تقويت سيستم جرقه زني!!!!

مقاله هاي آموزشي و پروژه در مورد الكترونيك خودرو

مدیر انجمن: امير معيري

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
قفل شده
m3isam
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 25 می 2005, 06:11
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط m3isam » 13 آگوست 2005, 15:02

رها جان من وقتي مدار رو بستم رو ماشين اگر خازن رو جدا مي كردم اصلا ماشين روشن نمي شد! چند بار امتحان كردم ولي بدون خازن كار نمي كرد!
البته فكر كنم مدار من يه مشكلي داره كه نمي دونم چيه! من بجاي LM555N از NE555P استفاده كردم فرقي كه نمي كنن؟ نقشه منطقيشونو كه ديدم ظاهرا يكي بود.
نمایه کاربر
raha333
متخصص الكترونيك
پست: 857
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2004, 03:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: هرجا باشم میدونم هوامو داره......

پست توسط raha333 » 14 آگوست 2005, 03:12

اگر خازن رو جدا مي كردم اصلا ماشين روشن نمي شد!
چه جالب مال من درست برعكس بود :( سيمكشي رو يه چكي بكن اي سي هم فرقي نداره هر دو يكي هست يه بلندگو بزن به خروجيت ببين صدا ميده وبا تغير ولوم صدا هم تغير ميكنه
نميدونم شايد دوستان يه مشكلي تو برد دارن در هرصورت من اين مدار رو تست كردم وخوب جواب داده يه كم با مدار ودورو برشو كنترل كن اميدوارم مشكلت حل شده :sad:
m3isam
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 25 می 2005, 06:11
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط m3isam » 14 آگوست 2005, 04:19

من مدارو با بلندگو تست كردم درست جواب مي ده! يعني صوت مي كشه و با تغيير پتانسيومترها صداش عوض ميشه ولي وقتي سيماي مربوط به وروديه پلاتين رو به هم وصل مي كنم صدا قطع مي شه كه فكر كنم اونم درست باشه نه؟
امكان داره اين مدار رو جيپ صحرا كار نكنه و مثلا رو يه ماشين ديگه جواب بده؟
نمایه کاربر
raha333
متخصص الكترونيك
پست: 857
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2004, 03:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: هرجا باشم میدونم هوامو داره......

پست توسط raha333 » 14 آگوست 2005, 04:49

با اين وصف مدار سالمه ودرست كار ميكنه
ممكنه خوب چون من همونطور كه گفتم رو 3تا ماشين امتحان كردم وممكنه رو همه ماشينها جواب نده :sad: :eek:
m3isam
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 25 می 2005, 06:11
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط m3isam » 15 آگوست 2005, 19:52

من مدارو راه انداختم ( بدون خازن) ماشين راحت روشن مي شد تقريبا مي شه گفت گازم مي خورد ولي تو حركت و فشار يا دوراي بالا صداي وحشتناك انفجار با دود سياه از اگزوز در ميومد! :(
با اون پتانسيومترا هم هر كاري كردم درست نشد. بابام ميگه مال اينه كه وقتي سوپاپا بازن جرقه مي زنه! خلاصه اينكه دو سه ساعتي ور رفتم نشد! كسي نظري نداره؟
نمایه کاربر
raha333
متخصص الكترونيك
پست: 857
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2004, 03:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: هرجا باشم میدونم هوامو داره......

پست توسط raha333 » 15 آگوست 2005, 22:18

m3isam نوشته شده:من مدارو راه انداختم ( بدون خازن) ماشين راحت روشن مي شد تقريبا مي شه گفت گازم مي خورد ولي تو حركت و فشار يا دوراي بالا صداي وحشتناك انفجار با دود سياه از اگزوز در ميومد! :(
با اون پتانسيومترا هم هر كاري كردم درست نشد. بابام ميگه مال اينه كه وقتي سوپاپا بازن جرقه مي زنه! خلاصه اينكه دو سه ساعتي ور رفتم نشد! كسي نظري نداره؟
اين مدار رو نوع پلاتينه خيلي بايد دقت كنيد چون فركانس بالاست بايد پلاتينو خيلي خوب تنظيم كنيد مثلا من تو تنظيم نيم ميلي هم تغير زيادي ميداد.خيلي حساسه بايد خيلي دقت كنيد
اشالله دارم رو تبديل دلكو به اپتيك يه مقاله تهيه ميكنم اون موقع ديگه از شر پلاتينها راحت ميشيم :)
m3isam
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 25 می 2005, 06:11
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط m3isam » 16 آگوست 2005, 00:22

چون فركانس بالاست بايد پلاتينو خيلي خوب تنظيم كنيد
يعني بايد پلاتين رو جداگونه برا اين مدار تنظيم مي كردم؟ تو حالت عادي يعني بدون اين مدار كاملا تنظيمه ها... موتورم نرم و خوب كار مي كنه!
نميشه برم پيش اين تنظيم موتوراي كامپيوتري اونا تنظيم كنن؟
نمایه کاربر
raha333
متخصص الكترونيك
پست: 857
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2004, 03:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: هرجا باشم میدونم هوامو داره......

پست توسط raha333 » 16 آگوست 2005, 03:47

m3isam نوشته شده:
چون فركانس بالاست بايد پلاتينو خيلي خوب تنظيم كنيد
يعني بايد پلاتين رو جداگونه برا اين مدار تنظيم مي كردم؟ تو حالت عادي يعني بدون اين مدار كاملا تنظيمه ها... موتورم نرم و خوب كار مي كنه!
نميشه برم پيش اين تنظيم موتوراي كامپيوتري اونا تنظيم كنن؟
اره با نصب مدار بايد دوباره پلاتين تنظيم بشه
فكر نميكنم با بردن به اين جور مراكز نتيجه خوبي بگيري بايد خودت تجربي درستش كني اولش سخته ولي با تغير صداي موتور تو دورهاي مختلف ميتوني مقدار درست رو پيدا كني
m3isam
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 25 می 2005, 06:11
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط m3isam » 17 سپتامبر 2005, 20:18

آقا من همون مدارو كه رو جيپ صحرا نمي تونستم تنظيم كنم بستم رويه يه پرايد كاربراتوري توپه توپ كار كرد ولي فقط 2-3 دقه! بعدش MOSFET سوخت. انقدر داغ شده بود که نمی شد به هیت سینکش دست زد! و جالبتر اینکه قبل از استارت سویچو که باز می کردی دور موتورش تا ته میومد بالا!!! ولی بعد از روشن شدن ماشین درست می شد.
به نظرتون مشکل کار کجاست؟
راستی کس دیگه ای مدارو نبسته تست کنه؟
نمایه کاربر
raha333
متخصص الكترونيك
پست: 857
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2004, 03:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: هرجا باشم میدونم هوامو داره......

پست توسط raha333 » 18 سپتامبر 2005, 04:25

ببين اهم اوليه كويل چنده ؟؟؟ اگه كمتر از 10 اهم باشه چاره نيست جز بزرگتر كردن هدسينك
مگر اينكه كويل نيم سوز باشه
برا حالت دوم اگه يه كم با ولومها ور بري درست ميشه البته يابد خيلي اروم وخيلي كم تغير كنن.
قفل شده

بازگشت به “مقاله هاي آموزشي و پروژه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان