بهينه سازي سر سيلندر !

مقاله هاي آموزشي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
arsalan_s
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 143
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 مهر 1390, 9:54 pm
نوع خودرو: 206تیپ 2

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط arsalan_s » دو شنبه 14 مرداد 1392, 10:05 pm



رامین جان ممنون بابت پاسخت.
فقط امروز داشتم در مورد مضرات پورت و پولیش میخوندم تو سایتهای اجنبی که نوشته شده بود.
اگر همه ورودی ها به یک اندازه پورت و پولیش نشن یعنی هر سیلندر به اندازه یکسان هوا نگیره در دراز مدت باعث ایجاد مشکل در قطعات محفظه احتراق میشه.به همین خاطر دستگاهای مخصوصی دارن که با اون حدالامکان میزان کار انجام شده رو هر قسمت باید با دیگر قسمت ها یکسان یا حداقل خیلی نزدیک باشه.
رامین جان یه پی ام دادم خدمتت منتظر پاسخت هستم
ممنون.

RMAIN
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 مرداد 1392, 3:44 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط RMAIN » سه شنبه 15 مرداد 1392, 10:37 am



درسته داداش خودم این موضوع سرم اومده همین طور بی حساب کتاب همه پورت ها اندازه نبود یاتاقان متحرک اون سیلندری که بیشتر پورت خورده بود خط انداخته بود وکوبیده شده بود ودر کل تراکم سیلندر ها یکسان نبود
پورت پولیش اگر تنها پورت مچینگ باشه که هیچ ولی اسیج های بالاتر بستگی به خواسته شما باشه نباید اینجور فکر کرد که موترو شما مثل قبل باشه یعنی مثلا بازه قدرتش توی دور 2500تا 5000باشه بعد از کار روی این باز قدرت اضاف بشه خیر هرچه پورت بیشتر بخوره این مقدرا به دور های بالاتر لانچ میشه
یه وقت دیگه شرایط فرق داره مثلا شما بور زدی اونموقع با پورت وپولیش محدوده توانت توی دور پایین هم بهبود پیدا میکنه

نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1718
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
نوع خودرو: HONDA 600RR&P.K
محل اقامت: کره زمین(اصفان)

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط AMIR N » پنج شنبه 24 مرداد 1392, 5:30 pm



سلام ی سوال فنی تخصصی
میل سوپاپ چی به موتور بی3 می خوره(پراید)
می خوام بیشترین تاثیر رو داشته باشه ولی نه تا اونجایی که بخوایم چیزای زیادی عوض بشه
سوپاپ های ماشینابا نوع206عوض کردم رنگو پیستونا با نوع ریوی عوض کردم کف تراشی (3میل)سر سیلندر +پورت وپولیش
حالا با توجه به این مساعل میل سوپاپ چه ماشینی به پراید می خوره وایا بعدش باید فنر دوبل استفاده کنم یا نه
مرسی
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=104674

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » پنج شنبه 24 مرداد 1392, 6:26 pm



فکر نکنم عوض کردن سوپاپ گزینه خوبی بوده باشه ... میتونستی بدی همون رو ماشین کاری یا تراش بدن . ازش نتیجه بهتری میگرفتی ...
کف تراشی 3 میلی متر یعنی ی چیزی تو مایه های ناک رو بقل کن .

تراشیدن ساق سوپاپ و پلیشش نتیجه خیلی خوبی داره .
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

نمایه کاربر
ABC
مدیر بازار و مشاوره ی خرید خودرو
پست: 5248
تاریخ عضویت: جمعه 27 شهریور 1388, 10:59 am
نوع خودرو: سری 4

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط ABC » پنج شنبه 24 مرداد 1392, 6:28 pm



3 میل ؟؟؟؟؟؟؟؟ شاید 3 دهم میلیمتر منظورتونه
Simple past,simply past. Screw it all

نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1718
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
نوع خودرو: HONDA 600RR&P.K
محل اقامت: کره زمین(اصفان)

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط AMIR N » جمعه 25 مرداد 1392, 4:44 am



ABC نوشته شده:3 میل ؟؟؟؟؟؟؟؟ شاید 3 دهم میلیمتر منظورتونه

سلام بله 0/3میلی متر بوده
اما اخر کسی نگفت کم شافت چی بزارم
حالا ی سوال دیگه هم اضافه شد اگه بخوایم سر سیلند رو کامل عوض کنم چی +خرجش ن با فابریکشو با یه نوع بهتر پیشنهاداتون چی؟
demon_hunter نوشته شده:فکر نکنم عوض کردن سوپاپ گزینه خوبی بوده باشه ... میتونستی بدی همون رو ماشین کاری یا تراش بدن . ازش نتیجه بهتری میگرفتی ...
کف تراشی 3 میلی متر یعنی ی چیزی تو مایه های ناک رو بقل کن .

تراشیدن ساق سوپاپ و پلیشش نتیجه خیلی خوبی داره .

فکر کنم شما تو زمینه سر سیلندر خیلی دست به اچا رید می تونم خواهش کنم مفصل بگید چ کارایی رو سر سیلندر فابریک میشه انجام داد (سر سیلندر من نه سر سیلندری که تا حالا هیچ تقییری نکرده باشه فابریک )
ممنون
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=104674

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » جمعه 25 مرداد 1392, 5:53 am



شما میتونی با.خوندن همین تاپیک به.نکات پی ببری .
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4541
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط Mahyar70 » دو شنبه 11 شهریور 1392, 12:41 pm



سلام
پرت و پلیش دریچه گاز : قبلا" خودم دریچه گاز خود ماشین رو پرت زده بودم ولی پلیش نکرده بودم
دریچه گازی که گرفتم مال حسین G بود
تصویر
اولش دیدم زیاد پرت نخورده یعنی به صورت محدود پرت خورده بود ولی پلیش شده بود فکر کنم 1000 بوده پلیش قبلیش

بعد با سمباده های خشن 80 و ی دونه کاغذی خفن داشتم پرت زنی شروع شد که پولکی
پولکی رو تیز کردم .
لبه دریچه گاز رو قیفی شکل کردم
تصویر


براده برداری زیادی انجام شد قصمت سخت کار همینش بود ی روز کامل وقتم رو گرفت
بعد از انجام پرت به مرحله پلیش میرسیم که از سمباده های : 100 220 400 800 (من با 1000 زدم ) 1500. 2000
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

پلیش در حدی هست که ناخون عادی کشیده بشه رو روی بدنش خط میفته :دی

---- اضافه شده در تاریخ 11 شهریور 92, 19:51 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

در ضمن اینم عکس دریچه استوک بدونه هیچ دخالتی :دی
تصویر
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: دو شنبه 30 اردیبهشت 1392, 5:34 pm
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط amirecm » پنج شنبه 28 شهریور 1392, 5:54 am



راستی دوستان ی سوال حالا که بحث کاربرات هوا شد.شما حفره استپر رو اگه نگاه کنید به خاطر استهلاک و ب مرور زمان به خاطر برخورد سر فولادی استپر با سوراخ آلومینیمی هوا بعد از مدت ها این سوراخ حالتش از دایره به بیضی تغییر شکل پیدا می کنه و خراب میشه.شما برای اصلاحش چیکار می کنید؟مته میزنید؟
----
خب راستشا بخوایید فرز سی ان سی پنج محور که هستش و مشکلی هم نیست.نقشه اش رو هم با اتوکد کتیا سالید یا ادج کم میشه کشید و فایل برای برنامه نویسی سی ان سی باید با فرمت stp ذخیره کرد که مشکلی نیست.فیکسچر رو هم میشه یکاری کرد.اما مطمینا هزینه ی این نوع فرز کاری با سی ان سی 5 محور رو هیچ کاریش نمیشه کرد

puya rpm
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 222
تاریخ عضویت: دو شنبه 20 تیر 1390, 9:50 am
نوع خودرو: pride b3turbo15psi
محل اقامت: اصفهان
تماس:

Re: بهينه سازي سر سيلندر !

پستتوسط puya rpm » چهار شنبه 10 مهر 1392, 6:12 am



amirecm نوشته شده:راستی دوستان ی سوال حالا که بحث کاربرات هوا شد.شما حفره استپر رو اگه نگاه کنید به خاطر استهلاک و ب مرور زمان به خاطر برخورد سر فولادی استپر با سوراخ آلومینیمی هوا بعد از مدت ها این سوراخ حالتش از دایره به بیضی تغییر شکل پیدا می کنه و خراب میشه.شما برای اصلاحش چیکار می کنید؟مته میزنید؟
----
خب راستشا بخوایید فرز سی ان سی پنج محور که هستش و مشکلی هم نیست.نقشه اش رو هم با اتوکد کتیا سالید یا ادج کم میشه کشید و فایل برای برنامه نویسی سی ان سی باید با فرمت stp ذخیره کرد که مشکلی نیست.فیکسچر رو هم میشه یکاری کرد.اما مطمینا هزینه ی این نوع فرز کاری با سی ان سی 5 محور رو هیچ کاریش نمیشه کرد

اقا شما شغلتون مرتبط با این دستگاه 5محور و کشیدن نقشه هاش هست؟
من اصفهان هستم،شاید بشه یه کارایی کرد واسه پورت و پولیش حرفه ای و دقیق بدون دخالت دست


بازگشت به “مقاله هاي آموزشي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان