حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Roller

مقاله هاي آموزشي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
علي سليمي
يار قديمي
پست: 1920
تاریخ عضویت: دو شنبه 23 شهریور 1383, 9:16 am
نوع خودرو: S14,M3,VIPER,CORVETT
محل اقامت: California
تماس:

حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Roller

پستتوسط علي سليمي » یک شنبه 25 اردیبهشت 1390, 9:54 am



سلام به همه ی دوستان عزیز

تاپیکی که گذاشتم صرفا به منظور آشنایی بعضی از دوستان هست و چندان جنبه آموزشی نداره،
(بنابراین مدیران عزیز اگر صلاح میدونن این تاپیک رو ادغام کنن با تاپیک های مشابه)

خیلی از ما، زمانی که ماشینمون رو کاهش ارتفاع میدیم با اولین مشکلی که رو به رو میشیم اینه که لبه گلگیر ها از داخل، گیر میکنه به لاستیک و تو دست انداز ها علاوه بر صدایی که میده لاستیک رو یه جورایی میخوره،

تصویر

مشکل دوم، برای اونایی که عاشق ارتفاع سواری هستن و یا از رینگ های 2 سایز با لاستیک های پهن استفاده میکنن، اینه که نیاز دارن تا به اصطلاح گلگیر ها رو کمی باد بدن!

تصویر

خوب کاری که قبلا انجام میشد و خود منم شخصا این روش رو انتخاب میکردم اینبود که شما ماشین رو میبردی معمولا صافکاری، لبه های گلگیر رو با ابزاری که داشتن با چکش صاف میکردن که بعدا باعث ریختن رنگ و زنگ زدگی تو بارون میشد، باد دادن گلگیر رو هم به همین روش اقدام میکردن اما با کمی گیریس و گرم کردن که به هر حال خیلی یکدست و منظم در نمیومد..

اما یه ابزاری که در خارج از ایران سالهاست استفاده میشه و من فقط تو یه صافکاری اون رو دیدم ابزاری هست به اسم Fender Roller
این پکیج شامل یه وسیله گرمایشی هست برای حرارت دادن بدنه، و یه وسیله دیگه که با متصل شدن به کاسه چرخ خودرو شما، همه کار رو به صورت یکدست، و کاملا منظم و خودکار انجام میده!

من این وسیله رو برای فروش ندیدم اما میدونم که اینجا اجاره هم میدن، از اونجایی که عکسی از نمونه کار نداشتم، چند تا عکس رو از گوگل براتون انتخاب کردم تا نحوه عملکرد اون رو ببینید:

تصویر
تصویر
تصویر

شما میتونید برای مشاهده فیلم، و تصاویر دیگر با جستجو این عبارت Fender Rolling بر روی گوگل با این وسیله بیشتر آشنا بشید

نمایه کاربر
TTL
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 386
تاریخ عضویت: سه شنبه 18 خرداد 1389, 5:12 am
محل اقامت: طـــهران

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط TTL » یک شنبه 25 اردیبهشت 1390, 1:53 pm



سلام
علی جان ممنون از اطلاع رسانی
وسیله بسیار خوبیه من رفتم تو گوگل یه چیزایی ازش خوندم،خیلی بهتر از اینه که بدیم صافکار ماشینو باد بده.
در مورد خریدشم اگر کسی بره اونور میتونه بخره بیاره
دوستان تی تی ،اگر کسی گزرش به اون ورا میفته بگه
بازم ممنون :hb:
ALI
Dear Heart . Fall In Love When , You're Rady , not When You're Lonely

نمایه کاربر
علي سليمي
يار قديمي
پست: 1920
تاریخ عضویت: دو شنبه 23 شهریور 1383, 9:16 am
نوع خودرو: S14,M3,VIPER,CORVETT
محل اقامت: California
تماس:

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط علي سليمي » یک شنبه 25 اردیبهشت 1390, 2:31 pm



TTL نوشته شده:سلام
علی جان ممنون از اطلاع رسانی
وسیله بسیار خوبیه من رفتم تو گوگل یه چیزایی ازش خوندم،خیلی بهتر از اینه که بدیم صافکار ماشینو باد بده.
در مورد خریدشم اگر کسی بره اونور میتونه بخره بیاره
دوستان تی تی ،اگر کسی گزرش به اون ورا میفته بگه
بازم ممنون :hb:


خواهش میکنم دوست عزیز،
وسیله بسیار خوبیه به این علت که شما به هر میزان که دوست دارید گلگیر رو پهن تر میکنید (البته تا حدی که امکانش باشه) و خودتون هم به راحتی میتونید این کار رو انجام بدید، و نکته دیگه هم شما نمیدونید آیا صافکار به اون میزان مورد نظر شما، و به حالت طبیعی میتونه اینکار رو انجام بده یا نه، ولی خودتون میتونید به صورت یکدست و کاملا طبیعی گلگیر ها رو پهن تر کنید

این وسیله در خارج از ایران هم عمداتا برای اجاره هست تا فروش (روزانه 15 دلار امریکا)، اما امکان خریدش برای کسانی که تو این زمینه فعالیت میکنن هم هست

نمایه کاربر
Punisher
فعال کلوپ طراحی
پست: 2041
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 شهریور 1387, 8:26 pm
نوع خودرو: 206
محل اقامت: شاهین شهر-مخابرات

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط Punisher » یک شنبه 25 اردیبهشت 1390, 2:50 pm



یه سوال:
موقعی که گلگیر داره خم میشه رنگ ریخته نمیشه؟رنگ که خاصیت ارتجاعی نداره.خشکه و موقع خم شدن شکسته میشه
این مشکل رو چطوری باید حل کرد؟
!!!Made In China

نمایه کاربر
TTL
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 386
تاریخ عضویت: سه شنبه 18 خرداد 1389, 5:12 am
محل اقامت: طـــهران

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط TTL » یک شنبه 25 اردیبهشت 1390, 3:00 pm



Punisher نوشته شده:یه سوال:
موقعی که گلگیر داره خم میشه رنگ ریخته نمیشه؟رنگ که خاصیت ارتجاعی نداره.خشکه و موقع خم شدن شکسته میشه
این مشکل رو چطوری باید حل کرد؟

پانیشر جون،این موقع خم کردن،گرم هم میشه،فکر کنم به خاطر همینه که رنگش نمیریزه،من یه کلیپ از Y.o.u.t.u.b.e دانلود کردم،انگار داشت خمیرو حالت میداد :cool:
این وسیله در خارج از ایران هم عمداتا برای اجاره هست تا فروش (روزانه 15 دلار امریکا)، اما امکان خریدش برای کسانی که تو این زمینه فعالیت میکنن هم هست

اخرش باید بزنیم تو کار مهندسی معکوس
ALI
Dear Heart . Fall In Love When , You're Rady , not When You're Lonely

نمایه کاربر
علي سليمي
يار قديمي
پست: 1920
تاریخ عضویت: دو شنبه 23 شهریور 1383, 9:16 am
نوع خودرو: S14,M3,VIPER,CORVETT
محل اقامت: California
تماس:

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط علي سليمي » یک شنبه 25 اردیبهشت 1390, 7:56 pm



تصویر

دقیقا دوست خوبمون راهنماییتون کرد، همونطور که تو عکس دارید میبینید، وسیله داره که به شما اجازه میده اون بخش از بدنه رو گرم کنید، و دستگاهی هم که تو دست دارید به شما میزان حرارت رو نشون میده،

و در نهایت این بر میگرده به اینکه شما به چه میزان گلگیر رو پهن تر میکنید، تا حد معقول، یعنی مقداری که لبه گلگیر به رینگ یا لاستیک گیر نکنه، یا مقداری که لاستیک شما به جای مثلا 185 از 225 استفاده کردید و حالا مشکل با کاهش ارتفاع دارید چون لاستیک پهن تر از بدنه هست، تا این میزان پاسخگوی کار شماست، و بیشتر مناسب ماشین هایی هستن که عموما گلگیرشون کمی پهن تر هست، مثلا روی خودروهای ایرانی، تفاوت گلگیر پژو پرشیا با سمند، طبیعتا رو سمند میتونید بیشتر اینکار رو انجام بدید چون خود ماشین خاصیت پهن تر کردن رو داره تو قسمت گلگیر ها

در غیر این صورت که باید از Wide Body Kit استفاده کنید، که گلگیر ها معمولا برش میخوره و بادی کیت پهن نصب میشه، مثل بادی های BMW که علاوه بر تعویض سپر عقب و جلو، کیت هایی برای گلگیر جلو و عقب و در ها هم استفاده میشه، مثل نمونه زیر:

تصویر

نمایه کاربر
morbid
مدیر کلوپ ریو و پراید
پست: 1479
تاریخ عضویت: دو شنبه 26 آذر 1386, 4:36 pm

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط morbid » سه شنبه 27 اردیبهشت 1390, 11:10 am



منم اين وسيله رو تو يكي دو تا كليپ ديده بودم قبلنا ولي چون نتونستم چيزي شبيهش رو گير بيارم از يه روش مشابه استفاده كردم كه بد نميشه .
"دسته بيل" !!!!
من يه دسته بيل رو گذاشتم بين لبه گلگير و لاستيك بعد يكي از رفقام آروم ماشين رو به جلو حركت ميداد و من دسته بيل رو فشار ميدادم سمت پايين . يه جوري مثله اهرم . وقتي ماشين حركت ميكنه حركت لاستيك باعث ميشه دسته بيل هم همراش بچرخه و بفيه اش هم دقيقا شبيه همين وسيله .
شايد به نظرتون خنده دار و مسخره باشه ولي باور كنيد جواب ميده و خوب هم در مياد . از لوله آهني استفاده نكنيد چون رنگ رو خراب ميكنه .
ببخشيد ديگه گفتم شايد به درده كسي بخوره . به نظره من كه از صافكاري بهتر در مياد فقط بايد موقع چرخيدن دسته بيل دقت داشته باشيد كه چقدر فشار بياريد بهش .

نمایه کاربر
TTL
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 386
تاریخ عضویت: سه شنبه 18 خرداد 1389, 5:12 am
محل اقامت: طـــهران

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط TTL » سه شنبه 27 اردیبهشت 1390, 1:04 pm



morbid نوشته شده:منم اين وسيله رو تو يكي دو تا كليپ ديده بودم قبلنا ولي چون نتونستم چيزي شبيهش رو گير بيارم از يه روش مشابه استفاده كردم كه بد نميشه .
"دسته بيل" !!!!
من يه دسته بيل رو گذاشتم بين لبه گلگير و لاستيك بعد يكي از رفقام آروم ماشين رو به جلو حركت ميداد و من دسته بيل رو فشار ميدادم سمت پايين . يه جوري مثله اهرم . وقتي ماشين حركت ميكنه حركت لاستيك باعث ميشه دسته بيل هم همراش بچرخه و بفيه اش هم دقيقا شبيه همين وسيله .
شايد به نظرتون خنده دار و مسخره باشه ولي باور كنيد جواب ميده و خوب هم در مياد . از لوله آهني استفاده نكنيد چون رنگ رو خراب ميكنه .
ببخشيد ديگه گفتم شايد به درده كسي بخوره . به نظره من كه از صافكاري بهتر در مياد فقط بايد موقع چرخيدن دسته بيل دقت داشته باشيد كه چقدر فشار بياريد بهش .

نه عزیز من چرا بخندیم،اتفاقا خیلی هم خوبه،من مونده بودم چی میشه به جاش استفاده کرد،چون چند تا عکس و فیلم ازش گرفتم دارم روش کار میکنم تا مشابه اینو درست کنیم،(ما میتوانیم)چند وقت دیگه هم میرم سربازی اونجا مخم آزاده خوب فکرامو در موردش میکنم،یه دونه درست میکنم. :grin:
چه میکنه این ت.ح.ر.ی.م
ALI
Dear Heart . Fall In Love When , You're Rady , not When You're Lonely

نمایه کاربر
f@rid
دنده 2
پست: 2638
تاریخ عضویت: شنبه 27 مهر 1387, 11:00 pm
نوع خودرو: ...&E60
محل اقامت: Tehran
تماس:

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط f@rid » پنج شنبه 12 خرداد 1390, 10:11 am



morbid نوشته شده:منم اين وسيله رو تو يكي دو تا كليپ ديده بودم قبلنا ولي چون نتونستم چيزي شبيهش رو گير بيارم از يه روش مشابه استفاده كردم كه بد نميشه .
"دسته بيل" !!!!
من يه دسته بيل رو گذاشتم بين لبه گلگير و لاستيك بعد يكي از رفقام آروم ماشين رو به جلو حركت ميداد و من دسته بيل رو فشار ميدادم سمت پايين . يه جوري مثله اهرم . وقتي ماشين حركت ميكنه حركت لاستيك باعث ميشه دسته بيل هم همراش بچرخه و بفيه اش هم دقيقا شبيه همين وسيله .
شايد به نظرتون خنده دار و مسخره باشه ولي باور كنيد جواب ميده و خوب هم در مياد . از لوله آهني استفاده نكنيد چون رنگ رو خراب ميكنه .
ببخشيد ديگه گفتم شايد به درده كسي بخوره . به نظره من كه از صافكاري بهتر در مياد فقط بايد موقع چرخيدن دسته بيل دقت داشته باشيد كه چقدر فشار بياريد بهش .


آقای مهدی میتونید یه عکس بعد از انجام این کاری که انجام دادی دقرار بدید ؟

کسی لینک فروش اینترنتی از این دستگاه سراغ نداره ؟

نمایه کاربر
morbid
مدیر کلوپ ریو و پراید
پست: 1479
تاریخ عضویت: دو شنبه 26 آذر 1386, 4:36 pm

Re: حذف لبه های گلگیر و نحوه باد دادن آن توسط Fender Rolling

پستتوسط morbid » شنبه 14 خرداد 1390, 2:48 am



فريد جان كاري كه من كردم اونجور نيست كه به گلگير فرم داده باشه ، فقط در حديه كه با لاستيك 185 و ارتفاع لب به لب ديگه گير نميكنه . خواستم بيشتر فرم بدم ولي ترسيدم بزنه گلگير رو خراب كنه .


بازگشت به “مقاله هاي آموزشي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان