چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

سوال و جواب تخصصي پیرامون تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
EG_TURBO
پست: 9
تاریخ عضویت: 25 ژانویه 2013, 22:08
نوع خودرو: Honda Civic
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط EG_TURBO » 04 آپریل 2014, 11:12

سلام دوستان.
من میخوام یه موتور RB25DET بگیرم با اینترنال فابریک، ECU فابریک چیپ شده، اینتیک بزرگ و دریچه گاز 100mm ، هدرز تک توربو، اینتر کولر افتر مارکت، بعدشم ورودی و خروجی سر سیلندر رو پورت و پالیش کنم.
به نظرتون چه توربویی واسش مناسبه؟ چقدر میتونم بهش بوست بدم؟
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4079
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times
تماس:

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط DEATH » 16 آپریل 2014, 08:17

EG_TURBO نوشته شده:سلام دوستان.
من میخوام یه موتور RB25DET بگیرم با اینترنال فابریک، ECU فابریک چیپ شده، اینتیک بزرگ و دریچه گاز 100mm ، هدرز تک توربو، اینتر کولر افتر مارکت، بعدشم ورودی و خروجی سر سیلندر رو پورت و پالیش کنم.
به نظرتون چه توربویی واسش مناسبه؟ چقدر میتونم بهش بوست بدم؟
چيزي كه اينجا گفته شده :
HKS 2535, Bolt on style GT30, maybe an ATR TR43
چند جاي ديگه هم اين GT30 را نوشته بودند.

http://forum.r31skylineclub.com/?topic=149735.0
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... r-rb25det/

در كل بهتره اول چند تا توربو را انتخاب كنيد و بعد با مقايسه مپ هاي اونها به طريقي كه در اين تاپيك گفته شده توربوي مناسب را انتخاب كنيد.

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
morbid
مدیر پیشین
پست: 1479
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2007, 20:06
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط morbid » 24 آپریل 2014, 02:47

اين تايپيك بد جوري اشتباه گرفته شده . تو رو خدا يه نگاه به موضوع تايپيك بندازيد .
نمایه کاربر
mz
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: 12 ژولای 2011, 00:10
نوع خودرو: ...
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط mz » 24 آپریل 2014, 12:21

morbid نوشته شده:اين تايپيك بد جوري اشتباه گرفته شده . تو رو خدا يه نگاه به موضوع تايپيك بندازيد .
:o
گاه بدست نیاوردن آنچراکه میجویی یک شانس بزرگ است...
نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: 20 می 2013, 22:04
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط amirecm » 11 ژوئن 2014, 18:08

دوستان ی سوالی برام پیش اومده
نظر دوستان چیه اگه ی توربوی gt20 تهیه کنیم بعد حلزونی کمپرسور هوا رو تراشکاری کنیم و فن کمپرسور بزرکتر مثلا gt35 رو بهش بخورونیم.gt20 چون پروانه دود کوچیکی داره واسه موتور های کم حجم با rpm بالایی کار میکنه اما کمپرسور هوای کوچولویی داره .این جوری میشه ارتقاء ش داد
لطفا دوستان نظر کارشناسیشون رو به این بنده حقیر بگن
ممنون
تاپیک ساخت و تولید
viewtopic.php?f=4&t=89360&start=280
نمایه کاربر
morbid
مدیر پیشین
پست: 1479
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2007, 20:06
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط morbid » 11 ژوئن 2014, 19:47

دوستان ی سوالی برام پیش اومده
نظر دوستان چیه اگه ی توربوی gt20 تهیه کنیم بعد حلزونی کمپرسور هوا رو تراشکاری کنیم و فن کمپرسور بزرکتر مثلا gt35 رو بهش بخورونیم.gt20 چون پروانه دود کوچیکی داره واسه موتور های کم حجم با rpm بالایی کار میکنه اما کمپرسور هوای کوچولویی داره .این جوری میشه ارتقاء ش داد
لطفا دوستان نظر کارشناسیشون رو به این بنده حقیر بگن
ممنون
به توربوهايي كه كمپرسور يا توربينش اونها رو با انواع ديگه تعويض ميكنن ميگن Hybrid .
هدف از اينكار هم معمولا بدست اوردن توربويي با لگ كم و فلوي كمپرسور بالاست . بعضي وقت ها هم توربين رو هم بزرگتر ميكنن كه فشار برگشتي كمتر بشه و ... .
ولي تو انجام اينكار يه سري محدوديت و يه سري نكته هم وجود داره . محدوديت كار اينه كه نميشه هر سايز كمپرسور و توربيني رو روي هر كاتريجي نصب كرد ، به عنوان مثال نميشه كمپرسور GT35 رو روي GT20 گذاشت . نكته مهمش هم اين هست كه بعد از پيدا كردن يا ساختن كمپرسور يا توربين مورد نظر (منظور از كمپرسور و توربين ميتونه هم هوزينگ و هم پره و شفت كمپرسور و توربين باشه) حتما ميبايست شفت و پره هاي كمپرسور و توربين بالانس بشن در غير اينصورت عمر ياتاقان يا بلبرينگ هاي توربو شديدا افت ميكنه و همينطور احتمال شكستن پره هاي توربو هم خيلي بالا ميره . .
نمایه کاربر
arash.zendani
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 524
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2013, 03:35
نوع خودرو: 206
محل اقامت: همین دورو اطراف
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط arash.zendani » 14 آگوست 2014, 07:22

lمن برای رنو 900 سی سی با حجم دقیقه 956 سی سی و راندمان حجمی تقربا 60-65% در دور 5500 برای 5 psi بوست به صورت کاربراتوری
حساب کردم روی نمودار y 1.34 و روی نمودار x شد 11.28
حالا با این اوصاف چه سایز توربویی مناسبه برای استفاده شهری؟


تو این دسایت هم چیزای جالبی نوشته برای درک بهتر
http://www.jeepnuts.com/12sGASE/turbo.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... sing_turbo
آماده ام با تمام وجود
نمایه کاربر
arash.zendani
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 524
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2013, 03:35
نوع خودرو: 206
محل اقامت: همین دورو اطراف
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط arash.zendani » 14 آگوست 2014, 08:36

البته اطلاع دقیقی از ve ندارم
سرسیلنر یکطرف داره فکر کنم ve از پراید کمتر باشه بخاطر همین 62 گرفتم نسبتا فرضی

راستی سایت دومی رو حتما سر بزنین تمام مدل توربوها با مپاشون و توضضیحاتشون رو داره

انم بدرد بخوره
http://www.ajdesigner.com/phpengine/eng ... ciency.php
آماده ام با تمام وجود
نمایه کاربر
arash.zendani
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 524
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2013, 03:35
نوع خودرو: 206
محل اقامت: همین دورو اطراف
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط arash.zendani » 14 آگوست 2014, 09:09

arash.zendani نوشته شده:lمن برای رنو 900 سی سی با حجم دقیقه 956 سی سی و راندمان حجمی تقربا 60-65% در دور 5500 برای 5 psi بوست به صورت کاربراتوری
حساب کردم روی نمودار y 1.34 و روی نمودار x شد 11.28
حالا با این اوصاف چه سایز توربویی مناسبه برای استفاده شهری؟


تو این دسایت هم چیزای جالبی نوشته برای درک بهتر
http://www.jeepnuts.com/12sGASE/turbo.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... sing_turbo
ببخشید توی محاصباتم اشتباح کردم روی نمودار x 4.1
حالا به نظر دوستان این توربو مناسبه با این دید که تقریبا توی رنج 68% روی این map
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... -2comp.jpg
آماده ام با تمام وجود
نمایه کاربر
DartaniaN
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 904
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2008, 19:11
نوع خودرو: pride 1.8
محل اقامت: 7th tir karaj
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: چگونه يك توربوي مناسب انتخاب كنيم؟ How to choose a turbo

پست توسط DartaniaN » 26 نوامبر 2014, 08:18

با کمک دوستان عزیز از جمله حافظ موفق به برون یابی نقاط روی دیاگرام توربوی k03 شدیم
این توربو آلمانی بوده و برای موتور 1500 و استفاده شهری آماده و ستاپ میشه
از دور 1500 در صورت فول تراتل کردن تو مدار هستش تا دور 4600 بهترین حالت برای بازده توربو توی دور 2250 شروع میشه و تا 3400 ادامه داره
و میتونه تا 4500 بازدهی خودش رو بالای 55% نگه داره و از 4500 به بعد اصولا دیگه عادی میشه
موتور بی5

تصویر
ارسال پست

بازگشت به “سوال و جواب تخصصي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان