تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

سوال و جواب تخصصي پیرامون تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
HOSEIN-FR
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2011, 11:28
نوع خودرو: PRIDE B6 ENGINE
محل اقامت: مشهد شهرک غرب

تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط HOSEIN-FR » 29 ژانویه 2013, 21:37

تقویت موتور یا تعویض موتور ؟ دوستانی که تجربه تقویت یا تعویض موتورو داشتن راجع به مزایا و معایب هرکدوم توضیح بدن
بهترین ماشینهای تیونینگ شده در مشهد

viewtopic.php?f=26&t=78894&start=130
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4348
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط ahmadpop80 » 29 ژانویه 2013, 23:05

در مورد چه ماشینی میخوای تقویت یا تعویض انجام بدی؟
من خودم دنبال جواب همین سوال در مورد اپل کورسا هستم.
تقویت یه معایبی داره که باید مکانیکت خبره باشه. تراشکار فوق حرفه ای گیر بیاری تا قطعات رو واست میزون کنه. و مشکلش اینه که تمام قطعات با دردسرهای خاص خودش باید عوض بشه شایدم جواب مد نظر خودت رو نگیری و مثلا دائم با امپر اب مشکل داشته باشی و دمای موتور دائم بره بالا.
ولی خوبیش اینه که دیگه دردسر وارد کردن شماره موتور تو سند رو نداری.
نمایه کاربر
HOSEIN-FR
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2011, 11:28
نوع خودرو: PRIDE B6 ENGINE
محل اقامت: مشهد شهرک غرب

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط HOSEIN-FR » 29 ژانویه 2013, 23:25

در مورد پراید و پژو
و بیشتر میخام که از لحاظ
استهلاک
هزینه ها
دردسرهای پیدا کردن قطعه
و اینکه از لحاظ قدرت کدوم روش بهتر جواب میده بررسی بشه
البته نظر خودم مثلا در مورد پراید تعویض موتور هست چون فرضا با یک هزینه 2/5 میلیون میشه یه موتور bp با 130 اسب داشت که چون فابریکه و موتور زیر فشار نیست استهلاکش نرماله اما با تقویت موتور فابریکش حتی با هزینه خیلی بیشتر از این نمیتونیم به چنین قدرتی برسیم اگه هم برسیم لابد با تراش سیلندر و سرسیلندر و یک سری تراشکاریهای دیگست که خودش باعث ضعیف شدن استراکچر موتور میشه همین قضیه در مورد پژوها و مثلا موتور mi16 هم وجود داره
بهترین ماشینهای تیونینگ شده در مشهد

viewtopic.php?f=26&t=78894&start=130
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4348
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط ahmadpop80 » 29 ژانویه 2013, 23:33

دقیقا همینه.
با هر نوع تراشکاری رو سیلندر و سرسیلندر از مقاومتشون کم میشه. و خود این مشکل بزرگی هست که نمیشه ازش گذشت.
باید دید مثلا از بلوک سیلندر موجود خود کمپانی تو چه حجمهایی استفاده کرده.
مثلا بلوک سیلندر اپل تو حجمهای 1200 و 1400 و 1600 کاملا یکی هست. پس میشه موتور 1200 رو تا 1600 بدون دردسر حجم زد. ولی دیگه نباید انتظار داشت موتور 1200 رو تا 2000 سی سی حجم زد و جواب رضایتمندانه گرفت.
تقویت موتور هم یک کار پر دردسر و پرفراز و نشیب هست.
من که الان 1 ماهه دارم رو پروسه تقویت موتور فقط تحقیق میکنم و اطلاعات کسب میکنم.
ولی تعویض موتور دردسرهاش بهطبع کمتر از تقویت موتور هست. ولی نه اینکه فکر کنید اصلا دردسر نداره ولی از تقویت موتور دردسرهاش کمتر هستش.
arsalan_s
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 143
تاریخ عضویت: 26 سپتامبر 2011, 01:24
نوع خودرو: 206تیپ 2

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط arsalan_s » 30 ژانویه 2013, 02:32

تقویت بهتر از لحاظ ثبت تو سند ولی چه فایده که 20 اسب بگیری نگیریه(بدون توربو) !!!!اونم شاید کارا همه درست پیش بره...
نمایه کاربر
HOSEIN-FR
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2011, 11:28
نوع خودرو: PRIDE B6 ENGINE
محل اقامت: مشهد شهرک غرب

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط HOSEIN-FR » 30 ژانویه 2013, 23:03

باید دید مثلا از بلوک سیلندر موجود خود کمپانی تو چه حجمهایی استفاده کرده.
مثلا بلوک سیلندر اپل تو حجمهای 1200 و 1400 و 1600 کاملا یکی هست.
درسته اما عمده ماشینهایی که تو ایران هست این خاصیتو ندارن که بشه مثلا با تعویض میلنگ کورس پیستونو تغییر داد و راهی جز تراش بلوک نیست
بهترین ماشینهای تیونینگ شده در مشهد

viewtopic.php?f=26&t=78894&start=130
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4348
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط ahmadpop80 » 30 ژانویه 2013, 23:24

خوب همین تراش بلوک خیلی تو کارکرد موتور نتیجه منفی میزاره و این تو دراز مدت نتیجه ی خوبی نداره.
نمایه کاربر
HOSEIN-FR
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2011, 11:28
نوع خودرو: PRIDE B6 ENGINE
محل اقامت: مشهد شهرک غرب

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط HOSEIN-FR » 31 ژانویه 2013, 00:46

arsalan_s نوشته شده:تقویت بهتر از لحاظ ثبت تو سند ولی چه فایده که 20 اسب بگیری نگیریه(بدون توربو) !!!!اونم شاید کارا همه درست پیش بره...
در واقع تنها مزیتی که میشه برای تیونینگ نسبت به تعویض موتور گفت همینه که مشکل سند و قانون نداره
بهترین ماشینهای تیونینگ شده در مشهد

viewtopic.php?f=26&t=78894&start=130
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4348
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط ahmadpop80 » 31 ژانویه 2013, 00:53

البته انچنان کار قانونی نداره ولی اذیت میکنن دیگه.
نمایه کاربر
amirmohamad
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 31 مارس 2011, 18:14
نوع خودرو: 206 T2
محل اقامت: تهران

Re: تقویت موتور یا تعویض موتور ؟

پست توسط amirmohamad » 31 مارس 2013, 00:43

عرض سلام و تبریک سال جدید خدمت تمامی دوستان گل
نمیدونم جای این پست اینجا هست یا نه ولی به هر حال خوشحال میشم نظر دوستان بدونم
من یک 206 تیپ 2 مدل 82 دارم و از طرف علاقه خاصی به موتور TU5 دارم، حال میخواستم بدونم نظر دوستان در مورد تعویض موتور ماشینم با TU5 چیه؟
اصلا مقرون به صرفه هست یا نه؟ اگه نیست که برم یک تیپ 5 بخرم
ممنون
خریدار تیپ 5 تمیز مدل 82 تا 85
ارسال پست

بازگشت به “سوال و جواب تخصصي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان