تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
@saeid@
پست: 7
تاریخ عضویت: 06 ژولای 2018, 17:00
نوع خودرو: دووماتیز

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط @saeid@ » 13 ژولای 2018, 00:59

@saeid@ نوشته شده:
12 ژولای 2018, 15:32
سلام و خسته نباشید به دوستان گلم دوستان عزیز من ی دوو ماتیز خریدم شنیده بودم ماشین خیلی کم مصرفیه ول موقع استفاده متوجه شدم مصرفش طبیعی نیس کیلومتر صفر کردم باک ماشینو پر کردم در ۲۵۰ کیلومتر ۲۲ لیتر سوزونده بود تو جایی که اصلا تو ترافیکم نبودم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم :lol:
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2911
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 15 ژولای 2018, 08:10

hossein_cleo نوشته شده:
09 ژولای 2018, 23:44
سلام دوستان
درایر(مخزن گاز) نو سیلو پیدا میشه؟ یا باید مال خودشو با بنزین یا تینر سرویس کنم؟

ممنون
سلام
باید یک اوراقیش رو بشکافید ببینید قابل شستشو هست یا نه .
@saeid@ نوشته شده:
12 ژولای 2018, 15:37
دوستان مشکل دیگه ای که دارم دوروزه بعضی وقتها که مدت طولانی راه میرم دمای آب ماشین میره بالا باید شیر بخاری رو باز کنم و کلید کمپرسرم میزنم برمیگرده پایین و درست میشه و باز چند دقیقه بعد دوباره تکرار میشه ترموستات ماشینو در آوردم ولی افاقه نکرد ممنون میشم راهنمایی کنید :o
بهتره این سوالها رو در تاپیک ماتیز مطرح کنین
viewtopic.php?f=84&t=28876&e=1&view=unread
باید اول سیستم تمیز بشه و از سلامتِ داخل رادیاتور و نگزفته بودنِ لوله هاش مطمئن بشید , بعدش ترموستات برگرده سر جاش و 82 درجه هم باشه
بعدش آب مقطر بریزید و یکی دو روز کار کنه . اگر نشتی داره برطرف بشه
بعدش آب رو خالی کنین و کولانت درجه یک بریزید به مقدار کافی یعنی با موتور سرد تا خط min روی منبع انبساط
کارکرد فن رادباتور هم باید باید چک بشه . با موتور روشن اگر فیش سنسور دمای کولانت رو بکشین باید فن با دور کند روشن بشه . بازدنِ دکمه Ac هم باید فوراً با دور تند روشن بشه
بیرون رادباتور و کندنسر کولر هم باید عاری از حشرات مرده و گل و خار و خاشاک باشه
کولانت یعنی مخلوط آب مقطر درجه یک یا ضدیخ درجه یک به نسبت پنجاه پنجاه
@saeid@ نوشته شده:
13 ژولای 2018, 00:59
@saeid@ نوشته شده:
12 ژولای 2018, 15:32
سلام و خسته نباشید به دوستان گلم
دوستان عزیز من ی دوو ماتیز خریدم شنیده بودم ماشین خیلی کم مصرفیه ول موقع استفاده متوجه شدم مصرفش طبیعی نیست
کیلومتر رو صفر کردم باک ماشینو پر کردم در ۲۵۰ کیلومتر ۲۲ لیتر سوزونده بود تو جایی که اصلا تو ترافیکم نبودم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم :lol:
سلام
قبلاً بارها مطرح شده این مشکل
ماشین شما هم مثل همه ی ماشینهای انژکتوریِ مدل پایین ,فشار سوخت گرفته مثل فشار خون . یعنی رگولاتور سوختس که داخل باک هست رسوب گرفته و بنزین کمتری برمیگرده به باک , درنتیجه فشار سوختِ پشت انژکتورها بالا رفته و پاشششون زیاد شده
علامتهاش هم مصرف زیاد , دود سیاه موقع گاز شدید و یا حتی ریختن آب و دوده از اگزوز هست خصوصاً در زمستان , با تک استارت روشن شدن ماشین به علت غلیظ بودن سوخت
راههای زیادی برای حلش هست مثل تعویض رگولاتور با شبیه خودش (شاید 405 بهش بخوره ) , نصب کاهنده واتاژ برای پمپ بنزین , دستکاری پمپ بنزین که توصیه نمیشه
این عکس کاهنده هست
http://uupload.ir/files/npr1_kit.jpg

این بهترین نوع کاهنده هست و میشه کنار داشبورد نصبش کرد برای تنظیم فشار در جاده و شهر و روشن کردن در هوای بسیار سرد
http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB19DVPKFXX ... rry-pi.jpg

T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
محمد62
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 71
تاریخ عضویت: 24 فوریه 2016, 01:33
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط محمد62 » 18 ژولای 2018, 02:16

باسلام خدمت دوستان .آیا این ماده یی که همراه باگاز کولر زده میشه برای گرفتن نشتی های ریز واقعا کارآمد هست ؟
یعنی همچین چیزی هست که نشتی های ریز رو بگیره؟ دوستان ماتهران هستیم لطفا دوستانی که تهران هستند راهنمایی کنند
یاعلی
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2911
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 18 ژولای 2018, 19:37

محمد62 نوشته شده:
18 ژولای 2018, 02:16
باسلام خدمت دوستان .
آیا این ماده یی که همراه باگاز کولر زده میشه برای گرفتن نشتی های ریز واقعا کارآمد هست ؟

یعنی همچین چیزی هست که نشتی های ریز رو بگیره؟
دوستان ما تهران هستیم
لطفا دوستانی که تهران هستند راهنمایی کنند
یا علی
سلام
در نت چیزهایی هست که نوشته متوقف کننده ی نشتی در سیستم کولر هست اما بیشتر کسانی که خریده اند نوشته اند نشتی رو نگرفته
http://www.google.com.kw/search?hl=en&i ... eak.car.ac
.
ولی ماده ای فسفری هست که با کمی روغن کولر مخلوز میشه و از راهِ والوِ تزریقِ گاز تزریق میشه به داخل سیستم و بعد از یکی دو روز ,در تاریکی با نور ماوراء بنفش نشتی رو راحت نشون میده چون زیر نور ماورا بنفش میدرخشه
.
بهترین روش برای تعمیر نشتی سیستم کولر:

1- هر جا چرب هست پس همونجا نشتی هم هست که معمولاً از اورینگ هست و اورسنگ فروشیها دارند . ارزان و باکیفیت
اورینگها هر 4 یا 5 سال باید عوض بشه همراه با درایر (مکانیکها بهش میگن خزن گاز)
.
2- با تزربق هوای تمیز و بدونِ بخار آب به داخل سیستم و کف صابون هم میشه بیشتر نشتیها رو دید
3- نشتی از محل اتصال شیلنگ لاستیکی به لوله ی آلومینیومی هم راحت مشخص میشه چون شیلنگ و لوله چرب میشه با روغن نشت
کرده از داخل سیستم
4- سوراخ شدنِ اواپراتور که زیر داشبورد هست و کندنسر که جلوی رادیاتور موتور هست هم به ندرت اتفاق میافته
اگر اواپراتور سوراخ بشه بوی گاز و بوی روغن توی اتاق خودرو حس میشه و خودش هم چرب و کثیف میشه
5- خیلی از تعمیرکارها غافل میشند از چک کردنِ والوِ تزریق گاز و چک نمیشه با کف صابون
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
@saeid@
پست: 7
تاریخ عضویت: 06 ژولای 2018, 17:00
نوع خودرو: دووماتیز

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط @saeid@ » 19 ژولای 2018, 23:31

1532024872449.jpg
1532024872449.jpg (53.65 کیلو بایت) مشاهده 36 مرتبه
1532024904102.jpg
1532024904102.jpg (50.28 کیلو بایت) مشاهده 36 مرتبه
با سلام خدمت دوستان و خسته نباشید و تشکر از دوستان که راهنمایی میکنند
بنده یک ماه پیش یک فروند ماتیز خریدم از ی خانم که داغون بود بعد از خرید مجبور به تعمیر اساسی موتور شدم بعد از تعمیر ماشین دائما آمپرش میومد بالا با ۱۰ تا میکانیک نما مشورت کردم هر کدوم ی نسخه پیچیدن و پول گرفتن حتی دوباره سرسیلند ماشینو باز کردن و فرستادن تست وواشر عوض کردن ولی هیچ اتفاقی نییوفتاد تا اینکه اتفاقی با اینجا آشنا شدم ودوستان راهنمایی کردن که مسیر آب رو چک کنم بعد رفتم رادیاتور ماشینو باز کردم و با صحنه ای مواجه شدم که گفتم حتما باید شما دوستان هم ببینید
@saeid@
پست: 7
تاریخ عضویت: 06 ژولای 2018, 17:00
نوع خودرو: دووماتیز

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط @saeid@ » دیروز, 02:45

دوستان عزیز من یک موتور لفن رادیات احتیاج دارم کسی سراغ نداره ؟؟؟ یا اگه مال ماشین دیگه ای به ماتیز میشه خوروند لطفا راهنمایی کنید
محمد62
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 71
تاریخ عضویت: 24 فوریه 2016, 01:33
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط محمد62 » دیروز, 04:26

باتشکرازراهنمایی دوستان .کمپرسورسییلوی ما ازوسط جای اورینگ هاش نشتی میداد که ۳روزقبل دوباره اورینگ خریدم ودوباره بسته شد.برای اطمینان ۷۲ساعت هوای فشرده داخل سیستم زدم تاقبل گازکردن متوجه نشتی بشیم که خداروشکرنشتی نداشت.
بعدازخارج کردن هوای داخل سیستم رفتم گازبزنم بنده خدا خیلی زود گفت تموم شد گازکردنش من به درجه آبی فشارسنج نگاه کردم که روی ۵۰ بود.
میخوام ازدوستان بپرسم یعنی این مقدار گاز واقعا کافیه نسبت به مداری که اصلا گازنداشته!؟
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2911
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » دیروز, 10:50

@saeid@ نوشته شده:
19 ژولای 2018, 23:31
1532024872449.jpg1532024904102.jpgبا سلام خدمت دوستان و خسته نباشید و تشکر از دوستان که راهنمایی میکنند
بنده یک ماه پیش یک فروند ماتیز خریدم از ی خانم که داغون بود بعد از خرید مجبور به تعمیر اساسی موتور شدم بعد از تعمیر ماشین دائما آمپرش میومد بالا با ۱۰ تا میکانیک نما مشورت کردم هر کدوم ی نسخه پیچیدن و پول گرفتن حتی دوباره سرسیلند ماشینو باز کردن و فرستادن تست وواشر عوض کردن ولی هیچ اتفاقی نییوفتاد تا اینکه اتفاقی با اینجا آشنا شدم ودوستان راهنمایی کردن که مسیر آب رو چک کنم بعد رفتم رادیاتور ماشینو باز کردم و با صحنه ای مواجه شدم که گفتم حتما باید شما دوستان هم ببینید
سلام
عکسها باز نمیشه برای بنده
ضمناً بهتره موضوع رو در تاپیک ماتیز بنویسید
@saeid@ نوشته شده:
دیروز, 02:45
دوستان عزیز من یک موتور فن رادیات احتیاج دارم
کسی سراغ نداره ؟؟؟
یا اگه مال ماشین دیگه ای به ماتیز میشه خوروند لطفا راهنمایی کنید
سلام
احتمالاً ام وی ام 110 بهش میخوره خصوصاً مدلهای قدیمیش
محمد62 نوشته شده:
دیروز, 04:26
باتشکرازراهنمایی دوستان .
کمپرسور سییلوی ما از وسط جای اورینگ هاش نشتی میداد که ۳روز قبل دوباره اورینگ خریدم و دوباره بسته شد.
برای اطمینان ۷۲ساعت هوای فشرده داخل سیستم زدم تاقبل گازکردن متوجه نشتی بشیم که خدا رو شکر نشتی نداشت.
بعدازخارج کردن هوای داخل سیستم رفتم گازبزنم بنده خدا خیلی زود گفت تموم شد گازکردنش من به درجه آبی فشارسنج نگاه کردم که روی ۵۰ بود.
میخوام ازدوستان بپرسم یعنی این مقدار گاز واقعا کافیه نسبت به مداری که اصلا گازنداشته!؟
سلام
اگر هوا رو کامل تخلیه کرده باشه پس مرحله اولِ کار درست انجام شده . البته قبلش مرحله ی اطمینان از نبودِ نشتی هست
.
مرحله بعدش گاز زدن هست . البته اگر سیستم روغن کم داره باید روغن کافی هم با گاز تزریق بشه به سیستم مثل هنگام تعویض درایر یا اکومولیتِر یا یک شیلنگ یاکندنسر یا اواپراتور وگرنه روغن سیستم کم میشه کمپرسور استهلاکش زیاد میشه و عمرش خیلی کوتاه میشه

.
مقدار گاز در خط پرفشار یا همون داغ خیلی بیشتر از خط کم فشار یا همون سرد هست
شما باید مقدار فشار رو برای ماشینتون بدونین تا مطمئن بشین کمتر یا بیشتر گاز نزنند
مثلاً در ماتیز , خط کم فشار 29 و پرفشار 217.5 psi هست (موقع کار کردنِ کولر)
از همین دو تا فشار هم میشه به سلامت کمپرسور پی برد یعنی اگر کم فشار 29 باشه و پر فشار فرضاً 150 باشه معنیش ضعیف بودنِ کمپرسور هست یعنی سیلندرهای داخلش گشاد شده یا دریچه هاش مشکل داره و نمیتونه گاز رو به خوبی پرس و فشرده کنه

.
T

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان