تاپیک جامع دوو ماتیز

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2371
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط MOHAMMAD1346 » چهار شنبه 18 مرداد 1396, 11:21 am



abbasn66 نوشته شده:با سلام.
من تازه در این انجمن عضو شدم ولی از خیلی وقت پیش از مطالب خوب شما استفاده میکردم.
حدودا 8 ماهیه که ماتیز سوار شدم و چون با سیستم ماتیز اشنایی ندارم با مشکلاتی روبرو شدم.
از شما دوستان میخوام اگه میتونن کمکم کنند:

1- اول اینکه از همون ابتدا که ماتیز خریدم چراغ باطری روشن بود ولی توجه نمیکردم
در ضمن از همون اول گیره قطب مثبت باطری شل بود ولی بعدها که سفتش کردم بازهم چراغ باطری روشن بود.
2- همچنین با یه تکون به باطری نشانگر روی باطری از سبز به سیاه یا بلعکس تغیر میکرد ولی باز ماشین استارت میخورد و مشکلی نداشت.
3- یه مدت بعد استارت یکی در میون شروع کرد به اصطلاح رد کنه.یعنی موقعی که استارت میزدم صدای"قیژ"میکرد چند تا استارت بعدی استارت میخورد و روشن میشد.
بعد از مدتی صدای قیژ میداد و بعضی مواقع با استارت زدن صدای قیژ نمیداد ولی یه صدایی شبیه راه افتادن یه فن میومد.
چندبار استارت میزدم تا استارت بزنه و روشن بشه.تا اینکه دیروز اصلا صدا نداره و استارت نمیخوره،ولی با یه هل ماشین روشن شد؛اومدم دمه در خونه ماشینو خاموش نکردم؛از ماشین پیاده شدم که دیدم
4- ماشین یه ریپ کوچیکی زد و یه دود سیاهی از اگزوز بیرون زد و ماشین خاموش شد.و دیگه با هل دادن هم روشن نشد.
یکی از دوستان گفتن که خفه کرده،یکی دیگه گفت که شاید توی باک بنزینت اشغال بوده رفته توی کاربرات و....
حالا میخوام نظر شما دوستانو بدونم.
شرمنده طولانی شد و ممنون از وقتی که گذاشتید.

سلام .
1- باید بستهای باتری و سیمهای وصل شده به بستها باز بشه , تمیز و براق بشه , سرهای باتری هم همینطور
بعدش همه چیز سفت و محکم وصل بشه
بعدش اگر مشکلی داره و چراغ باتری روشنه باید علت یابی بشه
گاهی چراغ باتری با نور کم روشن میشه و با گاز خاموش میشه . این از داخل دینام هست یعنی یا ذغالهاش کوتاه شده یا قطعات الکترونیکی داخل دینام مشکل داره و یا اتصال کوتاهِ ضعیف هست در داخل دینام
اگر چراغ باتری دائم پرنور روشنه پس یا تسمه دبنام پاره شده یا سیم باتری قطعه یا فیش دینام از دینام جدا شده یا شل شده یه سبم دینام به باتری در یک جا قطع شده
اگر باتری شارژ نمیشه و میخوابه اما با هل ماشین روشن میشه پس دینام سالمه اما به دلیلی باتری شترز نمیشه
اگر باتری شارز شده که نصب میشه , ماشبن روشن میشه اما با وتور روشن اگر سیم منفی باتری رو برداریم موتور خاموش میشه پس دینام مشکل داره چون ماشبن سالم وقتی روشنه میشه باتریش رو برداشت چون دینام برق میده به موتور
2- علامت باتری باید سبز باشه اما گاهی به علت کیفیتِ پائین , علامت میره روی سیاه اما باتری سالمه و مشکلی در شارژ شدن و برق دادن هم نداره
3- استارتر مشکل داره , باید باز بشه تست بشه , ممکنه فقط سرویس لازم داره
شاید هم قطعه لازم داره خصوصا در قسمتِ بالائیش که آهنربا و رله و چنکگِ حرکت دهنده ی چرخدنده ی سر استارتر قرار داره
4- باید همه چیز چک بشه . اول, تسمه تایم که پاره نشده باشه. قابش رو بردارین و چکش کنین
دوم , برق شمعها چک بشه با استارت زدن
سوم , صدای پمپ بنزین با باز کردن سوئیچ باید 3 ثانیه شنیده بشه
چهارم , فیوزها و رله ها چک بشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار

donner48
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 291
تاریخ عضویت: پنج شنبه 26 دی 1387, 12:28 pm

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط donner48 » پنج شنبه 19 مرداد 1396, 6:10 am



طبق معمول باز یک مشکل کوچک پیدا کردیم و تعمیر کار مربوطه برامون کیسه دوخت
چند وقت بود که کلاج ماشین به شدت سفت شده بود و دنده ها بد جا میرفتن تعمیرکار گفت دیسک و صفحه باید تعویض بشه همرا با سیم کلاج من شک کردم چون وقتی نیم کلاج میکنم ماشین زور خوبی داره
با کمی ور رفتن به رگلاژ کلاج مشکل بد جا رفتن دنده ها حل شد ولی هنوز سفته
بنظر شما سیم کلاج را تعویض کنم یا با اسپری WD40 توی غلاف سیم تزریق کنم تا مشکلش حل بشه ؟
البته قبلن از دوستان شنیده ام که وقتی یک همچین مشکلی پیش میاد باید سیم را عوض کرد چون هر کاری که بکنید بعد از چند روز دوباره سیم کلاج سفت میشه ؟ ! ! !


Sent from my SM-G7102 using Tapatalk

وحید جوان
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 فروردین 1396, 1:33 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط وحید جوان » پنج شنبه 19 مرداد 1396, 7:01 am



سلام دوستاناگر زمانی برق پشت آمپر هست و خوب استارت میخوره اول رله پمپ رو چک کنید( با یکی از اون دوتا طوسی ها جابجا کنید)
آقا محمد عزیز یه کابل به اتصال بدنه اظافه کردم فعلا بازی در نیاورده تا ببینم چی میشه،قبلا یه ماشین داشتم اونم با این حرکت مشکل ریپ زدنش حل شده بود

وحید جوان
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 فروردین 1396, 1:33 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط وحید جوان » پنج شنبه 19 مرداد 1396, 7:45 am



راستی فشارسیلندر هل رو گرفتم :
سیلندر1؛ 110
سیلندر2؛ 130
سیلندر 3؛ 120

scaler888
پست: 7
تاریخ عضویت: یک شنبه 9 خرداد 1395, 8:51 pm
نوع خودرو: ماتیز

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط scaler888 » شنبه 21 مرداد 1396, 4:14 pm



سلام به دوستان ودوستداران ماتیز . میخوام بدونم اینجا تو این قسمت کسی میتونه بگه دفترچه ماتیز رو نسخه فارسی رو از کجا باید دانلود کنم. واقعا نا امید شدم هرچی بیشتر میگردم ،هیچ نتیچه ای نداره. لطفا اگه کسی اطلاع داره لینک دانلودش رو تو تلگرام به این شماره بفرسته . خیلی ممنون میشم . 09389480359 :o

وحید جوان
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 فروردین 1396, 1:33 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط وحید جوان » شنبه 21 مرداد 1396, 10:09 pm



دوست عزیز سلام، این شماره که گذاشتین تلگرام نداره که بفرستم خدمت تون، لطفا به تلگرام شماره من پیام بدین براتون انجام وظیفه کنم
09354584214 جوان

وحید جوان
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 فروردین 1396, 1:33 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط وحید جوان » شنبه 21 مرداد 1396, 10:13 pm



دوست خوبم اگر تونستین با سرنگ یک مقداری روغن واسکازین یا روغن موتور بریزین، برای من که با این روش کاملا نرم شده و مشکلی ندارم،البته ممکن هست پایه پدال کمی کج شده باشه اون رو اول چک کنید از داخل ماشین بغل پدال ترمز

donner48
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 291
تاریخ عضویت: پنج شنبه 26 دی 1387, 12:28 pm

Re: RE: Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط donner48 » یک شنبه 22 مرداد 1396, 3:20 am



وحید جوان نوشته شده:دوست خوبم اگر تونستین با سرنگ یک مقداری روغن واسکازین یا روغن موتور بریزین، برای من که با این روش کاملا نرم شده و مشکلی ندارم،البته ممکن هست پایه پدال کمی کج شده باشه اون رو اول چک کنید از داخل ماشین بغل پدال ترمز
ممکنه راهنمایی کنید از کجا تزریق کردید ؟

Sent from my SM-G7102 using Tapatalk

نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2371
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط MOHAMMAD1346 » دو شنبه 23 مرداد 1396, 2:59 pm



donner48 نوشته شده:طبق معمول باز یک مشکل کوچک پیدا کردیم و تعمیر کار مربوطه برامون کیسه دوخت
چند وقت بود که کلاج ماشین به شدت سفت شده بود و دنده ها بد جا میرفتن تعمیرکار گفت دیسک و صفحه باید تعویض بشه همرا با سیم کلاج من شک کردم چون وقتی نیم کلاج میکنم ماشین زور خوبی داره
با کمی ور رفتن به رگلاژ کلاج مشکل بد جا رفتن دنده ها حل شد ولی هنوز سفته
بنظر شما سیم کلاج را تعویض کنم یا با اسپری WD40 توی غلاف سیم تزریق کنم تا مشکلش حل بشه ؟
البته قبلن از دوستان شنیده ام که وقتی یک همچین مشکلی پیش میاد باید سیم را عوض کرد چون هر کاری که بکنید بعد از چند روز دوباره سیم کلاج سفت میشه ؟ ! ! !


Sent from my SM-G7102 using Tapatalk

سلام
سیم اصلی کلاچ ماتیز خیلی باکیفیته و اگر روغنکاری بشه
اگر به سیم کلاچ شک دارین که سفتی کلاچ ممکنه از اون باشه پس اول تستش کنین
براب تستش:
مهره های سر سیم رو از سمت گیربکس باز کنین . قبل از باز کردنش جای مهره ها رو علامت بزنین تا اندازه بگیرین تا بعدا بدونین مهره ها چقدر باید سفت باشه تا در مدت کمتری بتونین برگردونینش به حلت اولش و رگلاژش زیاد وقتتون رو نگیره
وقتی سر سیم آزاد شد , یک نفر سر سیم رو کمی بکشه و شما کلاچ رو فشار بدین . اگر نرمه پس سیم مشکلی نداره و پارگیِ رشته های سیم از داخلِ روکش هم نداره و فقط روغنکاری میخواد
====================
راه دوم روغنکاری هست
همونطور که آقا وحید گفتند میتونین واسکازین یا روغن موتور تزریق کنین توی روکش
اینجوری
تصویر
جاش کنار باتری روی دیواره ی بین اتاق و موتور هست
روغن زیاد تزریق کنین داخلش . اضافه اش از سر سیم میاد بیرون و مشکلی نداره
2 تا مهره و تا قطعه استوانه ای داره که نباید بیافته و گم بشه
بعد از روغنکاری مهره ها باید حسابی سفت بشه وگرنه پدال کلاچ سفت میشه و دنده دنده حرکت میکنه زیر پاتون یعنی میبینین گیرداره
تصویر
با آچار بوکس 10mm یا یک سر رینگی باز میشه
سیم کلاچ رو بیخودی عوض نکنید مگر اینکه بعضی رشته هاش در داخل روکش پاره بشه و یا کلاً قطع بشه

========================
اگر هم به سفتی خود پدالِ کلاچ شک دارین:
خیلی راحت با دستتون پدال رو بکشین بالا
اگر سالم باشه پس کاملا نرم رو راحت حرکت میکنه . به همین راحتی تستش کنین
پدالهای گاز و ترمز هم باید حداقل 2 سال یک بار تمیز بشه و روغنکاری بشه و بهتره روی روغن هم گریسمالی بشه


وحید جوان نوشته شده:سلام دوستان
اگر زمانی برق پشت آمپر هست و خوب استارت میخوره اول رله پمپ رو چک کنید( با یکی از اون دوتا طوسی ها جابجا کنید)
آقا محمد عزیز یه کابل به اتصال بدنه اضافه کردم فعلا بازی در نیاورده تا ببینم چی میشه
قبلا یه ماشین داشتم اونم با این حرکت مشکل ریپ زدنش حل شده بود

سلام
تشکر از اطلاع رسانیتون



وحید جوان نوشته شده:راستی فشارسیلندر هل رو گرفتم :
سیلندر1؛ 110
سیلندر2؛ 130
سیلندر 3؛ 120

این مقدار خیلی کمه البته ممکنه فشارسنج ایراد داشته یا دور موتور موقع استارت کم بوده
در صفحه 1B-9 کاتالوگ نوشته باید بین 184 تا 176 باشه یا چیزی در همین حدود با دور موتور 400rpm یعنی استارت با باتری کاملا قوی
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار

وحید جوان
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 فروردین 1396, 1:33 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پستتوسط وحید جوان » دو شنبه 23 مرداد 1396, 4:48 pm



سلام آقا محمدعزیز،بله فشارش خیلی کمه تا الانم بخاطر اون محلول پرولانگ که هنوز سره پاست،
راستی من روغن به سیم کلاج از داخل ماشین جایی که سیم میاد داخل با سرنگ میریزم


بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان