تاپیک جامع دوو ماتیز

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
شهرام اسماعيلي
متخصص فنی خودرو
پست: 718
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2005, 10:43
نوع خودرو: PARS LX-TIBA -206TU5
محل اقامت: شيراز - بندر ماهشهر

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط شهرام اسماعيلي » 08 نوامبر 2019, 15:10

Reza4851 نوشته شده:
08 نوامبر 2019, 13:50
:sad: سلام مجدد،علاوه برایرادات فوق که عرض کردم الان نگاه کردم زیر ماشین از کنار پلوس که از داخل گیربکس اومده بیرون چندقطره واسکازین ریخته،درحالی که اصلا مشکلی نداشت،البته مقدارش زیاد نبود ولی امکان داره درحال حرکت نقداربیشتری از واسکازین بریزه ویوقت گیربکس داغون بشه؟!
ببخشید که دو سه تا سوال باهم پرسیدم یه دیسک و صفحه عوض کردم ماشین سالم شش تا عیب پیدا کرده
سلام
وقتی دیسک و صفحه کلاچ را عوض میکنند مقداری روغن گیربکس (واسکازین) بیرون میریزد . نگران نباش مشکلی وجود نداره و طبیعی است. ضمنا برای مشکل روشن نشدن چراغ روغن موتور که بعلت کنده شدن سوکت فشنگی روغن هست پیش همان مکانیک که بهت گفت برو . این یک عیب ساده است و به آسانی توسط شاگرد مکانیک نیز قابل رفع است .
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 98
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط Reza4851 » 08 نوامبر 2019, 16:02

عرض ادب و ارادت،بله چشم کارهای قبلی که فرمودین رو انجام دادم واسه اینکه ماشین یهو خاموش میشد وچراغ چک روشن میشد و باز راه میوفتاد حالا تا ببینم نتیجه ش چی میشه،مرهون لطف وانسانیت شما هستیم .
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2897
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط MOHAMMAD1346 » 08 نوامبر 2019, 22:29

Reza4851 نوشته شده:
08 نوامبر 2019, 03:00
سلام مجدد استاد عزیزم

.
بله دقیقا در همان لحظه چراغ چک هم روشن میشه و بعدش خاموش میشه

.
من چیزهایی که گفتین رو فردا انجام میدم و نتیجه رو میگم به شما،
.
ضمناً چراغ روغن ماشینم اصلا روشن نمیشه یعنی درلحظه استارت و غیره ،ضمن اینکه مکانیکی که بردم گفتم سوکت فشنگی روغن خراب بود کنده شد،
راهنمای می‌فرمایید سوکت فشنگی روغن و همون چراغ روغن یکی هستن تا جدا و محل هر کدوم کجاست که خودم درستشون کنم،بخدا میترسم پیش تعمیر کار ببرم بدتر کنن
سلام
.
1- روشن شدنِ چراغ چک به احتمال 99% معنیش قطع شدن برق موتور هست یعنی گفته های قبلی بنده رو تایید میکنه در مورد معیوب بودنِ چیزهایی که قبلاً گفتم و باعث قطع ناگهانی برق موتور میشه
.
2- چراغ روغن و فشنگی روغن از مهمترین قطعات موتور هست که همیشه باید سالم باشه وگرنه ممکنه باعث خسارت های چند میلیونی بشه
.
فشنگی روغن کنار دینام هست و فقط از زیر ماشین میشه بهش دسترسی داشت
.
اگر اشتباه نکنم فقط یک سیم تکی داره که سیم منفی هست که از چراغ روغن اومده
.
این سیم رو اگر به بدنه ماشین یا بدنه موتور بزنید چراغ روغن روشن میشه البته با سوئیچِ باز و یا موتورِ روشن
.
این سیم باید به فشنگی وصل باشه همیشه و با سوئیچ باز و موتورِ خاموش باید چراغ روغن روشن بشه . چک کنین شاید لازم باشه برای سر سیم , سوکت مسی نصب کنید و وصلش کنین به فشنگی
سیم و فشنگی هم باید همیشه تمیز باشه از روغن و گل و خاک . بعد از نصبش و تست کردنش باید روش رو چیزی مثل چسب آکواریوم بزنید تل ضدآب بشه وگرنه در باران شدید یا بعد از زیرشویی , چراغ روغن روشن میمونه
.
با روشن شدنِ موتور و بالا رفتنِ فشار روغن , فنرِ داخل فشنگی فشرده میشه و اتصالِ سیم منفی به بدنه قطع میشه و چراغ روغن خاموش میشه
.
در ماشین شما ممکنه کثیفیِ زیاد داخل موتور و کارتل رسیده به داخل فشنگی و جرم گرفته و درست عمل نمیکنه
باید با رعایت نکات ایمنی با بنزین شسته بشه چند بار . شاید لازم بشه با سُرنگ چند باز بنزین تزریق کنین داخلش و محکم بتکونینش
.
کارتل و لوله یمکش پمپ روغن , توریش هم باید باید باز بشه و خوب شسته بشه با بنزین با رعایت نکات ایمنی
.
مسئولیتِ رعایتِ نکاتِ ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هر گونه خسارتِ جانی و مالی با خوانندگانِ این مطالب هست .
.
بنده و این سایت مسئولیتی نداریم

.
Reza4851 نوشته شده:
08 نوامبر 2019, 13:50
:sad: سلام مجدد

علاوه بر ایرادات فوق که عرض کردم , الان نگاه کردم زیر ماشین از کنار پلوس که از داخل گیربکس اومده بیرون چند قطره واسکازین ریخته،درحالی که اصلا مشکلی نداشت
.
البته مقدارش زیاد نبود ولی امکان داره درحال حرکت مقدار بیشتری از واسکازین بریزه و یه وقت گیربکس داغون بشه؟!
ببخشید که دو سه تا سوال باهم پرسیدم یه دیسک و صفحه عوض کردم ماشین سالم شش تا عیب پیدا کرده
سلام علیکم
شما هر چه سوال دارید بپرسید
بنده هم إن ساء الله اگه عمری باقی بود در حدِ اطلاعاتم پاسخ میدم
.
اون روغنهای نشت کرده رو تا جایی که ممکنه تمیز کنین
بعدش دو سه روز برونید
بعدش دوباره چک کنین
اگه باز هم روغن داده پس اورینگِ سر پلوسِ داخلی خراب شده

.
این سرپلوس یک سرش رفته توی گیربکس
.
درست یادم نیست که اورینگ روی سرپلوس نصب میشه یا داخلِ سوراخِ بدنه ی گیربکس که سرپلوی میره داخلش
خلاصه همون اورینگ خراب شده
باید درش بیارین و ببرین مغازه های اورینگ فروشی و یکی دقیقاً مثل خودش بخرین نصب کنین
.
بهترین موقع برای تعویضش هم , موقع تعویض گردگیر پاره ی سرپلوس بیرونی هست که به پشت چرخهای جلو وصله چون پلوس رو همون موقع میشه با کشیدنش از گیربمس درآورد
.
بهتره اورینگ ایرانی و چینی و هندی نخرید
امریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ای بخرید
قیمتش هم خیلی ارزانه
معدن اورینگ و بلبرینگ و کاسه نمد در ایران , کوچه ناظمُ الاطبّا تهران هست نزدیک ایستگاه مترو خیابان ملت
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 98
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط Reza4851 » 09 نوامبر 2019, 02:43

سلام و ارادت استاد و دوست عزیزم
واقعا لذت میبرم از این اطلاعات و اینکه با دلسوزی و حوصله به ما انتقال میدین ،خدا خودش جزای خیر بده بهتون،چشم حتما انجام میدم
فقط امکان داره روش در آوردن سرپلوس ماتیز رو بگید یا pdf چیزی داره بذارید چون گردگیر پلوس هم یکطرف کاملا پاره شده،با تشکر و احترام
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 98
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط Reza4851 » 09 نوامبر 2019, 11:17

سلام و تشکر از همه دوستان و اساتید محترم
صمیمانه از همگی تشکر میکنم و دستتون رو می‌بوسم که بیدریغ و چمداشت وقت میذارید و راهنمایی میکنید امثال بنده رو
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2897
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط MOHAMMAD1346 » 09 نوامبر 2019, 12:32

Reza4851 نوشته شده:
09 نوامبر 2019, 02:43
سلام و ارادت استاد و دوست عزیزم
واقعا لذت میبرم از این اطلاعات و اینکه با دلسوزی و حوصله به ما انتقال میدین ،خدا خودش جزای خیر بده بهتون
چشم حتما انجام میدم
فقط امکان داره روش در آوردن سرپلوس ماتیز رو بگید یا pdf چیزی داره بذارید چون گردگیر پلوس هم یکطرف کاملا پاره شده،با تشکر و احترام
سلام
تشکر از شما
.
چشمتون بی بلا
.
.
برای تعویض گردگیر پلوس و پلوس باید یک آچار بوکسِ 30mm داشته باشید با دسته ی بلند تا بتونین پیچ وسط چرخ رو باز کنید (پیچ توپیِ چرخ)
.
آچار 12mm و 14mm هم میخواد برای بازکردنِ پیچهای سیبکِ فرمان و جدا کردن ساقِ پایین کمک از طبق چون قسمتِ پایین کمکِ جلو باید کامل از طبق و سیبک فرمان جدا بشه تا سرپلوس بتونه از پشتِ توپی چرخ در بیاد
.
عکسها :
.
http://www.google.com.kw/search?q=HOW.R ... rt=24&sa=N
.
کلیپهاش :
.
http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... OT.youtube
.
نکته:
در مکانیکیها برای درآوردنِ سیبکِ فرمان از توی سگدست با چکش سنگین میکوبند به محل نصب سیبک روی سگدست !!!
.
شما کافی هست پیچ سیبک رو فقط یک دور شل کنین و یک تکه تخته ی سفت بذارید روی سر پیچ سیبک و با چکش بزنید روی تخته تا سیبک بره پایین و مهره بچسبه به سگدست
بعدش دوباره یک دور مهره رو شل کنین و همون کار رو تکرار کنین
حالا مهره رو باز کنین و بردارین و تخته بذارید روی پیچ و بهش ضربه بزنید تا کامل دربیاد
.
برای نصبش هم به داخل سوراخ سگدست کمی گریس یا روغن بمالید و سیبک رو جا بزنید و مهره رو ببندید و سفت کنید . سیبک خودش جا میره .
هشدار:
سیبک باید تا آخر بره توی سگدست و مهره اش باید خوب محکم بشه و پینِ مهره ی سیبک هم باید نصب بشه و سرِ پین کج بشه تا مهره نتونه شل بشه وگرنه ممکنه باعث در رفتن سیبک و حادثه میشه مثل تصادف شاخ به شاخ یا چپ شدن خودرو
.
اگر پین شکست باید از یک میخ بلند با ضخامت مناسب استفاده کنین
مبادا پین رو اصلا نصب نکنین

بقیه ی پیچها هم باید به خوبی محکم بشه ولی نه تا حدی که ببُره




.
مسئولیتِ رعایتِ نکاتِ ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هر گونه خسارتِ جانی و مالی با خوانندگانِ این مطالب هست .
.

بنده و این سایت مسئولیتی نداریم
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 98
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط Reza4851 » 10 نوامبر 2019, 17:19

سلام و تشکر ،ممنون از راهنماییتون
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 98
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط Reza4851 » 11 نوامبر 2019, 15:19

:o
سلام و عرض ارادت اساتید عزیز،من تموم کابلهای برق و غیره که فرمودین رو کاملا چک کردم ولی امروز مجددا بعداز روشن کردن ماشین و راه افتادن دوباره یهو ماشین خ شد و چراغ چک روشن شد چندبار استارت زدم روشن میشد ولی بعد چند ثانیه باز خ میشد تا اینکه یهو چراغ چک رفت و باز ماشین اوکی شد، الان موندم چیکار کنم ایراد از کجاست احتمال داره از بنزین باشه یا صافی و پمپ بنزین،ممنون میشم
بازم کمک بفرمایید
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2897
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط MOHAMMAD1346 » 11 نوامبر 2019, 17:38

Reza4851 نوشته شده:
11 نوامبر 2019, 15:19
:o
سلام و عرض ارادت اساتید عزیز،من تموم کابلهای برق و غیره که فرمودین رو کاملا چک کردم ولی امروز مجددا بعداز روشن کردن ماشین و راه افتادن دوباره یهو ماشین خ شد و چراغ چک روشن شد چندبار استارت زدم روشن میشد ولی بعد چند ثانیه باز خ میشد تا اینکه یهو چراغ چک رفت و باز ماشین اوکی شد، الان موندم چیکار کنم ایراد از کجاست احتمال داره از بنزین باشه یا صافی و پمپ بنزین،ممنون میشم
بازم کمک بفرمایید
سلام
اگه همه فیوزها و رله ها و پایه هاشون سالم و محکمند و سیمهای کنار استارتر هم سالمه و فیشها و سیمهای کویل و سنسور مپ و دلکو هم سالمه پس بهتره کانکتورِ سوییچ رو چک کنین
و بهتره با روش دستی کد بگیرین و ببینین کد خطای ثبت شده مربوط به کدوم قطعه هست

روش کد گیری دستی قبلاً بارها توضیح داده شده


.
کاکتور سوییچ یا همون ترمینالِ تَهِ سوییچ , همون قطعه ای هست که وقتی سوئیچ رو میچرخونیم برق رو وصل میکنه به استارتر و موتور و غیره
ممکنه خراب شده و یهو برق موتور قطع میشه

.
حتی میشه بازش کرد و پلاتین هاش رو چک کرد که سالمه یا نه
تصویر
.
http://shop.yadakcars.ir/images/product ... _355-1.jpg
.
متاسفانه عکسهایی که چند سال پیش از روش باز کردنش آپلود کردم همگی حذف شده
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 98
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

پست توسط Reza4851 » 11 نوامبر 2019, 20:53

باسلام من روش کدگیری واسه دوو سیلو رو بلدم ولی واسه ماتیز رو نمی‌دونم و محل ای سی یو رو هم نمی‌دونم کجاس
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: sevel و 3 مهمان