تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Rza.Shb
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 162
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2005, 05:54
نوع خودرو: D.C

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Rza.Shb » 28 دسامبر 2017, 08:33

Reza4851 نوشته شده:
28 دسامبر 2017, 02:45
:D عرض خواهی میکنم ااین دریچه هوای بیرون رو چطوری ببندم و ضمنا رادیات سمت شاگرد از پایین خروجی نداره فقط یه لوله هست که تز بالای رادیات سمت شاگرد خارج شده فکرکنم میره سر واتر پمپ
کنار دکمه A/C روی کنسول وسط یه دکمه هم اندازه هستش که عکس ماشین و یه فلش داخلش هست اونو بزنید نباید هوای بیرون وارد اتاق ماشین بشه ، وقتی که چراغش روشنه بدون روشن کردن فن شروع به حرکت کنید مخصوصا تو سرعتهای بالا نباید هوای بیرون وارد اتاق بشه اگه اینطور نیست پس اون دریچه کامل بسته نمیشه (دریچه ها رو روی پرتاب باد از دریچه های کوچیک روی داشبرد تنظیم کنید ) .
رادیات کولر جلوی ماشینه و رادیات موتور پشتشه اون شیلنگی که برای تخلیه آب موتور باید باز بشه پایین رادیات موتور سمت شاگرده که از بالا قشنگ معلوم نیست باید ماشین بره روی چال یا از جک و خرک (رعایت موارد ایمنی) استفاده بشه
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 28 دسامبر 2017, 12:49

:srch: سلام وعرض ادب ،استاد ببخشید که من زیاد سوال میپرسم این ماشینو تازه گرفتم همه جاش ایراد داره ظاهرش خوب بود مپ گرفتم ولی باطن هیچی،امروز نگاه کردم دیدم اصلا رادیات کولر نداره بازشده و اون شیلنگ پایین رادیات موتور یه سه راهی هست که سر بالاش کور شده و سر پایینش اومده زیر و وسژش یه حالت پبچ مانند داره پس تین رادیلت چطوری کار میکنه
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2726
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 28 دسامبر 2017, 13:54

Reza4851 نوشته شده:
28 دسامبر 2017, 12:49
:srch: سلام وعرض ادب ،استاد ببخشید که من زیاد سوال میپرسم این ماشینو تازه گرفتم همه جاش ایراد داره ظاهرش خوب بود مپ گرفتم ولی باطن هیچی،امروز نگاه کردم دیدم اصلا رادیات کولر نداره بازشده و اون شیلنگ پایین رادیات موتور یه سه راهی هست که سر بالاش کور شده و سر پایینش اومده زیر و وسژش یه حالت پبچ مانند داره پس تین رادیلت چطوری کار میکنه
سلام علیکم
خدمت به مردم افتخار هست و عبادت
بنده هم در حد اطلاعاتم خوشحال میشم به سوالات دوستان پاسخ بدم

درست متوجه سوالتون نشدم و نمیدونم اون سه راهه برای چی هست
اما تقریباً در همه ی رادیاتورها , کولانتِ داغ از موتور میاد بیرون و از بالای رادیاتور وارد رادیاتور میشه و خنک میشه و از پایین رادیاتور میاد بیرون و میره برای ترموستات و ازش میگذره و میره برای موتور
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 28 دسامبر 2017, 14:28

:o وا.. منم تعجب کردم این ماشین اینطوریه اون قسمت پایین گویا شلنگ بوده کورش کردن و وسطش یه حالت پیچ مانند داره و ادامه اون میره پایین شاسی،اما شلنگی که به ترموستات میره از بالای رادیات دقیقا سمت شاگرده امکان داره رادیات یه ماشین دیگع رو جای اصلیشش گذاشته باشن
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2726
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 28 دسامبر 2017, 15:45

Reza4851 نوشته شده:
28 دسامبر 2017, 14:28
:o وا.. منم تعجب کردم این ماشین اینطوریه
اون قسمت پایین گویا شلنگ بوده کورش کردن و وسطش یه حالت پیچ مانند داره و ادامه اون میره پایین شاسی،اما شلنگی که به ترموستات میره از بالای رادیات دقیقا سمت شاگرده
امکان داره رادیات یه ماشین دیگه رو جای اصلیشش گذاشته باشن ؟
سلام
با عرض معذرت در پست قبل اشتباه نوشتم
کولانت داغ از ترموستات میره به بالای رادیاتور
کولانت سرد از پایین رادیاتور مستقیماً میره برای موتور


تصویر
این دیاگرام سیستم خنک کننده ماتیز هست
a رادياتور
b فن رادياتور
c ترموستات
d واترپمپ
e نگهدارنده ی دلکو
f ماژول دریچه ی گاز
g رادیاتور بخاری
h منبع انبساط
شاید در ماشین شما سیستم دستکاری شده
باید یکی از دوستان که لنگه ی ماشینتون رو دارند راهنمایی کنند
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 28 دسامبر 2017, 17:02

:( ممنون استاد فقط لطفا راهنمایی کنید بخاری رو روشن کردم بعد دودقیقه کار کردن خودبخود خاموش شد غقط روی دور آخر کارمیکنه علتش چیه یکدفعه اینطوری شد فیوزی یا رله نداره سوخته باشه
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2726
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 28 دسامبر 2017, 17:56

Reza4851 نوشته شده:
28 دسامبر 2017, 17:02
:( ممنون استاد
فقط لطفا راهنمایی کنید بخاری رو روشن کردم بعد دودقیقه کار کردن خودبخود خاموش شد
فقط روی دور آخر کارمیکنه
علتش چیه "
یکدفعه اینطوری شد
فیوزی یا رله نداره سوخته باشه
سلام
ممنون خدای داناییم همگی
اگر سیستمش مثل ماتیز باشه پس از کلید بخاری هست
این کلید معمولاً 4 حالت داره
خیلی کند , کند , تند , خیلی تند
فقط خیلی تند برقش مستقیم هست
3 حالت دیگه برقش از یک مقاومتِ 3 حالته میگذره تا ولتاژ افت کنه و مونور فن بخاری با سرعت کمتر بچرخه
ممکنه سیمی که برق میده به این مقاومت لحیمش ذوب شده و کنده شده
شاید هم کلاً مقاومت سوخته که معمولاً بوش میاد

باید کلید رو باز کنین و با اهم متر چک بشه
سیم منفی باتری باید برداشته بشه برای تعمیرات برقی
مسئولیت ایمنی با خواننده ی این مطالب هست
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 28 دسامبر 2017, 19:01

:chol: فعلا میتونم از دور تند استفاده کنم مشکای نداره
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2726
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOHAMMAD1346 » 28 دسامبر 2017, 21:06

Reza4851 نوشته شده:
28 دسامبر 2017, 19:01
:chol: فعلا میتونم از دور تند استفاده کنم مشکای نداره
اگر فن سالم باشه مشکلی نداره
اما همیشه با دور تند کار کردن استهلاکش رو میبره بالا
بهتره درست بشه
مفاومت خیلی از ماشبنها بهش میخوره
حتی اگر یک مقاومت هم بهش وصل بشه و دو حالته بشه باز هم خوبه
کسانی که مقاومت میفروشند میدونند چند اهم و چند وات میخواد

خودش هم ممکنه ایراد قابل تعمیر داشته باشه
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
Reza4851
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2017, 13:13
نوع خودرو: دوو سیلو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به بخاري و کولر مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Reza4851 » 28 دسامبر 2017, 22:17

خیلی ممنون بابت راهنمایی ارزنده تون،فقط این مقاومت که میگید دقیق کجاست و چطوری تعویضش کنم،پبشاپیش تشکر میکنم از لطفتون
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان