بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2844
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 09 ژانویه 2018, 10:57

iceboy45 نوشته شده:
09 ژانویه 2018, 03:33


خیلی ممنون از توضیحاتتون ،
با مایع نشت گیر آشنایی ندارم ..
میشه لطف کنید یه توضیح مختصری راجع بهش بدین ؟
سلام
در این صفحه توضحش هست
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=400
برای خریدش در گوگل بنویسید
نشت گیر پریستون
قیمتها متفاوت هست . از سایت بی نماد نخرید . مسئولیت خرید اینترنتی و تقلبی خریدن و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست

یاید طبق دستورش و چیزی که در اون تاپیک نوشتم استفاده بشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط Reza4851 » 10 ژانویه 2018, 01:23

سلام دوستان و استاد عزیز
من سنسور کیلومتر رو باز کردم فعلا که خاموش نکرد ماشین ولی دوتا مشکل داذم که خیلی اذیتم میکنه اول اینکه موتور خیلی لرزش داره طوریکه اتاق رو میلرزونه امکان داره از سنسور کیلومتر باشه که خراب بوده ضمنا من دسته موتور رو هم تعویض کردم دادم مکانیک کلی پول گرفت تایم ماشین رو مثلا درست کرد ولی بهتر نشد اگزوز هم یه حالت پت پت داره ،پتانسیومتر رو هم طبق فایلی که دوستان دادن تنظیم کردم بستم لطفا یه کمکی بکن ،دوم اینکه الان چندوقته وقتی سوار ماشین میشم یا پیاده میشم یا هرچندساعت دستم به بدنه میخوره یه برقگرفتگی ضعیف بوجود میاد واسم ،امشب که دیدم جرقه زدم وقتی خواستم در رو باز کنم
گویا بدنه ماشین مثبت داره خواهشا اینمورد رو هم راهنمایی کن ،درهرحال همیشه دعاگوی شما هستم
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط Reza4851 » 10 ژانویه 2018, 13:35

:srch:
سلام استاد محمد عزیز
خواهش میکنم یه توضیحاتی در مورد قطعات جلو بندی و اسم و کارکرد هر قطعه بفرمایید فکرمیکنم به مشکل خیلی از دوستان هم کمک میکنه اینموضوع،اگر امکان داشت عکس هم بذارید خیلی مفید فایده خواهدبود،باتشکروسپاس
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط Reza4851 » 11 ژانویه 2018, 17:40

:srch: سلام استادعزیز،
من امروز سنسور کیلومتر رو باز کردم داخلش کاملا پوسیده بود ،یدونه دیگه گرفتم و چسب زدم که نصب کنم ولی هرکارمیکنم یه پیچ کوچیک بغل محل نصب هست که نمیذاره بپیچه سنسور توی جای خودش،خواستم دنده پینیون رو باز کنم پبچش رو هم باز کردم ولی اونم هرکارکردم درنیومد میشه یه توضیحاتی بدین چجوری دنده رو دربیارم
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2844
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 14 ژانویه 2018, 01:58

Reza4851 نوشته شده:
10 ژانویه 2018, 13:35
:srch:
سلام استاد محمد عزیز
خواهش میکنم یه توضیحاتی در مورد قطعات جلو بندی و اسم و کارکرد هر قطعه بفرمایید فکر میکنم به مشکل خیلی از دوستان هم کمک میکنه اینموضوع
اگر امکان داشت عکس هم بذارید خیلی مفید فایده خواهدبود
باتشکروسپاس
سلام
این تصویر متحرک و عکسهای بعدش تقریباً همه چیز رو توضیح داده , دست سازنده ها درد نکنه تصویر
سر بالای کمک به گلگیر پیچ شده
فنر هم روی کمک نصب شده
فنر کارش جذب ضرباتِ دست اندارها و سرعت گیرها هست
کمک کارش جلوگیری از رفتار یویومانندِ فنر هست
سر پایین کمک نمیتونه ول باشه . وصلش کردند به سگدست
سگدست همون قطعه ای هست که دیسک ترمز و چرخ روش نصب شده
سگدست از بالا به کمک وصله و از پایین به طبق وصله
بازوی هیدرولیک فرمان یا فرمان معمولی هم به همین سگدست وصله توسط سیبک
دو سرِ طبق هم به رام وصله
رام هم با چند پیچ یا جوش وصل شده به شاسی و اصلاً نمیتونه تکون بخوره

طبق میتونه بالا پایین بشه همراهِ کمک و محکم نگهش داشته تا کمک فقط بالا پایین بشه و به سمت بیرون یا داخل حرکت نکنه

میله ی توازن هم به شاسی وصله پشتِ رادیاتور با دو تا بستِ نیم دایره و لاستیکِ چاکدار و میتونه آزادانه بالا پایین بشه اما دو تا سرش وصله به دو تا طبق چپ و راست تا کمکها موقع ترمز زدن حرکت نکنه به سمت جلو و عقب
سگدست با پیچ وصله به کمک اما با دوتا سیبک
وصله به طبق و بازوی فرمان
حالا چرخ جلو میتونه راحت بچرخه به چپ و راست با فرمان
روی دست اندازها هم راحت بالاپایین بشه


تصویر

تصویر
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2844
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 14 ژانویه 2018, 11:00

سلام
میله ی توازن یا همون میله ی تعادل یک کار مهم دیگه هم انجام میده :
وقتی چرخ یک طرف با سمتِ بالا حرکت میکنه , میله ی توازن چرخ سمت دیگر رو هم میبره بالا که باعث میشه سر ماشین یه بر نشه یعنی کج نشه و هر دو طرف تقریباً با هم بالا و پایین بشند

توضیح:
در شکل متحرکِ بالایی , طبق بالا هم وجود داره که ماشینهای ارزان قیمت این قطعه رو نداره

میله ی تعادل هم در اون شکل رسم نشده

قطعه ی آبی آسمونی همون بازوی فرمان هست که به سگدست وصله
آبی تیره طبق پایین هست
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط Reza4851 » 14 ژانویه 2018, 22:31

:srch: سلام دوست واستاد عزیز ،محمد اقا
لطفا شما دیگه تاپیک رو تنها نذارید ،همه که رفتند ما دلنون بوجود شما خوشه
ضمنا یه سوال استاد،با راهنمایی بالاخص شما و دیگردوستان ماشین دیگه خاموش نمیشه ولی لرز داره موتور،امروز به مکانیک دوو نشون دادم گفت از میل سوپاپه که چینیه بخوای معاینه هم بگیری نمیدن مگه اینکه عوض کنی میل سوپاپ رو ،واسه من نظر شما مهمه ،بنظر شما میتونه حرفش درست باشه،البته لرز ماشین کمترشده ولی بازم هست
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2844
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 15 ژانویه 2018, 16:01

Reza4851 نوشته شده:
14 ژانویه 2018, 22:31
:srch: سلام دوست واستاد عزیز ،محمد اقا

لطفا شما دیگه تاپیک رو تنها نذارید
همه که رفتند ما دلمون به وجود شما خوشه

ضمنا یه سوال استاد:
با راهنمایی بالاخص شما و دیگر دوستان ماشین دیگه خاموش نمیشه ولی لرز داره موتور

امروز به مکانیک دوو نشون دادم گفت از میل سوپاپه که چینیه بخوای معاینه هم بگیری نمیدن مگه اینکه عوض کنی میل سوپاپ رو
واسه من نظر شما مهمه
بنظر شما میتونه حرفش درست باشه؟
البته لرزش ماشین کمتر شده ولی بازم هست
سلام
ممنون از شما دوست عزیز
تا وقتی که خدا بخواد درخدمت دوستان هستم در این سایت و سایتهای دیگه
کسانی که علاقمند هستند مطالب دیگه ی بنده رو در زمینه های مختلف دنبال کنند , پیام خصوصی بدند

مطالب بنده بیشترش کاربردی هست به لطف خدا و در زندگی روزمره خیلی به دردتون میخوره در صرفه جوئی هزینه های زندگی و ایمنی و امنیت و روابط اجتماعی و معنویات و اقتصاد و سیاست و غیره
================================
ماشین شما مشکل لرزش در دور آرام داره

تا حالا نشنیدم میل سوپاپ باعث لرزش در دور آرام بشه اما سنسور میل سوپاپ اگر معیوب باشه میتونه تاثیر بذاره
نمیدونم ماشینتون این سنسور رو داره یا نه


لرزش در دور آرام از خیلی چیزها میتونه باشه

وایرها رو تک تک بکشید تا لرزش موتور رو در هر چهار حالت با هم مقایسه کنین

اون سیلندری که کشیدنِ وایرش باعث لرزش کمتر میشه پس همون سیلندر یه چیزیش مشکل داره و نیروی کمتر از بقیه سیلندرها تولید میکنه

نصب نبودن شیلنگهای سیستم پی سی وی هم باعث لرزش میشه . خرابی والوش هم همینطور
شیلنگهای پی سی وی از قالپاق سوپاپها وصله به منیفولد هوا و معمولاً یک سوپاپ هم داره

سوپاپ رو باید با بنزین بشورید و با یه چیز میله ی داخلش رو فشار بدین ببینین فنری هست یا نه
با فوت کردن از دو زرفش هم میشه دریچه ی داخلش رو تست کرد

استپر هم خیلی تاثیر داره
پیچ تنظیم دور آرام هم خیلی مهم هست
تمیز بودنِ دهنه ی دریچه ی گاز جایی که دریچه میچسبه به کانال عبور هوا باید تمیز باشه
یه عده بیخودی اسپری گرانقیمت میخرند برای تمیز کردنش درصورتیکه با یک حوله کوچکِ آغشته به کمی بنزین راحت پاک میشه
این حوله ها رو کسانی که لوازم آشپزخونه میفروشند دارند . معمولا 25 تا 30 سانت طول و عرض داره
مقاومت وایرها و سالم بودنشون
و خیلی چیزهای دیگه مثل تمیز و تنظیم بودن شمعها و سالم بودن سیستم خنک کننده و ترموستات تا حرارت نرمال باشه

شما شاید بتونید با پیچ سلو دور موتور رو کمی ببرید بالا تا نلرزه
اگر استپر دوباره دور موتور رو میاره پایین شاید بشه با کشیدن فیش استپر در دو دقیقه بعد از روشن کردن موتور مشکل رو حل کرد"
با موتور کاملاً سرد روشن کنین
بعد از 2 دقیقه فیش استپر رو بکشین
حالا با گرم شدنِ موتور دور موتور میره بالاتر و لرزش قطع میشه
اگر اینطور شد پس دیگه اصلاً نباید فیش استپر وصل بشه . البته ممکنه در سرما موتور زود روشن نشه چون استپر دیگه در مدار نیست تا کار ساسات رو انجام بده
چراغ چک هم همیشه روشن میمونه
نمیدونم با این وضع میشه معاینه رو رد کرد یا نه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط Reza4851 » 17 ژانویه 2018, 14:33

:srch: سلام استاد ،از سنسور مپ هم میتونه باشه ،این لرزش و خامسوزی؟
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2844
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: بررسی و رفع مشکلات فنی دوو سي‌يلو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 17 ژانویه 2018, 16:19

Reza4851 نوشته شده:
17 ژانویه 2018, 14:33
:srch: سلام استاد ،از سنسور مپ هم میتونه باشه ،این لرزش و خامسوزی؟
سلام
سنسور مپ اگر خراب بشه ماشین در دور آروم دود سیاه خیلی غلیظ داره اصلاً گاز نمیخوره
با ولتمتر هم راحت قابل تست هست
شیلنگش رو اگر درییارید ماشین خاموش میشه

اگر هم شیلنگش سوراخ کوچک داشته باشه
لرزش میده

چک کردن شیلنگش هم کاری نداره . کافیه از سمت منیفولد جداش کنین و تمیزش کنین و هواش رو با دهن بکشید و سر زبان رو بزنید بهش
باید بچسبه بهش و کنده نشه

اگر بسوزه و ولتاژ خروجیش برابر با ورودیش بشه چراغ چک روشن نمیشه چون مدارش برقرار هست از نظر کامپیوتر . فقط همون دود سیاه غلیظ و گاز نخوردن علامتش هست و با ولتمتر هم سریعا مشخص میشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان