راهکارهای تقویت مدل هاي دوو موجود در ايران

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
علي رفيعي پور
متخصص الكترونيك
پست: 429
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2005, 20:39
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: ایران همیشه جاوید

راهکارهای تقویت مدل هاي دوو موجود در ايران

پست توسط علي رفيعي پور » 26 آپریل 2006, 20:34

باعرض سلام خدمت دوستان اهل فن
تو نمايندگي دوو به من گفتند ميشه با تغيير سيلندر و پيستون حجم موتور را از 1500 به 1800 سي سي افزايش داد.
حالا سوال من اينه كه آيا فقط با تعويض سيلندر و پيستون ميشه قدرت موتور را زياد كرد؟ و مثلا ميل لنگ و ECU و چیزهای دیگه نباید تغییر کنه؟ اصولا این کار عاقلانه هست و چقدر به قدرت موتور (که فعلا 70 اسب و 1500 سی سی است) اضافه میشه؟
گفتن که خرجش هم حدود 250 تومنه. نظرتون چیه؟
نمایه کاربر
irarkh
يار قديمي
پست: 5197
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2004, 10:40
نوع خودرو: Insignia A20DTH

پست توسط irarkh » 27 آپریل 2006, 10:41

بدون تغيير در ECU راه به جائي نمي بريد . يك تاپيك در مورد تعويض موتور سيلو داريم كه اين نتيجه رو مي تونيد داخل اون تاپيك ببينيد .
نمایه کاربر
علي رفيعي پور
متخصص الكترونيك
پست: 429
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2005, 20:39
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: ایران همیشه جاوید

پست توسط علي رفيعي پور » 27 آپریل 2006, 20:25

منظور من تعويض موتور نيست. فقط افزايش حجم. بعدش هم تغيير ECU خيلي مشكله يا سريعا ميشه با موتور تطبيقش داد؟

باز هم سوال قبلي پابرجاست؟ اصلا تغيير حجم سيلندر عاقلانه هست يا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمایه کاربر
رسول ر.پ
متخصص الكترونيك
پست: 870
تاریخ عضویت: 05 آپریل 2006, 11:39
نوع خودرو: Rio LS
محل اقامت: اصفهان->نجف آباد->ويلا شهر

پست توسط رسول ر.پ » 02 می 2006, 12:31

سلام داداش
به فرض هم كه اين كار رو بشه كرد
خوب به بدنه و زيروبند هم فشار مياد
تازه نگفتن ميللنگ رو چي كارش ميكنن همين مللنگ جوابگو هستش
اين بدنه و استيل برا 1500سي سي طراحي شده
1800سي سي حتما لرزش بيشتري داره يه نگاهي به موتور GLXپژو بنداز مخصوصا GLIها تو دوراي بالا يه لرزشي داره
تازه من نميدونم اين بابا كه بهت اينو گفته اصلا تخصصشو داشته يا نه
تا حالا اين كارو كرده كه بري ببينيش؟ :(
ECUرو جيكار ميكنه؟
نمایه کاربر
پوريا جمالي
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 417
تاریخ عضویت: 13 آگوست 2005, 18:54
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: پونك - سردار جنگل

آيا ميشه ماتيزو تقويت كرد؟

پست توسط پوريا جمالي » 07 می 2006, 21:50

سلام:
كسي از دوستان هست كه اطلاعاتي در مورد تقويت ماتيز داشته باشه؟ شايد بگين مورچه چيه كه كله پاچه داشته باشه ولي من فكر مي كنم چون ماتيز خيلي سبكه اگه حتي 5 اسب تقويت بشه حسابي رو شتابش تاثير بذاره. نظر شما چيه؟

ارادتمند همگي - پوريا جمالي :eek:
نمایه کاربر
فرهاد
پيشکسوت
پست: 3762
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 23:28
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط فرهاد » 07 می 2006, 23:59

سلام

بيشتر به يه شوخي مي مونه ولي كار نشد نداره.

البته من فكر نكنم اون چرخا و اون جثه توانايي هندل كردن قدرت بيشتر رو داشته باشن ولي مي شه با افزايش حجم موتور يه كارايي براش كرد.
نمایه کاربر
پوريا جمالي
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 417
تاریخ عضویت: 13 آگوست 2005, 18:54
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: پونك - سردار جنگل

پست توسط پوريا جمالي » 08 می 2006, 00:08

سلام:
ممنون از راهنماييتون ولي من نمي خوام به بلوك موتور دست بزنم. فقط از طريق نصب قطعات اسپرت يا اصطلاحا Performance Parts.

لطفا در اين مورد اگر اطلاعاتي دارين كمك كنين.

ارادتمند همگي - پوريا :eek:
نمایه کاربر
سازمان ملل
دانا
پست: 1429
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 09:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط سازمان ملل » 08 می 2006, 08:55

چیزای زیادی نداری اگه نمی خوای به موتور دست بزنی
هدرز ( که نمی دونم برای ماتیز آماده هست یا نه)
فیلتر اسپرت
منبع
شایدم بشه یه کارایی توی ای سی یوش کرد
شمع و وایر و... هم می شه
نمایه کاربر
niceevil
پيشکسوت
پست: 1665
تاریخ عضویت: 26 نوامبر 2004, 22:59
نوع خودرو: CAMRY

پست توسط niceevil » 08 می 2006, 10:14

آخه هدرز و منبه رو يه ماشينی خودش رو نشون ميده که حجم هوا خورجی زيادی داشته باشه
ديگه ماتيز لازم نداره
نمایه کاربر
شتاب
دانا
پست: 1700
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2005, 03:58
نوع خودرو: دوج چارجر-سمند
محل اقامت: تهران
تماس:

پست توسط شتاب » 08 می 2006, 10:31

سلام.


هدرز

منبع عقب

برداشتن منبع وسط ( اگه داشته باشه )

فيلتر اسپرت

ريمپ ( اگه امكانش باشه و جايي انجام بدن )

شمع خوب

افزايش پاشش انژكتور ( با تغيير نازل )

استفاده از دو يا سه واشر سرسيلندر با هم

ساسپنشن

كوتاه كردن شيفتر دنده

تعويض صفحه كلاچ ( ترجيحا يه گرافيتي )
رانندگانِ خوب
زاده نمی شوند
تربیت می شوند.
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان