قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ناک سنسور-Knock sensor

بحث در مورد سنسورها و فرمانگير هايي كه ECU براي كاركردن به اونها احتياج داره

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
amir.s.dent2000
دنده 1
پست: 1228
تاریخ عضویت: شنبه 17 خرداد 1393, 9:44 pm
نوع خودرو: KOLEOS.LOGAN

پست چهارشنبه 7 تیر 1396, 8:09 am

سلام
بنده رنو کولیوس مدل ۲۰۱۴دارم با۴۴هزار کارکرد.از ۵هزار کیلومتر قبل مشکل ناک در دور موتور۱۵۰۰ دارم.ماشین هیچ مشکل دیگه ای مثل عدم کشش یا داع کردن و..نداره.بعد از ۱۰ دقیقه حرکت معمولا مشکل ناک پیش میاد.با بنزین سوپر ویورو۴ کمی بهتر میشه ولی حذف نمیشه.مکمل اکتان و انژکتور شور استفاده کردم بی تاثیر بود.با دیاگ رنو هم سنسورها و...بی عیب بودن
.توصیه وتشخیص شما چیست اساتیدمحترم؟
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 510
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX
Like شده: 34 بار

پست جمعه 10 آبان 1398, 11:03 am

Arvin_Amarth نوشته شده:
شنبه 13 خرداد 1396, 4:38 am
آقایون و اساتید گرامی خسته نباشید
تو این تاپیک خوندم که اگر پیچ ناک سنسور رو سفت تر کنیم حساسیتش بالاتر میره و به قولی جرقه آوانس میشه
شل کردن پیچ هم منجر به ریتارد شدن جرقه میشه

نکته اینه که تو فوروم های خارجی دقیقا برعکسش رو خوندم که با سفت کردن پیچ جرقه ریتارد میشه
به نظر من هم نظرات خارجی منطقی تره
چون با سفت کردن پیچ سنسور رو بیشتر در معرض ویبره های موتور قرار میدیم و سنسور تمام لرزش های ریز رو بیستر دریافت میکنه ک قطعا جرقه ریتارد میشه

حالا سوالم اینجاست که کدوم یکی درسته??
آیا با سفت کردن پیچ عملا آوانس میشیم یا ریتارد?
همون که تو فروم خارجی خوندید درسته
با سفت کردن زیاد سنسور ناک احتمال ریتارد جرقه شدن بیشتر میشه
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
a.m.i.n
دنده 1
پست: 1569
تاریخ عضویت: دوشنبه 13 دی 1389, 5:57 pm
نوع خودرو: 207i - اپتیما TF
Like شده: 10 بار

پست دوشنبه 1 اردیبهشت 1399, 8:26 pm

__Pontiac__ نوشته شده:
جمعه 10 آبان 1398, 11:03 am
Arvin_Amarth نوشته شده:
شنبه 13 خرداد 1396, 4:38 am
آقایون و اساتید گرامی خسته نباشید
تو این تاپیک خوندم که اگر پیچ ناک سنسور رو سفت تر کنیم حساسیتش بالاتر میره و به قولی جرقه آوانس میشه
شل کردن پیچ هم منجر به ریتارد شدن جرقه میشه

نکته اینه که تو فوروم های خارجی دقیقا برعکسش رو خوندم که با سفت کردن پیچ جرقه ریتارد میشه
به نظر من هم نظرات خارجی منطقی تره
چون با سفت کردن پیچ سنسور رو بیشتر در معرض ویبره های موتور قرار میدیم و سنسور تمام لرزش های ریز رو بیستر دریافت میکنه ک قطعا جرقه ریتارد میشه

حالا سوالم اینجاست که کدوم یکی درسته??
آیا با سفت کردن پیچ عملا آوانس میشیم یا ریتارد?
همون که تو فروم خارجی خوندید درسته
با سفت کردن زیاد سنسور ناک احتمال ریتارد جرقه شدن بیشتر میشه

یه سوال داشتم الان آ وانس  جر قه ماشینم منفی هست حالت درجا به نظرتون با کمی سفتتر کردن نا ک سنسو ر بهتر میشه یعنی مثبت میره از منفی تو حالت درجا
 
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 510
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX
Like شده: 34 بار

پست دوشنبه 1 اردیبهشت 1399, 9:27 pm

شما بهتر هست ببینید دلیل اوانس منفی چی هست و مشکل رو بر طرف کنید
دست به تنظیم سنسور ناک نزنید که میتونه مشکلتون رو بدتر هم کنه و بعدا کلی دردسر دارید که دوباره تنظیم بشه
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
a.m.i.n
دنده 1
پست: 1569
تاریخ عضویت: دوشنبه 13 دی 1389, 5:57 pm
نوع خودرو: 207i - اپتیما TF
Like شده: 10 بار

پست سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1399, 8:08 am

__Pontiac__ نوشته شده:
دوشنبه 1 اردیبهشت 1399, 9:27 pm
شما بهتر هست ببینید دلیل اوانس منفی چی هست و مشکل رو بر طرف کنید
دست به تنظیم سنسور ناک نزنید که میتونه مشکلتون رو بدتر هم کنه و بعدا کلی دردسر دارید که دوباره تنظیم بشه

والا هر کاری کردیم درست نشده از تایم مجدد گرفتن تا غیره .  اگه فرضا کسی حتی بخواد ناک سنسور هم نو بخره تعویض کنه بازم ممکنه مثله فابریک تنظیم نشه ؟
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 510
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX
Like شده: 34 بار

پست سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1399, 11:00 pm

مطمعن باش یکجای کار ایراد داره باید اینقدر بگردی تا پیداش کنید (ایسیو رو ازمایشی تعویض کنید و دوباره دیاگ بزنید)

بله ممکنه هست
بدلیل اینکه ناک سنسور رو حتما باید با اچار ترکمتر و گشتاوری که کارخونه گفته باید ببندید در غیر اینصورت احتمال سیگنال اشتباه دادن زیاده یا حتی سیگنال ندادن !
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
a.m.i.n
دنده 1
پست: 1569
تاریخ عضویت: دوشنبه 13 دی 1389, 5:57 pm
نوع خودرو: 207i - اپتیما TF
Like شده: 10 بار

پست چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399, 9:29 pm

__Pontiac__ نوشته شده:
سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1399, 11:00 pm
مطمعن باش یکجای کار ایراد داره باید اینقدر بگردی تا پیداش کنید (ایسیو رو ازمایشی تعویض کنید و دوباره دیاگ بزنید)

بله ممکنه هست
بدلیل اینکه ناک سنسور رو حتما باید با اچار ترکمتر و گشتاوری که کارخونه گفته باید ببندید در غیر اینصورت احتمال سیگنال اشتباه دادن زیاده یا حتی سیگنال ندادن !

امروز تعویض کردم سنسور نمیدونم چرا اینجوری بود ظاهرش زنگ زدی دورش داشت  :excl:
سنسور نو هم بسته شد فعلا که همه چی نرمال هست
http://uupload.ir/files/jstv_2020-04-23_015710.jpg

تصویر

بازگشت به “سنسورها و فرمانگير ها”