بیرون کشیدن دود از سیلندر

سوال و جواب تخصصي پیرامون تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
mehrdadmx3
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 343
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 01:02
نوع خودرو: MX-3 Xantia
محل اقامت: تهران

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط mehrdadmx3 » 09 فوریه 2014, 22:41

داداشم من طراحیش میکنم برات. توربین چه اول گلویی نصب بشه چه انتهای خروجی بازدش یکسانه چون سیستم کاملا وکیوم شده باید باشه( البته بهتره اواسط لوله خروجی نصب بشه) دود خروجی در اون حد گرم نیست که دفورمه کنه توربینو اما سرامیک ایده فوقالعادهای هست در ضمن خود خروجی کمکی برای رسیدن به دور نهایی هست. من در اسرع وقت طراحیش میکنم.
نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: 20 می 2013, 22:04
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط amirecm » 10 فوریه 2014, 13:31

منظورت درباره اون قسمت ک خروجی کمکی برای رسیدن ب دور نهایی هستش چیه؟؟؟؟
تاپیک ساخت و تولید
viewtopic.php?f=4&t=89360&start=280
نمایه کاربر
mehrdadmx3
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 343
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 01:02
نوع خودرو: MX-3 Xantia
محل اقامت: تهران

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط mehrdadmx3 » 10 فوریه 2014, 14:56

داداشم پره توربین جهت دار هست خروجی دود با افزایش دور موتور بالا میره و برای استارت اولیه موتور بسیار مناسبه ( رسیدن به حد اکثر دور ) یعنی برق به توربین با تاخیر 5 پانیه ای میرسه که این تاخیرو با یک AT mega 8 برنامه ریزی میکنیم.
نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: 20 می 2013, 22:04
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط amirecm » 11 فوریه 2014, 07:25

شوخی می کنی؟؟؟؟؟؟می خوای میکروکنترلر بذاری؟؟؟نه بابا هزینه خیلی میره بالا.حالا ی طرف ساخت توربین هست ی طرف هم ساخت مدار avr و ساخت برد درایور
تاپیک ساخت و تولید
viewtopic.php?f=4&t=89360&start=280
نمایه کاربر
ali4uv
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2007, 14:24
نوع خودرو: بنز mvm530
محل اقامت: آمل

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط ali4uv » 11 فوریه 2014, 08:25

بچه ها به موتور جت هم فکر کنید بد نیست
ببین سرعت خروجی دود میتونه به راحتی دور توربین شما رو به 170000 دور هم برسونه
برای الیاژش برو توربین و بلبرینگ و شفت خود توربو رو ببین
خروجی دود شفت توربین و روتور توربو رو میتونه براحتی به 120000 دور برسونه پس فشارشو دست کم نگیر
اگه میخوای خلا ایجاد کنی پس باید به دور بالای این حرفا فکر کنی
من قدیما تو یو تی یو ب ( الان فیلتر میشیم) در مورد موتور جت خیلی چیزا دیدم
فکر کنم همین جا هم یکی از بچه ها چیزایی گفت
رو موتور مینیاتوریش فکر کن
از همه مهمتر بک فایر رو هم روش تحقیق کن
از قدیم بوده و رو سوخت خامی که از اگزوز خارج میشه با جرقه یک شمع مجزا ایجاد آتیش میکنه
تو راندمان موثر بوده
فکر کنم رو ترکیبی از سیستم جت و بک فایر کار کنی بهتره چون هیچ قطعه ای متحرک نداره و اجراش این جا راحتتره
حالا بحث سوخت هم مطرح میشه ولی قرار نیست ماشین فرمول یک صدی پنج بسوزونه
موفق باشی سماجتت قابل تحسینه این و بدون تو هر کاری حتی اگر موفق هم نشی تجربه ای بدست میاری که ارزشش بسیار بالاست
نمایه کاربر
mehrdadmx3
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 343
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 01:02
نوع خودرو: MX-3 Xantia
محل اقامت: تهران

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط mehrdadmx3 » 11 فوریه 2014, 12:27

شوخی می کنی؟؟؟؟؟؟می خوای میکروکنترلر بذاری؟؟؟نه بابا هزینه خیلی میره بالا.حالا ی طرف ساخت توربین هست ی طرف هم ساخت مدار avr و ساخت برد درایور
داداش هزینش زیر 100 هزار تومان میشه ،اصل، برنامه نویسیشه که با من . نوشتن delay که کاری نداره تازه میتونیم با رله کلی فرمان جدا هم برنامه ریزی کنیم ،مثلا 1 سنسور صنعتی برای دما ( چون lm35 واسه اون دما ساخته نشده ) باید بذاریم تا اگه دما بسیار بالا رفت دریچه خروج اضطراری باز کنه اینا ساختش بسیار راحته از الان بهت میگم ،ساختو برنامه نویسی برد و میکرو با من طراحی اولیه توربینو انجام دادم اما مهم material هست که باید به نتیجه برسیم. در ضمن خود توربین انرژی مورد نیاز تمام قطعات الکترونیکیو تامین میکنه ( اگر روتوری استفاده کنیم ! ).
بچه ها به موتور جت هم فکر کنید بد نیست
ببین سرعت خروجی دود میتونه به راحتی دور توربین شما رو به 170000 دور هم برسونه
برای الیاژش برو توربین و بلبرینگ و شفت خود توربو رو ببین
خروجی دود شفت توربین و روتور توربو رو میتونه براحتی به 120000 دور برسونه پس فشارشو دست کم نگیر
اگه میخوای خلا ایجاد کنی پس باید به دور بالای این حرفا فکر کنی
من قدیما تو یو تی یو ب ( الان فیلتر میشیم) در مورد موتور جت خیلی چیزا دیدم
فکر کنم همین جا هم یکی از بچه ها چیزایی گفت
رو موتور مینیاتوریش فکر کن
از همه مهمتر بک فایر رو هم روش تحقیق کن
از قدیم بوده و رو سوخت خامی که از اگزوز خارج میشه با جرقه یک شمع مجزا ایجاد آتیش میکنه
تو راندمان موثر بوده
فکر کنم رو ترکیبی از سیستم جت و بک فایر کار کنی بهتره چون هیچ قطعه ای متحرک نداره و اجراش این جا راحتتره

علی جان معلومه کارت درسته، اره داداشم خروجی دود مهمترین بخش برای استارت اولیه توربین هست ( هرچه قطر لوله خروجی اگزوز بعد از گلویی کمتر باشه قدرت خروجی و در نتیجه دور توربین بالا میره) توربین جت مینیاتوری نشنیده بودم، روش تحقیق میکنم ،اگر شما اطلاعاتی داری بگو منه حقیرم بی بهره نمونم ،در رابطه با بک فایر ( اینکه گاز های سوخته نشده توی سیستمو میسوزونه ) باهات موافقم ،اما باید دید به توربین صدمه میزنه یا نه.
نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: 20 می 2013, 22:04
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط amirecm » 11 فوریه 2014, 14:32

ali4uv نوشته شده:بچه ها به موتور جت هم فکر کنید بد نیست
ببین سرعت خروجی دود میتونه به راحتی دور توربین شما رو به 170000 دور هم برسونه
برای الیاژش برو توربین و بلبرینگ و شفت خود توربو رو ببین
خروجی دود شفت توربین و روتور توربو رو میتونه براحتی به 120000 دور برسونه پس فشارشو دست کم نگیر
اگه میخوای خلا ایجاد کنی پس باید به دور بالای این حرفا فکر کنی
من قدیما تو یو تی یو ب ( الان فیلتر میشیم) در مورد موتور جت خیلی چیزا دیدم
فکر کنم همین جا هم یکی از بچه ها چیزایی گفت
رو موتور مینیاتوریش فکر کن
از همه مهمتر بک فایر رو هم روش تحقیق کن
از قدیم بوده و رو سوخت خامی که از اگزوز خارج میشه با جرقه یک شمع مجزا ایجاد آتیش میکنه
تو راندمان موثر بوده
فکر کنم رو ترکیبی از سیستم جت و بک فایر کار کنی بهتره چون هیچ قطعه ای متحرک نداره و اجراش این جا راحتتره
حالا بحث سوخت هم مطرح میشه ولی قرار نیست ماشین فرمول یک صدی پنج بسوزونه
موفق باشی سماجتت قابل تحسینه این و بدون تو هر کاری حتی اگر موفق هم نشی تجربه ای بدست میاری که ارزشش بسیار بالاست
جواب نمیده.فک کنم بحث داره تو جاده خاکی میره
در مورد شافت توربو ک فرمودی تا 950 درجه رو فقط تحمل می کنه پس بازم آلیاژ قوی تر می خواییم.مثلا سرامیک یا آلیاز مولیبدن و تیتانیم یعنی - در ضمن این پروانه وقتی می تونه جون سالم از این دما به در ببره ک یه هوسینک چدنی داشته باشه.یعنی دقیقا همون ک داخل توربو ا .در ضمن این شافت داخل یدونه بیرینگ برنزی وابیتی و بالشتک روغنه ک می تونه 170000 دور بزنه غیر از این باشه جام می کنه.در ضمن ما نمی تونیم از دود خروجی برای شتاب دور استفاده کنیم چون مانع درست کردیم جلوی خروجی دود و این دقیقا برعکس چیزیه ک ما می خواستیم

میشه درباره طرح موتور جتت ی ذره بیشتر توضیح بدی و جزییات رو بگی؟؟؟

-- 22 بهمن 1392, 14:36 --

مهرداد اگر سیستم برق اینی باشه ک میگی مجبوری ی دستی هم داخل سنسور دریچه گاز ببری
تازه ه ه ه ه ه ه جریان اون خروجی اضطراریه چی بود؟؟؟؟؟ به جون داداش زدی تو کاره فضاپیما چالنجر
***بحث خیلی عالیه ممنون از همه دوستان ک دارن همکاری می کنن و علم و تجربیاتشون رو با بقیه در میون میذارن***
تاپیک ساخت و تولید
viewtopic.php?f=4&t=89360&start=280
نمایه کاربر
mehrdadmx3
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 343
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 01:02
نوع خودرو: MX-3 Xantia
محل اقامت: تهران

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط mehrdadmx3 » 11 فوریه 2014, 15:10

خروجی اضطراری باید باشه . در صورتی که مشکل برای توربین پیش بیاد ،یا به هر دلیلی دورش کم بشه، باعث میشه دمای توربین بالا بره ( چون حرکت کند باعث میشه دود از حالت عادی هم کمتر خارج بشه ) سنسور با ارسال سیگنال به میکرو باعث میشه میکرو فرمان قطع جریانو بده، خوب حالا ما توربینو قطع کردیم باید خروجیو ازاد کنیم، کاری که میکنیم اینه که 1 لوله u شکل از قبله توربین به بعد توربین وصل میکنیم، که دریچه برقی داره و با قطع جریان توربین میکرو فرمان باز شدن دریچه رو میده و عادی میشه ،جریان خروجی. داداش این سیستم بازده خوبی داره حالا ساختیم دوستان میبینن :grin:
نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: 20 می 2013, 22:04
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط amirecm » 11 فوریه 2014, 16:04

حالا میرسیم ب دو راهی u
حالا فکرشو کردی ساخت این لوله از جنس استیل وجوشش و دریچه و قیدوبندش و نصب موتور یا سلنویید روش هیهاتیه و خودش با هزینه ماشینکاریش طرفای 300 تومن میشه؟؟؟
تاپیک ساخت و تولید
viewtopic.php?f=4&t=89360&start=280
نمایه کاربر
mehrdadmx3
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 343
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 01:02
نوع خودرو: MX-3 Xantia
محل اقامت: تهران

Re: بیرون کشیدن دود از سیلندر

پست توسط mehrdadmx3 » 11 فوریه 2014, 16:41

داداش موتوره بازو بسته کردن دریچه از خارج لوله نصب میشه نیاز به جنس خاصی نداره ،لوله اضطراری از جنس استیل یا جنس خود لوله میتونه باشه ،نصب دریچه با موتور و میکرو و بردش 300 درسته درمیاد. در کل این پروژه خرج داره اما محشره مخصوصا با سوپر شارژ :-? ورودی بالای هوا اگه خروجی نداشته باشه راندمان میاد پایین . حالا روی چه ماشینی میخوای نصب کنی؟ مزدا mx3 که هدرزشو از اونور باید بخرم تا نصب کنم برای تست. میمونه زانتیام که در خدمت شماست .
ارسال پست

بازگشت به “سوال و جواب تخصصي تیونینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان