تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
یاماها
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: 09 فوریه 2016, 11:26
نوع خودرو: دوو اسپیرو 94

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط یاماها » 13 فوریه 2016, 21:03

هشت تومن قیمت شیلنگ بود پراید انژکتور آره اونم سوپاپ داره اما مال اون داخل شیلنگ کار سوپاپ خیلی مهمه سوپاپ مانع برگشت هوا از پوستر میشه راحت میشه عوض کرد عوض کنید میفهمید کارشو چه قد فرق میکنه یعنی اینو بگم هیچ مشکلی با ترمز ندارم تمام کارای ماشینم خودم انجام میدم میکانیکم
نمایه کاربر
erteash
دنده 3
پست: 3787
تاریخ عضویت: 15 ژوئن 2011, 12:40
نوع خودرو: 405xu7_تیبا_ریسر

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط erteash » 14 فوریه 2016, 13:24

تصویر

من رفتم طبق گفته دوستمون شیلنگ سوپاپدار بوستر پراید انژکتوری جدید گرفتم البته به قیمت 3500
برای تعویض ابتدا اون سمت بوستر که یک سر زرد داره رو با تکون دادن به ارومی از داخل بوستر دراوردم , برای اینکه راحتتر دربیار بعد خاموش کردن ماشین , چند تا ترمز گرفتم. یکم گیر بود ولی با تکون و زور در اومد , نترسید,
حالا میریم سروقت سمت منیفولد , اونجا ترجیح دادم مهره فلزی رو باز نکنم , چون ترسیدم اب بند نشه , لذا با یک چاقو اره ای , شلنگ رو از روی مهره بریدم و دراوردم , لامصب شلنگش خیلی سفت بود و در نمی اومد ,مجبور شدم پاره کنم و ببرم.
حالا شلنگ تو دستمون هست , باید اون کله پلاستیکی زرد رو از شلنگ جدا کنیم , این قسمت حساسه , چون کله زرده شکننده هست , به ارومی با چاقو شلنگ رو پاره کردم و از سر زرد جدا کردم , مواظب باشید یکوقت سر زرد رو پاره نکنید.
سر زرد که جدا شد اون رو به شلنگ پرایدی وصل میکنیم , دقت کنید که جهت صحیح رو با فوت کردن در شلنگ فابریک و پرایدی پیدا کنید و چپه جا نزنید , فوت باید از سمت کله زرد به سمت منیفولد رد بشه ,
کاملا محسوسه که شلنگ پرایدی هوا رو راحتتر رد میکنه , تقریبا دوبرابر.
شلنگ رو که به سر زرد جا زدیم , سر دیگش رو به مهره منیفولد وصل میکنیم ,یک بست کوچیک هم براش بزارید , چون سمت منیفولد یکم شل هست , تو عکس مشخصه.,
سمت بوستر بست نمیخاد , هم کیپه هم چون شکننده هست میترسم با بست بشکنه ,
راستی نزدیک پنج سانت شلنگ رو ببرید , از سمت منیفولد ,یکم پرایدی بلند تره.
برای جا زدن مجدد کله زرد هم یکم روغن بهش بمالید راحتتر جا بره.
دقت هم کنید شلنگ های دیگه متصل به منیفولد سر جاشون باشه ,
...
نتیجه , قدرت نهایی ترمز همون دوو هست , انتظار معجزه نداشته باشید , ولی با قدرت کمتر و نرمی بیشتر به اون قدرت میرسید , بخام قیاس کنم , تقریبا مثه فرق موقعی که لنت پارس بندازین یا گلد.
به همه پیشنهاد میکنم این کار رو بکنن , می ارزه ,
MOHAMMAD
ما سینه زدیم ، بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس، شهدا را چیدند
ابراهیمی120
پست: 7
تاریخ عضویت: 02 ژولای 2016, 12:21
نوع خودرو: دوو سی لو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط ابراهیمی120 » 02 آگوست 2016, 12:04

سلام به همه دوستان
یه هفته ای هست که پدال ترمز من گاهی وقتا زیر پا خالی میکنه حتی وقتی پشت ترافیک توقف کامل . منبع روغن فوله و نشتی و روغن ریزی هم ندارم . از پوستره یا هواگیری میخاد؟
نمایه کاربر
erteash
دنده 3
پست: 3787
تاریخ عضویت: 15 ژوئن 2011, 12:40
نوع خودرو: 405xu7_تیبا_ریسر

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط erteash » 03 آگوست 2016, 09:30

پمپ ترمز بالا چسبیده به بوستر خرابه ، لزومی هم نداره حتما روغنریزی کنه
ممکن هم هست از پمپ ترمز عقب باشه ، ولی اون اگه خراب شه حتما روغن میده

Sent from my G620S-L02 using Tapatalk
MOHAMMAD
ما سینه زدیم ، بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس، شهدا را چیدند
ابراهیمی120
پست: 7
تاریخ عضویت: 02 ژولای 2016, 12:21
نوع خودرو: دوو سی لو

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط ابراهیمی120 » 04 آگوست 2016, 15:29

ممنون . لوازم پمپ بالا خراب بود روغن رد میکرد . عوضکردم خوب شد.
ATLAS00
پست: 2
تاریخ عضویت: 22 ژانویه 2017, 08:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو سلام خسته نباشید من مشهدی هستم امکان داره آدرس این آقای خجسته رو بد

پست توسط ATLAS00 » 22 ژانویه 2017, 08:40

E
E$pero نوشته شده:ختم مشکل ترمز ضعیف دوو برای همیشه

لطفا از اول تا آخر بخونید و نتیجه گیری کنید و بر اساس تجربه ها تلخ و شیرین بنده تصمیم بگیرید ...

چون توی این تاپیک همه بر اساس دیده ها و شنیده ها می نویسن و راهنمایی دقیقی برای تقویت ترمز وجود نداره بنده کلا از ابتدا تا انتها شفاف سازی می کنم

سلام خدمت دوستان قدیمی و جدید
چون وقت زیادی ندارم و پستم رو بیشتر روی حساب کمک به دوستانی که همچنان با ترمز ضعیف دوو دست و پنجه نرم می کنن می نویسم بی مقدمه میرم سر اصل مطلب


حدود 1/5 سال پیش توی همین تاپیک به پیشنهاد آقا جلال پرک ، دوست و رفیق با مرام و مشهدی خودمون برای حل مشکل ترمزهای ضعیف اسپرو خودم یک عدد بوستر و پمپ نیسانی تهیه شد از این مدل :

تصویر

علیرغم تاکیدی که جلال کرد و گفت این مدل جوابگوی دوو نیست و تاکید روی مدل دوبل داشتن بنده مدل دوبل رو پیدا نکردم و از همین مدل یک پمپ و بوستر تهیه کردم

همچنین آقا جلال تاکید کرد که چون یه کار خروندنی هست تنظیم زیاد داره تا یه چیز خوب در بیاد و اوستا کارش باید باشه
بنده هم چون دسترسی به اینکارشو نداشتم وقتی به شهر پدرخانمم که گرگان بود رفته بودم اونجا یه ترمز ساز بود البته ماشین سنگین کار میکرد اومد گفت برام عکس بیار ببینم چه جوری بستن منم براش عکساش رو بردم و دید و گفت می بندم و مشکلی نداره و دقیقا با همین پمپ و بوستر بالا ترمز رو با کش و قوس فراوان به مدل نیسانی تبدیل کردیم .

توی شروع تست بعد از اینکار نتیجه خیلی متفاوت نبود و فقط پدال کمی اومده بود بالاتر که ترمز ساز گفت کار کنه درست میشه و ترمزات عالی میشن!!!
چون از صبح تا نزدیک ساعت 7:30 بعد از ظهر فقط روی ماشین بنده کار کرد و دیگه بعدش رو به تاریکی بود و فرصت چک کردن ترمزها نبود و بنده فردا صبحش قصد برگشت به شهر خودم رو داشتم ماشین رو شبانه بردیم توی پارکینگ منزل پدر خانم و صبج زود راهی مقصد شدیم . هنوز 5 6 کیلومتری نگذشته بود که احساس کردم شدیدا بوی لنت سوخته میاد توی اتاق . من بی توجه بودم و هرچی بیشتر میرفتم جلو احساس می کردم یکی داره ماشینو هی از پشت نگه میداره و میکشه و ماشین شتاب منفی داره

بازم بی توجه بودم و سرعتم رو کم تر کردم و یواش یواش دود لنت سوخته از روی چرخ ها بلند شد و دور و ورم رو کامل گرفت و متاسفانه چرخ ها به طور کامل قفل کرده بود

نه راه پس بود و نه راه پیش اومدم خودم کاسه ها رو باز کنم که وقتی قالپاق رو کشیدم قالپاق مثل یه تیکه ژله شل شل شده بود و در این حد کاسه ها داغ شده بودن

خلاصه که به هزار مصیبت لنت ها رو آزاد و رگلاژ رو شل کردم و لنت های جلو هم کمتر درگیر بود و اومدم خودمو بالاخره رسوندم به یه مسافتی ولی لنت های جلو داغون شدن . فردا رفتم پیش ترمز ساز شهرمون و مقداری واشر پشت بوستر گذاشت و پدال که درگیر بود آزاد شد و مشکل قفلم حل شد ( تنظیماتی که باید انجام میشد ولی نشد) ترمز ساز اینجا هم به عمرش همچین کاری ندیده بود و گفت اینکار اصلا جواب نمیده . گفتم بهش دوستان مشهد انجام دادن خیلی تعریف می کنن
گفت نه جواب نمیده . گذشت و گذشت تا حدود 2 هفته با این بوستر و پمپ جدید و علاوه بر اینکه ترمزم آنچنان فرفی با ترمز دوو نکرده بود اما عقب هام قفل می کرد و روی همین شرایط ترمز گیری ماشین توی سرعت بالا خوب تر شده بود و باز یه حسی میگفت بزار یه ذره کار کنه شاید خوب خوب شه که حدود دو هفته دیگه صبر کردم و متاسفانه مشکل چوب شدن پدال ترمز هم به این مشکلات اضافه شده بود ( با اینکه من پمپ و بوستر رو نو تهیه کردم )

خلاصه که خیلی ناراضی بودم از این کار و ترمز حسابی کلافم کرده بود جوری که علی رغم علاقه ای که به ماشین داشتم و کوچکترین مشکلی در موتور و شاسی و شتاب و مصرف و راحتیش نداشت برام فقط به خاطر ترمزش فکر فروشش رو گرفتم !!!

دوباره پیش ترمز ساز شهر رفتم و ایشون قبول کرد که ترمز رو به همون حالت فابریک خودش برگردونه و پمپ و بوستر دوویی خودم رو دوباره سوار کنه .

و این کار انجام شد و چون بوستر این وسط دستکاری شده بود و بالاخره یه باز و بست بی موردی اونم توسط افراد ناشی انجام شده بود حتی ترمزم دیگه قدرت ترمز سابق دوو رو هم نداشت و پدالمم هم پایین تر رفته بود!!!!!!

خلاصه که باز مشکلات جدید و ترمز ضعیف و استرس استرس استرس ...
چند ماهی گذشت و یه جفت سیلندر 96 ای استوک در حد با لنت های عالی پیدا کردم و سوار کردم روی ماشین حالا ترمز گیری خیلی بهتر شده بود ولی کله کردن های ماشین به خاطر ضعف عقب و سر خوردن های جلوی ماشین سر پیچ ها شروع شده بود ولی این بار این کار واقعا رضایت مند بود و ترمزها 70% محسوس بهتر شده بودن ولی فقط و فقط تا سرعت زیر 100 و به صورت توی شهری

ولی اگر سرعت از 100 به بالا میرفت دوباره مشکل ترمز ضعیف و ترمز ضعیف و استرس و استرس . چون اسپرو هم وزن بیشتری نسبت به سایر دوو ها داره این مشکل بیشتر توی سرعت بالا یا زمانی که ماشین سرنشین کامل میشد خودش رو به حد مرگ نشون میداد

حتی معاینه بردم ماشینو کوچکترین مشکلی در ماشین نبود حتی آلایندگیش نرمال نرمال بود ولی ترمز عقبم رد شد و معاینه ندادن بهم و با زیر میزی معاینه گرفتم و طرف تاکید کرد ترمز های عقبت تعطیله! علی رغم اینکه من خودم دست به آچار هم بودم و رگلاژش و همه چیش درست و کیپ بود .

و همچنان کلافه به خاطر این ضعف ترمز چون من با ماشین تیز میرونم و شاید باورتون نشه ولی راحت هفته ای یک یار کیلومتر ماشینم سرعت 180 185 رو میبوسه چون زیاد هم جاده میرم و اهل سفرم و توی سرعت 110 به بالا به معنای واقعی کلمه ترمز افتضاح میشد و خیلی ضعیف مخصوصا اگر سرنشین داشتم و ماشین سنگین تر میشد!
سرانجام دل رو زدم به دریا و با آقا جلال گل هماهنگ کردم برای اینکه ماشین رو ببرم پیش ترمز ساز ایشون که روی چند مدل دوو این تقویت ترمز نیسانی رو انجام داده بودن و ما هم با خانواده حرکت کردیم به سمت مشهد و آقا جلال هم با ترمز ساز هماهنگ کرد براای اینکه بنده از راه دور میومدم و ایشون که آقای خجسته نامی بودن بابا رده سنی حدود 50 تا 60 سال و خیلی دلباز از ما پذیرایی کردن و وقتی هم رفتم اونجا و ماشین رو بردم برخورد فوق العاده خوب و گرمی با ما داشتن و ازشون سوال کردم این کار جواب میده ؟ ایشون گفتن " ترمزت معرکه میشه! "

خلاصه که خوشحال بودم از این حرف ها و از اینکه نمیخوام براش از ضعف ترمز دوو بگم ، از اینکه فلانی و فلانی نیسانی کردن ، سوال کردن ، عکس خواستن ، جواب نداده و .... دلم گرم بود برای اینکه پیش اینکاره اومدم که خودش چند بار این کار رو انجام داده و حالا با اطمینان کامل میگه ترمزت معرکه میشه

مغازه ایشون هم یه مغازه خیلی مجهزی نبود و یه مغازه کوچیک بود که حتی تمام کارهای ماشین رو کنار خیابون انجام میدادن

ازشون سوال کردم برای لوازم کار و مواردی که نیاز هست
ایشون هم گفتن نیاز به چیزی نیست و همه وسایل رو خودم دارم و شما فقط ماشین رو اونجا پارک کن و دیگه کاری با شما نیست و بعد از ظهر بیا ماشین رو بگیر

ما هم اسپرو رو به ایشون سپردیم و رفتیم زیارت و دیدن یکی از اقوام که اونجا بود ولی بنده همچنان نگران از اینکه تجربه های تلخ قبلی دوباره تکرار بشه

ساعت 3 بعد از ظهر با آقا جلال قرار شد بریم پیش این ترمز ساز که ایشون مشکلی براش پیش اومد که خودم به تنهایی رفتم و بعد آقا جلال دیرتر خودش رو رسوند اونجا و حسابی شرمندمون کرد و ماشین اون ساعت کلا کارش تموم شده بود ! و این آقای خجسته کلا روی ماشین دیگه ای کار میکردن!!!!!!!!!

خلاصه که نشستیم و یه دور با ماشین زدیم و ترمزی که به عمرم همچین ترمزی ندیده بودم حتی روی انواع پژوجات

با کوچکترین اشاره ای به ترمز ، ماشین میخکوب زمین میشد و واقعا یه قیامت ترمز جدیدی اتفاق افتاده بود

ولی توی سرعت بالاو ترمز شدید ترمز چپم قفل میکرد ( فقط ترمز سمت راننده ) و دوباره برگشتیم پیش آقای خجسته

ایشون گفتن کاسه هات اصلا به درد نمیخورن و باید کاسه اصلی بندازی تا مشکلت حل بشه . البته ناگفته نماند این مشکل قفل ترمز سمت راننده حتی قبل از تقویت کردن هم بود و نمیشد نسبتش داد به نیسانی کردن ولی چون حالا ترمز خیلی قوی شده بود شدیدا خود نمایی میکرد

ما هم ماشین رو تحویل گرفتیم و با خانواده و با کلی استرس دوباره راهی شهرمون شدیم ولی این بار توی جاده نتایج کاملا متفاوت بود

دیگه نه از بوی لنت سوخته خبری بود ، نه چوب شدن ترمز ، پدال ترمز بالا بود و بسیار نرم و راحت . حتی علی رغم صندوق پر و 5 سرنشین کامل روی سرعت 130 یک بار توی سبقت ترمز زدم و ماشین رویایی سرعتش کم شد!!! و این بار خیلی رضایت مند بودم از نتیجه کار

ضمنا بوستری که ایشون استفاده کردن از نمونه نیسانی دوبل ژاپنی با پمپ کمی متفاوت بود و این بوستر مربوط میشه به مدل نیسان پیکاپ

در صورتی که بوستر تصویر اول مربوط به نیسان گاوی آبی رنگ هست

مدل دوبل علی رغم دوبل بودن بسیار شیک تر و جمع و جور تر هم بود

ما هم به مقصد رسیدیم با ترمز های عالی که توی مسیر هرجا مانعی میدیدم یا ماشین جلویی راهم رو می بست اعتماد به نفس خیلی خوبی برای ترمز گیری داشتم و کافی بود پدال ترمز فقط تا نصف پایین بره تا شتاب منفی عجیبی توی ماشین احساس بشه

و در پایان رسیدیم به مقصد بدون کوچکترین مشکل . و یک جفت لنت گلد و کاسه اصلی 96 ای ( این مدل متفاوت هست و توپی اون هم همراهش و بهش چسبیده هست ) تهیه شد

و روی ماشین بسته شد

الان 1 ماه از این تقویت ترمز میگذره و ترمز گیری های ماشین فوق العاده هیجانی و عالی شده .

مشکل قفل سمت چپ هم برای کاسه ها و لنت هایی بودن که آقای خجسته تاکید کرده بودن عوضشون کنم ( کاسه ها چینی بودن ) مشکلم حل میشه و واقعا هم با این کار مشکل حل شد .

حتی کاسه های قبلی رو دوبار تابگیری کرده بودم ولی همچنان مشکل قفل داشتم

الان نه مشکل قفل دارم

نه مشکل ترمز ضعیف .

حتی با دوستان که یکی 206 اس دی داره و یکی سمند lx تست ترمز گرفتیم توی سرعت 110 تا و اسپرو خیلی زودتر از اونا وای میسه

امروز هم قبل از نوشتن این پست صبح بیرون بودم و اومدم از یه کوچه بیام بیرون که یهو یه بچه پرید جلوی ماشین و ترمز زدم و خودم باورم نشد ماشین چه جوری میخ زمین شد و کوچکترین آسیبی هم به بچه وارد نشد و اگر ترمز فابریکی بود اطمینان کامل دارم بهش زده بودم!!!

توصیه های من بعد از کلی اتفاقات تلخ و شیرین :

از بوستر و پمپ تصویر اول که مربوط به مدل نیسان گاوی هست استفاده نکنید

پیش کسی ببرید که اینکاره باشه و تجربه بستنش رو داشته باشه و ازش ضمانت بخواید برای نتیجه گرفتن

هرگز و هرگز و هرگز ماشینتون رو دست کسی که ادعای بستن این مدل پمپ و بوستر رو داره ولی از شما تصویر و عکس و ... میخواد از نمونه نصب شده نبرید

این فرد مناسب اینکار نیست


کل هزینه ها :

ماشین تحویل داده شد و تحویل گرفته شد : مبلغ 400 هزار تومان داده شد

تعویض لنت های عقب به لنت گلد 55 هزار تومان

تعویض کاسه های عقب به نمونه 96 ای اصلی 190 هزار تومان ( در صورتی که کاسه های چیتی توی بازار قیمت نصف این قیمت شاید یه چیزی پایین تر رو هم داره ولی من باهاشون مشکل داشتم )

و تمام این خرج ها پول یه گلگیر و کاپوت موقع تصادف هم نخواهد شد ....

بنده دیگه کوچکترین مشکلی با ترمزام ندارم و هر موقع اراده می کنم ماشین وای میسه و سرعت کم میشه و همچنین چون کالیپر های جلوم 96 ای هستم به جرات می تونم بگم که ترمزم تقریبا با ترمز زانتیا برابری می کنه و ترمز های پژو رو میزاره توی جیبش

به زودی اگر وقت کنم یه فیلم از ترمز گیری ماشین با سرعت 100 و کم آوردن عقربه کیلومتر روی نشون دادن شتاب منفی ماشین میزارم که ببینید و متوجه بشید نتیجه چه قدر با یه اوستا کار اینکاره + پمپ و بوستر مناسب برای این کار متفاوته

از همین جا هم مجدد از آقا جلال گل که توفیق زیارتشون رو توی مشهد پیدا کردیم و کلی بهشون زحمت دادیم همچنین از آقای خجسته تشکر می کنم

ضمنا اینو از کسی می شنوید که الان بوستر و پمپ نیسانی دوبل روی ماشینشه و هیچ فشار شکنی هم در مسیر برای چرخ های عقب نیست . برخلاف چیزایی که اینجا دوستان می نویسن یا روی کاغذ یا به صورت ذهنی محاسبه میشه یا بحث میشه
تحت هیچ شرایطی مشکل قفل شدن ترمز عقب ندارم و ترمز ها هر چهار تا تقریبا به یه نسبت میگرین و با ترمزگیری خیلی شدید جلوهام حالت قفل می گیرن ولی عقب ها خیر و کاملا استاندارد و مطمئن هست حتی مشکلی با ترمز سر پیچ ها ندارم
ATLAS00
پست: 2
تاریخ عضویت: 22 ژانویه 2017, 08:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط ATLAS00 » 28 ژانویه 2017, 08:29

:eek:
armin_gera نوشته شده:
aalpsat نوشته شده:
armin_gera نوشته شده:سلام به همگی من یه دونه دوو سیلو دارم , دیروز بوستر ترمز خراب شد !! الان هرچی میگردم بوستر نو گیر نمیاد اگرم میاد قیمت نجومیه! به نظرتون چی کار کنم؟ بوستر ماشین دیگه ای رو به نظرتون میشه بست رو سیلو؟
سلام
با نمونه نیسانی عوضش کن چون دیگه عمر مفیدشو کرده و تعمیرش افتابه خرج لحیمه!
پمپ و بوستر نیسانی قیمتش حدود ۱۵۰تومنه راحتم گیر میاد تازشم یه تقویت ترمز هم انجام دادیتصویر

Sent from my HUAWEI Y511-U30 using Tapatalk
نیسانی میشه بست؟! بابا مشکل من اینه که بردیم پیش یه تعمیرکار خوب ولی اون میگه نمیشه بست و امکان نداره و... من به نظر خودم نباید بستن بوستر نیسانی مشکلی داشته باشه ولی این تعمیرکاره میگه عمرا نمیشه! از بچه های اینجا کسی بوستر نیسانی بسته؟ دوتا عکس ببرم نشون تعمیرکاره بدم
سلام من مشهدی هستم میشه آدرسشو بدین لطفا 09153126043
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان