دوو اسپرو - Daewoo Espero

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
كارول شلبي
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2005, 03:13
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: لاس وگاس
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط كارول شلبي » 14 ژانویه 2006, 03:32

در اين مقاله سعي در آزمايش و معرفي خودروي دوو اسپرو انژكتوري MPFI داريم:
توليد اين خودرو از سال 1992 بامدل كاربراتوري آغاز و در سال 1997 پايان يافت(انژكتوري) و اتومبيلي كه آنرا آزمايش كرديم مدل 1994 و انژكتوري بود.

طرح بدنه:
اتومبيل در رده سدان قرار دارد و شايد از نظر اندازه بزرگ به نظر بيايد. اين خودرو با صندوق عقب بلند ؛كاپوت كشيده و ارتفاع كمتر نسبت به ساير خودروهاي همرده داراي طرح مناسب آيروديناميكي است اما طرح ظاهري آن غير جذاب و ساده است اما در عين حال داراي ظاهري خشن و نيز با ابهت است كه با استفاده از يك جلو پنجره كرومي و رينگ اسپرت با تاير پهن low profil ابهت آن فزوني مي يابد. خودرو داراي زواياي ملايم و چراغهاي عقب به هم پيوسته است و چراغ دنده عقب هم بر روي سپر قرار گرفته است.
درون كابين
كابين خودرو بسيار بزرگ؛ جادارو بزرگ و راحت است. با ورود به داخل كابين اولين چيزي كه جلب توجه مي كندداشبورد بسيار بزرگ اين خودرو است. صندلي هاي جلو در ارتفاعي تقريبا پايين قرار گرفته اند كه اين امر باعث شده است كه افراد قد بلند به راحتي در اين خودرو جاي گيرند.اما اگر سرنشين كنار راننده در خودرو قد بلند باشد؛ زانوي او به قسمت زيرين داشبورد برخورد خواهد كرد اين در حالي است كه وي جاي پاي مناسب را دارد.سرنشينان عقب داراي فضايي مناسب؛ بزرگ و جادار و راحت هستند.كيفيت داشبورد قابل قبول (و بهتر از خودروهاي وطني) است و طرح مناسبي دارد.خودرو به صورت استاندارد داراي 4 باند است كه صداي مطلوبي در اختيار شما قرار مي دهند. اما با وجود طاقچه عقب بزرگ آن امكان نصب هر گونه سيستم صوتي وجود دارد.طرح و جنس صندلي ها و تودري ها و تودوزي هم به رنگ روشن و زيبا است اما قطر در هازياد و سنگين وزن استو صندلي ها داراي عمق بسيار مناسب هستند و بدن شما را به راحتي در خود خفظ مي كنند.
تجهيزات:
از تجهيزات رفاهي و ايمني اين اتومبيل مي توان به موارد زير اشاره كرد:
آنتن برقي (كه با روشن و خاموش كردن راديو فعال مي شود)؛چراغ مطالعه براي سرنشينان عقب؛ شيشه هاي برقي براي جلو و عقب؛ساعت كريستال مايع؛ كمر بند ايمني سه تايي براي سر نشينان عقب؛ دور موتور؛ كولر؛ امكان تنظيم نور چراغ هاي پشت آمپر؛ امكان تنظيم سرعت حركت برف پاك كن؛ چراغ صندوق عقب و داشبورد؛ صندوق عقب بسيار بزرگ؛ شيشه گرمكن عقب؛ آيينه شب و روز: صندوق پران روي در راننده و ...
در جاده:
هنگامي كه پشت فرمان خودرو قرار مي گيريد ديد بسيار كم خودرو جلب نظر مي كند به طوري كه اگر در در سراشيبي راننده به عقب نگاه كند فقط صندوق عقب مي بيند!!! ارتفاع صندلي راننده به ميزان چند سانتي متر تغيير مي كند و فاصله بين پدال ها هم تا حدودي كم است. در هنگام باز كردن برق خودرو يا استارت زدن خودرو به وسيله 5 بوق بستن كمربند را به شما گوشزد ميكند. البته اين بوق بايد در سرعت بالا هم به كار بيفتد اما در نمونه مورد آزمايش چنين چيزي مشاهده نشد!!!
سردنده و فرمان نرم و خوشدست و با كيفيت است. در ابتدا شايد نتوانيد دنده ها را به راحتي عوض كنيد اما بعد از مدت كوتاهي اين مشكل حل مي شود.مصرف سوخت خودرو هم بسيار خوب است.
قلب نيرو دهنده اين خودرو بسيار نيرومند عمل مي كند به طوره كه اتومبيل در مدت 4/10 ثانيه از حالت سكون به سرعت 100 كيلومتر در ستعت ميرسد و اتومبيل در هر دنده اي شتاب لازم را دارد.حداكثر دور مجاز موتور 6000 دور در دقيقه است و هيچ سيستمي مانع از ورود آن به محدوده رد لاين نمي گردد.
در دور موتور 6000 ميتوانيد با خودرو در دنده يك با سرعت بيش از 60 كيلومتر؛در دنده دو حدود 95 كيلو متر؛ در دنده سه حدود 145 كيلومتر؛ در دنده 4 174 كيلومتر در ساعت حركت كنيد. اما مي توانيد در دنده 5 دور موتور را به6000 برسانيد. در اين حالت مي توانيد با سرعت 200 كيلومتر بر ساعت يعني بيشترين سرعتي كه كيلومتر شمار توانايي نشان دادن آن را دارد رانندگي كنيد. در سر بالايي ها اتومبيل به راحتي شتاب گيري مي كند و صداي موتور هم خفه نمي شود.
شتاب اين خودرو در حدي است كه به دليل بي توجهي راننده سرعت به 175 كيلومتر در ساعت رسيد و اين در حالي بود كه راننده قصد حركت با سرعت 140 كيلومتر در ساعت را داشت.
فرمان هيدروليك اين خودرو در زماني كه خودرو ساكن است كمي سنگين عمل مي كند اما با شروع حركت اين مشكل حل مي گردد.بدنه ايمن و مقاوم خودرو به همراه هندلينگ عالي اين خودرو به شما اطمينان خاطر مي دهد.
جلوي اين خودرو به حدي سنگين است كه اگر زير يكي از چرخ هاي عقب خودرو را خالي كنيد اتومبيل كج نمي شود و به يك سمت متمايل نمي گردد!!! اما اين حالت باعث نا پليداري خودرو در سرعت و يا مانور نمي گردد و در سرعت بالا بدنه لرزش ندارد و صداي باد آزار دهنده نيست.كمك فنر هاي خودرو هم كاركردي قابل قبول دارند.
در هنگام لايي كشيدن با اين خودرو هم صداي ناله لاستيك بلند نمي شودو هندلينگ خودرو به شما اطمينان خاطر مي بخشد.در هنگام دور زدن با سرعت بالا (در دورهاي u شكل)اتومبيل داراي مقدار بسيار كمي over steer يا انحراف محور عقب است كه لذت رانندگي را دو چندان مي كند اما اين انحراف حتي توسط رانندگان مبتدي و ناشي هم قابل كنترل است.
اما يكي از ضعف هاي خودرو ترمز هاي آن است. اين اتومبيل مجهز به سيستم ضد بلوكه ABS است كه باعث ميگردد در هنگام تومز گيري شديد بتوانيد مسير حركت خودرو را تغيير دهيد.اما به دليل وزن زياد خودرو خط ترمز اين اتومبيل بلند است اما جاي گله ي زيادي باقي نمي گزارد. مصرف لنت خودرو هم زياد است(البته به دليل حالت خوب صندلي راننده ترمز ها شديد تر از حالت عادي اند اما راننده آنرا احساس نمي كند.براي امتحان سيستم ضد بلوكه اين خودرو در سرعت 70 كيلومتر بر ساعت بر روي خاك پدال ترمز را تا انتها فشردم و تا لحظه رسيدن به حالت سكون كلاج نگرفتم ولي ماشين خاموش نشد و اين نشاندهنده ي قفل نكردن چرخ جلو است.
گاهي اوقات حركت پدال ترمز زياد است به طوري كه انگار خلا بوستر كم و زياد مي شود.با مكانيك صحبت كردم و متوجه شدم كه بسياري از اين خودرو ها مشكل متشابهي دارند.
لوازم يدكي خودرو با كيفيت و ارزان قيمت(با توجه به كيفيت آنها) هستند اما گاهي فروشندگان سو استفاده كرده و لوازم اين خودرو را گرانتر از قيمت واقعي مي فروشند.براي مثال دسته راهنما اين خودرو 45000 تومان و دسته راهنما سيلو 12000 تومان است در صورتي كه هر دو يكسانند و فقط در ظاهر تفاوت كمي با هم دارند.(البته دسته راهنما در سيلو خوشدست تر از نوع فابريك اس پرو است.)
تصویر
منبع:سايت ماشين باز
آخرین ويرايش توسط 1 on كارول شلبي, ويرايش شده در 16.
نمایه کاربر
N@vid
يار همراه
پست: 1889
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2005, 23:11
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

پست توسط N@vid » 14 ژانویه 2006, 12:23

سلام
ممنون عالي شده :-) .
واقعا من از اسپرو خيلي خوشم مي‌ياد و استيل خيلي با‌كلاسي داره اين ماشين.
و زيبايي يك طرف قدرت اتومبيل واقعا محشر است و من اسپرو را بر خودرو‌هاي وطن(ايران‌خودرو :-( ) ترجيح مي‌دم.
دستت درد نكنه عالي شده.
نمایه کاربر
كارول شلبي
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2005, 03:13
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: لاس وگاس
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

پست توسط كارول شلبي » 14 ژانویه 2006, 16:23

سلام
اسپرو يه خصوصيتهايي از ماشينهاي امريكايي به ارث برده برا همين من خيلي باهاش حال ميكنم .به نظر من خودروهاي ايراني موجود اصلا قابل مقايسه با اسپرو نيستد :cool:
نمایه کاربر
آرمان
يار قديمي
پست: 413
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2004, 10:53
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: arman.mohseni@gmail.com
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط آرمان » 14 ژانویه 2006, 16:39

شباهت اسپرو با زانتيا هم در خور توجه و جالبه.
نمایه کاربر
goolex
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 364
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2005, 11:43
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط goolex » 14 ژانویه 2006, 18:10

یکی از رفیقام اتوماتیکشو داشت که بعدا گیربکسش رو عوض کرد و دستی کرد
می گفت چون موتورش واسه اتوماتیک ساخته شده خیلی قویه و بعد از اینکه گیر بکس عوض کردن دیگه ماشین وحشتناک می ره
البته ماشین رو فروختن و من نتونستم شتابش رو ببینم ولی هر کی سوارش شده بود حال کرده بود
نمایه کاربر
آيدين131
قهرمان SQ
پست: 4014
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2005, 09:55
محل اقامت: UK
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط آيدين131 » 14 ژانویه 2006, 18:23

با توجه به اینکه وزنش بالاست ولی بد میره. خیلی خوش شتابه.
به نظر من آدم یه تمیز اینو بگیره 10 تومن خیلی سرتر از مزدای 14 تومنیه :)
نمایه کاربر
Sadegh
متخصص فنی خودرو
پست: 1204
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2005, 21:57
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط Sadegh » 14 ژانویه 2006, 18:59

سلام .اسپرو با موتور 2000 انژکتوری 110 اسب قدرت داره که هم ردیف زانتیا 1800 و پارس ELX ومزدا هستش.قیمتش هم که در تمیز ترین حالت 8-9 میلیونه و واقعا ارزش خریدن رو داره.طراحی موتور هم که برای جنرال موتوره خیلی سخت جون و با دوامه.پلت فرمش هم فکر کنم با اپل وکترا یکی باشه(مثل سي یلو با استرا)
نمایه کاربر
N@vid
يار همراه
پست: 1889
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2005, 23:11
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

پست توسط N@vid » 14 ژانویه 2006, 20:25

كارول شلبي نوشته شده:سلام
اسپرو يه خصوصيتهايي از ماشينهاي امريكايي به ارث برده برا همين من خيلي باهاش حال ميكنم .به نظر من خودروهاي ايراني موجود اصلا قابل مقايسه با اسپرو نيستد :cool:
سلام
در كل همه ماشين‌هاي دوو خصوصيات ماشين‌هاي آمريكايي رو داره.
فقط:GM DAEWOO MOTORS :) :grin:
نمایه کاربر
Mohsen1001
يار همراه
پست: 1208
تاریخ عضویت: 21 ژولای 2005, 01:47
نوع خودرو: 206 A
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

پست توسط Mohsen1001 » 15 ژانویه 2006, 02:01

واقعا ماشین محشریه :-) ما یه 93 داشتیم خیلی ازش راضی بودیم فقط نقطه ضعفش ترمزهاش بود که خیلی زود داغ میکرد. :lol:
نمایه کاربر
A R A S H
پاي ثابت
پست: 1138
تاریخ عضویت: 20 آگوست 2005, 07:42
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط A R A S H » 15 ژانویه 2006, 06:37

سلام
آقا ممنون مقاله ي خوبي بود.منم با بچه ها موافقم.ماشين واقعا خوبيه.راستي فكر ميكنم آينه هاش هم برقيه
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: مملی دوو و 2 مهمان