آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

آموزش رانندگي حرفه اي در پيست
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط Arvin_Amarth » 03 اکتبر 2016, 09:41

سلام به دوستان
یک مطلبی رو میخوام براتون بذارم خواهشا با دقت تموم بخونیدش و ازش عبرت بگیرید
اول از همه از مدیران عذر خواهی میکنم که این مطلب باید تو تجربیات آموزنده قرار میگرفت (البته اونجا هم میذارم چون هرچه بیشتر مطالعه بشه بهتره)
مطلب مورد نظر از اتفاقی هست که برای خودم افتاد و اینو میذارم تا دوستان عبرت بگیرن
خواهشا مست پشت فرمون ننشینید
اما داستان
من از سال 82 پشت فرمونم
انواع و اقسام ماشینا
شکر خدا رانندگیم هم بد نیست تصادف تو شهر در حد مالیدن و اینا زیاد داشتم چون تو شهر خیلی خیلی حواسم پرته ولی تو جاده جز یک بار که میخوان الان براتون تعریف کنم نداشتم.
مهر ماه سال 94 عصر ساعت 6 می بینم کاری ندارم زود تعطیل میکنم میام بیرون زنگ میزنم به دوستم و میرم دنبالش و با اجازتون از ساعت 7 عصر تا ساعت 12 شب مشغول این برنامه ها بودیم :grin:
ساعت 12:30 شب در حالی که حالم زیاد جالب نبود دوستم رو خونه میذارم و خودم هم به سمت خونه خودم سرازیر میشم
ببینید چطور همه چیز دست به دست هم میده که نحس ترین شب زندگی آدم اتفاق بیفته
ساعت 12:30 نصف شب وقتی رسیدم خونه ماشین رو زدم تو سوار آسانسور شدم که برم طبقه خودم اومدم که کلید بندازم برم تو یک دفعه با خودم گفتم "من که نه خوابم میاد کسی هم که خونه نیست ولش کن نرم خونه برم ادامه راه عصری رو برم" این شد که من دوباره سوار ماشین شدم و به سمت جاده حرکت کردم و چون حال و اوضاع خوشی نداشتم فکر میکردم چه خبره پام تا ته رو گاز بود
همینجوری رفتم رفتم تا یک تیکه مسیر صاف بود و ماشین (206) تقریبا 190 کیلومتر بر ساعت دور ورداشته بود،نمیدونم چی شد که یک مزدا وانت رو من از دور ندیده بودم داشت تو لاین سرعت یعنی تو لاین من میرفت منم اینو ندیده بودم زمانی اینو می بینم که خیلی دیر شده فقط میکشم زیر فرمون و......
فاجعه.....
با همون سرعت میخورم به گارد ریل...
دقیقا یادمه اطاق جمع شد،شیشه جلو خرد شد،ایربگ جلوم باز شد ولی بهم نخورد چون دو دستی فرمون رو گرفته بودم و دیگه یادم نمیاد وقتی که رو زمین افتادم
ظاهرا از ماشین پرت شده بودم بیرون ولی اون لحظه ی پروازم یادم نمیاد
وقتی افتادم حالم خوب بود نه دردی داشتم نه هیچی با خودم فکر میکردم که یک تصادف خیلی کوچیک شده بلند شم دوباره برم ولی وقتی میخوام بلند شم می بینم پاهام هیچ احساسی ندارن هرچی زور میزنم خیر،هیچی اصلا انگار پا ندارم
بعد سرم رو گردوندم دیدم بله...ماشین کلا برگشته.....اونجا بود که تازه فهمیدم چی شده
دیگه ملت اومدن و آمبولانس اومد حالا ساعت چنده? 1:30 شب
انداختنم تو آمبولانس و حرکت کردیم من فکر میکردم قطع نخاع شدم چون هیچ حسی تو پاهام نبود تو همون آمبولانس هم شماره خانمم و پدرم رو به اونا دادم
دیگه ساعت 2:30 زنگ زدن و چون خانمم نبود پدرم اومد دیگه بنده خدا وضع منو که دید یک شکم گریه کرد بعدش عکس که گرفتن فهمیدن لگنم از ناحیه بال لگن دقیقل به شکل V قاچ خورده،غوزک پای چپم شکسته،مچ پای راستم هم از ناحیه استخوان ناویکولار و تالوس خرد و خاکشیر شده.
دیگه 3 بار عمل شدم از شدت درد حتی نمیتونستم یک پهلو بشم، بعد از عمل یک قوطی کوچیک پر از استخون خرده بهم دادن مچ پای راستم از 9 ناحیه تقریبا ریز ریز شده بود و سر جمع تو کل بدنم 21 عدد پیچ و پلاک و پین رفت توش
30 روز تموم فقط داشتم سقف خونه رو نگاه میکردم به خاطر آسیبی که به لگنم خورده بود نمیتونستم حتی به یک ور دیگه بخوابم 30 روز فقط و فقط سقف خونه التماس میکردم به همه به خودم فحش میدادم ولی چه فایده ای داشت،خود کردم که لعنت بر خودم باد
بعد از روز 32 ام تازه تونستم با بدبختی سوار ویلچر بشم که یک کم تو خونه دور بزنم
دیگه کم کم پای چپم چون قوزک پام اونقدر مثل پای راستم فجیع آسیب ندیده بود تونستم عصا به دست بشم یک تکونی بخورم
کم کم بعد از 6 ماه تونستم با یک عصا راه برم و بعد از ماه هفتم عصا رو کلا گذاشتم کنار ولی دیگه لنگ شدم
الان 4 روز مونده به اون روز نحس 16 مهر هنوزم که هنوزه یادگاریش هست باهام پای راستم لنگ میزنه دکترای مختلف رفتم احتمالا دوباره باید عمل بشم و اگر عمل موفقیت آمیز نباشه باید پروتز کار گذاشته بشه
ببینید دوستان
چند ساعت خوشی نامشروع چه عواقبی داشت?
خواهشا از تمام دوستان عاجزانه میخوام اگر تا الان کارایی مشابه کار من میکردید دیگه الان نکنید هیچ جوره نمیتونم اون عذابی رو کشیدم براتون بازگو کنم به خدا هیچ چیز ارزش سلامتی تون رو ندارا
هرچقدر راننده باشید هرچقدر سریع و حرفه ای باشید هیچ کاری نمیتونید بکنید همه چیز تو صدم ثانیه اتفاق میفته غره نشید به خودتون
شاید باورتون نشه ولی الان والیبال بازی کردن برام شده آرزو
چند وقت پیش رفتم سالن گفتم یک تکونی به خودم بدم ولی تا اومدم یک تکون بخورم افتادم زمین شاید باورتون نشه ولی بغض گلوم رو گرفت بدترین حسه که حتی نتونید درست راه برید
دوستان
احتیاط کنید
به خاطر خودتون
خونوادتون
سلامتتون
امیدوارم این سرگذشت حداقل یک نفر رو تحت تاثیر قرار بده و اگر تا الان خدا باهاش یار بوده و اتفاقی نیفتاده از الان بیشتر رعایت کنن
ببخشید زیاد بود سرتون درد اومد
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital
Milad.soren
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 292
تاریخ عضویت: 19 آگوست 2016, 13:41
نوع خودرو: سورن elx مدل 92
محل اقامت: بوشهر

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط Milad.soren » 04 دسامبر 2016, 12:59

دوست عزیز وقتی زیاد خوردی نباس پشت فرمون بشینی.باید بری خونه بخوابی...ویا آروم رانندگی کنی از موزیک لذت ببری
خداشفات بده
((راه درجهان یکیست وآن راه راستی است))
MilAD 66
Milad.soren
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 292
تاریخ عضویت: 19 آگوست 2016, 13:41
نوع خودرو: سورن elx مدل 92
محل اقامت: بوشهر

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط Milad.soren » 04 دسامبر 2016, 14:43

MOHAMMAD-CAPTUR نوشته شده:سلام
من تجربه رانندگی از سال 82 با انوع خودروها رو دارم با پیمایش خیلی بالا شاید بالای 800 الی 900 هزرا کیلومتر دقیق دستم نیست تا 2سال پیش احساس میکنم رانندگیم بشدت بد شده و بیشتر استرس دارم و نگرانم همش دلهره دارم و رو رانندگی ام خیلی تاثیر گذاشته در صورتیکه قبلا با اعتماد به نفس بالا
تا حالا تصادف هم نداشتم خداروشکر مشکل از چی میتونه باشه؟؟؟؟
دقیقا منم همینطور شدم :da: فکر کنم مال سن آدم باشه که میره بالا و محافظه کارتر میشه!
سرعت بالای 140 که میشه یه استرس ونگرانی طرفم میاد!
((راه درجهان یکیست وآن راه راستی است))
MilAD 66
Spar
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 206
تاریخ عضویت: 05 ژانویه 2016, 22:38
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط Spar » 26 فوریه 2017, 12:13

سهيل نوشته شده:
Spar نوشته شده:از 2 به 1 میشه هیل اند تو کرد؟
ارتفاع فرمون باید چطوری باشه؟ بالا یا پایین؟
تو همه معکوس های همراه با ترمز گیری می شه و بسیار بهتر هست که هیل اند تو انجام بشه

ارتفاع فرمان باید طوری باشه که زاویه بازو و ساعد بین 90 تا 120 درجه بوده و به راحتی بتوان مچ دست را بر بالای فرمان گذاشت
تو پراید یه مشکلی هست که وقتی با فرمان اوکی میشم به این روش پاهام خیلی جمع میشه و کلاچ گرفتن و هیل اند تو سخت میشه و همچنین زانو گیر میکنه به زیر فرمان، وقتی هم صندلی رو میدم عقب دست دیگه به اون حالت ذکر شده به فرمان نمیرسه
سهيل نوشته شده:
Spar نوشته شده:
سهيل نوشته شده: در مورد فرمون فرم و شکل قربیلک مخصوصا قسمتی که تو دست می گیری خیلی مهمه. فرمون های خیلی کوچیک مثلا سایز 280 و 300 رو پیشنهاد نمی کنم. حتما فرمونکامل باشه و دایره کامل. تو ماشین شهری به دایره کامل نیاز هست. به شخصه هم یه کم Dish بدون رو ترجیح می دم به Flat
چرا سایز 280 و 300 پیشنهاد نمیشه؟ چرا dish ترجیح داده میشه؟

در رانندگی شهری خیلی مواقع شما باید بشتر از 180 درجه فرمان را بچرخانید و سایز های کوچک فرمان این عمل رو سخت می کنه
فرمان دیش تسلط بیشتری براتونایجاد می کنه تو مانورهای بیشتر از 180 درجه و همینطور فرمان عکس دادن و کنترل انحراف خودرو
سهیل جان تو فیلم های مسابقات که نگاه میکنم اکثر فرمان ها فلت هستند فقط تو ماشین های دریف می بینم دیش می بندن
superhero1993
پست: 1
تاریخ عضویت: 23 ژانویه 2017, 10:17
نوع خودرو: مشخص نشده!
تماس:

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط superhero1993 » 24 آپریل 2017, 09:41

سلام استاد
البته می دونم سوالم خیلی خنده داره اما بذارید به حساب خانم بودنم و اینکه بالاخره من فقط ماشین رو هدایت می کنتم نه رانندگی!!
من خیلی با پارک دوبل مشکل دارمف با مربی خوب پارک می کنم اما همین که تنها می شم اصلا نمی تونم پارک دوبل بزنم!!
میشه منو راهنمایی کنید اخه چیکار کنم که بتونم ماشینم رو درست پارک کنم!1 والله با این ترافیک تهران و جاپارک های نایاب و کوچیک من اصلا نمی تونم رانندگی کنم و ترجیح میدم با وسایل نقلیه عمومی به مقصد برسم!!
Hameed paganini
پست: 6
تاریخ عضویت: 02 آپریل 2012, 17:16
نوع خودرو: L90
محل اقامت: تهران

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط Hameed paganini » 23 فوریه 2018, 00:12

سلام به همه دوستان.
یه موردی بود که گفتم شاید جالب باشه و احتمالا بیشتر دوستان در موردش میدونن. من جستجو کردم ندیدم جایی تو انجمن صحبتش شده باشه. موضوعی که می خوام بگم در مورد رانندگی توی جاده ست و علامت هایی که راننده ها با چراغ راهنما و چراغ جلو به هم میدن. راننده های ماشین های سنگین همه این علامت ها رو بلدن و ازش استفاده می کنن. به نظر من یکی از مشکلات رانندگی توی جاده های ما عدم درک نوع رانندگی بین خوردروهای سبک و سنگینه. چند تا از این موارد رو که میدونم میگم. دوستان با تجربه تر لطفا کاملش کنن.
- مطمئنا تو رانندگی در شب راننده هایی هستند که پشت سر شما با نور بالا حرکت میکنن. اگر نور ماشین عقبی اذیتتون میکنه (البته فرض رو بر این میذاریم که راننده پشتی متوجه نیست که نورش بالا هست و داره اذیت میکنه) شما یه تک فلاشر میزنین. اون بنده خدا متوجه میشه. تقریبا تمام ماشین سنگینها این مورد رو سریع میفهمن و نورشون رو میارن پایین.
- مورد دوم معمولا دنبال همون مورد اول استفاده میشه و اون راهنمای چپ و راست هست. که برای تشکر استفاده میشه. یا اگر ماشینی بهتون راه داد برای سبقت یا هر کار دیگه ای می تونید برای تشکر استفاده کنید و معمولا طرف هم با یه نور بالای سریع بهتون میگه مخلصم.
-مورد بعدی که امیدوارم استفاده نکنین راهنمای راست و چپ هست که معنیش دقیقا برعکس راهنمای چپ و راست هست. یه جورایی اعتراض با یه مقداری فحاشی هست.

اگر مواردی از این دست میدونید در ادامه بذارید لطفا که کاملتر بشه.
در رابطه با افزایش کیفیت خودروهامون شاید کاری از دستمون بر نیاد ولی کیفیت رانندگی کاملا به خودمون بستگی داره و بسیار تاثیر گذاره.
نمایه کاربر
Veneno
دنده 2
پست: 2416
تاریخ عضویت: 21 می 2008, 12:51

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط Veneno » 24 فوریه 2018, 11:06

Milad.soren نوشته شده:
04 دسامبر 2016, 14:43
MOHAMMAD-CAPTUR نوشته شده:سلام
من تجربه رانندگی از سال 82 با انوع خودروها رو دارم با پیمایش خیلی بالا شاید بالای 800 الی 900 هزرا کیلومتر دقیق دستم نیست تا 2سال پیش احساس میکنم رانندگیم بشدت بد شده و بیشتر استرس دارم و نگرانم همش دلهره دارم و رو رانندگی ام خیلی تاثیر گذاشته در صورتیکه قبلا با اعتماد به نفس بالا
تا حالا تصادف هم نداشتم خداروشکر مشکل از چی میتونه باشه؟؟؟؟
دقیقا منم همینطور شدم :da: فکر کنم مال سن آدم باشه که میره بالا و محافظه کارتر میشه!
سرعت بالای 140 که میشه یه استرس ونگرانی طرفم میاد!
سلام.منم از 82 رسمی دارم رانندگی میکنم و از دوران راهنمایی هم رانندگی میکردم.فک کنم میشه از 76 اینطورا.
بعدا که سوار پراید شدم پراید هم اوایل اومدنش بود خیلی گاز میدادم و شیطنت میکردم.یبار با 150 تا یه سراشیبی پیچ وا پیچ رو با پراید سر کل کل پایین اومدم.بعدا که سمند سوار شدم دیگه از همه بدتر.
تعریف از خود نباشه راننده خیلی زبر دستی هم هستم. اما ، الان دیگه اصلا اصلا اونطور رانندگی نمیکنم.خیلی محتاط شدم.(مخصوصا با توجه به اینکه ماشین خودم رو سوار میشم و روش خیلی حساسم) . دیگه تو جاده خیلی با احتیاط میرم.کم پیش میاد جو بگیرتم.تو شهر هم دیگه لایی کشی اینا تعطیل.فقط یه زمانا جایی یه خیابون صاف باشه خالی دوطرفه شاید دوستانه یه درگی کنم.استرس گرفتم از بس تصادف دیدم. هنوزم راننده خیلی خوبی هستم اما پخته تر و جا افتاده تر.یکم آرامتر :smile:
اینا مال سنه.خیلی خوشحالم که بهتر شدم. اما دوستانی دارم که وقتی میشینی پیششون واقعا از ترس و استرس سردرد میگیری.یعنی وحشیانه ترین نوع رانندگی رو دیدم.که فقط میگفتم گور بابای ماشین نزنه کسیو له کنه...
خواهشا مواظب باشید.زمانی که ما شروع کردیم خیلبونا یک پنجم این ماشین داشتن .همه هم ماشین نداشتند.هر کسی که اصن نمیدونه ماشین چیه.رانندگیش در حد گاری سواری هم نیس ماشین داره.کل هم میندازه اگه حتی جنسیس زیر پاتون باشه وقتی گاز میدید میبینید هزار تا پژو و اردی و پراید و پیکان داره گار میده که بیاد شما رو بزنه.... دیگه فرهنگی برای ماشین داشتن نیست.مراقب باشید....خواهشا.بخاطر خودتون.جون دیگران .خانوادتون.
مقایسه soren elx . vs .pars lx
viewtopic.php?f=135&t=96918

دلمو به هیچی خوش کردم !
sabTan2
پست: 6
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2018, 11:29
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: آموزش رانندگي حرفه اي توسط سهيل صادقيان

پست توسط sabTan2 » 07 آگوست 2018, 18:27

آقا سهیل لطفا راجب بهترین نحوه شتاب گیری تو دنده های مختلف سمند با پدال برقی توضیح بدین....
ارسال پست

بازگشت به “آموزش رانندگي حرفه اي”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان