جوش آوردن و هواگیری صحیح سیستم خنک کننده ورادیاتور

تصویر مباحث مربوط به شرکتهای خودروسازی ژاپنی

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
morteza-323
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2017, 17:54
نوع خودرو: mazda 323

جوش آوردن و هواگیری صحیح سیستم خنک کننده ورادیاتور

پست توسط morteza-323 » 11 ژوئن 2018, 17:10

باسلام به همه دوستان

متاسفانه عید امسال ماشینم سرسیلندر سوزوند و نیم میلیون تومن خرج و البته اعصاب خوردکنی برام گذاشت.
ماشینم مزدا323 اتومات 85 هست. چیزی که من فهمیدم و هیچ مکانیکی به من نگفت این هست که این ماشین ضعف طراحی داره و هواگیری رادیاتورش کمی پیچیدست!
ماشین من چند باری جوش آورد و آمپر چسبوند که فکر کردم که مایع ضد یخ نداره و بعد از تعویض آب رادیاتور با ضدیخ بازهم مشکل حل نشد و در نهایت واشر سوزوند.
حتی بعد از تعویض واشر سرسیلندر هم این اتفاق افتاد و چندبار آمپر چسبوند که تازه از بوی موتو متوجه شدم. چون نه چراغ اخطار در کیلومتر روشن میشه و نه بوق آلارمی میزنه !!!
در نهایت فهمیدم که نیاز به هواگیری داره و بعد از 2بار هواگیری ناموفق ، ابتکار به خرج دادم و ماشین رو در سربالایی بردم و پارک کردم تا رادیاتور ماشین در بالاترین ارتفاع قرار بگیره بعد ماشین رو یک ربع روشن گذاشتم و البته بخاری رو هم داخل ماشین باز کردم تا آب بچرخه و هواش خارج بشه ، بعد از یک ربع کلی سرفه کرد! و هوایی که در سیستم خنک کاری گیر افتاده بود بطور کامل تخلیه شد و خدارو شکر تاحالا دیگه آمپر بالا نرفته.

ماشین هایی مثل پژو روی شلنگ بخاری و یا ترموستات شیر هواگیری دارندو در حالت خاموش و راحت میشه هواگیری کرد اما قلق این مزدا رو خودم فهمیدم و چارش فقط هواگیری در سطح شیبدار هست وگر نه در سطح صاف بطور کامل هواگیری نمیشه.
موفق باشید
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ خودروهاي ژاپني”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان