بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
sina-daewoo
پست: 7
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2017, 21:56
نوع خودرو: دوو سیلو
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط sina-daewoo » 03 مارس 2018, 22:17

سلام دوستان لطفا پن رو راهنمایی کنین
ماشین من یه ماه پیش به خاطر گیر کردن فشنگی آب جوش اورد و با مستقیم کردن او دو تا سیم بغل رادیاتور فن کار کرد و خودمو رسوندم تعمیر گاه با تعویض فشنگی مشکل حل شد ولی دقیقا بعد دو روز بعد از 300 کیلومتر رانندگی وقتی رسیدم به مقصد و دنده رو خلاص کردم متشین خاموش شد و استارت که زدم دیدم انگار موتور قفل شده یادم افتاد که میگفتن سیلو امکان داره میل سوپاپ ببره درب سوپاپ رو باز کردم دیدم نبریده ولی درگیر شده به سوراخ محفظه میل سوپاپ ا لین سوراخ از سمت تسمه تایم و میل سوپاپ تو اولین سوراخ گیر پاچ کرده.خلاصه با جرثقیل بردم تعمیرگاه دوو تو شهرستان ارومیه و مکانیک گفت ماشین که جوش اورده سر سیلندر تاب برداشته و باعث شده محفظه هم تاب برداره و میل سوپاپ گیر پاچ کنه و گفت شانس اوردی میل سوپاپ نبریده.خلاصه سر سیلندر رو برداشت بردم تراشکار نگا کزد گفت اره هم زیرش و هم پشتش تاب برداشته تراش شد و محفظه رو هم یه استوک گرفتم بستیم روش الان ماشین مثل قبل پرشتاب و با قدرت نیستش و دمای موتور با امپر درست نشون میده ولی بدنه موتور خیلی گرم میشه و امروز هم درب اب رادیاتور رو باز کردم گاز دادم موقع گاز حباب داشت توش مشکل چی میتونه باشه؟
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2955
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 04 مارس 2018, 02:09

RAYMON نوشته شده:
03 مارس 2018, 01:01
hamid1374 نوشته شده:
02 مارس 2018, 16:09
با سلام
ازتون خواهش میکنم اگه کسی در این مورد اطلاعاتی داره راهنماییم کنه
خودروی بنده دوو سیلو هست که دیروز به یک چاله معمولی افتاد که همون لحظه خاموش شد و دیگه ماشین درست کار نکرد.کاپوت رو بالا دادم گاز ندادنی ماشین خاموش میشد متوجه شدم صدای بدی از داخل لوله فیلتر هوا میاد.ماشینو به زور اوردم خونه تو راه چراغ چک خاموش روشن میشد.ماشینو انداختم پارکینگ تا به زیرش یه نگاهی بندازم که دیدم از زیر هیچ ضربه ای وارد نشده.ماشین هم دیگه روشن نمیشه پارکانگ هم جوریه دیگه در نمیاد.تو شهر ماهم هیچکسی نیست از دوو سر در بیاره اگه کسی میدونه توروخدا یه راهی بگه

احتمالاشلنگ مپ درومده .
از پشت منیفولد هوا وصل شده به سنسور مپ که روی سینی پشت موتور جلوی پای شاگرد هست
سلام
در بیشتر ماشینها اگر شیلنگ مپ دربیاد نوتور سریع خاموش میشه
ضمناً به احتمال 99% حتی اگر موتور خاموش نمیشد باز هم با دراومدن شیلنگ ,چراغ چک روشن نمیشه چون چراغ چک با قطع شدن برق مدار روشن میشه یعنی برقی که میره برای سنسورها یا استپر اگر برنگرده به ecu چراغ چک روشن میشه
مثال
با گیرکردنِ استپر به علت کثیفیش و یا کج شدنِ سرش چراغ چک روشن نمیشه


T

==============================
صرفه جودی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
RAYMON
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2016, 20:05
نوع خودرو: وانت پیكان
محل اقامت: كرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط RAYMON » 05 مارس 2018, 10:53

sina-daewoo نوشته شده:
03 مارس 2018, 22:17
سلام دوستان لطفا پن رو راهنمایی کنین
ماشین من یه ماه پیش به خاطر گیر کردن فشنگی آب جوش اورد و با مستقیم کردن او دو تا سیم بغل رادیاتور فن کار کرد و خودمو رسوندم تعمیر گاه با تعویض فشنگی مشکل حل شد ولی دقیقا بعد دو روز بعد از 300 کیلومتر رانندگی وقتی رسیدم به مقصد و دنده رو خلاص کردم متشین خاموش شد و استارت که زدم دیدم انگار موتور قفل شده یادم افتاد که میگفتن سیلو امکان داره میل سوپاپ ببره درب سوپاپ رو باز کردم دیدم نبریده ولی درگیر شده به سوراخ محفظه میل سوپاپ ا لین سوراخ از سمت تسمه تایم و میل سوپاپ تو اولین سوراخ گیر پاچ کرده.خلاصه با جرثقیل بردم تعمیرگاه دوو تو شهرستان ارومیه و مکانیک گفت ماشین که جوش اورده سر سیلندر تاب برداشته و باعث شده محفظه هم تاب برداره و میل سوپاپ گیر پاچ کنه و گفت شانس اوردی میل سوپاپ نبریده.خلاصه سر سیلندر رو برداشت بردم تراشکار نگا کزد گفت اره هم زیرش و هم پشتش تاب برداشته تراش شد و محفظه رو هم یه استوک گرفتم بستیم روش الان ماشین مثل قبل پرشتاب و با قدرت نیستش و دمای موتور با امپر درست نشون میده ولی بدنه موتور خیلی گرم میشه و امروز هم درب اب رادیاتور رو باز کردم گاز دادم موقع گاز حباب داشت توش مشکل چی میتونه باشه؟

یحتمل تراشکار دوو کار نبوده یا تنبلی کرده و سوپاپ ها رو اوراق نکرده .
که اگه اینجور باشه بزودی سوپاپ میسوزونه .

دوستان سرسیلندر دوو رو به هر تراشکاری نسپرید . چون دو تیکه هست و بعد تراش باید سوپاپ ها تنظیم بشه ارتفاعش و تجربه میخواد .
یواش تر برو . خبری نیست ته جاده
BILSON
پست: 1
تاریخ عضویت: 10 مارس 2018, 14:50
نوع خودرو: دوو سیلو
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط BILSON » 10 مارس 2018, 15:10

سلام
من یک ماه پیش تعمییر اساسی کردم(دوو سیلو)
همه چی رو عوض کردم مکانیک گفت که بهتره میل سوپاپ و محفظه هم عوض کنی
تراش کاری هم شده
ولی بعد از مدتی کم میل سوپاپ بریدم(از قسمت وسط بریده بود)میل سوپاپ نو گرفته بودم 435 هزار
الان میل سوپاپ خودش رو انداختم.
حالا که تایپ ها رو نگاه میکنم میترسم دوباره ببره!با توجه به مسافرت ها
تا اونجا که من متوجه شدم دلایل زیر باعث این وضع میشه
1-نا مرغوب بودن میل سوپاپ(به گفته فروشنده gm بوده)
2-کم بودن یا بالابودن فشار روغن(نمیدونم چطوری اول پمپ رو چک کنم بدون این که بازش کنم)--- اگه این باشه چه کنم
3-جوین نشدن محفظه المینیومی (gm) , میل سوپاپ(ممکن هست چینی بوده)---که الان محفظه gm , ومیل سوپاپ خودش هم که فابریکی
روغن موتور total ریختم بنزین سوپر میزنم خلاصه با وسواس هواشو دارم
4-راستی بعد از استارت یه صدای قلوب مثل آب از سمت اول پمپش میاد آیا دلیلی بر کم بودن یا بالا بودن فشار روغن هست یا خیر
5- تاب برداشتن محفظه میل سوپاپ ولی باز کردیم سالم بود
میشه راهنمایی کنید
بدجوری داره دلمو میزنه
تازه خریدم
160 هزار بیشر کار نکرده
RAYMON
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2016, 20:05
نوع خودرو: وانت پیكان
محل اقامت: كرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط RAYMON » 12 مارس 2018, 01:48

BILSON نوشته شده:
10 مارس 2018, 15:10
سلام
من یک ماه پیش تعمییر اساسی کردم(دوو سیلو)
همه چی رو عوض کردم مکانیک گفت که بهتره میل سوپاپ و محفظه هم عوض کنی
تراش کاری هم شده
ولی بعد از مدتی کم میل سوپاپ بریدم(از قسمت وسط بریده بود)میل سوپاپ نو گرفته بودم 435 هزار
الان میل سوپاپ خودش رو انداختم.
حالا که تایپ ها رو نگاه میکنم میترسم دوباره ببره!با توجه به مسافرت ها
تا اونجا که من متوجه شدم دلایل زیر باعث این وضع میشه
1-نا مرغوب بودن میل سوپاپ(به گفته فروشنده gm بوده)
2-کم بودن یا بالابودن فشار روغن(نمیدونم چطوری اول پمپ رو چک کنم بدون این که بازش کنم)--- اگه این باشه چه کنم
3-جوین نشدن محفظه المینیومی (gm) , میل سوپاپ(ممکن هست چینی بوده)---که الان محفظه gm , ومیل سوپاپ خودش هم که فابریکی
روغن موتور total ریختم بنزین سوپر میزنم خلاصه با وسواس هواشو دارم
4-راستی بعد از استارت یه صدای قلوب مثل آب از سمت اول پمپش میاد آیا دلیلی بر کم بودن یا بالا بودن فشار روغن هست یا خیر
5- تاب برداشتن محفظه میل سوپاپ ولی باز کردیم سالم بود
میشه راهنمایی کنید
بدجوری داره دلمو میزنه
تازه خریدم
160 هزار بیشر کار نکرده
اکثرا تاب داشتن محفظه
بعضا تاب داشتن سرسیلندر . چون سرسیلندر هم تاب داشته بالاش باعث تابیدن محفظه میشه .

میل سوپاپ هم فقط و فقط اصلی باید باشه .
چینی هاش نه تنها جنسش خراب هست . بادامک هاش تایم نیست و باعث ریپ میشه

بعضا هم تایپیت ها گیر پاچ میکنن . میل سوپاپ میره تو فشار و میبره .


فشار روغن هم زیاد که نمیشه
کم شدنش هم خودتون یا مکانیک از همون درب روغن نگاه کنید پاشش روغن داشته باشه یعنی مشگلی نیست .
همچنین اگه چراغ روغن در لحظه استارت خاموش بشه یعنی پمپ سالمه سالمه ‌. خیالتون راحت .
یواش تر برو . خبری نیست ته جاده
محمد62
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 74
تاریخ عضویت: 24 فوریه 2016, 01:33
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط محمد62 » 12 مارس 2018, 21:05

باسلام خدمت دوستان
امروز برای گرفتن معاینه اقدام کردیم.اما سر ترمز عقب هم مردود شدیم.اون بنده خدا گفت روغن میده صفحه ترمز ازاین چیزها.البته باز کرد وصفحه روغنی بود.
دوستان عزیز حتماباید کل اون رو کامل نوتعویض کرد یا اون قسمت با تهیه چندقطعه امکان درست شدن داره؟
چون واقعا هزینه خریدهرکدوم ۶۵هست.
گفتم اگه دوستان میتونند راهنمایی کنند
باتشکر
RAYMON
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2016, 20:05
نوع خودرو: وانت پیكان
محل اقامت: كرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط RAYMON » 13 مارس 2018, 13:30

محمد62 نوشته شده:
12 مارس 2018, 21:05
باسلام خدمت دوستان
امروز برای گرفتن معاینه اقدام کردیم.اما سر ترمز عقب هم مردود شدیم.اون بنده خدا گفت روغن میده صفحه ترمز ازاین چیزها.البته باز کرد وصفحه روغنی بود.
دوستان عزیز حتماباید کل اون رو کامل نوتعویض کرد یا اون قسمت با تهیه چندقطعه امکان درست شدن داره؟
چون واقعا هزینه خریدهرکدوم ۶۵هست.
گفتم اگه دوستان میتونند راهنمایی کنند
باتشکر
تاپیک ترمز جواب دادم .
یواش تر برو . خبری نیست ته جاده
نمایه کاربر
dariush2
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 328
تاریخ عضویت: 09 مارس 2015, 21:37
نوع خودرو: دوچرخه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط dariush2 » 13 مارس 2018, 15:28

درود
من میخام موتور و گیربکس سیلو پیاده کنم موتور از بالا بکشم بیرون یا از زیر پیاده میشه؟؟
لطفا زود جواب بدین عجله دارم
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2955
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 13 مارس 2018, 19:47

dariush2 نوشته شده:
13 مارس 2018, 15:28
درود
من میخوام موتور و گیربکس سیلو پیاده کنم
موتور رو از بالا بکشم بیرون یا از زیر پیاده میشه؟؟
لطفا زود جواب بدین عجله دارم
سلام

در بعضی ماشینهای دفرنسیال جلو با باز کردنِ دست موتورها و دست گیربکسها میشه اونها رو با همدیگه از بالا بیرون آوردشون و سپس گیبرکس از موتور جدا میشه اگر لازم باشه

درب کاپوت باید برداشته بشه و یا شل بشه تا بخوابه روی شیشه ی جلو .

در بعضی دیگه از ماشینها گیربکس از پایین باز میشه و درمیاد . بعدش موتور از بالا درمیاد

تا حالا ندیدم موتور رو از پایین دربیارند


T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
dariush2
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 328
تاریخ عضویت: 09 مارس 2015, 21:37
نوع خودرو: دوچرخه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط dariush2 » 15 مارس 2018, 18:09

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
13 مارس 2018, 19:47
dariush2 نوشته شده:
13 مارس 2018, 15:28
درود
من میخوام موتور و گیربکس سیلو پیاده کنم
موتور رو از بالا بکشم بیرون یا از زیر پیاده میشه؟؟
لطفا زود جواب بدین عجله دارم
سلام

در بعضی ماشینهای دفرنسیال جلو با باز کردنِ دست موتورها و دست گیربکسها میشه اونها رو با همدیگه از بالا بیرون آوردشون و سپس گیبرکس از موتور جدا میشه اگر لازم باشه

درب کاپوت باید برداشته بشه و یا شل بشه تا بخوابه روی شیشه ی جلو .

در بعضی دیگه از ماشینها گیربکس از پایین باز میشه و درمیاد . بعدش موتور از بالا درمیاد

تا حالا ندیدم موتور رو از پایین دربیارند


T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
1_کردنِ دست موتورها و دست گیربکسها میشه اونها رو با همدیگه از بالا بیرون آوردشون و سپس گیبرکس از موتور جدا میشه
2_گیربکس از پایین باز میشه و درمیاد . بعدش موتور از بالا درمیاد

از بین این دو مورد که فرمودین کدوم برای سیلو صدق میکنه اخه من نمیخام گیربکس از موتورجدا کنم
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان