استفاده از آب براي سوخت خودرو !!

مقاله هاي آموزشي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1377
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2007, 17:10
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
تماس:

استفاده از آب براي سوخت خودرو !!

پست توسط امير معيري » 29 ژانویه 2008, 11:56

با سلام خدمت اساتيد گرامي
در گشتو گزار اينتورنتي ٬ چه چيز ها كه يافت نميشود . :( :shock:
اين مقاله رو ملاحظه بفرماييد . بسيار جالب ميباشد .
http://easywatercar.com/2books.htm?hop= ... egodfx1knw
http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_ ... L81rzuv49p

نمایه کاربر
Mahshad
دنده 1
پست: 1168
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2007, 12:35
محل اقامت: Teh

پست توسط Mahshad » 29 ژانویه 2008, 16:03

اين يه جور صرفه جويي در مصرفه...يعني در واقع بخار آب رو مي فرسته داخل تونل هواكش...
اين چه تاثيري رو مصرف داره؟ نوشته بعضي ها تا 40٪ به MPG بهتري رسيدن
لينك دوم هم Unavailable هست

نمایه کاربر
ealireza
دنده 1
پست: 1241
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 02:10
نوع خودرو: ایران شتر
محل اقامت: winsock

پست توسط ealireza » 20 ژولای 2008, 20:56

مهشاد نوشته شده:اين يه جور صرفه جويي در مصرفه...يعني در واقع بخار آب رو مي فرسته داخل تونل هواكش...
اين چه تاثيري رو مصرف داره؟ نوشته بعضي ها تا 40٪ به MPG بهتري رسيدن
لينك دوم هم Unavailable هست
آب رو تجذیه میکنه
هیدروژن بدست میاره و فکر کنم با بنزین قاطی میکنه ....

خیلی جالبه من خیلی خوشم اومد

نمایه کاربر
rezamrf1
متخصص فنی خودرو
پست: 816
تاریخ عضویت: 29 نوامبر 2007, 14:55
نوع خودرو: هیوندای توسان 2007
محل اقامت: تهران - ستارخان

پست توسط rezamrf1 » 20 ژولای 2008, 22:38

در يكي از مقاله هاي مجله ماشين (شمارش يادم نياد) راجع به موتور 6 زمانه صبت كرده بود. (در حد تءوري)

بر اين اساس كه بعد از مرحله تخليه گازهاي احتراق چون محفظه احتراق هنوز گرمه ميشه آب فرستاد توش و گرماي حاصل شده از مرحله قبلي احتراق باعث بخار شدن آب و به سبب اون ايجاد كار به وسيله بخار آب ميشه و به پيستون كار وارد ميشه.

نمایه کاربر
علي رفيعي پور
متخصص الكترونيك
پست: 429
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2005, 20:39
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: ایران همیشه جاوید

پست توسط علي رفيعي پور » 21 ژولای 2008, 01:26

1- طبق قانون بقاي انرژي : انرژي نه توليد ميشه و نه از بين ميره بلكه ار حالتي به حالت ديگه تبديل ميشه [spoil]( در بحث انرژي هسته اي ميگه قانون بقاي ماده و انرژي كه ربطي به اين موضوع نداره)[/spoil]
پس چون در خلال توليد گاز اكسيژن و هيدروژن از آب گرما توليد ميشه مقداري از انرژي الكتريكي هدر ميره ( افت اول)
2- انرژي سوخنت هيدروژن با اكسيژن 100٪ به انژي مكانيكي تبديل نميشه ( افت دوم)
3- انرژي مكانيكي موتور 100٪ به برق براي تجزيه آب تبديل نميشه ( افت سوم)
و اين چرخه ادامه پيدا ميكنه تا كل انرژي اوليه كه از سوختن بنزين بود به هدر ميره و چي گير شما مياد؟ عملا افزايش مصرف و نه كاهش! :-(

4- آب ماده ايست پايدار كه در سطح بسيار پاييني از انرژي قرار دارد ==> پس انرژي اي نداره كه بخواد آزاد كنه.

5- از همه مهمتر هركي هرچي گفت شما باور نكنيد :)

نمایه کاربر
ealireza
دنده 1
پست: 1241
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 02:10
نوع خودرو: ایران شتر
محل اقامت: winsock

پست توسط ealireza » 21 ژولای 2008, 03:59

علي رفيعي پور نوشته شده:1- طبق قانون بقاي انرژي : انرژي نه توليد ميشه و نه از بين ميره بلكه ار حالتي به حالت ديگه تبديل ميشه [spoil]( در بحث انرژي هسته اي ميگه قانون بقاي ماده و انرژي كه ربطي به اين موضوع نداره)[/spoil]
پس چون در خلال توليد گاز اكسيژن و هيدروژن از آب گرما توليد ميشه مقداري از انرژي الكتريكي هدر ميره ( افت اول)
2- انرژي سوخنت هيدروژن با اكسيژن 100٪ به انژي مكانيكي تبديل نميشه ( افت دوم)
3- انرژي مكانيكي موتور 100٪ به برق براي تجزيه آب تبديل نميشه ( افت سوم)
و اين چرخه ادامه پيدا ميكنه تا كل انرژي اوليه كه از سوختن بنزين بود به هدر ميره و چي گير شما مياد؟ عملا افزايش مصرف و نه كاهش! :-(

4- آب ماده ايست پايدار كه در سطح بسيار پاييني از انرژي قرار دارد ==> پس انرژي اي نداره كه بخواد آزاد كنه.

5- از همه مهمتر هركي هرچي گفت شما باور نكنيد :)
دوست عزیز چیزی راجب بمب هیدروژنی شنیدی !؟ :-D
نمیدونم چقدر در مورد هیدروژن اطلاعات داری ...

ولی برا الکترولیز اونقدرا هم که شما میگی انرژی لازم نیست ...
بخای چند تا لینک از YouTube بهت نشون میدم که ببینی 1/4 لیوان آب چند برابر چند لیتر بنزین قدرت داره ...
=n

این اولیش !
http://www.youtube.com/watch?v=TinQ3iV4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8EFFjNS0 ... re=related

نمایه کاربر
علي فراهاني
دنده 3
پست: 3689
تاریخ عضویت: 12 دسامبر 2005, 19:26
محل اقامت: تهران

پست توسط علي فراهاني » 21 ژولای 2008, 09:17

علي رفيعي پور نوشته شده:1]
پس چون در خلال توليد گاز اكسيژن و هيدروژن از آب گرما توليد ميشه مقداري از انرژي الكتريكي هدر ميره ( افت اول)
2- انرژي سوخنت هيدروژن با اكسيژن 100٪ به انژي مكانيكي تبديل نميشه ( افت دوم)
3- انرژي مكانيكي موتور 100٪ به برق براي تجزيه آب تبديل نميشه ( افت سوم)
و اين چرخه ادامه پيدا ميكنه تا كل انرژي اوليه كه از سوختن بنزين بود به هدر ميره و چي گير شما مياد؟ عملا افزايش مصرف و نه كاهش! :-(

4- آب ماده ايست پايدار كه در سطح بسيار پاييني از انرژي قرار دارد ==> پس انرژي اي نداره كه بخواد آزاد كنه.
با سلام
در خلال توليد هيدروژن و اكسيژن از اب گرما توليد نميشه بلكه مصرف ميشه اين واكنش خود به خودي نيست الكتروليز هم در واقع با صرف انرژي اين واكنش رو در عكس جهت متعارف پيش ميبره

عملا هيدروژن و اكسيژن با هم توليد اب نميكنن در شرايط عادي
چرا؟
درسته كه ترموديناميك اين واكنش مساعد هست و به سمت انرژي كمتر ميره ولي سينتيك يا همون سرعت خيلي كم اين واكنش مانع از انجام سريع اون ميشه

پايداري مواد ارتباط مستقيم با واكنش پذيري نداره يعني هستند موادي كه عليرغم پايداري خيلي هم واكنش پذير هستند
در واقع واكنش پذيري به انرژي فعال سازي واكنش بستگي داره يعني مقدار انرژي كه لازم هست به ماده بديم تا به قله واكنش برسه و توانايي انجام واكنش رو داشته باشه پس به محتواي انرژي اون ربطي نداره

البته جناب رفيع پور خودشون استاد هست :o ن و من هم با نظر ايشون موافقم كه خيلي از مقالات رو نبايد باور كرد چون بحث clean energy و استفاده از اب و تجزيه اون تو راكتورها مباحث خيلي پيچيده اي هست كه با وجود خرج هاي ميليارد دلاري كه روشون انجام شده هنوز انچنان كاربردي نشده

نمایه کاربر
هوتن / HOOTAN
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 78
تاریخ عضویت: 13 فوریه 2008, 14:16
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: TEHRAN

پست توسط هوتن / HOOTAN » 21 ژولای 2008, 17:34

ealireza نوشته شده:
علي رفيعي پور نوشته شده:1- طبق قانون بقاي انرژي : انرژي نه توليد ميشه و نه از بين ميره بلكه ار حالتي به حالت ديگه تبديل ميشه [spoil]( در بحث انرژي هسته اي ميگه قانون بقاي ماده و انرژي كه ربطي به اين موضوع نداره)[/spoil]
پس چون در خلال توليد گاز اكسيژن و هيدروژن از آب گرما توليد ميشه مقداري از انرژي الكتريكي هدر ميره ( افت اول)
2- انرژي سوخنت هيدروژن با اكسيژن 100٪ به انژي مكانيكي تبديل نميشه ( افت دوم)
3- انرژي مكانيكي موتور 100٪ به برق براي تجزيه آب تبديل نميشه ( افت سوم)
و اين چرخه ادامه پيدا ميكنه تا كل انرژي اوليه كه از سوختن بنزين بود به هدر ميره و چي گير شما مياد؟ عملا افزايش مصرف و نه كاهش! :-(

4- آب ماده ايست پايدار كه در سطح بسيار پاييني از انرژي قرار دارد ==> پس انرژي اي نداره كه بخواد آزاد كنه.

5- از همه مهمتر هركي هرچي گفت شما باور نكنيد :)
دوست عزیز چیزی راجب بمب هیدروژنی شنیدی !؟ :-D
نمیدونم چقدر در مورد هیدروژن اطلاعات داری ...

ولی برا الکترولیز اونقدرا هم که شما میگی انرژی لازم نیست ...
بخای چند تا لینک از YouTube بهت نشون میدم که ببینی 1/4 لیوان آب چند برابر چند لیتر بنزین قدرت داره ...
=n

این اولیش !
http://www.youtube.com/watch?v=TinQ3iV4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8EFFjNS0 ... re=related
با سلام
اين بمب هيدروژني بايد كلي انرژي صرف اون بشه تا بشه بمب هيدروژني!

بحث مادر اين حالت بيان شده - بحث كاهش مصرف انرژي و سوخت است كه با روش فوق عملي نخواهد بود

كه اساتيد بنده(آقاي علي رفيعي پور و آقاي علي فراهاني ) كاملا شرح ما وقع را بيان نمودند

(يك برداشت ساده ازقانون دوم ترموديناميك= هر چي انرژي يا كار توليد بشه از اين سيستم -كمتر از انرژي سوخت حالت اول است)

نمایه کاربر
ealireza
دنده 1
پست: 1241
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 02:10
نوع خودرو: ایران شتر
محل اقامت: winsock

پست توسط ealireza » 21 ژولای 2008, 17:40

ببخشید یکم تند رفتم...
حق باشماست :-D

نمایه کاربر
علي فراهاني
دنده 3
پست: 3689
تاریخ عضویت: 12 دسامبر 2005, 19:26
محل اقامت: تهران

پست توسط علي فراهاني » 21 ژولای 2008, 18:45

اون قضيه بمب هيدروژني خيلي فرق داره انرژي واپاشي هسته چه ربطي به انرژي هاي معمول داره؟؟ :(

ارسال پست

بازگشت به “مقاله هاي آموزشي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان