؟

نمایه کاربر
سينا اسماعيل پور
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 75
تاریخ عضویت: یک شنبه 24 شهریور 1387, 5:20 pm
نوع خودرو: VR4
محل اقامت: اصفهان
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط سينا اسماعيل پور » سه شنبه 24 اردیبهشت 1392, 9:20 am



ممنون از دوستان ،مخصوصا آقا فرهاد به خاطر گذاشتن این مطالب مفید.
یه تجربه در مورد پرت و پلیش بهم نشون داده که گاید سوپاپ رو هرگز کوتاه نکنید. مخصوصا اگه مثل موتور tu5 ،بلند باشه و به پلیشش بسنده کنید.
چون باعث میشه که گاید تو جاش لق بشه و بعدش دود کردنو ....

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Throttle Body Port, Polish

پستتوسط DEATH » سه شنبه 24 اردیبهشت 1392, 12:33 pm



Throttle Body

ميدونم بهينه سازي تراتل ربط زيادي به سرسيلندر و عنوان تاپيك نداره ولي خوب چون وسايل كار و تا حدي هم روش كار شبيه به هم هست ميشه يه جورايي اينجا تحملش كرد. ( اگر مديريت محترم صلاح ميبينند منتقل بشه).

كلا توي آموزشهايي كه در اين زمينه پيدا كردم فقط چند تا كار هستش كه براي بهينه سازي تراتل ميشه انجام داد.


وسايل كار كه معلومه. همون وسايلي كه براي پورت و پوليش استفاده ميشه.


به شكل زير نگاه كنيد، اين نقاطي كه مشخص شدند بايد اصلاح بشن و در عكس بعدي هم اصلاح شده اون نقاط را ميبينيد. اين كارها عبارتند از قيفي كردن دهانه و اين حالت قيفي شكل تا حدود 2 ميليمتر مونده به نشيمنگاه سوپاپ پروانه اي وسط ادامه پيدا ميكنه و از پشت تراتل هم به همين اندازه بعد از اون شروع ميشه و حالت قيفي ميشه. دقت كنيد كه به محدوده وسط نزديك نشيد تا نشيمنگاه اون قطعه پولكي شكل وسط به هم نخوره و هوا نكشه. كار ديگه هم تخت كردن ميله وسطي نگدارنده پولكي هستش كه بايد تخت بشه تا در مقابل جريان هوا مقاومتش كمتر بشه. مورد بعدي هم كه در عكسهاي پايين ميبينيد تيز كردن لبه پولكي هستش كه خيلي بايد به دقت انجام بشه و فقط كمي پخ بخوره و باز هم بايد دقت بشه كه شكلش به هم نريزه تا خوب بتونه سر جاش فيت بشه و راه هوا را ببنده.
براق كردن نهايي هم كه جاي خود داره.


قبل از عمل
تصویر

بعد از عمل
تصویر



اين هم موديفاي كردن ميله وسطي نگهدارنده پولكي.

تصویر



و اين هم تيز كردن لبه هاي پولكي :

تصویر




*********************
اين هم نمونه انجام شده اين كار روي تراتل بادي پرايد - عكس متعلق به آقا مهدي (Morbid) هستش كه با اجازشون اينجا ميذارم.

تراتل بادي فابريك پرايد :

تصویر

تراتل بادي موديفاي شده :

تصویر





********************
و اين هم يك عكس خيلي زيبا از يه تراتل خوشگل :

تصویر



********************
و اين هم چند تا مقاله مختلف كه جهت رفاه حال دوستان به پي دي اف تبديل كردم و لينكش هم داخل فايلها هستش. اگر مايل به دريافت اطلاعات تكميلي هستيد لطفا فايلهاي زير را دانلود كنيد :



HOW TO Modify a Stock Throttle Body

how to port and polish throttle body write up

HOW-TO port your throttle body...

port and polished throttle body

Throttle Body Port Polish




موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

نمایه کاربر
Mohammad.pk
دنده 3
پست: 3810
تاریخ عضویت: دو شنبه 26 دی 1390, 7:02 pm
نوع خودرو: New pk-New Apache180
محل اقامت: تهران ولی عشق اصفهانم!
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mohammad.pk » سه شنبه 24 اردیبهشت 1392, 12:59 pm



فرهاد جون دستت طلا
فقط یه سوال اون تیز کردن پولکی مشکلی پیش نمیاره مثلا بشکنه :-o اخه تو عکس عین ورق کاغذ شده :( راستی کلا باید نازکش کنیم یا فقط کنارهاشو

دمت گرم :hb:
JUST IRAN 13
Tuning New Pk
متنفرررررررر از انژکتور البته علل الحساب متنفر نیستم :)


بازگشت به “مقاله هاي آموزشي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان