سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

بحث در مورد سنسورها و فرمانگير هايي كه ECU براي كاركردن به اونها احتياج داره

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Ali Hajilou
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 123
تاریخ عضویت: 29 نوامبر 2012, 11:18
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: طهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط Ali Hajilou » 22 فوریه 2014, 19:09

tolerant نوشته شده:با سلام خدمت دوستان
یه سئوال داشتم خدمتون میخواستم بدونم تو پراید زیمنس از کدوم پارامتر ecu میشه فهمید موتور با کمپرس کامل و بدون تغییر در زمان جرقه زنی و بصورت کاملا استاندارد کار میکنه (با حداکثر کمپرس تعریف شده براش )
میخواستم با مخلوط کردن بنزین معمولی با سوپر اکتان مناسب پراید رو با آزمون و خطا با این پارامتر و از روی میزان تراکم بدست بیارم
میشه از رو جریان حسگر ناک فهمید موتور خودسوزی داره آخه خود این جریان تو ثانیه های اول روشن کردن موتور هست و سریعا توسط ecu تصحیح میشه
میخوام ببینم چطوری میتونم بفهمم جرقه در زمانی که باید زده بشه و بیشترین بازده رو داره زده میشه
زاویه آوانس جرقه و زمان پاشش تو بهترین حالت با با بنزین توصیه شده کارخانه چه عددی باید باشه
با تشکر
دوست عزیز من کاملا متوجه نشدم چی میحوای بدونی، اما تغییر ادوانس و ریتارد طبق یه مپ توی ECU انجام میشه، که ورودی هاش رو هم از کلی سنسور میگیره برای تصمیم گیری، و تو ماشین انژکتوری تغییرش نمیتونی بدی به این راحتی...

-- 3 اسفند 1392, 19:11 --
amin10076 نوشته شده:با سلام خدمت دوستان من ماشینم رو بنزین بعد از چند دقیقه دیگه گاز نمیخورد و ریپ میزد باید سویچ رو یک بار خاموش روشن میکردم تا دوباره گاز بخوره و دوباره بعد چند دقیقه خوب میشد بردم گداشتن زیر دستگاه گفتن سنسور اکسیژن خرابه بعضی وقتها هم چند روزی خوبه مصرف هم رفته بالا بردم پیش دوستم گفت شبیه ساز بخر براش چون بصرفه تره از دوستان ممنون میشم توضیح بدن نظرشون چیه و از کجا میشه تهیه کرد ممنون
ماشین گاز سوز، ببین خیلی احتمالا هست، اولین چیزی که به ذهن من میرسه سنولوئید برقی های قطع کن بنزینه... بهتره ببری تعمیر کار ببینه...
نمایه کاربر
sayana_nsi
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 916
تاریخ عضویت: 26 ژولای 2012, 23:27
نوع خودرو: Samand ef7
محل اقامت: ایــــران 19
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط sayana_nsi » 18 آپریل 2014, 12:31

درود بــر تمــامی دوستــان
آقا ماشیــن ما(پرشیــا 84) تو دور مــوتور ثــابتـــ دل دل میکنـــه،به نظرتون از مپ سنســوره؟مپ سنسورش روی رادیاتوره و با شیلنگـ بـه منیفـولد متصــل شــده،ایــن مپـــ سنســور کــه فقطــ یه ســوراخ کوچیکـ داره!!!!چطــوری میشــه تمیــزش کرد؟
در ضمــن سنســور دریچــه ی گــاز بررسی شـــد کــه سالمــه و پایــه هاش متصلــن.
آهـــان وقتــی ام ماشیــن ســرده و روشنــش میکنم حدود 30-40 ثانیـه ریپ میزنه و بــوی بنزین از اگزوز میاد،مدتی ام هست که به نظر خودم ماشیــن خوبــ استارتــ نمیخوره
ممنون
نمایه کاربر
sayana_nsi
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 916
تاریخ عضویت: 26 ژولای 2012, 23:27
نوع خودرو: Samand ef7
محل اقامت: ایــــران 19
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط sayana_nsi » 25 آپریل 2014, 12:31

درود ممنون میشم دوستان کمک کنن
در ضمن ماشین فقط رو بنزین اینطوریه و مشکل داره یعنی با دور ثابت البته تو سرعت پایین(زیر 60) رانندگی میکنم ریپ میزنه و تکون میخوره بعضی وقتام یهو که پدال گازو فشار میدم کپ میکنه!
sorena6469
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 64
تاریخ عضویت: 15 فوریه 2013, 20:06
نوع خودرو: 206
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط sorena6469 » 20 آگوست 2015, 00:55

دوست عزیز یکی از راهای تست استپر موتور همینه یه دفه و ناگهانی پاتو از رو گاز برداری اگه حالت کپ گرفت تستپر خرابه

Sent from my HUAWEI G750-T00 using Tapatalk
alitakin
پست: 8
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2016, 03:23
نوع خودرو: پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۹۲ تک
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط alitakin » 19 ژولای 2016, 03:36

عنوان:
با سلام.پژو ۴۰۵ مدل ۹۲ هست.گاز دیر برمیگرده.موقع سکون هم یه خونه بالای یک وایمیسته.موقع دنده عوض کردن باید چند ثانیه صبر کنم تا دور موتور و گاز برمیگرده تا دنده عوض کنم.استوپر عوض کردم بیفایده بود.دیاگ چیزی نشون نداد.سنسور دریچه هوا عوض شد بیفایده بود.لطفا راهنمایی کنید.میتونه عیب از ای سی یو یا سنسور کلاچ باشه؟
AmirAli_051
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: 11 اکتبر 2017, 16:57
نوع خودرو: RD i _ 82
محل اقامت: تربت حیدریه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط AmirAli_051 » 25 اکتبر 2017, 02:41

سلام دوستان وقت بخیر
رفتم تنظیم موتور بزنم سیستم این خطا رو داد:
خطای دائم: سنسور دمای هوا _ منیفولد
دوستان مشکل از چیه؟
ممنون میشم اگه زود جواب بدین
اللهم عجل الولیک الفرج
سمج
پست: 5
تاریخ عضویت: 16 ژولای 2016, 13:51
نوع خودرو: پراید ساژم 86
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط سمج » 04 ژولای 2018, 00:49

سلام:
زاویه دریچه گاز در دور ایدل (سلو) و حالت لایو حدود 15% رو
نشون میده.
با دستگاه دیاگ elm327 روی چند ماشین امتحان کردم همه
همین حدودا بودن.
پیچ سنسور رو با دست چرخوندم ولی به زیر 10% که میرسه
جریان ارسال سیگنال به ecu کلا قطع میشه.
سنسور نو چند مدل چک کردم باز هم کمتر از 12% نبودن.
دسته سیم سنسور رو چک و تعویض کردم تغییری نکرد.
دستگاه دیاگ نمایندگی هربار زدم میگه زاویه دریچه
صفره.
تا این وضع درست نشه واکنش موتور به پدال گاز دلچسب
نیست(کشش موتور در ابتدای حرکت).
سئوال:
ایا این موضوع طبیعی هست؟
ماشین: پراید ساژم
نمایه کاربر
baghaei
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 221
تاریخ عضویت: 11 ژوئن 2011, 10:38
نوع خودرو: E12 1.8
محل اقامت: rasht
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط baghaei » 07 ژولای 2018, 13:19

alitakin نوشته شده:
19 ژولای 2016, 03:36
عنوان:
با سلام.پژو ۴۰۵ مدل ۹۲ هست.گاز دیر برمیگرده.موقع سکون هم یه خونه بالای یک وایمیسته.موقع دنده عوض کردن باید چند ثانیه صبر کنم تا دور موتور و گاز برمیگرده تا دنده عوض کنم.استوپر عوض کردم بیفایده بود.دیاگ چیزی نشون نداد.سنسور دریچه هوا عوض شد بیفایده بود.لطفا راهنمایی کنید.میتونه عیب از ای سی یو یا سنسور کلاچ باشه؟
سلام
ایراد میتونه از پتانسیومتر دریچه گاز باشه که در صورت خرابی زاویه دریچه گاز رو اشتباه گزارش میده
باید با اسکنر یا همون دیاگ زاویه دریچه گاز در حالت سوییچ باز و فشردگی های مختف پدال گاز بررسی بشه
نمایه کاربر
baghaei
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 221
تاریخ عضویت: 11 ژوئن 2011, 10:38
نوع خودرو: E12 1.8
محل اقامت: rasht
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد سنسورها در خودروهاي انژكتوري

پست توسط baghaei » 07 ژولای 2018, 13:23

سمج نوشته شده:
04 ژولای 2018, 00:49
سلام:
زاویه دریچه گاز در دور ایدل (سلو) و حالت لایو حدود 15% رو
نشون میده.
با دستگاه دیاگ elm327 روی چند ماشین امتحان کردم همه
همین حدودا بودن.
پیچ سنسور رو با دست چرخوندم ولی به زیر 10% که میرسه
جریان ارسال سیگنال به ecu کلا قطع میشه.
سنسور نو چند مدل چک کردم باز هم کمتر از 12% نبودن.
دسته سیم سنسور رو چک و تعویض کردم تغییری نکرد.
دستگاه دیاگ نمایندگی هربار زدم میگه زاویه دریچه
صفره.
تا این وضع درست نشه واکنش موتور به پدال گاز دلچسب
نیست(کشش موتور در ابتدای حرکت).
سئوال:
ایا این موضوع طبیعی هست؟
ماشین: پراید ساژم
سلام پارامترهای اعلامی توسط دیاگهای متفرقه قابل اعتماد نیستن
بهترین انتخاب اسکنرهای خود نمایندگی ها هستن که در مورد موتور شما صفر نشون میدن
دلچسب نبودن شروع حرکت و عدم کشش در ابتدا هم معمولا با تعویض نرم افزار و یا همون ریمپ تا حد زیادی قابل رفع هست
ارسال پست

بازگشت به “سنسورها و فرمانگير ها”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان