ناک سنسور-Knock sensor

بحث در مورد سنسورها و فرمانگير هايي كه ECU براي كاركردن به اونها احتياج داره

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
SHAHRAM008
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2010, 14:17
نوع خودرو: پژو 206 مدل 82 تیپ 2
محل اقامت: کرج

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط SHAHRAM008 » 22 فوریه 2016, 23:21

دوستان سلام
میخواستم بپرسم ایا ناک سنسور روی 206 تیپ 2 باید به جهت بستش هم توجه کرد یا نه ؟ چون چند وقت پیش که من موتور باز کردم مکانیک ناک سنسور رو باز کرد که بعد از تعمیر دیدم جهت قرار گرفتن فیشش فرق کرده . چون قبلا شنیده بودم که جهت بستنش باید طبق استاندارد خاصی باشه که اینو به مکانیک گفتم گفت نه بابا فرقی نداره جهت بستنش . فقط باید پیچش به اندازه خاصی سفت بشه . اون موقع جهت فیشش سمت بالا و کمی مایل به سمت واتر پمپ بود ولی الان کمی مایل به سمت استارته . میخواستم بدونم واقعا تاثیر داره یا نه ؟ ممنون میشم توضیح بفرمایین .

نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1907
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط ehsan_balvardi » 23 فوریه 2016, 14:02

باید به گشتاور بستن توجه داشته باشید . جهت زییاد مهم نیست

نمایه کاربر
SHAHRAM008
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2010, 14:17
نوع خودرو: پژو 206 مدل 82 تیپ 2
محل اقامت: کرج

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط SHAHRAM008 » 23 فوریه 2016, 14:29

ممنون . ولی میشه بیشتر توضیح بدین ؟

نمایه کاربر
mustapha
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 84
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2010, 00:15
نوع خودرو: تندر 90 E2+LP

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط mustapha » 11 آپریل 2016, 22:58

باید با گشتاور 2/5تا 3/5 نیوتن متر سفت بشه'که اینکار با استفاده از اچار ترک متر که اکثر مکانیکا دارن امکان پذیره

نمایه کاربر
Saidgta
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 918
تاریخ عضویت: 12 مارس 2010, 15:01
نوع خودرو: H30 Cross

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط Saidgta » 20 می 2016, 13:42

دوستان ماشین من دوگانه دستی هستی
روی گاز و بنزین، در حین شتاب گیری موتورش دل دل میکنه.
ممکنه از سنسور ضربه باشه؟

Sent from my SM-N915F using Tapatalk

mozafar.asgari
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2011, 20:14
نوع خودرو: پراید هاچبک
محل اقامت: همدان

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط mozafar.asgari » 21 دسامبر 2016, 19:43

سلام.
دوستان یک سوال.
پراید من با ECU زیمنس، ناک سنسور داره ولی توی دیاگ مینویسه غیر فعال.
حالا سوالم اینه که ناک سنسور کلا اینجوریه یا باید همیشه فعال باشه؟
یعنی تا زمانی که موتور ناک نداشته باشه، سنسور هم فعال نمیشه یا باید در هر صورت فعال باشه؟
لطفا راهنمایی کنین، ممنون

mozafar.asgari
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2011, 20:14
نوع خودرو: پراید هاچبک
محل اقامت: همدان

Re: آشنايي مقدماتي با سنسور ها (The sensor)

پست توسط mozafar.asgari » 09 ژانویه 2017, 09:35

سلام.
دوستان یک سوال.
پراید من با ECU زیمنس، ناک سنسور داره ولی توی دیاگ مینویسه غیر فعال.
حالا سوالم اینه که ناک سنسور کلا اینجوریه یا باید همیشه فعال باشه؟
یعنی تا زمانی که موتور ناک نداشته باشه، سنسور هم فعال نمیشه یا باید در هر صورت فعال باشه؟
در ضمن وقتی سوکتش رو هم میکشم هیچ ارور یا چراغ چک و یا تغییری در عملکرد ماشین حس نمیشه
لطفا راهنمایی کنین، ممنون

H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 268
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط H03!N » 03 می 2017, 15:09

mustapha نوشته شده:باید با گشتاور 2/5تا 3/5 نیوتن متر سفت بشه'که اینکار با استفاده از اچار ترک متر که اکثر مکانیکا دارن امکان پذیره
با عرض معذرت
20 نیوتن بر متر یا 2 کیلو گرم متر باید صفت بشه

نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط Arvin_Amarth » 03 ژوئن 2017, 09:08

آقایون و اساتید گرامی خسته نباشید
تو این تاپیک خوندم که اگر پیچ ناک سنسور رو سفت تر کنیم حساسیتش بالاتر میره و به قولی جرقه آوانس میشه
شل کردن پیچ هم منجر به ریتارد شدن جرقه میشه

نکته اینه که تو فوروم های خارجی دقیقا برعکسش رو خوندم که با سفت کردن پیچ جرقه ریتارد میشه
به نظر من هم نظرات خارجی منطقی تره
چون با سفت کردن پیچ سنسور رو بیشتر در معرض ویبره های موتور قرار میدیم و سنسور تمام لرزش های ریز رو بیستر دریافت میکنه ک قطعا جرقه ریتارد میشه

حالا سوالم اینجاست که کدوم یکی درسته??
آیا با سفت کردن پیچ عملا آوانس میشیم یا ریتارد?
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital

mozafar.asgari
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2011, 20:14
نوع خودرو: پراید هاچبک
محل اقامت: همدان

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پست توسط mozafar.asgari » 18 ژوئن 2017, 12:29

دوستان یه پراید زیمنس دارم یه مشکلی دارم اون اینکه وقتی سیم سنسور ناک رو قطع میکنم هیچ اتفاقی چه در خطاهای نرم افزاری و چه در عملکرد ماشین رخ نمیده، چراغ چک هم روشن نمیشه!!!! چطور ممکنه آخه؟!!!! یه کم صدای موتور ماشینم زیاده، چطور میتونم بفهمم که سنسور ناک درست عمل میکنه یا نه ؟ و یا اصلا نصبه؟ فعال هستش یا نه؟
کسی میدونه؟ خواهشاً راهنمایی کنید.... ممنون

ارسال پست

بازگشت به “سنسورها و فرمانگير ها”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان