تقويت سيستم جرقه زني!!!!

مقاله هاي آموزشي و پروژه در مورد الكترونيك خودرو

مدیر انجمن: امير معيري

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
قفل شده
نمایه کاربر
طاها
دنده 1
پست: 1015
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2006, 18:12
نوع خودرو: شورولت ایمپالا 77
محل اقامت: مشهد - آب و برق - ويلا
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

آره ؟

پست توسط طاها » 26 آگوست 2006, 02:22

آقايون دستتون درد نكنه ... حالا اين مدار چيه چي كاره هست ؟ من كه تخصصي ندارم ازش سر در نياوردم ... ميشه كمي توضيح بدين ؟ راستي يكي از دوستان كه مي تونه اينو يكي بسازه امتحان كنه بد نيست ها !

آقا به نتيجه اي رسيدين ما رو هم خبر كنين !
نمایه کاربر
علي رفيعي پور
متخصص الكترونيك
پست: 429
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2005, 20:39
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: ایران همیشه جاوید
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط علي رفيعي پور » 26 آگوست 2006, 22:33

جناب طاها اگه ماسين شما همين بيوكه هست اين مدارها ميتونه براتون مفيد باشه. با همكاري يه نفر كه تو الكترونيك وارده ميتوني بسازي و امتحان كني. خرجي نداره و ساختش كمتر از 2 ساعت وقت ميبره. اين مدار ها ولتاژ خروجي كويل و در نتيجه حرارت جرقه را بالا ميبره كه ممكنه تو بهتر سوختن بنزين موثر باشه
نمایه کاربر
علي رفيعي پور
متخصص الكترونيك
پست: 429
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2005, 20:39
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: ایران همیشه جاوید
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط علي رفيعي پور » 01 سپتامبر 2006, 23:14

ببخشيد اگه بحث به حاشيه كشيده شد. ولي واقعيت اينه كه اساس كار MSD با اين مدارها يكيه
نمایه کاربر
irarkh
يار قديمي
پست: 5197
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2004, 10:40
نوع خودرو: Insignia A20DTH
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط irarkh » 02 سپتامبر 2006, 15:03

اساس كار شايد ولي اهداف كار بعيد به نظر ميرسه چون MSD از قطعاتي انحصراي و اختصاصي بنا به نياز ها و شرايط بحراني در تيونينگ Stage دو به بالا استفاده مي كنه و يكي از كارهائي كه انجام ميده تقويت ولتاژ جرقه هست .
نمایه کاربر
علي رفيعي پور
متخصص الكترونيك
پست: 429
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2005, 20:39
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: ایران همیشه جاوید
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط علي رفيعي پور » 02 سپتامبر 2006, 20:07

حقاقتا همين طوره
نمایه کاربر
hr_zareie
متخصص فنی خودرو
پست: 242
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2006, 17:50
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

سلام

پست توسط hr_zareie » 23 دسامبر 2006, 13:01

من فكر كنم براي تقويت جرقه ميشه از كويل روآ روي پژو وسمند استفاده كرد لطفا نظر بدبد
سينا حاجي پور
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2006, 17:14
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط سينا حاجي پور » 19 فوریه 2007, 23:09

رها جان ميتوني به من بگي كه براي تقويت سيستم جرقه زني پاترول بايد چه كار كنم آيا مي تونم از اين مدار استفاده كنم برايم اگه بسازي چقدر هزينه داره لطفا كاملا توضيح بده دستت درد نكه

ضمنا يك اطلاعلتي هم در مورد قيمتها قدرت ها و .. در مورد سيستم ها ي برقي اتومبيل ها يك تاپيك باز كني يا بگي استفاده ميكنيم
نمایه کاربر
Mahshad
دنده 1
پست: 1168
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2007, 12:35
محل اقامت: Teh
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط Mahshad » 04 ژولای 2007, 20:11

سينا حاجي پور نوشته شده: ضمنا يك اطلاعلتي هم در مورد قيمتها قدرت ها و .. در مورد سيستم ها ي برقي اتومبيل ها يك تاپيك باز كني يا بگي استفاده ميكنيم
به نظر من هم اين مي تونه كمك بكنه خيلي ممنون ميشم واقعا
نمایه کاربر
raha333
متخصص الكترونيك
پست: 857
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2004, 03:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: هرجا باشم میدونم هوامو داره......
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

پست توسط raha333 » 20 آگوست 2008, 04:28

سينا حاجي پور نوشته شده:رها جان ميتوني به من بگي كه براي تقويت سيستم جرقه زني پاترول بايد چه كار كنم آيا مي تونم از اين مدار استفاده كنم برايم اگه بسازي چقدر هزينه داره لطفا كاملا توضيح بده دستت درد نكه

ضمنا يك اطلاعلتي هم در مورد قيمتها قدرت ها و .. در مورد سيستم ها ي برقي اتومبيل ها يك تاپيك باز كني يا بگي استفاده ميكنيم
سلام تاپیک مال خیلی وقته ولی فکر نکنید گذاشتمش کنار داره پیش میره :cool:

اقا سینا اون مدار برای حرک اول مدار خوبی بود وبرای کسائی که از ماشین برای ماست خریدن ونون گرفتن استفاده میکنن خوب بود حالابرای چیش خوب بود ؟.همون سوخت عزیز طبق استفاده یه بنده خدائی از مدار(البته با تغیرات جزئی) روی یه پراید در طول یک سال صرفه جوئی 1 در صدی در سوخت بوده در صورتی که ماشین در دور بالا کار نکنه وشتاب و از این کارا توش نباشه . در غیر این صورت قضیه برعکس میشه چون مدار تو دور بالا کم میاورد. پس این مدار برای این نوع کار خوبه وچون تنظیماتش دستی بود نمیشد تمامی دور موتور رو در نظر گرفت.در ضم در این سیستم از cdi استفاده نشده بنابر این نمیشه گفت مدار کاملیه . گفتم در حد خودش.
برای اطلاعاتی رو که خواستی نمیدونم منظورت چی هست . اگه نقشه های برقی ماشینهارو میگی میتونی به راهتی در اینترنت پیدا کنی.


قبل از فهمیدن روش کار msd به این نتیجه رسیدم که تعداد جرقه در واحد زمان برای احتراق مخلوط هوا وسوخت خیلی مهمه . بعد از اون مدار msd 6 رو دیدم وبعد از انالیز مداری وشیبه سازی نرم افزاری دیدم msd هم این مورد رو در نظر میگیره . حالا این تغیر کجا و تغیر ما کجا.
قبلا هم من هم بقیه دوستان در مورد msd مطالبی گفتیم.در کل msd اولا توان رو نسبت به مدلهای مختلف ونسبت به کویل بالا میبره . دوما در دورهای مختلف تعداد جرقههای مختلفی رو ایجاد میکنه که این باعث احتراق کاملتر سوخت نسبت به سیستم استاندارد هست .
دیدم در جاهائی دوستان از کویلهای دیگر ماشینها استفاده میکنن .این میتونه مفید باشه ولی نه در حد یک تغیر زیاد مگر کویل اسپرت ویا درایور کویل(مثلmsd) بهتر از اون استفاده درایور کویل همراه با کویل اسپرت .هستش چون یادمون نره همه کویلهای ماشینهای جدید (استاندارد) در حد یک مقادیر طراحی شدن.

سیستم جدید که برا تقویت سیستم جرقه دارم کار میکنم خیلی گسترده تر وقابل کنترل تر از این هست ومیشه گفت از لحاظ high-voltag خروجی خیلی سر تر از msd 6 هست وفعلا رو تایمها وتنظیم اون برای مواردی که گفتم هستم امیدوارم که اون قسمت رو هم با کارائی تموم بشه وبعد میره رو قسمت تنظیمات با ecu وغیره.
نمایه کاربر
masuod 2000
متخصص بنز W123
پست: 821
تاریخ عضویت: 01 نوامبر 2007, 19:04
نوع خودرو: mercedes ، buick
محل اقامت: اصفهان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقويت سيستم جرقه زني!!!!

پست توسط masuod 2000 » 04 فوریه 2009, 18:19

آقایون من چنتا سوال دارم اگر اساتید جواب بدن ممنون میشم.
من این مدار را اسمبل کردم البته نمیدونم درست یا نه چون اولا q1خیلی داغ می شه
و اصلا هم جرقه ای در کار نیست (من مدار را به وسیله یک کوئل/ منبع تغزیه 10a / پلاتین
و شمع البته خارج از ماشین و به صورت آزمایشگاهی) امتحان کردم و وقتی منبع تغزیه را از برق می کشم یه جرقه سر شمع می زنه؟

1.حالا می خوام بدونم اون دوتا ای سی از کدوم طرفیا ؟
2.پتانسیو متر چجوری تو مدار بسته می شه؟(پایه هاش هرکدوم روی مدار کدومن)
3.دوتا از پایه های پتانسیومتر 1 را به هم وصل کردید یا اینکه اشتباه چاپیه؟(یا شماش این
طوریه)
آقا اگه کسی این کیت را درست کرده و جواب گرفته یه عکس ازش بزاره ما هم ببینیم؟
اگه سوالات بالا یکم مسخره به نظر میاد به خاطر اینه که بخش آموزش الکترونیک خوابیده و خوب من هم هیچی از این علم حالیم نیست. پس اگه نخندین :???:
"خودت را بشناس اما به آن مبال"
mercedes benz
viewtopic.php?f=47&t=29895
buick iran
viewtopic.php?f=157&t=94204
قفل شده

بازگشت به “مقاله هاي آموزشي و پروژه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان