دوو اسپرو - Daewoo Espero

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
RaDMeHR76
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 105
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2016, 12:52
نوع خودرو: سمند XU7
محل اقامت: خرم آباد و شهرکرد

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط RaDMeHR76 » 28 ژولای 2016, 15:54

سلام دوستان
خسته نباشيد
دوستان ى اسپرو 94 کارکرد حدود 100تا با يک يا دولکه رنگ چقد مي ارزه؟
و ي سوال
من دوس دارم ى ماشين حدود 10 15 ت بگيرم و تيونش کنم(بيشتر ظاهر,موتور فقط قسمت اگزوز و چيزاى کوچيک)
اسپرو گزينه خوبيه؟
قطعاتش گيرمياد؟خيلى مهمه برام اين موضوع قطعاتش
زود تو خرج نميوفته اگه سالمش گيربياد و بش رسيدگي بشه؟ممنون ميشم جواب بديد
I Always Tell The Truth Even When I Lie
Mehdi/Sh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 114
تاریخ عضویت: 22 فوریه 2012, 14:19
نوع خودرو: 206
محل اقامت: تهران

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط Mehdi/Sh » 28 ژولای 2016, 17:09

RaDMeHR76 نوشته شده:سلام دوستان
خسته نباشيد
دوستان ى اسپرو 94 کارکرد حدود 100تا با يک يا دولکه رنگ چقد مي ارزه؟
و ي سوال
من دوس دارم ى ماشين حدود 10 15 ت بگيرم و تيونش کنم(بيشتر ظاهر,موتور فقط قسمت اگزوز و چيزاى کوچيک)
اسپرو گزينه خوبيه؟
قطعاتش گيرمياد؟خيلى مهمه برام اين موضوع قطعاتش
زود تو خرج نميوفته اگه سالمش گيربياد و بش رسيدگي بشه؟ممنون ميشم جواب بديد
سلام
اگر عشق دوو هستید قضیه متفاوته اما اگر عاقلانه میخواید فکر کنید دوو به درد این کار نمیخوره برید دنبال تویوتا یا میتسوبیشی یا حتی هوندا ... اسپرو نسبتا سالم حدود 15 تا 20 قیمت میخوره بستگی به بکر بودنش داره. فکر نکنم یا 100 تا کارکرد به سادگی پیدا بشه اکثرا واقعی نیستن کیلموترها. اسپروها باید در حالت خاصی نگهداری بشن تا شاسیشون سالم بمونه مراقبت میخواد. قطعات موتوری قیمتاش بد نیست اما کیفیت هم به نسبت از تویوتا و میتسوبیشی پایینتره . اگر به برند دوو تعصب ندارید به یه برند دیگه فکر کنید. به درد تیونینگ و خرج کردن نمیخوره.
RaDMeHR76
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 105
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2016, 12:52
نوع خودرو: سمند XU7
محل اقامت: خرم آباد و شهرکرد

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط RaDMeHR76 » 28 ژولای 2016, 19:22

Mehdi/Sh نوشته شده:
RaDMeHR76 نوشته شده:سلام دوستان
خسته نباشيد
دوستان ى اسپرو 94 کارکرد حدود 100تا با يک يا دولکه رنگ چقد مي ارزه؟
و ي سوال
من دوس دارم ى ماشين حدود 10 15 ت بگيرم و تيونش کنم(بيشتر ظاهر,موتور فقط قسمت اگزوز و چيزاى کوچيک)
اسپرو گزينه خوبيه؟
قطعاتش گيرمياد؟خيلى مهمه برام اين موضوع قطعاتش
زود تو خرج نميوفته اگه سالمش گيربياد و بش رسيدگي بشه؟ممنون ميشم جواب بديد
سلام
اگر عشق دوو هستید قضیه متفاوته اما اگر عاقلانه میخواید فکر کنید دوو به درد این کار نمیخوره برید دنبال تویوتا یا میتسوبیشی یا حتی هوندا ... اسپرو نسبتا سالم حدود 15 تا 20 قیمت میخوره بستگی به بکر بودنش داره. فکر نکنم یا 100 تا کارکرد به سادگی پیدا بشه اکثرا واقعی نیستن کیلموترها. اسپروها باید در حالت خاصی نگهداری بشن تا شاسیشون سالم بمونه مراقبت میخواد. قطعات موتوری قیمتاش بد نیست اما کیفیت هم به نسبت از تویوتا و میتسوبیشی پایینتره . اگر به برند دوو تعصب ندارید به یه برند دیگه فکر کنید. به درد تیونینگ و خرج کردن نمیخوره.
عشق دوو و تعصبی درکار نیست اما اسپرو واقعا دوس دارم،میخوام بجای اینکه۲۰ ۲۵ تومن بدم ی سمند و همینطوری ساده سوارش شم،۱۴ ۱۵ تومن بدم ی اسپرو بگیرم و ۷ ۸ ت خرج رینگ و سیستم و زیبایی ماشین همچنین دسکاری اگزوز و تغییرات کوچیک تو موتور کنم
مگه نمیشه واقعی بودنشو فهمید؟اگه ماشین سالم پیدا کنم و نگهداری خوبی ازش بشه چی؟

اگه اسپرو پیشنهاد نمیشه پس چ ماشین موتور سالم و تمیز و کم کارکردی با قدرت و شتاب اسپرو پیدا میشه با زیر ۱۵تومن؟
I Always Tell The Truth Even When I Lie
RaDMeHR76
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 105
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2016, 12:52
نوع خودرو: سمند XU7
محل اقامت: خرم آباد و شهرکرد

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط RaDMeHR76 » 28 ژولای 2016, 19:41

Mehdi/Sh نوشته شده:
RaDMeHR76 نوشته شده:سلام دوستان
خسته نباشيد
دوستان ى اسپرو 94 کارکرد حدود 100تا با يک يا دولکه رنگ چقد مي ارزه؟
و ي سوال
من دوس دارم ى ماشين حدود 10 15 ت بگيرم و تيونش کنم(بيشتر ظاهر,موتور فقط قسمت اگزوز و چيزاى کوچيک)
اسپرو گزينه خوبيه؟
قطعاتش گيرمياد؟خيلى مهمه برام اين موضوع قطعاتش
زود تو خرج نميوفته اگه سالمش گيربياد و بش رسيدگي بشه؟ممنون ميشم جواب بديد
سلام
اگر عشق دوو هستید قضیه متفاوته اما اگر عاقلانه میخواید فکر کنید دوو به درد این کار نمیخوره برید دنبال تویوتا یا میتسوبیشی یا حتی هوندا ... اسپرو نسبتا سالم حدود 15 تا 20 قیمت میخوره بستگی به بکر بودنش داره. فکر نکنم یا 100 تا کارکرد به سادگی پیدا بشه اکثرا واقعی نیستن کیلموترها. اسپروها باید در حالت خاصی نگهداری بشن تا شاسیشون سالم بمونه مراقبت میخواد. قطعات موتوری قیمتاش بد نیست اما کیفیت هم به نسبت از تویوتا و میتسوبیشی پایینتره . اگر به برند دوو تعصب ندارید به یه برند دیگه فکر کنید. به درد تیونینگ و خرج کردن نمیخوره.
بازم میگم منظورم از تیون نصب توربو یا تغییرضریب دنده گیربکس و تعویض سپر و اینا نی
ی ماشین با شتاب خوب میخوام ک با عوض کردن فیلتر و شمع و اگزوز و اینا شتابش خوب بشه و رینگ و لاستیک و چراغ و ارتفاع زدن و در خفاشی و سانروف و اینا از لحاظ ظاهری ک ی ماشین اسپرت خاص بشه با شتاب خوب و سواری نرم با ۲۰ ۲۵ تومن خرج
کرولا و اکورد و لنسر اگه منظورتونه سالم و کم کار زیر ۲۵ گیرنمیاد ارزش داره اینقد از اسپرو بیشتر پول داد با این اوصاف ک گفتم؟ممنون از پاسخگوییتون پیشاپیش
I Always Tell The Truth Even When I Lie
RaDMeHR76
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 105
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2016, 12:52
نوع خودرو: سمند XU7
محل اقامت: خرم آباد و شهرکرد

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط RaDMeHR76 » 29 ژولای 2016, 14:12

کسي نيست جواب بده؟
I Always Tell The Truth Even When I Lie
نمایه کاربر
nima2k12
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 25 آپریل 2016, 23:36
نوع خودرو: دوو اسپرو

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط nima2k12 » 11 آگوست 2016, 23:19

RaDMeHR76 نوشته شده:کسي نيست جواب بده؟
تیون کردن دوو اسپرو کار هرکسی نیست ولی من این کارو با حدود 10 تومن خرج کردم.از اونجایی که خودم و پدرم روی هم رفته حدود 15 الی 20 سال میشه که اسپرو سواریم،جد و آباد دوو رو میدونیم و راحت تر موفق به تقویت و تیونش شدیم.برای مثال میگم که 99 درصد مکانیک های بزرگ و سرشناس دوو نمیدونن که اسپرو جای سنسور میل لنگ فابریک داره و نیازی نیست هزارتا بدبختی کشید که نهایتش سنسور میل لنگ ایجاد بشه.حالا بقیه چیزا بماند.خلاصه من با حدود 8 الی 10 تومن این کارو کردم که 1.5 الی 2 تومنش شامل سرویس اساسی موتورم شد به علاوه ی تراشکاری.حدود 2 تومن خرج توربو و متعلقاتش شد.حدود 3.5 خرج ای سی یو فورس(ادجاست) با واید بند و متعلاقش شد.
و یه سری خورده کاری هایی که وقتی جمع میزنم میبینم بالای 1 تومن شده.مشکل شاسی هم درسته همه ی اسپرو ها دارن ولی با یه شاسی کش ماهر صحبت کنی یجور شاسی رو درست میکنه که تا یه عمر کار کنه.
بنظر من تیونینگ اسپرو شدیدا جواب میده و ارزش داره ولی بازم تاکید میکنم که واقعا کاره هرکسی نیست.بهتون برنخوره ولی تو روی مکانیک های دوو هم میتونم وایستم و بگم که نمیتونن تیون کننش.واقعا تجربه ی بالایی میخواد که از دوو داشته باشید.به همه جاش آشنا باشید و بتونید اول تا آخر ماشینو خودتون تعمیر کنید.نهایتا یه آشنای معتبر هم نیاز دارید که قطعات و لوازم اصلی و خوب بده بهتون.
در مورد توربوی اسپرو هم توضیح بدم که شدیدا جواب میده چون نسبت تراکم دوو روی حدودا 8.6 هست و جون میده برای توربو.
اگه اطلاعی از نسبت تراکم ندارید باید بگم که توی موتور های بدون توربو هرچه تراکم بالا تر بره شتاب و توان بیشتره و توی موتور های توربو هرچه نسبت تراکم کمتر باشه بهتره.دقیقا بخاطره همین هست که سمند معمولی تراکمش بالای 11 هست ولی سمند توربو تراکمش 9.6 هست.
من نمیدونم دوو فازش دقیقا چی بوده که تراکم رو روی 8.6 آماده ی توربو گذاشته ولی توربو نصب نکرده :|
دوست عزیز موفق باشید.امیدوارم کمکی بهتون کرده باشم
نمایه کاربر
Behzad_Rasouli
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 20 اکتبر 2009, 00:16
نوع خودرو: Daewoo Espero 94...
محل اقامت: تبـــــــــــریز
تماس:

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط Behzad_Rasouli » 25 سپتامبر 2016, 10:47

nima2k12 نوشته شده:
RaDMeHR76 نوشته شده:کسي نيست جواب بده؟
در مورد توربوی اسپرو هم توضیح بدم که شدیدا جواب میده چون نسبت تراکم دوو روی حدودا 8.6 هست و جون میده برای توربو.
اگه اطلاعی از نسبت تراکم ندارید باید بگم که توی موتور های بدون توربو هرچه تراکم بالا تر بره شتاب و توان بیشتره و توی موتور های توربو هرچه نسبت تراکم کمتر باشه بهتره.دقیقا بخاطره همین هست که سمند معمولی تراکمش بالای 11 هست ولی سمند توربو تراکمش 9.6 هست.
من نمیدونم دوو فازش دقیقا چی بوده که تراکم رو روی 8.6 آماده ی توربو گذاشته ولی توربو نصب نکرده :|
دوست عزیز موفق باشید.امیدوارم کمکی بهتون کرده باشم
تراکم پایین یکی از محاسنی که داره اینه که با این بنزین های مزخرف ما کمتر ناک میزنه! ولی خوب c20ne و c20se که روی ماشین های اوپل هست به ترتیب تراکم های بیشتری دارن که همین باعث میشه ne 10 اسب و se 17 اسب بیشتر از انجین اسپرو که le هست قدرت بدن. البته مقداری هم سیستم جرقه متفاوت هست تو اون ماشین ها! ولی من انجین قبلیم رو ne کرده بودم که اتفاقا جواب هم داده بود! فقط باید همیشه بنزین سوپر میزدی تا ناک نزنه!!!
نمایه کاربر
nima2k12
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 25 آپریل 2016, 23:36
نوع خودرو: دوو اسپرو

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط nima2k12 » 25 سپتامبر 2016, 19:11

behzad_lover نوشته شده:
nima2k12 نوشته شده:
RaDMeHR76 نوشته شده:کسي نيست جواب بده؟
در مورد توربوی اسپرو هم توضیح بدم که شدیدا جواب میده چون نسبت تراکم دوو روی حدودا 8.6 هست و جون میده برای توربو.
اگه اطلاعی از نسبت تراکم ندارید باید بگم که توی موتور های بدون توربو هرچه تراکم بالا تر بره شتاب و توان بیشتره و توی موتور های توربو هرچه نسبت تراکم کمتر باشه بهتره.دقیقا بخاطره همین هست که سمند معمولی تراکمش بالای 11 هست ولی سمند توربو تراکمش 9.6 هست.
من نمیدونم دوو فازش دقیقا چی بوده که تراکم رو روی 8.6 آماده ی توربو گذاشته ولی توربو نصب نکرده :|
دوست عزیز موفق باشید.امیدوارم کمکی بهتون کرده باشم
تراکم پایین یکی از محاسنی که داره اینه که با این بنزین های مزخرف ما کمتر ناک میزنه! ولی خوب c20ne و c20se که روی ماشین های اوپل هست به ترتیب تراکم های بیشتری دارن که همین باعث میشه ne 10 اسب و se 17 اسب بیشتر از انجین اسپرو که le هست قدرت بدن. البته مقداری هم سیستم جرقه متفاوت هست تو اون ماشین ها! ولی من انجین قبلیم رو ne کرده بودم که اتفاقا جواب هم داده بود! فقط باید همیشه بنزین سوپر میزدی تا ناک نزنه!!!
اسپرو مدل 92 و 93 که سیستم پاشش TBI دارن موتورشون ne هست.تراکم اسپرو 93 حدود 9.2 و تراکم موتور 94 حدود 8.5 هست.به همین دلیله که هر اسپروی تیونینگ شده ای توی خارج میبینم،اومدن مثل من منیفولد 94 گذاشتن رو موتور 93 و بعد توربو بستن.و به همین دلیل هم هست که سرسیلندر 94 روی 93 جواب نمیده.و بر عکس
نمایه کاربر
Behzad_Rasouli
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 20 اکتبر 2009, 00:16
نوع خودرو: Daewoo Espero 94...
محل اقامت: تبـــــــــــریز
تماس:

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط Behzad_Rasouli » 26 سپتامبر 2016, 11:44

nima2k12 نوشته شده:
behzad_lover نوشته شده:
nima2k12 نوشته شده:
RaDMeHR76 نوشته شده:کسي نيست جواب بده؟
در مورد توربوی اسپرو هم توضیح بدم که شدیدا جواب میده چون نسبت تراکم دوو روی حدودا 8.6 هست و جون میده برای توربو.
اگه اطلاعی از نسبت تراکم ندارید باید بگم که توی موتور های بدون توربو هرچه تراکم بالا تر بره شتاب و توان بیشتره و توی موتور های توربو هرچه نسبت تراکم کمتر باشه بهتره.دقیقا بخاطره همین هست که سمند معمولی تراکمش بالای 11 هست ولی سمند توربو تراکمش 9.6 هست.
من نمیدونم دوو فازش دقیقا چی بوده که تراکم رو روی 8.6 آماده ی توربو گذاشته ولی توربو نصب نکرده :|
دوست عزیز موفق باشید.امیدوارم کمکی بهتون کرده باشم
تراکم پایین یکی از محاسنی که داره اینه که با این بنزین های مزخرف ما کمتر ناک میزنه! ولی خوب c20ne و c20se که روی ماشین های اوپل هست به ترتیب تراکم های بیشتری دارن که همین باعث میشه ne 10 اسب و se 17 اسب بیشتر از انجین اسپرو که le هست قدرت بدن. البته مقداری هم سیستم جرقه متفاوت هست تو اون ماشین ها! ولی من انجین قبلیم رو ne کرده بودم که اتفاقا جواب هم داده بود! فقط باید همیشه بنزین سوپر میزدی تا ناک نزنه!!!
اسپرو مدل 92 و 93 که سیستم پاشش TBI دارن موتورشون ne هست.تراکم اسپرو 93 حدود 9.2 و تراکم موتور 94 حدود 8.5 هست.به همین دلیله که هر اسپروی تیونینگ شده ای توی خارج میبینم،اومدن مثل من منیفولد 94 گذاشتن رو موتور 93 و بعد توربو بستن.و به همین دلیل هم هست که سرسیلندر 94 روی 93 جواب نمیده.و بر عکس
تا جایی که بنده میدونم نسبت تراکم همشون یکیه و حدود 8.5 هستن. اصلا رو ne توربو جواب نمیده. ne موتور وکترا هستش که تراکمش هم بالاست. تمامی اسپرو های 2 لیتری همشون le هستن (مگر اینکه مثل بنده پیستون عوض کنن...) انجین xe هم که تراکمش خیلی بالاتره (10.5 به یک)، واسه توربوش le کار کردن تا تراکم پایین باشه که کد موتورش شده C20LET
نمایه کاربر
nima2k12
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 25 آپریل 2016, 23:36
نوع خودرو: دوو اسپرو

Re: دوو اسپرو - Daewoo Espero

پست توسط nima2k12 » 28 سپتامبر 2016, 10:46

behzad_lover نوشته شده:
nima2k12 نوشته شده:
behzad_lover نوشته شده:
nima2k12 نوشته شده:
RaDMeHR76 نوشته شده:کسي نيست جواب بده؟
در مورد توربوی اسپرو هم توضیح بدم که شدیدا جواب میده چون نسبت تراکم دوو روی حدودا 8.6 هست و جون میده برای توربو.
اگه اطلاعی از نسبت تراکم ندارید باید بگم که توی موتور های بدون توربو هرچه تراکم بالا تر بره شتاب و توان بیشتره و توی موتور های توربو هرچه نسبت تراکم کمتر باشه بهتره.دقیقا بخاطره همین هست که سمند معمولی تراکمش بالای 11 هست ولی سمند توربو تراکمش 9.6 هست.
من نمیدونم دوو فازش دقیقا چی بوده که تراکم رو روی 8.6 آماده ی توربو گذاشته ولی توربو نصب نکرده :|
دوست عزیز موفق باشید.امیدوارم کمکی بهتون کرده باشم
تراکم پایین یکی از محاسنی که داره اینه که با این بنزین های مزخرف ما کمتر ناک میزنه! ولی خوب c20ne و c20se که روی ماشین های اوپل هست به ترتیب تراکم های بیشتری دارن که همین باعث میشه ne 10 اسب و se 17 اسب بیشتر از انجین اسپرو که le هست قدرت بدن. البته مقداری هم سیستم جرقه متفاوت هست تو اون ماشین ها! ولی من انجین قبلیم رو ne کرده بودم که اتفاقا جواب هم داده بود! فقط باید همیشه بنزین سوپر میزدی تا ناک نزنه!!!
اسپرو مدل 92 و 93 که سیستم پاشش TBI دارن موتورشون ne هست.تراکم اسپرو 93 حدود 9.2 و تراکم موتور 94 حدود 8.5 هست.به همین دلیله که هر اسپروی تیونینگ شده ای توی خارج میبینم،اومدن مثل من منیفولد 94 گذاشتن رو موتور 93 و بعد توربو بستن.و به همین دلیل هم هست که سرسیلندر 94 روی 93 جواب نمیده.و بر عکس
تا جایی که بنده میدونم نسبت تراکم همشون یکیه و حدود 8.5 هستن. اصلا رو ne توربو جواب نمیده. ne موتور وکترا هستش که تراکمش هم بالاست. تمامی اسپرو های 2 لیتری همشون le هستن (مگر اینکه مثل بنده پیستون عوض کنن...) انجین xe هم که تراکمش خیلی بالاتره (10.5 به یک)، واسه توربوش le کار کردن تا تراکم پایین باشه که کد موتورش شده C20LET
اصلا بیخیال اینکه کد موتوری چیه.بیا اینو مد نظرمون قرار بدیم که سرسیلندر مدل 93 با 94 فرق داره.سرسیلندر 94 گود تره و باعث میشه تراکم پایین بیاد.خب اگه فرض کنیم تراکم 94 روی 8.5 باشه پس تراکم 93 تحت هر شرایطی بخاطر نوع سرسیلندر بیشتره(چون حجم محفظه ی احتراق توی سرسیلندر 93 کمتره نسبت به 94).اونطور هم که من تو سایتای خارجی با کد موتوری تحقیق کردم فهمیدم این تراکم 9.2 هست توی 93 که منم سرسیلندرم 2 بار کف تراشی رفته و الان میشه گفت تراکمم حدود 9.5 شده
در مورد تفاوت سرسیلندر و نسبت تراکمشون هم شک نکن که همه مکانیک های دوو اینو میدونن.مخصوصا اونایی که سرسیلندر مدل 93 میزارن رو 94 و باعث میشه ماشین ریپ بزنه و درست کار نکنه.نمونش خود من که موتورم 93 هست و اومدم منیفولد 94 گذاشتم و به قولی سیستم TBI رو به MPFI تبدیل کردم.نتیجش این شده که ECU فک میکنه موتورم 94 هست و تراکمم پایینه.برای تراکم پایین باید پاشش بیشتر باشه...درنتیجه الان پاشش من یکم زیاده و دود سیاه میده ماشین ولی بازم شتاب قابل توجهی داره.حالا من چیکار کردم؟اومدم ECU Force خریدم که کل جدول های پاشش و آوانس جرقش قابل برنامه ریزیه.الانم سیم کشی ماشین تموم شده و تا چند روز دیگه وصلش میکنم برای استارت و راه اندازی
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان