تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
aalpsat
دنده 1
پست: 1478
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2012, 14:08
نوع خودرو: Tiba sx 94
محل اقامت: malayer

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط aalpsat » 11 آگوست 2015, 21:04

ahmad00 نوشته شده:
alii133 نوشته شده:
ahmad00 نوشته شده:تهل فناش کمک کنین.
دوو سیلو من ترمز که می گیری ماشین و پدال زیر پات هی هی میکنه یعنی یه چیزی شبیه تاب داشتن دیسک
امروز دیسکها و کاسه های عقب تمام ترمز ساز چک شد.و همه چی به ظاهر درسته.اما مشکل کامل پابرجاست.
همه چیفابریکه و دستکاری نشده.پمپ ترمز هم فابریک دوو عست.
دوستان کمک کنین این مشکل رو هر په زودتر حلش کنم.
اگر موقع ترمز گرفتن اروم و موقع توقف اینطوری میشه میتونه از سیلندر های ترمزت هم باشه!!! جک بزن زیر چرخ های جلو بگردون ببین جایی یکم میگیره و ول کنه یا نه
ممنون که به کمک من اومدین
عرض کنم خدمت دوستان اهل فن که جک زدم و با دقت حین دنده و حرکت دیسک.اونو چک کردم لنگ و گیر نداره.
بلبرینگو سگ دست و تشکیلاتش به ظاهر که سالمن و زیر بندیش کاملا بی صدا و نرمه.
کاسه چرخهتی عقب هم یکی یکی کورشون کردم و تست زدم یازم همونطوری بود.یعنی امکان داره دوتا کاسه های عقب هردوشون خراب باشن؟؟
دوست عزیز کاسه چرخارو باز کن ببر تراشکار چک کنه تا مطمئن بشی و بیخودی پول خرج نکنی

Sent from my HUAWEI Y511-U30
--------------------{-@
arash
موتور شور معجزه گر !!!
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=84&t=32563
مرگ سیاه موتور اتومبیل
viewtopic.php?t=93716
ahmad00
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 05 مارس 2010, 23:22
نوع خودرو: یک جفت کفش فرسودهS42

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط ahmad00 » 14 آگوست 2015, 09:23

دوستان متاسفانه یا خوشبختانه کاسه های چرخ عقب هم در سلامت کامل هستند و هنوز این عیب رمق ما را گرفته است.راهتمایی بفرمایید.عیب از کجاست موقع هم سرعت ؟
گاهی تو سرعت بالا هم گر گر میزنه زیر پا اگه زیاد فشارش بدم.باز گاهی هم کمتر میشه.
برای سلامتی استاد شجریان دعا کنید.
نمایه کاربر
erteash
دنده 3
پست: 3788
تاریخ عضویت: 15 ژوئن 2011, 12:40
نوع خودرو: 405xu7_تیبا_ریسر

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط erteash » 14 آگوست 2015, 09:29

اگه سیلندرهای ترمز روون نباشند هم همین مشکل ممکنه پیش بیاد، روون بودنش ربطی به دیسک نداره، باید با اهرم کردن یک پیچگوشتی یا چیز مشابه فک های کالیبر ترمز از هم باز بشه و نیاز به زور رستم نداشته باشه.
لنت ها هم اگه رو به اتمام هستن میتونند این مشکل رو پیشش بیارن، بدلیل ناصاف خورده شدن، شما بنظرم لنت ها رو عوض کن و پیستون های ترمز رو هم روغنکاری کنید، منظور دوتا پیستون کوچک هستن که بالا و پایین کالیبر قرار داردن و توسط یک پیچ بزرگ آلن بسته شدن
MOHAMMAD
ما سینه زدیم ، بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس، شهدا را چیدند
ahmad00
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 05 مارس 2010, 23:22
نوع خودرو: یک جفت کفش فرسودهS42

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط ahmad00 » 22 آگوست 2015, 08:18

erteash نوشته شده:اگه سیلندرهای ترمز روون نباشند هم همین مشکل ممکنه پیش بیاد، روون بودنش ربطی به دیسک نداره، باید با اهرم کردن یک پیچگوشتی یا چیز مشابه فک های کالیبر ترمز از هم باز بشه و نیاز به زور رستم نداشته باشه.
لنت ها هم اگه رو به اتمام هستن میتونند این مشکل رو پیشش بیارن، بدلیل ناصاف خورده شدن، شما بنظرم لنت ها رو عوض کن و پیستون های ترمز رو هم روغنکاری کنید، منظور دوتا پیستون کوچک هستن که بالا و پایین کالیبر قرار داردن و توسط یک پیچ بزرگ آلن بسته شدن
سلام مجدد.
ادامه داستان ترمزهای سیلوی من
با هماهنگی با جلال عزیز رافتیم خدمت آقای خجسته در مشهد
کتعلقات چرخ جلو و کاسه های عقب باز شد دادیم به تراشکار ی که کارش فقط کار دیسک و کاسه چرخه.
با 180تومن هزینه تراشکار و ترمز ساز به کل مشکل لرزش برطرف شد
اما ترمزها تعطیل تر شدند.فکر کنم قبلا همون تاب دیسک و چرخها یکم ماشین رو نگه می داشت.
حالا یه دو هفته ای سوارش بشیم البته با احتیاط کامل ببینیم لنتا با دیسک و کاسه مچ بشن.بوستر به نظرم یکم سفته.ا
پمپ ترمز هم پرسیدم
ماتیزی نو رو 270قیمت دادن .البته فکر کنم چینیه
دست و دوم رو 250 تا 400 قیمت دادن
دست دو که اعتمادی نیست.
کسی از این چینی ها استفاده کرده؟؟؟؟؟
برای سلامتی استاد شجریان دعا کنید.
نمایه کاربر
MOri-BMW
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 416
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2009, 12:05
نوع خودرو: بدون سیستم یعنی هیچ
محل اقامت: Tehran

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط MOri-BMW » 27 آگوست 2015, 13:29

سلام دوستان

اقا ما هرچی اینور اونور رو خوندیم آخر نفهمیدیم واسه سیلو چه سیلندر ترمزی بگیریم ؟
یکی میگه 96 بعد مدتی شل میشه اتاق به صدا میوفته
یکی میگه اپل بدرد نمیخوره و کمیابه


بهترین راه حل برای تقویت چیه؟
^ Morteza
©®♥♠▲£§♂♪♫☼►◄↕‼‼¶§▬M↨§↓☺•☺☺☺☺☺☺☺☺☻☺☻☺☻☺☻☺♥☺
نمایه کاربر
behzadz28
شروع حركت
پست: 23
تاریخ عضویت: 16 نوامبر 2005, 02:02
نوع خودرو: دوو
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط behzadz28 » 30 آگوست 2015, 23:55

۹۶ و اپلی به اسپرو می خوره برای سیلو همون اصلاحا تقویتی خودشو باید بندازی که لنت ماتیزی می خوره
Homayoun Khakpoor
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 193
تاریخ عضویت: 02 ژوئن 2015, 21:13
نوع خودرو: Daewoo Cielo

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط Homayoun Khakpoor » 31 آگوست 2015, 04:35

behzadz28 نوشته شده:۹۶ و اپلی به اسپرو می خوره برای سیلو همون اصلاحا تقویتی خودشو باید بندازی که لنت ماتیزی می خوره
دلداش چرا اصلاعات غلط میدی من الان رو سیلوم جلوشو اپل استرایی کردم عقبم کلا اکسل وکترا بستم دیسکی کردم ولی جلو استرایی کردنش راحت بود خیلی خیلی از ماتیزی بهتره فقط لنته خوبش گرونه
نمایه کاربر
behzadz28
شروع حركت
پست: 23
تاریخ عضویت: 16 نوامبر 2005, 02:02
نوع خودرو: دوو
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط behzadz28 » 31 آگوست 2015, 09:06

Homayoun Khakpoor نوشته شده:
behzadz28 نوشته شده:۹۶ و اپلی به اسپرو می خوره برای سیلو همون اصلاحا تقویتی خودشو باید بندازی که لنت ماتیزی می خوره
دلداش چرا اصلاعات غلط میدی من الان رو سیلوم جلوشو اپل استرایی کردم عقبم کلا اکسل وکترا بستم دیسکی کردم ولی جلو استرایی کردنش راحت بود خیلی خیلی از ماتیزی بهتره فقط لنته خوبش گرونه

دوستمون نوشته بود ۹۶ و اپل که تو بحثای قبلی در مورد اسپرو مطرح شده بود ....
نمایه کاربر
ali2582
دنده 3
پست: 3897
تاریخ عضویت: 21 ژولای 2012, 12:04
نوع خودرو: دوو ریسر 94-سورنELX
محل اقامت: طهران

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط ali2582 » 31 آگوست 2015, 13:00

دوستان عزیز اگر کمی صفحات رو مطالعه کنید تمام اطلاعات موجوده

در مورد حذف فشار شکن من خودم به طور کلی مخالفم .
دلایل
1 -جلو ها ضعیف میشه
2 -عقبها خیلی قوی میشه
نسبت تقسیم نیرو فکر میکنم 20-80 یا 30 70 باید باشه .رو دوو هم فقط کمی میشه بازی کرد باهاش .
حواستون باشه این دستکاریها در حد حذف فشار شکن تبعات سنگینی مثل تصادف در بر خواهد داشت مخصوصا رو خیسی و برف و پیچها که چرخهای عقب ماشین قفل شده و ته ماشین در میره و .....

من قبلن خودم کمی با گشادتر کردن سوراخ اوریفیس فشار شکن ها کمی قویتر کردم اما بر نداشتمش .

در مورد تقویت هم اسپرو با سیلو و ریسر فرق میکنه
برای اسپرو اپل وکترا و 96 ای با قطر مخصوصش میخوره .
برای سیلو و ریسر هم اپل استرا و 96 ای قطر مخصوصش میخوره .

بهتره سالی 1 بار روغن ترمز رو عوض کنید .لنت گلد استفاده کنید.عقبهارو منظما رگلاژ کنید به اندازه مناسب و البته از برندهای خوب کفشک استفاده کنید .
فشار شکنهارو کمی گشاد کنید در حد 2 برابر اوریقیس .
توضیحات رو در صفحات قبلی گزاشتم .


موری بی ام و
شما تشریف ببر امیرکبیر .کالیپر ترمز 96 ای سیلو بخر .قیمت ندارم اما فقط اصلی بخر .افتخاری داره که آدرسشو بچهه ها دارن .
دسته 2 هم اگر گیر بیاد هم اپلی و هم 96 داره. من خودم ترجیح میدم 96 ای بگیرم اگر بخام بخرم .فقط تکرار میکنم بگرد و اصلی بگیر .

مخلص حسین خان دیزلی.
نمایه کاربر
DIESEL2
دنده 1
پست: 1087
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2012, 12:20
نوع خودرو: Lifan 520

Re: تاپيک جامع مسائل مربوط به ترمز مدل هاي مختلف دوو

پست توسط DIESEL2 » 31 آگوست 2015, 13:15

خوبی علی جان. علی من کامل عقبیا رو حذف کردم. الان حس میکنم که وقتی ترمز میگیرم اول جلو میگیره و بعد عقب عمل میکنه. ماشین دیگه کله نمیکنه. البته جلویی ها تقویتی هست فک کنم واسه حالت فابریک حرف شما کاملا درست باشه.
HOSEIN DIESEL
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان