تاپیک جامع دوو ماتیز

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2720
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط MOHAMMAD1346 » 11 ژانویه 2018, 00:22

فرزاد ادهمی نوشته شده:
10 ژانویه 2018, 19:00
سلام آقا محمد عزیز.
آقا یه سوال دارم دل زدن ماشین تو سرعت کم از چی میتونه باشه؟
از استپر هسش؟
تو سرعت بالا مشکل ندارم. مثلا تو سرعت بیست یا سی یا بعضی وقتام تو پنجاه اینطوری میشه.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
با تشکر از شما
سلام علیکم
اگر متظورتون از دل زدن رو درست متوجه شده باشم , علتهاش:
1- تمام شدن صفحه کلاچ . خصوصاً در دنده یک و دو وقتی پامون رو از روی گاز برمیداریم ماشین با حالت پرشی میره جلو انگار که سوار شتر باشیم !!!
2- نیم سوز بودن یک وایرشمع هم باعث دُک زدن میشه چه در سرعت کم و چه زیاد

3- اخلال در سوخت پاشی هم همینطور که یا از پمپ هست که یکنواخت کار نمیکنه و یا انژکتورها به دلیلی یکنواخت سوخت پاشیده نمیشه ازشون

به محض اینکه کمی پامون رو روی گاز فشار بدیم و دریچه گاز باز بشه استپر دیگه هیچ کاری انجام نمیده .
استپر کارش فقط وقتی هست که پا روی گاز نیست . خصوصاً وقتی که دنده هم خلاص باشه یا پامون روس کلاچ باشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
وحید جوان
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 107
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2017, 18:03
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط وحید جوان » 11 ژانویه 2018, 21:58

سلام ،خسته نباشید به همه عزیزان، یه سوال ؟ دسته موتور جلو خراب شده آیا قابل تعمیره؟ چون با حرکت اولیه ماشین یه تقه میزنه که وقتی نگاه کردم دیدم دسته موتوره که قیمتش هم ۹۰ تومن هستش گویا،آیا راهی برای تعمیرش هست؟
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2720
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط MOHAMMAD1346 » 11 ژانویه 2018, 23:19

وحید جوان نوشته شده:
11 ژانویه 2018, 21:58
سلام ،خسته نباشید به همه عزیزان

یه سوال :

دسته موتور جلو خراب شده آیا قابل تعمیره؟
چون با حرکت اولیه ماشین یه تقه میزنه که وقتی نگاه کردم دیدم دسته موتوره که قیمتش هم ۹۰ تومن هستش گویا

آیا راهی برای تعمیرش هست؟
سلام
90.000 تومن ؟؟؟!!!

لازم به خرید نیست . قابل تعمیره
ماتیز 3 تا دسته موتور داره که پشت رادیاتور , بغل دینام و کنار قابِ تسمه تایم هست
یک دسته گیربکس هم داره که کنار چرخ راننده هست .
همه ی دسته موتورها و دسته گیربکسها رو میشه با دیدنش چک کرد که آیا سالمه یا نه .
پس نباید بیخودی عوض بشه

دسته موتور جلو اینه
https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1pkMPKFXX ... 2870588238

https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1EE0uIFXX ... 5449344144

گرانترین قسمتش همون بدنه فلزیش هست که خراب شدنی نیست مگر با تصادف شدید

موتور وصله به همون بوشی که وسط لاستیک نصب شده تا لاستیک لرزشهاش رو جذب کنه
به مرور زمان این لاستیک ترک میخوره و بالاخره هم از جاش کنه میشه اما خطری برای موتور نداره فقط موقع روشن کردن و خاموش کردن موتور بدجوری میلرزه
بقیه دسته موتورها هم همینجور

==========
باز کردنش مشکل نیست
آجر پشت و جلوی چرخهای عقب
ترمز دستی کشیده
جلو ماشین باید بلند بشه از زمین تا 20 سانت تا بتونین از زیر سه تا پیچش رو باز کنین
باید تخته بذارین روی جک و بزنین زیر کارتل تا 1 سانت موتور رو ببره بالا تا وزن موتور روی دسته موتور جلو نباشه
بعدش میتونین پیچ بالایی رو باز کنین و بردارین تا موتور از دسته موتور جدا بشه
شاید لازم بشه اگزوز هم از منیفولد جدا بشه وگرنه پیچ دسته موتور از جاش نمیاد بیرون
بعدش دو تا پیچ دیگرش رو از زیر با بوکس باز میکنین و دسته موتور در میاد
روی چاله راحت تره

================================

مغازه هایی هست که کارشون تعمیر دسته موتور هست
لاستیک ترکیده و پاره شده رو برمیدارند و به جاش یک تکه لاستیک مثل خودش میگنند توی بدنه ی آهنی دسته موتور و وسطش رو سوراخ میکنند و بوش فلزی رو میزنند داخلش
والسلام

باید برید مغازه هایی که انواع لاستیک صنعتی میفروشند . خودشون راهنمایبتون میکنند که چکار کنین و چقدر خرج داره

بعضیها هم با سیلیکون باکیفیت سیاه رنگ (در ایران بهش میگن چسب آکواریوم ) که بسیار قوی هست تعمیرش میکنند

عکسها و کلیپهای مربوطه
http://www.google.com.kw/search?q=repai ... s&tbm=isch

===============================

یک راه دیگه هم داره تعمیرش و اون استفاده از یک تیوب پنجر هست

ضخامت لاستیک دسته موتور جلو حدود 3.5 سانت هست
باید نواری از تیوب پنچر ببُرید به عرض 4.5 سانت (از هر طرف باید حدود 7mm تا 1cm پهنتر باشه تا بزنه بیرون از جاش . اینطوری تضمینش بیشتره اما باید کمی از بئش فلزی کمتر باشه پس اگر بوش 5cm هست پس نواری که میبُرید باید 4.5 سانت باشه

بعدش باید لاستیک خود دسته موتور رو کامل بردارین و جاش رو تمیز کنین
بعدش باید نوار رو بپیچین روی بوش فلزی . باید تیوب رو تا میتونین بکشین و بپیچین


بعدش میزنینش جا
وقتی ولش کنین خودش باز میشه و با قدرت میچسبه داخل جاش

میتونین قبل از جا زدنش کمی سیلیکون بزنی به داخل آهنِ دسته موتور و بعد از جا زدنش هم روش رو مقداری سیلیکون (چسب آکواریوم )درجه یک آلمانی یا ترکی یا بلژیکی بزنین (چپ و راستِ بوش فلزی تا تیوب کاملاً با سیلیکون پوشیده بشه )

باید یک روز صبر کنین تا سیلیکون کاملاً خشک بشه
این دسته موتور دیگه خراب شدن تو کارش نیست چون لاستیک تیوب بسیار باکیفیت هست
سوالی داشتین مطرح کنین
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
aminiani
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 24 فوریه 2017, 16:57
نوع خودرو: دوو ماتیز

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط aminiani » 12 ژانویه 2018, 11:19

aminiani نوشته شده:
09 ژانویه 2018, 02:50
درود بر شما..اقا محمد والا جستجو کردم ولی نیافتم اون مطلب مربوط به سوراخ کردن پشت رگولاتور سوخت...اولا چجوری پشت رگولاتور سوخت رو سوراخ کنم؟
دوما مشخصات دیسک و صفحه کلاچ ماتیز چیه؟ایا مشخصات و اندازه خاصی داره؟چون من میخوام از یه اشنایی که کارش ساختن دیسک و صفحه هستش بگیرم..سپاس از شما
درود مجدد..اقا محمد جسارتا نظری نداری در مورد این پست بنده؟چون جوابی ندادین
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2720
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط MOHAMMAD1346 » 12 ژانویه 2018, 13:29

aminiani نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 11:19

درود بر شما..اقا محمد
والا جستجو کردم ولی نیافتم اون مطلب مربوط به سوراخ کردن پشت رگولاتور سوخت...اولا چجوری پشت رگولاتور سوخت رو سوراخ کنم؟

دوما مشخصات دیسک و صفحه کلاچ ماتیز چیه؟
ایا مشخصات و اندازه خاصی داره؟
چون من میخوام از یه اشنایی که کارش ساختن دیسک و صفحه هستش بگیرم..سپاس از شما
سلام
میبخشین . مطلبتون رو ندیدم .
1- سوراخ کردن رگولاتور رو توصیه نمیکنم چون هم کار زیاد میبره هم خطراتش زیاده موقع انجامش چون باید باک باز بشه و پمپ بیاد بیرون و با بنزین سر و کار داره و خطرات آتشسوزی
روش نصب کاهنده خیلی راحته و بهتر قابل کنترل هم هست برای شهر و جاده
مطالب مربوط به سوراخ کردن جای رگولاتور خیلی زیاده اما چند تاست این صفحه هاست

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... start=2560

viewtopic.php?t=28876&start=2710


viewtopic.php?t=28876&start=2740

متاسفانه همه ی عکسها حذف شده از سایت آپلود

چند عکس پیدا کردم در نت که هنوز حذف نشده اما جای دقبقِ سوراخ کردن رو نشون نمیده
این خود رگولاتور هست که بنزینِ برگشتی از سوراخهای اطراف واردش میشه و سوراخ وسطی میاد بیرون و میریزه توی پیاله
http://img.upload724.com/images/4591889 ... 191194.jpg
این عکسها نشون میده رگولاتور چطور درمیاد
https://www.repairprocedures.com/images ... 6099853539
http://img.upload724.com/images/2319287 ... 378193.jpg

همونجایی که لوله ی سر رگولاتور در اون قرار میگیره باید سوراخ بشه با سنجاق قفلی تا مقداری از بنزین بدونِ رفتن توی رگلاتتور , مستقیماً بریزه توی کانالی که میره توی پیاله


اگر کم سوراخ کنین مصرف چندان تغییری نمیکنه
اگر زیاد سوراخ کنین فشار بنزین خیلی افت میکنه و موتور روشن نمیشه
بهتر همونه که زیاد سوراخ کنین مثلا 2 MM و بعدش با کمی بستنِ لوله ی برگشت زیر صندلی عقب , فشار رو کنترل کنین
=================================
2- بله . دیسک و صفحه ماتیز هم مثل همه ماشینها سایز خاص خودش رو داره
شما یا باید از مکانیکی ها دیسک و صفحه کهنه بگیرین یا دیسک و صفحه ماشین خودتون رو باز کنین تا نمونه داسته باشین و یا همونی که از ماشینتون باز کردین رو تعمیر کنین
راه دیگرش خرید یا قرض گرفتن دیسک و صفحه نو از یک مغازه هست
معمولاً دیسک کلاچ میتونه 2 دوره کار کنه یعنی با تمام شدنِ صفحه کلاچ فقط صفحه عوض میشه با تعمیر میشه و دوباره نصب میشه اما دیسک فقط چک میشه و اگر ایرادی نداشته باشه دوباره ازش استفاده میشه
یعنی دیسک کلاچ یک در میان عوض میشه
البته اگر موقع کلاچ گرفتن , دیسک اشکال داشته باشه پس دیسک هم باید با صفحه عوض بشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
aminiani
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 24 فوریه 2017, 16:57
نوع خودرو: دوو ماتیز

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط aminiani » 12 ژانویه 2018, 23:26

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 13:29
aminiani نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 11:19

درود بر شما..اقا محمد
والا جستجو کردم ولی نیافتم اون مطلب مربوط به سوراخ کردن پشت رگولاتور سوخت...اولا چجوری پشت رگولاتور سوخت رو سوراخ کنم؟

دوما مشخصات دیسک و صفحه کلاچ ماتیز چیه؟
ایا مشخصات و اندازه خاصی داره؟
چون من میخوام از یه اشنایی که کارش ساختن دیسک و صفحه هستش بگیرم..سپاس از شما
سلام
میبخشین . مطلبتون رو ندیدم .
1- سوراخ کردن رگولاتور رو توصیه نمیکنم چون هم کار زیاد میبره هم خطراتش زیاده موقع انجامش چون باید باک باز بشه و پمپ بیاد بیرون و با بنزین سر و کار داره و خطرات آتشسوزی
روش نصب کاهنده خیلی راحته و بهتر قابل کنترل هم هست برای شهر و جاده
مطالب مربوط به سوراخ کردن جای رگولاتور خیلی زیاده اما چند تاست این صفحه هاست

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... start=2560

viewtopic.php?t=28876&start=2710


viewtopic.php?t=28876&start=2740

متاسفانه همه ی عکسها حذف شده از سایت آپلود

چند عکس پیدا کردم در نت که هنوز حذف نشده اما جای دقبقِ سوراخ کردن رو نشون نمیده
این خود رگولاتور هست که بنزینِ برگشتی از سوراخهای اطراف واردش میشه و سوراخ وسطی میاد بیرون و میریزه توی پیاله
http://img.upload724.com/images/4591889 ... 191194.jpg
این عکسها نشون میده رگولاتور چطور درمیاد
https://www.repairprocedures.com/images ... 6099853539
http://img.upload724.com/images/2319287 ... 378193.jpg

همونجایی که لوله ی سر رگولاتور در اون قرار میگیره باید سوراخ بشه با سنجاق قفلی تا مقداری از بنزین بدونِ رفتن توی رگلاتتور , مستقیماً بریزه توی کانالی که میره توی پیاله


اگر کم سوراخ کنین مصرف چندان تغییری نمیکنه
اگر زیاد سوراخ کنین فشار بنزین خیلی افت میکنه و موتور روشن نمیشه
بهتر همونه که زیاد سوراخ کنین مثلا 2 MM و بعدش با کمی بستنِ لوله ی برگشت زیر صندلی عقب , فشار رو کنترل کنین
=================================
2- بله . دیسک و صفحه ماتیز هم مثل همه ماشینها سایز خاص خودش رو داره
شما یا باید از مکانیکی ها دیسک و صفحه کهنه بگیرین یا دیسک و صفحه ماشین خودتون رو باز کنین تا نمونه داسته باشین و یا همونی که از ماشینتون باز کردین رو تعمیر کنین
راه دیگرش خرید یا قرض گرفتن دیسک و صفحه نو از یک مغازه هست
معمولاً دیسک کلاچ میتونه 2 دوره کار کنه یعنی با تمام شدنِ صفحه کلاچ فقط صفحه عوض میشه با تعمیر میشه و دوباره نصب میشه اما دیسک فقط چک میشه و اگر ایرادی نداشته باشه دوباره ازش استفاده میشه
یعنی دیسک کلاچ یک در میان عوض میشه
البته اگر موقع کلاچ گرفتن , دیسک اشکال داشته باشه پس دیسک هم باید با صفحه عوض بشه
درود مجدد..بی نهایت سپاس از راهنمایی های خیلی خوب و مفید شما..والا مصرف ماشین شکر خدا خوبه و فقط مشکل همون بوی خامسوزی با موتور سرد وجود داره..
ماشین من بعد از ۵ و ۶ روز روشن نشدن باطریش ضعیف میشه و دیگه استارت نمیخوره و مجبورم با شارژر خونگی شارژش کنم..ایا این طبیعیه یا نشان از برق دزدی داره؟لطفا اگر تجربه ای در پیدا کردن برق دزدی دارین بفرمایین..
چندوقت پیش که وایرهای نو خریدم برای تجربه با اهم متر میخواستم مقاومتشون رو اندازه بگیرم ولی چیزی دستگیرم نشد..کل‌مرحله رو توضیح میدم..یه سیم اهم متر رو وصل کردم به یه طرف وایر و سیم دیگه رو به اونطرف وایر..ولی هر مقدار اهمی رو روی اهم متر انتخاب کردم هیچی نشون نداد..مجبور شدم جفت سیم های اهم متر رو از یه طرف سیم استفاده کنم..یعنی یه سیم رو زدم به قسمت وسط وایر و یه سیم دیگه اهم متر رو زدم به قسمت فلزی وایر..و اهم متر رو روی ۲۰۰ اهم که میذاشتم مقدار ۱۱۰۰۰ رو‌میخوند و روی مقدار کمتر هیچی نشون نمیداد..ممنون میشم اینم یه راهنمایی بفرمایید
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2720
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط MOHAMMAD1346 » 13 ژانویه 2018, 00:51

aminiani نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 23:26


درود مجدد..
بی نهایت سپاس از راهنمایی های خیلی خوب و مفید شما..
والا مصرف ماشین شکر خدا خوبه و فقط مشکل همون بوی خامسوزی با موتور سرد وجود داره..
==========
ماشین من بعد از ۵ و ۶ روز روشن نشدن باطریش ضعیف میشه و دیگه استارت نمیخوره و مجبورم با شارژر خونگی شارژش کنم..
ایا این طبیعیه؟ یا نشان از برق دزدی داره؟
لطفا اگر تجربه ای در پیدا کردن برق دزدی دارین بفرمایین.

============================.
چند وقت پیش که وایرهای نو خریدم برای تجربه با اهم متر میخواستم مقاومتشون رو اندازه بگیرم ولی چیزی دستگیرم نشد..
کل‌مرحله رو توضیح میدم..یه سیم اهم متر رو وصل کردم به یه طرف وایر و سیم دیگه رو به اونطرف وایر..
ولی هر مقدار اهمی رو روی اهم متر انتخاب کردم هیچی نشون نداد..
مجبور شدم جفت سیم های اهم متر رو از یه طرف سیم استفاده کنم..یعنی یه سیم رو زدم به قسمت وسط وایر و یه سیم دیگه اهم متر رو زدم به قسمت فلزی وایر..و اهم متر رو روی ۲۰۰ اهم که میذاشتم مقدار ۱۱۰۰۰ رو‌میخوند و روی مقدار کمتر هیچی نشون نمیداد..ممنون میشم اینم یه راهنمایی بفرمایید
سلام
1- بنزینهای ایران بیشترش استاندارد نیست . موتور ماتیز هم یورو 2 هست
این میتونه باعث درست نسوختن سوخت بشه
موتورهای ماتیزها هم خسته هست و اگر نامیزون هم باشه مزید بر علت میشه
اگر فشار سوخت هم داشته باشه که بیشترشون دارند , این هم مزید بر علت میشه

الان بنزین کویت یورو 6 هست . وقتی موتور ماتیز سرده مقداری بوی خام سوزی داره
ظاهراً نمیشه کاریش کرد
اگر مصرف قابل قبوله و آب و دوده نمیریزه از اگزوز و شمعها هم دوده نمیزنه پس خوبه دیگه
2- اگر به برق دزدی شک دارین کافیه سبم منفی باتری رو بردارین و بعد ازیک هفته وصل کنین
اگر خالی نشده پس باتری مشکلی نداره و یه جای ماشین برق دزدی داره
البته قبلاً در تاپیک صرفه جویی نوشتم که اگر برای روزها یا هفته ها نمیخواین از ماشین استفاده کنین باید سر منفی باتری رو بردارین

با سیم مثبت کاری نداشته باشین



بنده یک بار 5 ماه ازش استفاده نکردم . سیم منفی باتری رو برداشته بودم و ورودی هوای موتور رو هم با پلاستیک پوشانده بودم تا خاک نره توی جعبه فیلتر هوا
بعد از 5 ماه با 3 بار باز و بسته کردنِ سوئیچ برای بالا رفتن فشار سوخت پشت انژکتورها و 5 ثانیه استارت موتورش روش شد . باتری هم فقط کمی ضعیف شده بود (باتری AC DELCO آمریکایی)

البته با برداشتن سر منفی باتری , دزدگیر از کار میافته مگر اینکه باتری جداگانه داشته باشه توی صندوق عقب یا جای دیگه

3- برای پیداکردن برق دزدی باید از اهم متری استفاده کنین که بتونه حداقل 5 آمپر برق مستقیم رو اندازه بگیره
دستگاه رو میذارید روی 5 آمپر DC و سیم متفی باتری رو جدا میکنید و میزنید به سیم قرمز دستگاه
سیم سیاه دستگاه رو هم میزنید به سر منفی باتری
در این حالت , اهم متر میتونه آمپری که داره برمیگرده به باتری رو نشون بده
(آمپر مثل جریان آب هست . آمپر بیشتر مثل جریانِ آب با حجم بیشتر هست
ولتاژ هم مثل فشار آب هست .
اصلاً ولتاژ واحد اندازه گیری فشار برق هست
برای همینه که به برق با ولتاژ زیاد میگن برقِ فشار قوی
)

خب , اهم متر آمپری رو نشون میده که داره مصرف میشه باوجودیکه سوئیچ بسته و هیچ چیزی هم روشن نیست
این برق منفی تا یک حدی طبیعی هست چون کامپیوتر و دزدگیر (اگر باشه )مقدار بسیار کمی برق مصرف میکنند
حالا با برداشتنِ فیوزهای کنار باتری به صورتِ تک تک میتونین خطی که داره برق مصرف میکنه رو پیدا کنین
زیر داشبورد بغل درب راننده هم یک جعبه فیوز هست
اون فیوزی که با برداشتنش آمپر کم میشه یا قطع میشه همون خطی هست که داره مخفیانه برق میکشه از باتری
باید ببینید اون فیوز مربوط به چی هست
اگر ضبط و فندک و چراغها و موتور بخاری و اینهاست پس یک مشکلی وجود داره در همون مدار و برق میکشه
اما اگر فیوز کامپیوتر هست و آمپر بسبار کمی در حد یکی دو دهم یا چند صدم آمپر هست پس طبیعی هست




4- کلیپهای آموزش چک کردن مقاومت وایرشمع

http://www.google.com.kw/search?q=HOW.C ... ource=lnms
عکسهای مربوطه
http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... MULTIMETER
اگر در یوتیوب بخواین ببینین باید فیلنرشگن داشته باشید
هرگز با فیلترشگنِ روشن کار بانکی و خرید اینترنتی انجام ندید



اگر باز هم سوالی داشتین مطرح کنین
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
خدایاری
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2017, 06:24
نوع خودرو: دوو ماتیز

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط خدایاری » 13 ژانویه 2018, 01:26

سلام بر دوستان ماتیز سوار بویژه محمد آقای عزیز.یه سوال دارم.فیلتر بنزین ماتیز کجاست (منظورم صافیه روی پمپ بنزین نیست) و علایم خرابیش چی هست و چه مواردی باید موقع تعویض رعایت بشه؟ ببخشید که سوالم طولانی شد
وحید جوان
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 107
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2017, 18:03
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط وحید جوان » 13 ژانویه 2018, 02:07

خدایاری نوشته شده:
13 ژانویه 2018, 01:26
سلام بر دوستان ماتیز سوار بویژه محمد آقای عزیز.یه سوال دارم.فیلتر بنزین ماتیز کجاست (منظورم صافیه روی پمپ بنزین نیست) و علایم خرابیش چی هست و چه مواردی باید موقع تعویض رعایت بشه؟ ببخشید که سوالم طولانی شد
زیر بدنه ماشین،درب عقب سمت شاگرد ،البته اگر انبر خار جمع کن داشته باشین راحت تره ،چون جای دستش کمه
payam24
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2013, 21:57
نوع خودرو: هافی لوبو
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط payam24 » 13 ژانویه 2018, 15:29

سلام خدمت همه دوستان
از دوستان کسی تجربه یه تعویض گیربکس ماتیز با ام وی ام اتومات داره؟ شدنیه ؟ یا فابریکه خودش رو کسی سراغ داره وارد کنه؟
ممنون
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان