سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

تصویر محصول کیش خودرو

مدیر انجمن: دينگاليگا

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
yellow
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 17 ژولای 2013, 14:26
نوع خودرو: پیکان-اردی-سیناد-پژو
محل اقامت: گرگان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط yellow » 05 فوریه 2014, 09:05

واقعا از شنیدن این خبر و دیدن سایت و تصاویر لذت بردم.. اینم بگم حرفهای پارسال دوستمون hd118 هم قابل توجهه..اما نکته جالب واسم خودم لوگو سایت بود که شاید من دقت نکرده بودم تا حالا...آیا واقعا لوگوی کیش خودرو این بوده یا عوض شده ؟من فکر میکردم لوگوش با سیناد یکیه
هر روز به این سوال فکر میکنم آیا خودروسازهای ما این توهم که ماشینهایشان ایمن، استاندارد و ارزان است را باور دارند یا اینقدر بازیگرهای خوبی هستند.
نمایه کاربر
hd118
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 28 نوامبر 2010, 14:16
نوع خودرو: سیناد 2 سرمه ای
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط hd118 » 05 فوریه 2014, 09:12

هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده . این تصاویر هم سالها قبل بوده و حتی دو سواری دیگر هم به نام کیانا طراحی شده بود . الان این چند نفر که شرکت را مفت خریده اند دنبال گرفتن وام و تسهیلات و .... هستند و حتی قالب کردن شرکت به شرکتهای خارجی . البته اگر این اتفاق اخیر بیوفتد که بسیار خوب است وگرنه همه این تصاویر قدیمی هستش . آرم شرکت هم همانیست که روی سیناد کوپه وجود داره . http://kishkhodrogroup.ir/page10.html . بحث آمبولانس و پیکاپ هم از قبل بوده و حتی 200 عدد موتور مگان از فرانسه وارد کردن و الان حدود 8 ساله توی گمرک خاک می خورند . و کسی نیست تا با پرداخت بدهی های شرکت اونا رو ترخیص کنه.
سینه بی عشق مباد
نمایه کاربر
iransas
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 500
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2011, 12:23
نوع خودرو: دوو GTi93
محل اقامت: سنگسر
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط iransas » 05 فوریه 2014, 10:15

تصور كن ببين اگه مثلا اين موتورها رو ترخيص كنند بعد ببينن رو دستشون مونده چه حالي ميده،اون وقت بايد به همه سيناد دارها يه موتور اضافه بدن. :-( دقيقا عين ساندويچ با نون اضافه. :cool:
Hossein
نمایه کاربر
hd118
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 28 نوامبر 2010, 14:16
نوع خودرو: سیناد 2 سرمه ای
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط hd118 » 05 فوریه 2014, 11:40

ولی من حاضرم هر دویست موتور رو بخرم
سینه بی عشق مباد
نمایه کاربر
rani_holoo
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 456
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 15:18
نوع خودرو: سیناد2
محل اقامت: اصفهان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط rani_holoo » 05 فوریه 2014, 11:47

ساندویچ با نون اضافه رو خوب اومدی :-( :-( :-( :-( :-(
yellow
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 473
تاریخ عضویت: 17 ژولای 2013, 14:26
نوع خودرو: پیکان-اردی-سیناد-پژو
محل اقامت: گرگان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط yellow » 06 فوریه 2014, 12:33

سس اضافی هم بدن چه حالی میده.. یه چیزی تو مایه های سانروف....
به هر حال امیدواریم این شرکت و کارخونه دوباره پا بگیره..هم واسه ما سیناد سوارها خیلی خوبه ..هم واسه صنعت خودرو کشور ..هم مردم ما که حداقل 2 تا مدل خوردرو به خریدهاشون اضافه میشه
..اما امیدوارم موتور رو به موتور چینی یا لیفان تغییر ندن البته اگه ایشالا راه افتاد و همش فیلم واسه وام گرفتن نبود
هر روز به این سوال فکر میکنم آیا خودروسازهای ما این توهم که ماشینهایشان ایمن، استاندارد و ارزان است را باور دارند یا اینقدر بازیگرهای خوبی هستند.
نمایه کاربر
farhadx
دنده 2
پست: 2684
تاریخ عضویت: 01 مارس 2009, 13:41
نوع خودرو: BMW530 &NX200T
محل اقامت: کره زمین
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط farhadx » 20 مارس 2015, 12:05

دوستان این قضیه بازگشت مجدد سیناد رو وبسایت دنده 6 مفصل توضیح داده که خلاصه مربوط به تاریخچه شرکت کیش خودرو و تولید سیناد و همچنین اقداماتی که اخیرا برای بازگشایی شرکت صورت گرفته رو براتون عینا اینجا قرار میدم:

یکی از آن گوشه‌های فراموش شده صنعت خودرو ایران که خوشبختانه هنوز می‌توان به احیا آن امید داشت، کیش خودرو است. در سال‌های 74 تا 76 دو دوست با نام‌های محمد صفاری کرمانی و کامران نقدی ایده تاسیس این شرکت را عملی می‌کنند. همزمانی این دوره با دولت سازندگی و با توجه به دید خاصی که آن زمان به منطقه آزاد تجاری کیش به جهت رقابت با شهرهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه دوبی وجود داشت، با این ایده موافقت شد و با وجود علاقه رئیس جمهور وقت و همشهری بودن ایشان با موسس کیش خودرو طرح تاسیس این کارخانه جهشی پیشرفت کرد.
تصویر
در آن سال‌ها هنوز تحریم‌ها شدت نگرفته بود، به همین خاطر با کارگروهی که کیش خودرو در انگلستان تشکیل داده بود، توانست پلت فرم خودروهای شاسی بلند و آفرود Rickman Rangers که حقوق بین المللی آن توسطBMS خریداری شده بود را وارد کشور کند. در همین حین مذاکرات با شرکت رنو فرانسه جهت تامین قوای محرکه نیز پیش می‌رفت. شرکت BMS از سوی کیش خودرو مسئول انجام طراحی و آزمایشات در موسسه MIRA شدو انواع تست‌های شاسی در ساخت بدنه خودرو را انجام داد و طراحی بدنه و شاسی سیناد را به ایران فروخت که مهم‌ترین ویژگی‌اش جنس کامپوزیتی آن بود. از طرف دیگر شرکت فرانسوی رنو حاضر شده بود اکسل، سیستم تعلیق و قوای محرکه این خودرو را تامین کند و قطعاتی که برای ساخت نسل اول مگان استفاده می‌کرد را در اختیار کیش خودرو قرار دهد. به این ترتیب کیش خودرو توانست سیناد سال 78 سیناد را به عنوان اولین خودرو ایرانی معرفی و از سال 79 آن را روانه چرخه تولید و بازار کند. درست یک سال پس شکل گیری سیناد، رنو بخش عمده سهام داچیا را خرید. با یک نگاه کلی به وضعیت فعلی داچیا می‌توان دریافت اگر فعالیت کیش خودرو متوقف نمی‌شد، حالا سیناد در چه جایگاهی قرار داشت.

در آن سال‌ها که خودروسازان بزرگ دولتی به ایمنی اهمیت چندانی نمی‌دادند، کیش خودرو موفق شده بود برای سیناد از موسسه مایرا انگلستان تاییدیه تست تصادف دریافت کند. تعداد انگشت شماری از این خودرو نیز با نام سلطان به انگلستان صادر شد که همچنان در حال تردد هستند.

شروع مشکلات

با وجود اینکه کیش خودرو ظرفیت تولید سالانه شش هزار دستگاه خودرو را دارا بود، اما کل تولیدات این شرکت به سختی از هزار دستگاه عبور می‌کند. با این حال با توجه به مدت زمان فعالیت کیش خودرو می‌توان گفت نمونه‌های تحقیقاتی زیادی توسط این خودروساز آماده و بازارسنجی شده بود که می‌توانست تحولات بزرگی را در بازار خودرو ایران ایجاد کند، اما درست زمانی که این شرکت برای اوج گیری آماده بود دچار سوءمدیریت شد. در واقع وامی که توسط موسسان این شرکت دریافت شده بود به بانک صنعت و معدن پس داده نمی‌شود، به همین سبب با اعمال نفوذ انجام شده، مدیریت کارخانه برای مدتی به بانک سپرده می‌شود. پس از در دست گرفتن امور توسط بانک نیز با وجود ممنوعیت‌هایموجود چند سالی تولید سیناد ادامه می‌یابد، اما ممنوعیت تولید کالا برای بانک‌ها و برخورد نهادهای نظارتی از طرفی و از سوی دیگر زیان انباشته که در مدت تولید این خودرو ایجاد می‌شود بانک صنعت و معدن را بر آن می‌دارد تا در سال 83 به تولید سیناد خاتمه دهد و سهام این شرکت را از طریق مزایده واگذار کند.

تا هفت سال پس از تعطیلی کیش خودرو هیچ تلاشی برای شروع دوباره فعالیت‌ها انجام نمی شود تا اینکه در سال 90 تیمی جدید با خرید سهام این شرکت به همراه 50 میلیارد تومان بدهی که 20.5 میلیارد آن از زیان انباشته شرکت ناشی می‌شده، سعی در احیا کیش خودرو داشته‌اند اما وجود برخی مسائل تاکنون این اجازه را به آن‌ها نداده است. با وجود آن که بدهی این شرکت در حال حاضر به تنها 12 میلیارد تومان رسیده، اما مدیر عامل سابق بانک صنعت و معدن هیچ فرصتی برای فعالیت مجدد به این شرکت نداده تا امکان باز پرداخت بدهی معوقه میسر شود. این درحالی است که حدود هفت سال همین بدهی را برای مدیریت قبلی نادیده ‌گرفته شده است. از طرف دیگر بر اساس بند 29 قانون تجارت به بدهکاران کمتر از 50 میلیارد تومان فرصتی 5 ساله داده می‌شود تا بدهی‌های معوق بانکی را به صورت قسطی پرداخت کنند.

البته هیات مدیره جدید کیش خودرو امیدوار است با حضور مدیریت جدید بانک صنعت و معدن مشکلات موجود با سرعت بیشتری برطرف شوند. مشکلاتی که موجب شده کیش خودرو نتواند جواز تجاری خود را تمدید کند و در نتیجه آن تمامی مذاکراتی که با شرکت‌های داخلی و خارجی به توافق نهایی رسیده است، بی نتیجه رها شوند.

تلاش برای تولید دوباره

مدیران تازه کیش خودرو معتقدند با کار گروهی قدرتمندی که این شرکت در سال‌های اوج فعالیتش داشته و حالا در شرکت‌های مختلف داخلی مشغول فعالیت هستند، در صورتی که تولید سیناد دچار وقفه نمی‌شد حالا شاهد مدل‌های ارتقا یافته این شرکت بودیم و با توجه به همکاری این شرکت با رنو فرانسه حتی این امکان نیز وجود داشت که حالا وضعیتی مشابه داچیا داشته باشد. در مدت دو سالی که کیش خودرو با مدیریت جدید فعالیت خود را از سر گرفته، تلاش‌های زیادی برای بهبود شرایط انجام داده مذاکرات با شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی صورت گرفته که متاسفانه اجرائی نشده است.

سایپا: در یکی از این مذاکرات با شرکت سایپا صورت گرفته ماجرا بدین شکل بوده که پس از مراجعه مدیران سایپا و بازدید از تشکیلات کیش خودرو پیشنهاد مونتاژ تیبا در ازاء صادرات آن به بازار بکر کوبا از طرف کیش خودرو مطرح می‌شود و در مقابل کیش خودرو درخواست دستمزد می‌کند، اما این طرح پس از بررسی در هیات مدیره سایپا بی نتیجه رها می‌شود.

BYD: نتیجه مذاکرات با این شرکت چینی تولید 5هزار دستگاه تاکسی بود که این توافق نیز به خاطر منافع شخصی یکی از مدیران بخش خاورمیانه این شرکت، بی نتیجه رها می‌شود.

JAC: مذاکرات با JAC نیز برای تولید محصول پیک‌آپ‌های با استاندارد آلایندگی یورو4 و 5 این شرکت به مرحله نهایی رسیده بود و نمایندگی این محصولات به کیش خودرو واگذار شد، اما عدم تمدید جواز تجاری کیش خودرو این توافق را نیز بی نتیجه می‌گذارد.

هاوتای: توافق برای تولید سه محصول از این شرکت نهایی شده و حتی کاتالوگ‌های فارسی آن نیز آماده شده بودند، اما زیر محموعه یکی از خودروسازان بزرگ ایرانی (رجوع شود به شماره 78) تیراژ بالاتری را به هاوتای پیشنهاد می‌دهد،در نتیجه هاوتای نیز قرارداد با کیش خودرو را لغو و به سراغ شریک جدید خود می‌رود.

بریلیانس: یکی از شرکت‌های تاکسیرانی داخلی پیشنهاد تولید یکی از مدل‌های بریلیانس را برای ورود به ناوگانش ارائه داد. توافقات برای تولید هزار تا 5هزار دستگاه تاکسی بریلیانس صورت گرفت، اما باز هم مشکل قبلی مانع به نتیجه رسیدن این پروژه شد.

BAW: یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که ناوگان نظامی این کشور را تامین می‌کنید. تنها پروژه به نتیجه رسیده دو سال اخیر کیش خودرو وانتی از این شرکت است که در ایران صحرا نام گذاری شده و یکی از شرایط کیش خودرو برای تولید این محصول تعبیه کیسه هوای برای سرنشین در این محصول است. تولید این محصول نیز به سبب تمدید نشدن مجوز تجاری و عدم همکاری سازمان‌های مربوط متوقف شد.

CHTC: توافق برا تولید محصولات تجاری سبک این شرکت نیز صورت گرفته و آمادگی همکاری از سوی دو طرف اعلام شده و به محض رفع مشکلات موجود خطوط تولید راه اندازی می‌شوند.

شروع دوباره

بر اساس نظرسنجی پایگاه خبری پرشین خودرو در سال91 بیش از 51 درصد از مردم معتقدند در صورتی که کیش خودرو به عرضه محصولات بروزرسانی شده سیناد اقدام کند، از آنها استقبال خوبی به عمل خواهد آمد. در همین نظرسنجی 9 درصد استقبال متوسط و حدود 39 درصد نیز استقبال ضعیف را برای این محصولات پیش بینی کرده‌اند. عضو هیات مدیره جدید کیش خودرو می‌گوید در حال حاضر قطعات مورد نیاز برای تولید 200 دستگاه سیناد موجود است و به طور حتم با رفع مشکلات موجود، به بروزرسانی سیناد و تطبیق آن با استانداردهای امروزی اقدام خواهد شد، اما فعالیت دوباره شرکت با عرضه محصولات تجاری سبک آغاز خواهد شد. احیا این شرکت کار چندان دشواری نیست، بدهی‌های این شرکت به 12 میلیار تومان کاهش یافته و تنها خواسته مدیران فعلی این شرکت اجازه فعالیت و زمان برای بازگردانی این مبلغ است که به نظر نمی‌رسد برای زنده کردن یک برند ملی که اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم را نیز در پی دارد، خواسته زیادی باشد. آنچه امروز کیش خودرو بدان احتیاج دارد اندکی نرمش مدیران بالادستی در برابر خواسته‌هایی است که منطقی جلوه می‌کنند.
نمایه کاربر
NAKOOT
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 517
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2011, 20:40
محل اقامت: از اونجا مونده، از اينجا رونده
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط NAKOOT » 20 مارس 2015, 12:17

با این توصیفات مدیران این شرکت همه زور خودشون رو می زنن که بر گردن اما مافیای خودرو سازی ایران مانع می شن!
من شخصا محصولاتش رو دوست دارم.
نمایه کاربر
farhadx
دنده 2
پست: 2684
تاریخ عضویت: 01 مارس 2009, 13:41
نوع خودرو: BMW530 &NX200T
محل اقامت: کره زمین
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط farhadx » 20 مارس 2015, 15:30

NAKOOT نوشته شده:با این توصیفات مدیران این شرکت همه زور خودشون رو می زنن که بر گردن اما مافیای خودرو سازی ایران مانع می شن!
من شخصا محصولاتش رو دوست دارم.
دقیقا .منم با شما هم عقیده ام . به نظرم سیناد در زمان عرضش واقعا اقدام خلاقانه و قابل تحسینی بود . کاملا یک خودرو ساز به معنای واقعی و بی ادعا . پتانسیل بالایی برای پیشرفت داشت اگر جلو فعالیش و نمیگرفتند.امیدوارم به زودی موانعش رفع بشه و برگردند به شرطی که مثل قبل خلاق و متفاوت باقی بمونند و محصولات جدیدشون همون رویه سیناد رو ادامه بده
Mohsenabutalebi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 161
تاریخ عضویت: 12 مارس 2014, 09:07
نوع خودرو: سیناد و جیلی امگرند
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سیناد برمیگردد!!!!!!!!!!

پست توسط Mohsenabutalebi » 09 آپریل 2015, 11:20

طبق اخباری که از مالک اصلی شرکت بدستم رسیده ایشون هیچ علاقه ای به ادامه فعالیت نداره. بقیه شرکا که در حدود 17 درصد سهام رو دارند فقط بدنبال دریافت تسهیلات و استفاده غیر مرتبط از امکانات و منابع شرکت هستند و فعالیتی در ضمینه تولید از خودشون نشون نمیدن. توقف خط تولید شرکت یه مساله درونیه و ربطی به مافیا و سنگ اندازی دیگران نداره. سالی 500 دستگاه هیچ رقمی در برابر سالی دست کم 700 هزار دستگاه دیگر تولید کننده ها نیست و تهدیدی محسوب نمیشه.
ارسال پست

بازگشت به “سیناد Sinad”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان