تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 24 دسامبر 2017, 18:59

من امروز کولانت قرمز سفارش دادم فقط طریقه درست وآسان تخلیه کولانت قبلی داخل مدار رو نمیدونم ماشینم ترموستات هم داره ضمنا واسه پرکردن مجددفقط باید ازطریق منبع انبساط عمکل کرد چون رادیات که در نداره و نمیدونم چطور بفهمم که کاملا مدار پرشده،ضمنا ماشین من که جدیدا گرفتم مدل ۸۰ هست و بسیار فرسوده آیا میتونم رسوب زدایی انجام بدم
نمایه کاربر
Rza.Shb
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2005, 05:54
نوع خودرو: D.C

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Rza.Shb » 24 دسامبر 2017, 22:45

Reza4851 نوشته شده:
24 دسامبر 2017, 18:59
من امروز کولانت قرمز سفارش دادم فقط طریقه درست وآسان تخلیه کولانت قبلی داخل مدار رو نمیدونم ماشینم ترموستات هم داره ضمنا واسه پرکردن مجددفقط باید ازطریق منبع انبساط عمکل کرد چون رادیات که در نداره و نمیدونم چطور بفهمم که کاملا مدار پرشده،ضمنا ماشین من که جدیدا گرفتم مدل ۸۰ هست و بسیار فرسوده آیا میتونم رسوب زدایی انجام بدم
برای تخلیه کولانت فعلی شیلنگ آب زیر رادیات سمت شاگرد باید باز بشه که اکثر آب خالی میشه ، برای رسوب گیری از دیسکلر استفاده کنید (اطلاعات بیشتر در موردش رو سرچ کنید ) بعد از استفاده از رسوب گیر 2 یا 3 بار با آب مقطر سیستم رو پر کنید و ماشین رو روشن کنید تا فن بزنه و بعد چند دقیقه از فن زدن دوباره آب رو خالی کنید تا اثرات رسوب زدا از بین بره و بعد کولانت اصلی رو اضافه کنید و دوباره صبر کنید موتور گرم بشه و فن بزنه و سطح کولانت رو از قمقمه چک کنید و اگه نیاز بود اضافه کنید چون دوو هواگیریش اتوماته .
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 25 دسامبر 2017, 04:57

:who:بسیار ممنون ،حتما کارهایی که گفتین رو انجام میدم و نتیجه ش رو همینجا مکتوب میکنم ,تشکروسپاس
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 26 دسامبر 2017, 00:22

:o سلام استاد عزیز،من شستشوی بخاری سیلو رو انجام دادم از هردوطرف چندین مرتبه آب با فشارزیاد،از هردو سمت هم آب بدون مشکل خارج میشد ولی بعداز بستن و روشن کردن بخاری کماکان باد گرم نیست تقریبا ولرم هست که واسه هوای سردزمستون کافی نیست ،باید چیکارکنم بخاری گرم کنه ،ترموستات نو هم جدیدا گذاشتم آمپر هم وسط به بالا وایمیسته،لطفا کمکم کنید مشکل روحل کنم
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 27 دسامبر 2017, 03:42

:who: س از کجا مطمئن بشم دریچه گرم کاملا تا انتها باز شده ،چون بادی که میزنه نیمه گرمه و داغ نمیکنه با وجوداینکه توموستات نو انداختم و آمپر وسط وایمیسته
نمایه کاربر
Rza.Shb
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2005, 05:54
نوع خودرو: D.C

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Rza.Shb » 27 دسامبر 2017, 09:22

Reza4851 نوشته شده:
27 دسامبر 2017, 03:42
:who: س از کجا مطمئن بشم دریچه گرم کاملا تا انتها باز شده ،چون بادی که میزنه نیمه گرمه و داغ نمیکنه با وجوداینکه توموستات نو انداختم و آمپر وسط وایمیسته
زیر پای شاگرد پایین داشبورد نزدیک کنسول وسط یه میله آهنی نازک هست ، وقتی دریچه رو از گرم به سرد تغییر میدین حرکت میکنه ؟ میتونین با دست هم جابه جاش کنین
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2947
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 27 دسامبر 2017, 15:40

Reza4851 نوشته شده:
26 دسامبر 2017, 00:22
:o سلام استاد عزیز،

من شستشوی بخاری سیلو رو انجام دادم از هردوطرف چندین مرتبه آب با فشارزیاد،از هردو سمت هم آب بدون مشکل خارج میشد ولی بعداز بستن و روشن کردن بخاری کماکان باد گرم نیست تقریبا ولرم هست که واسه هوای سردزمستون کافی نیست ،باید چیکارکنم بخاری گرم کنه ،ترموستات نو هم جدیدا گذاشتم آمپر هم وسط به بالا وایمیسته،لطفا کمکم کنید مشکل روحل کنم
سلام
با نوتور کاملاً گرم , شیلنگی که آب میبره برای بخاری رو با احتیاط لمس کنین
آیا داغ هست ؟
اگر نیست پس مشکل از موتور هست و اکثراً از ترموستات که نمیتونه آب رو گرم کنه یعنی همیشه بازه و یا اصلا ترموستات وجود نداره

اگر شیلنگ بخاری داغه ولی بخاری بادش نیم گرمه پس دکمه ی آبی قرمز مشکل داره

و یا دریچه ی سرد و گرم خرابه یا گیر کرده یا شکسته

با بخاریِ خاموش رانندگی کنین . اگر باد میاد از کانالها پس دریچه ی ورود هوای سرد از بیرون هم بسته نیست که باد سرد میاره توی اتاق
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2947
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 27 دسامبر 2017, 15:57

Reza4851 نوشته شده:
24 دسامبر 2017, 18:59
من امروز کولانت قرمز سفارش دادم
فقط طریقه درست وآسان تخلیه کولانت قبلی داخل مدار رو نمیدونم ماشینم ترموستات هم داره ضمنا واسه پرکردن مجددفقط باید ازطریق منبع انبساط عمل کرد چون رادیات که در نداره و نمیدونم
چطور بفهمم که کاملا مدار پرشده،
ضمنا ماشین من که جدیدا گرفتم مدل ۸۰ هست و بسیار فرسوده آیا میتونم رسوب زدایی انجام بدم
سلام
اگر سیستم خنک کننده آب کم میکنه پس باید اول نشتی رو برطرف کنین وگرنه پولتون هدر میره



برای تخلیه باید با موتور کاملاً سرد , شیلنگ پایین رادیاتور رو باز کنین تا تخلیه بشه
بعضی ماشینها رادیاتورش زیرش پیچ تخلیه داره

بعدش در همون حالت روشن کنین و 15 ثانیه چند گاز محکم بدین تا کولانت توی موتور هم تخلیه بشه
اگر چیزی توی منبع انبساط هم مونده با شیلنگ بکشینش
بعدش اگر سیستم رسوب داشته باید رسوب زدائی کنین با رسوب گیر کتری یا رسوب گیر خودرو یا کمی سرکه .
مسئولیت رسوب زدایی و ضررش و خطرات مواد شیمایی یا خواننده ی این مطلب هست
استفاده از مواد قوی و غلیط و طول دادن شستشو باعث خوردگی و خسارت به رادیاتورها و موتور و واتر پمپ میشه


بعد از رسوب زدایی باید دو یا 3 بار شیلنگ رو موقتا وصل کنین و با آب تمیز سیستم رو پر کنین و چند گاز محکم بدین در 15 ثانیه
بعدش تخلیه کامل تکرار بشه
بعد از آبپشی سیستم , باید شیلنگ رادیاتور رو نصب کنین و بستش رو محکم کنین
و از منبع انبساط کولانت بریزین توی سیستم

تا خط min یا cold
بعدش درش رو ببندین و روشن کنین چند گاز محکم بدین
بعدش خاموش کنین و اگر کولانت کمه اضافه کنین
سیستم هواگیری لازم نداره , هوا خودش میره توی منبع انبساط با فشار کولانت


تا یکی دو رور مقدار کولانت رو زیر نظر داشته باشید
با موتور گرم باید تا خز بالایی روی منبع انبساط باشه و با موتور سرد روی خط پایینی باشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 28 دسامبر 2017, 02:33

:-o سلام و عرض ادب،ماشین ترموستات نداشت من خودم گرفتم دادم بستن و الان شلنگ آب ورودی گرمه ولی سمت خروج کمتر گرمه ،من باراهنمایی شما از سمت خروجی به ورودی شلتگ آب تمیز رو با فشار گرفتم و آب از هردو طرف تست کردم بخوبی جریان داشت،دریچه رو هم خودم بادست تا انتها میبندم ولی بازم بادی که میزنه داغ نیست نیمه گرمه ،ایراد از کجا میتونه باشه یوقت فن بخاری مشکل نداره
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 28 دسامبر 2017, 02:45

:D عرض خواهی میکنم ااین دریچه هوای بیرون رو چطوری ببندم و ضمنا رادیات سمت شاگرد از پایین خروجی نداره فقط یه لوله هست که تز بالای رادیات سمت شاگرد خارج شده فکرکنم میره سر واتر پمپ
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان