تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

مباحث مربوط به تمامي محصولات روور
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Leylaz
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 147
تاریخ عضویت: 08 می 2009, 04:49
نوع خودرو: 350SLرنجرور،190و260E
محل اقامت: تهران ـ شهرك غرب
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط Leylaz » 18 ژولای 2014, 13:48

سلام
تصاوير مقاله تاريخچه رنجرور (به علت تغيير و تبديل آپلود سنتر تي تي به تي تي آپلود) يکي دو ماهي بود که ديده نمي شد.
در زير همان مقاله يکسال پيش را با اصلاحات url عکسها مجدداً تقديم ميکنم.



تاریخچه رنجرور


تصویر
رنجرور RANGE ROVER یک خودرو شاسی بلند سواری شهری ـ جاده اي و آفرود (خارج جاده اي) لاكچري (لوکس Luxury) است.
موتور این خودرو از ابتدای تولید تا سال ۲۰۰۲ (به غير از تعداد محدودي موتور ديزل) هشت سیلندر V8 بنزینی بوده ‌است. این خودرو ساخت کمپانی انگلیسی روور می‌باشد.
تصویر
تاریخچه تولید رنجرور
در سال ۱۹۶۷ کمپانی روور تصمیم گرفت خودرویی چند منظوره (شهری ـ بیابانی) ولی راحت تر و لوکس تر از لندرور که اتومبيلي كاربردي و بسیار خشن و ناراحت بود طراحی کند در نتیجه اقدام به طراحی خودرویی اسطوره اي کرد که ابتدا به نام ولار (VELAR) و سپس در شروع توليد انبوه، به نام RANGE ROVER شناخته شد.

تصویر
از سال ۱۹۷۰ که رنجرور پا به عرصه وجود نهاد، الگوی تمام سازندگان خودروهای (SUV) يا Sport Utility Vehicle نسل جدید لاكچري آنرود ـ آفرود سراسر جهان گشت.

تصویر
درتوليدات SUV ساير خودرو سازان دنيا، همواره و به عينه ردپايي از ايده هاي به كار رفته (براي اولين بار) در رنجرور به چشم مي خورد به نحوي كه رنجرور را در دسته خودرو هاي راهبر پيشتاز (Flagship Vehicles) قرار داده است.

تصویر
تصویر
تصویر

بنا بر مستندات کارخانه روور تعداد بيست و شش عدد خودرو پروتو تايپ و چهل عدد رنجرور پیش تولید ولار (VELAR) از ابتدای سال ۱۹۶۷ تا انتهای سال ۱۹۶۹ ساخته شده است. (البته در بعضي منابع تعداد پيش توليدها يا همان ولارها را هفت عدد ذكر كرده اند) که بعضي از آنها هنوز موجود میباشند.

تصویر
تاريخ عرضه به بازار رنجرور 17 ژوئن 1970 و قيمت مصرف كننده با احتساب ماليات 1997 پوند انگليس (براي نوع استاندارد بدون آپشن) بوده است.

تصویر
تصویر
رنجرور از ابتدا تولید تا سال 2013 در چهار نسل به شرح زیر تولید شده است:
نسل اول از 1970 تا 1995
نسل دوم از1995 تا 2003
نسل سوم از 2003 تا 2011
نسل چهارم از 2011 به بعد
موتور مدلهای ساخت ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۹ دارای حجم ۳۵۲۸ سی سی و موتور مدلهای ساخت ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ دارای حجم ۳۹۴۷ سی سی و موتور مدلهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳ دارای حجم ۴۱۹۷ سی سی هستند و همگی ساخت کارخانه روور میباشند.
نسل دوم رنجرور موسوم به P38 است كه كمتر از هفت سال توليد شد و طرفداران خاص خودش را دارد:

تصویر
تصویر
در سال ۱۹۸۱ نوع چهار درب رنجرور به بازار آمد كه بسيار مورد توجه قرار گرفت و بعد از سال ۱۹۸۴ جز در موارد خاص سفارشي مثل CSK، نوع دو درب رنجرور ديگر به صورت انبوه توليد نگرديد. يكي از معايب رنجرور دو درب، سختي سوار شدن سرنشينان عقب است.

تصویر
تصویر
در سال ۱۹۸۶ نوعي موتورديزل چهار سيلندر خطي ساخت ايتاليا با حجم ۲۳۹۳ سي سي در روي بعضي از رنجرورها بنا بر سفارش نصب گرديد كه اين موتور با موتور 200TDi توربوشارژ روور در سال 1992 تعويض شد و نهايتاً موتورجديد سوپر شارژ 300TDi ساخت روور در اواخر سال ۱۹۹۴ جايگزين عالي و قابل دو نمونه قديم گشت.
پس از سال ۱۹۸۶ هم سيستم سوخت رساني رنجرور از كاربراتوري به انژكتوري با كنترل الكترونيكي ارتقا پيدا نمود.
از سال 1987 هم صادرات انبوه آن به ايالات متحده آمريكا (به صورت رسمي) شروع شد و اين يعني مدلهاي 1987 به بالا، تمام استانداردهاي آمريكا را پاس مي كند.
به مرور گيرباكس اتوماتيك نيز در سال ۱۹۸۲ (كرايسلر سه سرعته) و در سال ۱۹۸۵ هم گيرباكس عالي ZF چهارسرعته با كمك دستي به آپشن هاي رنجرور اضافه گرديد.

تصویر
تصویر
از سال ۲۰۰۴ تـا ۲۰۰۸ موتورهای گوناگونی نظیر جـگوار و ب ام و (BMW) و فورد به ترتیب بر روی رنجرورها نصب شده است.
مالكيت برند رنجرور از ابتدا تاكنون به شرح زير بوده است:
۱۹۷۰−۱۹۸۶ بريتيش ليـلاند
۱۹۸۶−۱۹۸۸ گروه روور
۱۹۸۸−۱۹۹۴ سازمان هوا فضا بريتانيا
۱۹۹۴−۲۰۰۴ ب ام و (BMW)
۲۰۰۴−۲۰۰۸ فورد
۲۰۰۸ تاكنون تاتا موتورز

تصویر
رانندگی با رنجرور بسیار لذت بخش و دلپذير است و احساس خوبی که به راننده دست می‌دهد ناشی از تسلط کامل و دید بسیار وسیع و قدرت موتور 135 اسبی V8 آن است. همچنین نرم بودن بی نظیر رنجرور در جاده‌های پر دست انداز نیز آن را جهت خیابان‌های پر از چاله و سرعت گیر شهرهای ایران ایده آل کرده‌است.
البته بسته به نوع سيستم سوخت رساني و حجم موتور، قدرت آن از 135 اسب تا 190 اسب (براي موتورهاي V8 تا سال 1986) متغير است ولي تمام انجين هاي 3528 سي سي داراي قدرت گشتاوري بالاي 200 پوند بر فوت (در3000 دور در دقيقه) هستند.
رنجرور كلاسيك با اين قدرت گشتاور بالا، توانايي بالا رفتن از هر شيب تندي را خواهد داشت.

تصویر
در سال 1993 سيستم تعليق (فنربندي) بادي با كنترل الكترونيكي با قابليت تنظيم ارتفاع (با سواري بسيار نرم و فوق العاده عالي و غيرقابل توصيف) به صورت استاندارد بر روي رنجرور اضافه شد.

تصویر
تصویر
تصویر
رنجرور سالم بسیار بادوام و قوی و قابل اعتماد است و میتوان تعداد زیادی از انواع مدل‌های 1974 تا 1978 آن را یافت که هنوز کاملاً سالم و سرحال هستند و در خیابان‌ها و جاده‌ها وکوه‌ها و بیابان‌های ایران می‌تازند. در صورتی که سایر خودرو‌های با سن و سال مشابه آنها، سالها است که از دور خارج شده‌اند.
تصویر
در نظر داشته باشيد كه رنجرورهاي با باطن ناسالم و دستكاري شده توسط تعميركاران غيرتخصصي و همچنين تصادفي (شديد) براي خريدارانشان رنج آور خواهند بود.

تصویر
تصویر
مدل‌های 1974 تا 1978 در ایران فراوان تر هستند و توسط دو شرکت مرتب و رایزن بطور رسمی (قبل از انقلاب) وارد ایران شده‌اند.

تصویر
رنجرور نسل اول در تمام دنیا خودرویی كلاسيك و محبوب و ارزشمند است و طرفداران و علاقمندان خاص خود را دارد.
برای مثال در ایران برای مدل‌های 1970 تا 1979 از حدود ده ، دوازده میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به تمیزی ماشین و سلامت آن (و نه سال ساخت)، بعضاً تا بيست و چند میلیون تومان هم معامله میشوند.

تصویر
قيمت يك رنجرور آردن سفارشي صفر كيلومتر در سال 2010 با موتور ۵۱۰ اسبي حدود چهارصد هزار يورو بوده است.

تصویر
آردن (ARDEN) نام یک شرکت آلمانی است که بطور تخصصی و سفارشی بر روی تجهیز و تقویت و تیونینگ رنجرورها کار میکند و از تمام دنیا سفارش قبول می نماید البته با نوبت تحویل چند ماهه و هزینه هایی بسته به نوع تجهیزات درخواستی مشتری، حتی تا چند برابر قیمت فروش کارخانه روور.

تصویر
تصویر
افتخارات
از افتخارات RANGE ROVER این است که تنها خودروی موجود در موزه لوور پاریس است و در زیر آن نیز چنین نوشته‌اند:
خودرویی که بیشترین خدمت را به بشریت کرده ‌است. " مدل ۱۹۷۵ "

تصویر
با وجود قدیمی بودن در ایران، هنوز خودرو حرفه‌ای شماره یک و محبوب مسابقات Off-road محسوب شده و در سال‌های اخیر چندین بار رتبه نخست را کسب کرده‌است.

تصویر
نمایندگی ها
این خودرو اولین بار توسط شرکت مرتب (نماینده و سازنده لندرور در ایران) وارد ایران شد و بعد هم شرکت رایزن اقدام به ورود رنجرور نمود ولی در حال حاضر در ایران هیچ نماینده رسمی ندارد، تعداد اندكي تعمیرگاه تخصصی و تقريباً يك فروشگاه لوازم یدکی آن وجود دارد.
اگر هوس كرديد كه رنجرور بخريد بايد بعضي گرفتاريهاي رنجرور سواري را پذيرفته باشيد و از دست به آچار شدن (و همچنين دست به جيب شدن) نهراسيد. در نظر داشته باشيد كه خودرويي با عمر 35 ــ 40 سال را مي خريد و مرتباً نياز به كنترل و رسيدگي خواهد داشت.
براي نو رانندگان (مبتديان) و خانمها به هيچ وجه خريد رنجرور (هرچند خيلي تميز و سالم) توصيه نمي شود.

تصویر
در کشورهای حاشیه خلیج فارس رنجرور دارای نمایندگی‌های زیادی است و لوازم نو و استوک (دست دوم سالم) آن یافت میشود.
به هر حال مشكلي از نظر تهيه لوازم و تعميرات به شرط تقبل هزينه هاي سنگين آن نخواهيد داشت.

تصویر
خودرو‌هایی که رسماً به ایران وارد شده‌اند همگی هشت سیلندر بنزینی V8 با حجم موتور ۳۵۲۸ سی سی و دو درب هستند. ( از سال ۱۹۸۱ به بعد رنجرور به صورت چهار درب تولید میشود).
رنجرورهاي مدل 1980 تا 1989 اكثراً كويتي و عراقي هستند كه در پي جنگ خليج فارس به ايران آورده و سپس پلاك شده اند.
مدلهاي 1990 به بالا هم عمدتاً توسط سفارتخانه ها به فروش رسيده و شماره گذاري شده اند.
تعدادي هم رنجرور چهار در وجود دارند كه سند مدلهاي دو درب به آنها خورانده شده مثلاً مشخصات فني خودرو مربوط به مدل سال 1990 است ولي مدارك قانوني و سند آن مدل 1977 را نشان مي دهد. (اين رنجرورها يا از دبـي به ايران آورده شده اند يا مربوط به فروش مزايده اي اموال تمليكي با برگه اوراقي بوده اند)

تصویر
ظرفیت باک رنجرورهاي كلاسيك دو درب ۱۹ گالن امپریال یعنی حدود ۸۷ لیتر است.
وزن خودرو خالص بدون بنزين ۱۷۲۳ کیلوگرم و حداکثر وزن مجازآن با بار و مسافر و باك پر ۲۵۵۰ کیلوگرم میباشد.

تصویر
تصویر
تصویر
جنس بدنه موتور(سیلندر و سر سیلندر) نیز آلومینیومی است. از فنر‌های لول و ترمز دیسکی در هر چهار چرخ استفاده شده‌است. حداكثر سرعت خودرو طبق كاتالوگ كارخانه سازنده براي مدلهاي 3528 سي سي كاربراتوري ۱۶۰ كيلومتر در ساعت است.

تصویر
امکانات مدلهای 1970 تا 1980
رنجرور مدلهای1970 تا 1980 (دو درب کلاسیک) با وجود قدیمی بودن دارای امکانات بسیار زیادی است که هنوز نظر بسیاری از4WD بازها و SUVسوارهای جهان را جلب خود می‌کند و خودرو حرفه‌ای مسابقات Off-road و همچنین خودرو واقعی و اقتصادی و قابل اطمینان در صنعت صحرا نوردی و اکوتوریست است.

تصویر
در سایت Youtube با جستجو موضوع Range Rover فیلمهای کوتاه متعدد و جالبی از رنجرورهای سراسر جهان میشود مشاهده نمود.

تصویر
براي مشاهده دو عدد از فيلمهاي رنجرور ميتوانيد به آدرس هاي زير مراجعه فرماييد:
امکانات رنجرورهای قدیمی قابل رقابت با امکانات خودرو‌های روز دنیا است و به دلیل همین امکانات هنوز در سرتاسر دنیا چرخ این سري از رنجرورها بر جاده‌ها و کوه‌ها و بیابان‌ها می‌چرخد.

تصویر
از جمله این امکانات:
ــ سبک بودن بدنه (به علت آلومینیم بودن عمده بدنه: سقف و گلگیرها و درها)
ــ پرشتاب بودن آن در مقایسه با خودروهای 4WD (به علت سبک بودن و موتورV8 و وجود دو کاربراتور)

تصویر
ــ دارای قفل دیفرانسیل مركزي (گيربكس) از داخل خودرو (بسیاری از خودروها مانند پاترول, لندکروز و بليزر هنوز پلوسشان از وسط چرخ درگیر و یا خلاص می‌شود و در صورت گیر کردن خودرو در چاله های باتلاقی، نیاز به پیاده شدن شخص در گل و لای برای فعال کردن آن است).
ــ فنرهای لول در هر چهار چرخ که موجب نرم بودن فوق العاده این خودرو شده ‌است
ــ کورس زیاد بازی چرخ‌ها در جهات مختلف در پستی و بلندیها وکشش بلند فنرها در گودالهای عمیق

تصویر
ــ دارای کمک فنر حفظ تعادل اتاق Leveling Unit در قسمت بالای دیفرانسیل عقب

تصویر
ــ مصرف کم نسبت به خودرو‌های مشابه (در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۴ لیتر در حالی که ــ پاترول ۴ سیلندر در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۲۰ لیتر می‌سوزاند).
ــ دنده سنگین در ۵ حالت (۴ سرعت جلو+۱ دنده عقب)
ــ گرم کن و برف پاکن و شیشه شوی عقب
ــ رینگ‌های بسیار مقاوم و محكم فولادی با آلياژ مخصوص با قابليت تيوبلس و مناسب برای مناطق سنگلاخ

تصویر
ــ شاسی فوق العاده قوی (شاسی کلیه خودروهای روور دارای گارانتی مادام ‌العمر می‌باشد)

تصویر
ــ نپوسیدن درها و گلگیرها و سقف به علت آلومینیوم بودن
ــ صندلی تاشو عقب برای حمل بار با حجم زیاد

تصویر
ــ دارا بودن کولر سقفی یا داخل موتور(آپشنال)
ــ فرمان هیدرولیک (آپشنال در مدلهاي 1971 تا 1975)
ــ قابلیت روشن شدن با هندل (در زمانی که باتری ضعیف و یا از کار افتاده ‌است)

تصویر
ــ ترمز دیسکی نیرومند در هر چهار چرخ
ــ ترمز دستی کوچک و بسیار قوی در روی خروجی جعبه دنده و نهايتاً قفل هر چهار چرخ
ــ باز شدن كامل قسمت عقب خودرو به صورت دو درب مجزا: ۱- قسمت بالا(شیشه عقب) و ۲- قسمت پایین (سکّو) که میشود هر تکه را به تنهایی در حرکت خودرو (بنا بر لزوم) باز گذاشت

تصویر
تصویر
تصویر

ــ امكان نصب (آپشن) اوردرايو به گيرباكس و افزايش سرعت حداكثر در جاده هاي تخت و سرازير (حدود 30% كاهش دور موتور)

تصویر

ــ امکان نصب وینچ مكانيكي قدرتمند در روی سپر جلو با استفاده از نيروي موتور و با كارآيي عالي و قويتر از وينچ الكتريكي (نيروي وينچ با واسطه كلاچ دار از مركز فولي سر ميل لنگ جلو موتور گرفته ميشود)

تصویر
تصویر
سه عكس زير مربوط به رنجرور عرضه شده به بازار در سال 2011 موسوم به اووك (Evoque) است.
این خودرو مصرف بنزین بسیار بهینه ای دارد و قادر است هزار کیلومتر را تنها با یک بار پر کردن باک ماشین بپیماید.

تصویر
تصویر
تصویر
عكسهاي زير نيز مربوط به رنجرور سال 2013 است.

تصویر
تصویر
در شهريورماه پنجاه ونه، يك عدد رنجرور مدل ۱۹۷۳ با كاركرد 14900Km موجود در گمرك جنوب تهران را خريدم كه درست فرداي آنروزي كه آن را شماره گذاري كردم، جنگ شروع شد!

تصویر
از آن موقع تا كنون چندين رنجرور ديگر خريده و فروخته ام ولي هنوز آن رنجرور اولي را دارم و تا امروز جمعاً بيش از يك ميليون و دويست هزار كيلومتر كار كرده است و به قول معروف جايي نيست كه با آن نرفته باشم. در طي اين سالها چهارنوبت موتور آنرا تعمير اساسي كرده ام و حدود ده سال پيش نيز يك بازسازي كلي (Overhaul) بدنه و رنگ و تودوزي و گيربكس و قطعات لاستيكي و سيم كشي و . . . روي آن انجام دادم. البته الآن هم يكسري تعميرات ظاهري نياز دارد.

تصویر

علي الرغم اينكه در طي سي و سه سال گذشته اتومبيل هاي گوناگون زيادي را داشته ام، علاقه و دلبستگي خاصي به اين رنجرور مدل 1973 پيدا كرده ام و حالا كه فكرش را ميكنم ، در هيچ جايي مرا نگذاشته است و در بدترين وضعيتها تا تعميرگاه، خودش با پاي خودش رفته!!!

تصویر
جالب است بدانيد در تمام دنيا، رنجرور كلاسيك نوعي علاقه و دلبستگي خاصي در صاحبش ايجاد مي كند كه روح و روان او را به نحوي تسخير مي كند كه ديگر نمي تواند از آن دست بكشد و اصطلاحاً به جانش بسته مي شود. خودروهاي انگشت شماري در تاريخ اتومبيل سازي جهان داراي اين خاصيت هستند.

تصویر
تصویر
در طي اين سالها رنـجرور هاي (به اصطلاح) لـگن شده زيـادي را هم ديده ام كه چندين و چند دست (نا اهلش) چرخيده و ناشيانه و ظالمانه دستكاري شده اند و به قول معروف براي صاحبان فعلي آنها رنج آور و آيينه دق هستند.

تصویر
رنجرور سواري (كلاسيك) يك سري نكات و ملزومات و قواعد خاص خود را مي طلبد كه اگر عمري باقي بود در ادامه به آن خواهم پرداخت و انشالله به كمك ساير دوستان، جزء به جزء از نسل اول تا نسل چهارم مورد بررسي و آناليز قرار خواهيم داد.

تصویر
در پايان از تمامي علاقمندان رنجرور و اساتيد محترم درخواست مي نمايم بنده را از نظرات و رهنمودها يشان بهره مند ساخته و مشوق ادامه اين مبحث شوند.

با احترام
سعيد ليــلاز مهرآبادي
Saeed.leylaz@gmail.com
نمایه کاربر
A k b @ r
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2009, 00:22
نوع خودرو: 124و126و201و107وW140
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط A k b @ r » 18 ژولای 2014, 19:03

سلام مهندس جان

کولاک کردي
:) :-) :-? :hb:
خيلي خيلي ممنون
ارادتمند شما
اکبر
از مـكافات عمل غـافل مشو
گندم از گندم برويد جـو ز جـو
نیما ادیب
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2014, 23:34
نوع خودرو: I20 , 206 type 4
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط نیما ادیب » 18 ژولای 2014, 19:37

نمایه کاربر
Atef
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: 14 دسامبر 2009, 17:20
نوع خودرو: ماكسيما83وچندتا ديگه
محل اقامت: تهران ـ‌الهيه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط Atef » 18 ژولای 2014, 20:09

سلام
عرض تشکر از آقاي ليلاز
آقا نيما اين عکسهايي که گذاشته ايد ديده نمي شود
كسي شانس مياورد كه در مسير شانس قرار بگيرد
نمایه کاربر
Soheil Espero
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 277
تاریخ عضویت: 20 فوریه 2014, 01:07
نوع خودرو: 205-ESPERO
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط Soheil Espero » 08 نوامبر 2014, 23:35

سلام دوستان
اول تشکر کنم از leylaz عزیز برا مطلب خوبشون
دوم بگم ک داغ دلمو تازه کردین
رنجرور خدای افروده. تو جاده هم از نظر من بی رقیبه
ما یدونه داشتیم اگر اشتباه نکنم مدل56 اینا بود
رنگ بژ 2در بازسازی کامل کرده بودیم رینگای چدنی
گیربکسم با گیربکس 6دنده ینی 4دنده جلو عوض کرده بودیم
مصرفش خیلی خوب شده بود راه رفتنشم جایی برا حرف نذاشته بود
خیلی خاطره دارم باهاش یادش بخیر :cry:
If One Day The Speed Kills Me, Do Not Cry
Because I Was Smiling
Paul Walker
نیما ادیب
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2014, 23:34
نوع خودرو: I20 , 206 type 4
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط نیما ادیب » 03 دسامبر 2014, 19:18

Atef نوشته شده:سلام
عرض تشکر از آقاي ليلاز
آقا نيما اين عکسهايي که گذاشته ايد ديده نمي شود
امیدوارم این لینک باز بشه . چندتا عکس از رنجرور و لندرورهای 6 چرخ بود که گفتم از اونها هم یادی بکنیم
http://s975.photobucket.com/user/Leylaz ... 8.jpg.html
siamaki
پست: 4
تاریخ عضویت: 06 می 2014, 14:16
نوع خودرو: مشخص نشده!RANGE ROVE
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط siamaki » 07 ژانویه 2015, 16:00

با سلام خدمت اقای لیلاز و دیگر دوستان واقعا از مطالب و عکسهایی که گذاشته اید لذت بردم.فکر میکنم دوستانی که این ماشینو دارند هر چقدر هم مطلب ازش بخونن و عکس ببینن لذت بیشتری ببرن بازم جا داره تشکر بکنم.
mega1342
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: 30 مارس 2009, 01:21
نوع خودرو: pajero 2008
محل اقامت: tehran
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط mega1342 » 25 ژانویه 2015, 20:31

با سلام خدمت دوستان ،
يك راهنمايي ميخواستم يك رنجرور ديدم رنگ سرمه اي مدل ٧٦ قيمت ٨ تومان شاسيش سالمه موتوري هم سالن به نظر مياد فقط ركاباش پوسيده داخل موتور هم پوسيدگي داره كاپوتشم خيلي قره ولي تصادف سنگين نداشته بتونه اينها داره ولي خيلي سنگين نه روغن ريزي نداشت حالا به نظرتون ارزش داره بگيرم روش كار كنم جهت باز سازي ؟
نمایه کاربر
A k b @ r
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2009, 00:22
نوع خودرو: 124و126و201و107وW140
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط A k b @ r » 08 می 2015, 13:31

جناب مهندس ليلاز عزيز
سلام
مدتي است که به تي تي سر نمي زنيد؟
اميدوارم هر جا که هستيد خوش و خرم باشيد.
چند وقت پيش تعميرگاه مرسدس بنز آقاي اماموردي بودم که ذکر و خير شما شد آنجا متوجه شدم که جنابعالي از بنز سوارها و خبره هاي قديمي و متخصص عالي انواع مرسدس بنز هستيد.
لطفا در صورت امکان در مورد مرسدس هاي W124 و W126 و W140 و W201 و W210 هم مقالاتي را در تي تي بگذاريد. چون عزيزان حرفه اي در آن تعميرگاه از اطلاعات وافر شما خيلي صحبت و تمجيد کردند.
با احترام
اکبر
از مـكافات عمل غـافل مشو
گندم از گندم برويد جـو ز جـو
نمایه کاربر
isselan
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 18 ژانویه 2009, 14:14
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاريخچه رنجرور RANGE ROVER

پست توسط isselan » 17 آگوست 2015, 16:28

سلام
به جای استفاده از اور درایو از گیربکس های LT95 رنجرور با ضرایب سرعتی استفاده کنید که خیلی بهتر جواب میده. و با دور موتور 3000 راحت 120 KM/H راه میره در صورتی که گیربکس های معمولی با دور موتور 3500 تا 120 تا راه میرن.
ارسال پست

بازگشت به “روور Rover”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان