
راه شناسايي انژكتورهاي خراب
مدیر انجمن: كوروش پيروز
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. راهنمای استفاده از فوروم
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. راهنمای استفاده از فوروم

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
- ehsan_balvardi
- دنده 1
- پست: 1916
- تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
- نوع خودرو: MB.G class lover
- محل اقامت: SIRJAN
Re: راه شناسايي انژكتورهاي خراب
ممنون از حمید عزیز(عقاب) 

- لنسر
- سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
- پست: 227
- تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2009, 19:14
- نوع خودرو: لنسر 93 و پراید 87
Re: راه شناسايي انژكتورهاي خراب
برای تست میتونید از دستگاه دیاگ استفاده کنید که هم تست در حالت روشن داره هم خاموش.راه دیگه ای پیشنهاد نمیشه
برای عیب یابی
سه کار کردن موتور
بد کار کردن تو یک رنج دور موتور و صاف شدن تو بقیه دور ها
کمبود شتاب غیر طبیعی
بالا نرفتن سرعت خودرو از 100 تا
مصرف خیلی بالا
پدیده ناک
دمای کارکرد موتور بالاتر میرود
ایجاد دود آبی به علت رقیق شدن روغن ناشی از نشتی انژکتور
اینها میتوانند نشانه ی گرفتگی یا سوختن سوزن باشند.
بعد از باز کردن از روی خودرو با قرار دادن در دستگاه شستشو خود دستگاه بهتون نشون خواهد داد
برای عیب یابی
سه کار کردن موتور
بد کار کردن تو یک رنج دور موتور و صاف شدن تو بقیه دور ها
کمبود شتاب غیر طبیعی
بالا نرفتن سرعت خودرو از 100 تا
مصرف خیلی بالا
پدیده ناک
دمای کارکرد موتور بالاتر میرود
ایجاد دود آبی به علت رقیق شدن روغن ناشی از نشتی انژکتور
اینها میتوانند نشانه ی گرفتگی یا سوختن سوزن باشند.
بعد از باز کردن از روی خودرو با قرار دادن در دستگاه شستشو خود دستگاه بهتون نشون خواهد داد
اینکه میگم لنسر نه اینکه ماشین خوبیه.یک معیار اندازه گیریه.در حد کولیس.
- ali_ar
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 331
- تاریخ عضویت: 29 دسامبر 2011, 11:14
- نوع خودرو: پژو پارس elx
Re: راه شناسايي انژكتورهاي خراب
سلام
سوزناي انژکتور پارس از این مدل قدیمی ها رو تعویض کردم چون ماشین بد کار میکرد .
اما از اون روز که ماشین رو خاموش میکنم پس از استراحت باید استارت زیادی بزنم تا ماشین روشن بشه .
البته از داخل دریچه هم قطراتی بنزین نشت میکنه .
بنظر شما چکار باید بکنم ? همه چيش خوبه فقط دیر روشن میشه !
سوزناي انژکتور پارس از این مدل قدیمی ها رو تعویض کردم چون ماشین بد کار میکرد .
اما از اون روز که ماشین رو خاموش میکنم پس از استراحت باید استارت زیادی بزنم تا ماشین روشن بشه .
البته از داخل دریچه هم قطراتی بنزین نشت میکنه .
بنظر شما چکار باید بکنم ? همه چيش خوبه فقط دیر روشن میشه !
-
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 384
- تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2010, 12:02
- نوع خودرو: Lancer station GLX
Re: راه شناسايي انژكتورهاي خراب
تو کاربراتی ها بیشتر شایع هست این مشکل
اصطلاحا بهش فلوت کردن هم میگن
دلیل اصلیش هم نشت بنزین در زمان خاموش بودن تو منیوفیلد هست که باعث میشه ماشین خفه کنه
شاید سوزنهاتون نشتی داشته باشن یا فشار پمپ بنزین بیش از حد بالا باشه
اصطلاحا بهش فلوت کردن هم میگن
دلیل اصلیش هم نشت بنزین در زمان خاموش بودن تو منیوفیلد هست که باعث میشه ماشین خفه کنه
شاید سوزنهاتون نشتی داشته باشن یا فشار پمپ بنزین بیش از حد بالا باشه
-
- سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
- پست: 108
- تاریخ عضویت: 17 آپریل 2009, 15:59
Re: راه شناسايي انژكتورهاي خراب
دوستان یه سوال،،، من یه سیلو دارم که وقتی ماشین روشنه یکی از سوزن انژکتوراش صدای فسسسسسسس میده( ممتد)، با دست که تکونش میدم صداش کم میشه، اشکال از چی میتونه باشه ؟؟ لطفا کسی میدونه راهنمایی کنه
در ضمن ماشین نه تو روشن شدن نه تو گاز خوردن نه حالت سلو مشکلی نداره
در ضمن ماشین نه تو روشن شدن نه تو گاز خوردن نه حالت سلو مشکلی نداره
-
- شروع حركت
- پست: 31
- تاریخ عضویت: 18 فوریه 2016, 10:26
- نوع خودرو: 206 تیپ 2 مدل 89
- محل اقامت: رفسنجان
Re: راه شناسايي انژكتورهاي خراب
سلام دوستان
یک راه برای تست نشتی انژکتور بدون داشتن تجهیزات این هست که انژکتور ها رو روی ریل سوار کنید اما انتهای انژکتور ها بیرون باشه بعد سوئیچ را بچرخونید تا پمپ بنزین کار کنه بعد بیاید سر انژکتورها رو چک کنید هر کدوم خیس میشه یه چکه میکنه نشتی داره دقت کنید که نباید استارت بزنید
راه دوم که خطرش کمتره اینکه کلا انژکتور را خارج میکنیم و یه سرنگ تزریقات رو که سوزن انتهای ان را خارج پیکنیم پر از بنزین میکنیم بعد انژکتور را به سر سرنگ متصل میکنیم و سرنگ را فشار میدیم که فشار بنزین داخل انژکتور بالا بره در صورت خراب بودن پس از 10 تا 15 ثانیه سر انژکتور خیس میشه
نشتی انژکتور با شستشو رفع نمیشه و مهمترین عوارض ان افزایش مصرف سوخت و احتمالا داخل شدن بنزین به روغن موتور و افزایش فرسایش خواهد بود و علائم ان دیر روشن شدن اولیه به ویژه پس از نیم ساعت خاموش بودن است.
یک راهکاری که بنده استفاده کردم که تاحدودی نتیجه داد استفاده از سوزن سرنگ داخل رگلاتور فشار سوخت هست بدین صورت که رگلاتور تنظیم فشار سوخت را خارج میکنیم بعد یک عدد سرنگ با سوزن نازک از داروخانه تهیه کرده و سوزن انرا با چکش میکوبیم که افت فشار بنزین در مدار بوجود نیاد یعنی درواقع سوراخ سوزن تنگتر بشه. بعد این سوزن ره که از قسمت پلاستیکی جدا شده است را داخل محلی که قسمت میانی رگلاتور سوخت وارد می شود میگذاریم و رگلاتور را طوری جا میزنیم که اورینگ داخلی رگلاتور مماس با سوزن باشه. با این روش به محض خاموش کردن خودرو فشار پشت انژکتورها افت میکند و نشتی داخل سیلندر وجود نخواهد داشت.
به لحاظ تئوری باعث ایجاد پدیده قفل گازی میشود ولی به لحاظ تجربی تاالان مشکلی نداشته.
دوستان این روش فقط یک توصیه هست با توجه به قیمت بالای سوزنهای تقلبی و کیفیت پایین به نظر بنده اینکار از تعویض بهتره.
یک راه برای تست نشتی انژکتور بدون داشتن تجهیزات این هست که انژکتور ها رو روی ریل سوار کنید اما انتهای انژکتور ها بیرون باشه بعد سوئیچ را بچرخونید تا پمپ بنزین کار کنه بعد بیاید سر انژکتورها رو چک کنید هر کدوم خیس میشه یه چکه میکنه نشتی داره دقت کنید که نباید استارت بزنید
راه دوم که خطرش کمتره اینکه کلا انژکتور را خارج میکنیم و یه سرنگ تزریقات رو که سوزن انتهای ان را خارج پیکنیم پر از بنزین میکنیم بعد انژکتور را به سر سرنگ متصل میکنیم و سرنگ را فشار میدیم که فشار بنزین داخل انژکتور بالا بره در صورت خراب بودن پس از 10 تا 15 ثانیه سر انژکتور خیس میشه
نشتی انژکتور با شستشو رفع نمیشه و مهمترین عوارض ان افزایش مصرف سوخت و احتمالا داخل شدن بنزین به روغن موتور و افزایش فرسایش خواهد بود و علائم ان دیر روشن شدن اولیه به ویژه پس از نیم ساعت خاموش بودن است.
یک راهکاری که بنده استفاده کردم که تاحدودی نتیجه داد استفاده از سوزن سرنگ داخل رگلاتور فشار سوخت هست بدین صورت که رگلاتور تنظیم فشار سوخت را خارج میکنیم بعد یک عدد سرنگ با سوزن نازک از داروخانه تهیه کرده و سوزن انرا با چکش میکوبیم که افت فشار بنزین در مدار بوجود نیاد یعنی درواقع سوراخ سوزن تنگتر بشه. بعد این سوزن ره که از قسمت پلاستیکی جدا شده است را داخل محلی که قسمت میانی رگلاتور سوخت وارد می شود میگذاریم و رگلاتور را طوری جا میزنیم که اورینگ داخلی رگلاتور مماس با سوزن باشه. با این روش به محض خاموش کردن خودرو فشار پشت انژکتورها افت میکند و نشتی داخل سیلندر وجود نخواهد داشت.
به لحاظ تئوری باعث ایجاد پدیده قفل گازی میشود ولی به لحاظ تجربی تاالان مشکلی نداشته.
دوستان این روش فقط یک توصیه هست با توجه به قیمت بالای سوزنهای تقلبی و کیفیت پایین به نظر بنده اینکار از تعویض بهتره.
- ali_ar
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 331
- تاریخ عضویت: 29 دسامبر 2011, 11:14
- نوع خودرو: پژو پارس elx
Re: راه شناسايي انژكتورهاي خراب
سلام ..
برای رهایی از خرابی این نوع انژکتورها (انژکتورهای تپل) میشه کل سیستم منیفولد را با منیفولد مدل بالاتر تعویض کرد؟ مشکلی بوجود نمیاد؟تنظیمات خاصی نیاز نداره؟
برای رهایی از خرابی این نوع انژکتورها (انژکتورهای تپل) میشه کل سیستم منیفولد را با منیفولد مدل بالاتر تعویض کرد؟ مشکلی بوجود نمیاد؟تنظیمات خاصی نیاز نداره؟
چه کسی حاضر است؟
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان