ناک سنسور-Knock sensor

بحث در مورد سنسورها و فرمانگير هايي كه ECU براي كاركردن به اونها احتياج داره

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
SHAHRAM008
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: چهار شنبه 13 مرداد 1389, 9:47 am
نوع خودرو: پژو 206 مدل 82 تیپ 2
محل اقامت: کرج

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط SHAHRAM008 » دو شنبه 3 اسفند 1394, 7:51 pm



دوستان سلام
میخواستم بپرسم ایا ناک سنسور روی 206 تیپ 2 باید به جهت بستش هم توجه کرد یا نه ؟ چون چند وقت پیش که من موتور باز کردم مکانیک ناک سنسور رو باز کرد که بعد از تعمیر دیدم جهت قرار گرفتن فیشش فرق کرده . چون قبلا شنیده بودم که جهت بستنش باید طبق استاندارد خاصی باشه که اینو به مکانیک گفتم گفت نه بابا فرقی نداره جهت بستنش . فقط باید پیچش به اندازه خاصی سفت بشه . اون موقع جهت فیشش سمت بالا و کمی مایل به سمت واتر پمپ بود ولی الان کمی مایل به سمت استارته . میخواستم بدونم واقعا تاثیر داره یا نه ؟ ممنون میشم توضیح بفرمایین .

نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1904
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 مرداد 1393, 4:52 pm
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط ehsan_balvardi » سه شنبه 4 اسفند 1394, 10:32 am



باید به گشتاور بستن توجه داشته باشید . جهت زییاد مهم نیست

نمایه کاربر
SHAHRAM008
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: چهار شنبه 13 مرداد 1389, 9:47 am
نوع خودرو: پژو 206 مدل 82 تیپ 2
محل اقامت: کرج

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط SHAHRAM008 » سه شنبه 4 اسفند 1394, 10:59 am



ممنون . ولی میشه بیشتر توضیح بدین ؟

نمایه کاربر
mustapha
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 82
تاریخ عضویت: سه شنبه 25 خرداد 1389, 7:45 pm
نوع خودرو: تندر 90 E2+LP
تماس:

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط mustapha » دو شنبه 23 فروردین 1395, 6:28 pm



باید با گشتاور 2/5تا 3/5 نیوتن متر سفت بشه'که اینکار با استفاده از اچار ترک متر که اکثر مکانیکا دارن امکان پذیره

نمایه کاربر
Saidgta
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 833
تاریخ عضویت: جمعه 21 اسفند 1388, 11:31 am
نوع خودرو: H30 Cross

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط Saidgta » جمعه 31 اردیبهشت 1395, 9:12 am



دوستان ماشین من دوگانه دستی هستی
روی گاز و بنزین، در حین شتاب گیری موتورش دل دل میکنه.
ممکنه از سنسور ضربه باشه؟

Sent from my SM-N915F using Tapatalk

mozafar.asgari
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 بهمن 1389, 4:44 pm
نوع خودرو: پراید هاچبک
محل اقامت: همدان

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط mozafar.asgari » چهار شنبه 1 دی 1395, 4:13 pm



سلام.
دوستان یک سوال.
پراید من با ECU زیمنس، ناک سنسور داره ولی توی دیاگ مینویسه غیر فعال.
حالا سوالم اینه که ناک سنسور کلا اینجوریه یا باید همیشه فعال باشه؟
یعنی تا زمانی که موتور ناک نداشته باشه، سنسور هم فعال نمیشه یا باید در هر صورت فعال باشه؟
لطفا راهنمایی کنین، ممنون

mozafar.asgari
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 بهمن 1389, 4:44 pm
نوع خودرو: پراید هاچبک
محل اقامت: همدان

Re: آشنايي مقدماتي با سنسور ها (The sensor)

پستتوسط mozafar.asgari » دو شنبه 20 دی 1395, 6:05 am



سلام.
دوستان یک سوال.
پراید من با ECU زیمنس، ناک سنسور داره ولی توی دیاگ مینویسه غیر فعال.
حالا سوالم اینه که ناک سنسور کلا اینجوریه یا باید همیشه فعال باشه؟
یعنی تا زمانی که موتور ناک نداشته باشه، سنسور هم فعال نمیشه یا باید در هر صورت فعال باشه؟
در ضمن وقتی سوکتش رو هم میکشم هیچ ارور یا چراغ چک و یا تغییری در عملکرد ماشین حس نمیشه
لطفا راهنمایی کنین، ممنون

H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 268
تاریخ عضویت: شنبه 8 تیر 1392, 2:57 pm
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط H03!N » چهار شنبه 13 اردیبهشت 1396, 10:39 am



mustapha نوشته شده:باید با گشتاور 2/5تا 3/5 نیوتن متر سفت بشه'که اینکار با استفاده از اچار ترک متر که اکثر مکانیکا دارن امکان پذیره


با عرض معذرت
20 نیوتن بر متر یا 2 کیلو گرم متر باید صفت بشه

نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: سه شنبه 25 دی 1386, 7:29 pm
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P
تماس:

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط Arvin_Amarth » شنبه 13 خرداد 1396, 4:38 am



آقایون و اساتید گرامی خسته نباشید
تو این تاپیک خوندم که اگر پیچ ناک سنسور رو سفت تر کنیم حساسیتش بالاتر میره و به قولی جرقه آوانس میشه
شل کردن پیچ هم منجر به ریتارد شدن جرقه میشه

نکته اینه که تو فوروم های خارجی دقیقا برعکسش رو خوندم که با سفت کردن پیچ جرقه ریتارد میشه
به نظر من هم نظرات خارجی منطقی تره
چون با سفت کردن پیچ سنسور رو بیشتر در معرض ویبره های موتور قرار میدیم و سنسور تمام لرزش های ریز رو بیستر دریافت میکنه ک قطعا جرقه ریتارد میشه

حالا سوالم اینجاست که کدوم یکی درسته??
آیا با سفت کردن پیچ عملا آوانس میشیم یا ریتارد?
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital

mozafar.asgari
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 بهمن 1389, 4:44 pm
نوع خودرو: پراید هاچبک
محل اقامت: همدان

Re: ناک سنسور-Knock sensor

پستتوسط mozafar.asgari » یک شنبه 28 خرداد 1396, 7:59 am



دوستان یه پراید زیمنس دارم یه مشکلی دارم اون اینکه وقتی سیم سنسور ناک رو قطع میکنم هیچ اتفاقی چه در خطاهای نرم افزاری و چه در عملکرد ماشین رخ نمیده، چراغ چک هم روشن نمیشه!!!! چطور ممکنه آخه؟!!!! یه کم صدای موتور ماشینم زیاده، چطور میتونم بفهمم که سنسور ناک درست عمل میکنه یا نه ؟ و یا اصلا نصبه؟ فعال هستش یا نه؟
کسی میدونه؟ خواهشاً راهنمایی کنید.... ممنون


بازگشت به “سنسورها و فرمانگير ها”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان