بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
jalalp1
دنده 3
پست: 3873
تاریخ عضویت: 13 فوریه 2009, 11:06
نوع خودرو: DAEWOO RACER 93
محل اقامت: مشهد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط jalalp1 » 18 فوریه 2018, 13:43

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
18 فوریه 2018, 11:02
jalalp1 نوشته شده:
18 فوریه 2018, 10:41
محمود136622 نوشته شده:
19 ژانویه 2018, 23:29
سلام دوستان
یه 12 سالی هست ریسر دارم..و خیلی از مطالب این سایت که اساتید بزرگوار زحمتشو میکشن استفاده کردم..
یه چند تا سوال داشتم..
.کلا کسی دست به سیم کشیش نزد..
خوشحال میشم کمک کنید
برای رله فن کاتالوگ برقی رو بگیرید مشخصه تو جعبه فیوز کدوم ها هستن
یک رله برای دور تند و یکی برای کند هست که معمولا رله کند تو ریسر ها وقتی خراب میشه سیم کشها تو خود کاپوت رله میذارن
شما اول برق مستقیم بدید سر فن و ببینید روشن میشه
دوم با یک لامپ تست ببینید یکی از سرهای فشنگی روی رادیات با باز شدن سوییچ برقدار هست یا نه
سوم دو سر فشنگی رو بزنید بهم ببینید فن میزنه
اگر فن سالم بود و برق هم می اومد سر فشنگی و دو سر فشنگی رو اتصال کوتاه کردید روشن شد فن که از فشنگیه اگر برق سر فشنگی نمیاد باید سیمکشی رو چک کنید
میتونید هم سیم کشی جدید کنید نسبتا راحته


مورد فرمان هم به جلوبندی و سیبک ها مربوطه باید ببرید پیش تعمیرکار وارد
برای کد گرفتن هم تاپیک داریم سرچ کنید کد دستی میتونید بگیرید
سلام
تعویض قطعه از روی حدس و گمان پول ریختن به جیبِ ملیاردرهاست تا میلیاردرتر بشن

کشیدن به چپ یا راست دلیل بر اختلاف نوع لاستیکهای جلو و اختلاف بادشون با موازی نبودنشون با هم هست
در تاپیک صرفه جوئی موازی کردنشون آموزش داده شده که خیلی هم ساده هست
اگر از اون هم نبود پس یکی یا هر 2 کمکها ضربه خورده و کجه یا شاسی کج هست و یا طبق یکی از کمکهای جلو کج شده بر اثر ضربه

خرابی لاستیکهای قطعاتِ جلوبندی هم ممکنه باشه
=====================
رله فن معمولا توی جعبه فیوز کنار مواو؟ هست و روش نوشته رله فن high speed fan
رله دور کند فن هم باید همونجا باشه . low speed fan
وقتی که کولر روشنه معمولاً فن هم با دور تند روشن میشه و با برداشتن رله خاموش میشه . اینجوری میشه رله رو پیدا کرد
اگر کولر نداره , با گرم سدنِ موتور هم فن روشن میشه

T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
خیلی تشکر از نیت خیر شما به جهت صرفه جویی اما من هم حرفی از تعویض قطعه نزدم
برای مورد فرمان که گفتن ایراد خلاصه به لاستیک نمیشه چون فقط کشیدن فرمان نیست عیب دیگه هم داره
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2956
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط MOHAMMAD1346 » 18 فوریه 2018, 21:27

jalalp1 نوشته شده:
18 فوریه 2018, 13:43

خیلی تشکر از نیت خیر شما به جهت صرفه جویی اما من هم حرفی از تعویض قطعه نزدم
برای مورد فرمان که گفتن ایراد خلاصه به لاستیک نمیشه چون فقط کشیدن فرمان نیست عیب دیگه هم داره
سلام
بنده فکر کردم سنسور خریدین چون نوشتین عوضش کردین
در مورد انحراف ماشین , قبلاً در مطالب بنده بارها تست تمام قطعات جلوبندی رو بدون ابزار یا ازراهای ساده مثل متر نوشته ام
تست بلبرینگ چرخها برای گریسکاری به موقع تا نیاز به تعویضش نباشه , موازی بودن چرخها , لرزش چرخها , سالم بودن لاستیکهای قطعاتِ جلوبندی و غیره
همچنین تنظیم جلوبندی یا تنها 2 آچار , تست اطمینان از به یک اندازه پیچیدنِ فرمان یه چپ و راست
و خیلی چیزهای دیگه
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=360
در گوگل بنویسید
mohammad1346 بالا و پائین چرخ تکون چپ و راست
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
javadnurozzade
پست: 7
تاریخ عضویت: 15 فوریه 2017, 10:51
نوع خودرو: دوو ریسر gti
Has thanked: 0
Been thanked: 0

روشن شدن چراغ چک و گاز خوردن

پست توسط javadnurozzade » 16 آپریل 2018, 20:28

سلام خدمت دوستان و اساتید محترم امروز ماشینمو تعویض روغن کردم چند کیلوتر باهاش رفتم بعد خاموش کردم یه باد هم تو دور و اطراف موتور گرفتم بعد که روشن کردم چراغ چک خاموش نشد و بدتر اینکه گاز هم میخوره اینم بگم مغزی سویچ هم خرابه و چند وقت پیش همینجور شد دو سه بار سویچ و باز و بست کردم روشن کردم دیگه گاز نخورد ولی امروز دیگه چراغ چک خاموش نمیشه و گاز هم میخوره به نظر شما میشه سویچ خوب برق رد نکرده باشه و خطا افتاده باشه تو کامپیوتر
لطفا راهنمایی کنید مرسی
RAYMON
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2016, 20:05
نوع خودرو: وانت پیكان
محل اقامت: كرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: روشن شدن چراغ چک و گاز خوردن

پست توسط RAYMON » 16 آپریل 2018, 21:44

javadnurozzade نوشته شده:
16 آپریل 2018, 20:28
سلام خدمت دوستان و اساتید محترم امروز ماشینمو تعویض روغن کردم چند کیلوتر باهاش رفتم بعد خاموش کردم یه باد هم تو دور و اطراف موتور گرفتم بعد که روشن کردم چراغ چک خاموش نشد و بدتر اینکه گاز هم میخوره اینم بگم مغزی سویچ هم خرابه و چند وقت پیش همینجور شد دو سه بار سویچ و باز و بست کردم روشن کردم دیگه گاز نخورد ولی امروز دیگه چراغ چک خاموش نمیشه و گاز هم میخوره به نظر شما میشه سویچ خوب برق رد نکرده باشه و خطا افتاده باشه تو کامپیوتر
لطفا راهنمایی کنید مرسی
نه . ربطی به سوییچ نداره

تاپیک کدگیری دستی رو بخون و کدگیری کن مجانی :smile:
یواش تر برو . خبری نیست ته جاده
javadnurozzade
پست: 7
تاریخ عضویت: 15 فوریه 2017, 10:51
نوع خودرو: دوو ریسر gti
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط javadnurozzade » 17 آپریل 2018, 13:37

:git: :git: مرسی
sayed jafar
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 58
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2015, 20:49
نوع خودرو: دوو ریسر 92
محل اقامت: نصف جهان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط sayed jafar » 22 آپریل 2018, 06:41

سلام دوستان

میخواستم ببینم که آیا اویل پمپ دریچه ی یک طرفه داره؟ یعنی آیا دریچه ای داره که وقتی ماشین را خاموش می کنی روغن موجود در اویل پمپ و مسیر هاش به صورت کامل خالی نشه؟

اگه داره آیا قابل تعمیره؟

آخه من وقتی ماشینم مثلا بیش از سه ساعت خاموش بوده باشه وقتی استارت می زنم اول بار صدای خشک کار کردن میده ، صدای زیاد و در همین موقع «اول استارت زدن تا یه دو ثانیه» دور موتور یه مرتبه میره بالا مثلا تا حدود دو هزار ، دوهزار وپانصد ولی البته بعدش که روغن میکشه چراغ روغن خاموش میشه و صدای موتور نرم میشه و دیگه هیچ مشکلی نیست.

بنظرم قدرت اویل پمپ هم خوبه ، چونکه مثلا اگه کاری کنم که ماشین روشن نشه و همین جور استارت بزنم ، همین دور کم استارت هم میتونه بعد چند ثانیه چراغ روغن را خاموش کنه لذا اویل پمپ سالمه

ولی فک کنم یه دریچه باید داشته باشه تا مانع از تخلیه ی روغن خود اویل پمپ تو مجراش بشه

اگر دوستان اطلاعی دارید ممنون میشم ، اگرم عکس باشه که چه بهتر و عالی
نمایه کاربر
HT-Racer
دنده 3
پست: 3078
تاریخ عضویت: 08 می 2011, 19:32
نوع خودرو: 132
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط HT-Racer » 22 آپریل 2018, 12:19

در مورد دریچه که اطلاعی ندارم ولی هرچی هست سریعتر ببر نشون بده مکانیکی چون ممکنه گرفتگی چیزی تو مسیر باشه احتمالا که به مرور بیشتر بشه و قدرت روغن رسانی به سرسیلندر افت کنه.دوو روی روغن خیلی حساسه.من خودم بعد تعویضه ایل پمپ یبار تو جاده بودم روغن نکشید ماشین جوش اورد جنت اب سوراخ شد واشر سرسیلندر سوخت. :x البته جنت هم کهنه بود تقریبا ...

عجیب اینکه چراغ روغن هم روشن نشد اصلا :-o

فقط شانسی که اوردم این بود که ماشین خاموش شد و دیگه روشن نشد چون من همون موقع اصلا متوجه نشدم که روغن نکشیده فکر کردم فقط واشر زده.بعد که رفتم مکانیکی و موتور باز شد دیدم تایپیت ها کبود شده از شدت حرارت بالا :( ولی عجب موتوری داشت هرچی دیگه بود یاتاقان میزد

ببر جای مطمئن نشون بده.اگه مشکل ضعف پمپ بود با بهترین نمونه موجود تعویضش کن چون شوخی بردار نیست این مورد.مارک جی ام حدود 3 سال پیش 200 تومن بود

در مورد بالا رفتن دور موتور هم ربطی به این موضوع نداره و احتمالا مشکل از استپر هست.
RAYMON
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2016, 20:05
نوع خودرو: وانت پیكان
محل اقامت: كرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط RAYMON » 23 آپریل 2018, 17:51

sayed jafar نوشته شده:
22 آپریل 2018, 06:41
سلام دوستان

میخواستم ببینم که آیا اویل پمپ دریچه ی یک طرفه داره؟ یعنی آیا دریچه ای داره که وقتی ماشین را خاموش می کنی روغن موجود در اویل پمپ و مسیر هاش به صورت کامل خالی نشه؟

اگه داره آیا قابل تعمیره؟

آخه من وقتی ماشینم مثلا بیش از سه ساعت خاموش بوده باشه وقتی استارت می زنم اول بار صدای خشک کار کردن میده ، صدای زیاد و در همین موقع «اول استارت زدن تا یه دو ثانیه» دور موتور یه مرتبه میره بالا مثلا تا حدود دو هزار ، دوهزار وپانصد ولی البته بعدش که روغن میکشه چراغ روغن خاموش میشه و صدای موتور نرم میشه و دیگه هیچ مشکلی نیست.

بنظرم قدرت اویل پمپ هم خوبه ، چونکه مثلا اگه کاری کنم که ماشین روشن نشه و همین جور استارت بزنم ، همین دور کم استارت هم میتونه بعد چند ثانیه چراغ روغن را خاموش کنه لذا اویل پمپ سالمه

ولی فک کنم یه دریچه باید داشته باشه تا مانع از تخلیه ی روغن خود اویل پمپ تو مجراش بشه

اگر دوستان اطلاعی دارید ممنون میشم ، اگرم عکس باشه که چه بهتر و عالی
سلام . مشگل شما از فیلتر روغنه . چهار سوراخه اصلش رو بگیرید . :old:

اویل پمپ دریچه نداره . یه سوپاپ داره که فشار اضاف رو تخلیه میکنه .
یواش تر برو . خبری نیست ته جاده
Hamedi964
پست: 6
تاریخ عضویت: 24 آپریل 2018, 14:49
نوع خودرو: دوو ریسر ۹۲
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط Hamedi964 » 24 آپریل 2018, 16:21

سلام دوستان عزیز. من خیلی از این گفت و گو ها استفاده کردم . یه سوال من یه دوو ریسر ۹۲ دارم و به دلایلی دست کاری شده و تنظیمش بهم خورده و این ایرادات رو داره.
۱.ساسات نمیکنه و هوا اگه سرد باشه ماشین بد روشن میشه و باید پام رو ۵ دقیق رو پدال نگه دارم تا خاموش نشه
۲. شتاب و قدرت ماشینم کم شده . جوری که با دنده ۵ دور موتورم از ۳ بالاتر نمیره .
۳.کیلومتر شمار هم خراب شده و شلاقی کار میکنه . همه چیشو عوض کردم فقط سنسور و سیم رو عوض نکردم .
البته دادم مکانیک تایم و دلکو رو مثلا تنطیمم کرده .
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید تا مشکلم حل شه .
RAYMON
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 101
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2016, 20:05
نوع خودرو: وانت پیكان
محل اقامت: كرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو ریسر

پست توسط RAYMON » 24 آپریل 2018, 17:29

Hamedi964 نوشته شده:
24 آپریل 2018, 16:21
سلام دوستان عزیز. من خیلی از این گفت و گو ها استفاده کردم . یه سوال من یه دوو ریسر ۹۲ دارم و به دلایلی دست کاری شده و تنظیمش بهم خورده و این ایرادات رو داره.
۱.ساسات نمیکنه و هوا اگه سرد باشه ماشین بد روشن میشه و باید پام رو ۵ دقیق رو پدال نگه دارم تا خاموش نشه
۲. شتاب و قدرت ماشینم کم شده . جوری که با دنده ۵ دور موتورم از ۳ بالاتر نمیره .
۳.کیلومتر شمار هم خراب شده و شلاقی کار میکنه . همه چیشو عوض کردم فقط سنسور و سیم رو عوض نکردم .
البته دادم مکانیک تایم و دلکو رو مثلا تنطیمم کرده .
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید تا مشکلم حل شه .
مشگل اول باید سنسور دمای اب بررسی بشه و استپر موتور

مشگل دوم و سوم احتمالا از همون سنسور کیلومتره چون میگی بیشتر از سه هزار بالا نمیره

چراغ چک روشنه ؟
درجا گاز میدی پر میکنه دور موتور ؟
یواش تر برو . خبری نیست ته جاده
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان