تعمیرگاه مجازی پراید (2)

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
مصطفی احمدی
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2017, 20:44
نوع خودرو: پراید
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط مصطفی احمدی » 15 سپتامبر 2018, 08:17

والله‌من از قسمت هیدرولیک توضیح دادین یکم گیج شدم فرمان من هیدرولیک هست و تسمه از نوع شیار دار هست و ولی تسمه دینام از نوع ساده هست مدل ماشین ۹۵ موتور hp پلاس هست دوگانه سوز فابریک
farhad jam
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 268
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2017, 12:45
نوع خودرو: پرايد hp+ يورو ٤
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط farhad jam » 16 سپتامبر 2018, 03:06

pgtpars نوشته شده:
12 سپتامبر 2018, 22:27
سلام خسته نباشید
پراید مدل 95 دارم. صدای کوبش رو در جلوی خودرو داشتم . چند وقت پیش کمک و لوازم جلوبندی کلا عوض کردم ولی حل نشد .
الان کوبش بیشتر شده و متوجه شدم مال کمک نیست چون اگر در حالت ایستاده نیم کلاچ کنم و موتور به لرزش بیوفته اون صدا میاد. (بیشتر توی خاکی و ترک های خیابان صدا میده ) . دسته موتور بالا و اونی که نزدیک رادیات هست رو عوض کردم. میشه از دسته موتور پایینی(شماره 1 ) باشه؟؟؟ یا حتی از جای دیگه؟؟؟
دقیقا منم یه همچین مشکلیو دارم و فکر میکردم از جلو بندیه و موقع نیم کلاچ موقع شروع به حرکت بوجود میاد،این فقط مربوط به دسته موتور پایینه و بخاطر نرمیه دسته موتوره،دستیو بکش بالا نیم کلاچ بگیر ببین موتور لگد میزنه یا نه؟اگه لگد زد دسته موتور مرخصه ولی بیشتر بخاطره نرم شدن لاستیک دسته موتوره،این ایراد نیست فقط صدا میده نگران نباش
sky_pesar
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: 21 می 2014, 21:58
نوع خودرو: پراید
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط sky_pesar » 16 سپتامبر 2018, 09:11

سلام
دوستان میخام تایم ماشین را کنم
برای اینکه ببینم تایم ماشینم درسته حتما باید فولی میل لنگ را باز کنم یا راه دیگر این هم هست
نمایه کاربر
apriliyaa
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 325
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2013, 21:28
نوع خودرو: 131 sx
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط apriliyaa » 16 سپتامبر 2018, 20:13

دوستان یه شیر حلال خورده ای بیاد بگه که چرا من مجبورم هر 4 الی 5 ماه یکبار پلوس و کله پلوس عوض کنم؟
اون مشعلی پلوس بعد از 4 الی 5 ماه که باز می کنی داخلش یه گودال می افته ، ماشین کلا میلرزه دیگه خستم کرده از بس خرج تعویض پلوس و سه شاخ کردم
اگه ممکنه راهنمایی کنید
131 مدل 91
حسین هستم ...
saeed1000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2013, 23:41
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: اذربایجان شرقی
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time
تماس:

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط saeed1000 » 16 سپتامبر 2018, 22:01

apriliyaa نوشته شده:
16 سپتامبر 2018, 20:13
دوستان یه شیر حلال خورده ای بیاد بگه که چرا من مجبورم هر 4 الی 5 ماه یکبار پلوس و کله پلوس عوض کنم؟
اون مشعلی پلوس بعد از 4 الی 5 ماه که باز می کنی داخلش یه گودال می افته ، ماشین کلا میلرزه دیگه خستم کرده از بس خرج تعویض پلوس و سه شاخ کردم
اگه ممکنه راهنمایی کنید
131 مدل 91
من میگم " دیگه جنس خوب تو بازار نیست". اوضاع بازار الان خیلی بد شده و فقط جنس اشغال میفروشن. جنس خوب یا پیدا نمیشه یا نمیفروشن.
اگه تونستی پلوس کامل شرکت سایپا تهیه کن
Omid2ef
دنده 1
پست: 1598
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط Omid2ef » 17 سپتامبر 2018, 01:30

به نظرم گریس داخل مشعلی و پلوس خیلی مهمه..من یادمه که سالی یه بار پلوس به تق تق میفتادن..
ولی جدیدا من شیش ماه یه بار همشو در میارم و گریساشو عوض میکنم اللن دوسالی میشه که هیچ مشکلی نداشتن
بهترین مارک پلوس و لوازم یدکی اگه از بیرون میخرین حتما فرانتک استفاده کنید
یا از خوده سایپا بخرین..
Amir zamzam
پست: 2
تاریخ عضویت: 01 آگوست 2018, 20:07
نوع خودرو: پراید ۱۳۱ مدل۹۱
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط Amir zamzam » 17 سپتامبر 2018, 13:27

باسلام دوستان سنسور کیلومتر پراید ۱۳۱ مدل ۹۱ کجاست و چگونه عوضش کنم ممنون
امیر-
يار همراه
پست: 982
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط امیر- » 17 سپتامبر 2018, 17:31

sky_pesar نوشته شده:
16 سپتامبر 2018, 09:11
سلام
دوستان میخام تایم ماشین را کنم
برای اینکه ببینم تایم ماشینم درسته حتما باید فولی میل لنگ را باز کنم یا راه دیگر این هم هست
سلام. اگر فقط ميخواهيد چك كنيد كه تايم تنظيمه و نشانه هاي روي پولي ميلنگ با ميل بادامك انطباق دارد، باز كردن كاور بالايي تسمه تايم كفايت ميكنه بدون دست زدن به پولي ميلنگ.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
hossein019940
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 400
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط hossein019940 » 17 سپتامبر 2018, 19:19

سلام دوستان
نمیدونم جای سوال اینجاست یا نه
دوستان موتوری که مشکل رینگ پیستون داره (روغن کم میکنه)البته بخارو که همه ماشینا دارن ولی کلا میخوام مطمئن بشم که مثلا ماشین موتور تمیزه از چه راهی میشه فهمید؟دور دیر میگیره یا صدا داره (معمولا از سوپاپ ها هم هستن)؟ و چه عوامل دیگه ای داره؟
و اینکه عمر رینگا و پیستون ا و یا داخل موتور چند هزارتا هستش؟
امیر-
يار همراه
پست: 982
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Re: تعمیرگاه مجازی پراید (2)

پست توسط امیر- » 17 سپتامبر 2018, 19:47

hossein019940 نوشته شده:
17 سپتامبر 2018, 19:19
سلام دوستان
نمیدونم جای سوال اینجاست یا نه
دوستان موتوری که مشکل رینگ پیستون داره (روغن کم میکنه)البته بخارو که همه ماشینا دارن ولی کلا میخوام مطمئن بشم که مثلا ماشین موتور تمیزه از چه راهی میشه فهمید؟دور دیر میگیره یا صدا داره (معمولا از سوپاپ ها هم هستن)؟ و چه عوامل دیگه ای داره؟
و اینکه عمر رینگا و پیستون ا و یا داخل موتور چند هزارتا هستش؟
سلام
براي تست رينگ و پيستون يا لاستيك ساق سوپاپ و در كل سلامت موتور بايد تست كمپرس موتور روبگيريد كه با يه گيج مخصوص كه جاي شمع بسته ميشه راحت با استارت زدن البته موتور قبلش بايد گرم بشه و راه ورود هوا به موتور كامل باز بشه ، تست صورت ميگيرد.
معمولن موتور سالم اصلن بخار روغن و كم كردن روغن رو نداره و اگه بخار روغن با چشم قابل مشاهده هست مشكل از كيفيت روغن موتور هست.
سلامت موتور و تمام اجزاي داخل موتور رابطه مستقيمي به كيفيت روغن موتور استفاده شده و زمان تعويضش و عدم فشار به موتور علي الخصوص دور موتور بالاي 4000 دارد.
پرايد هست سيصد هزارتا كار كرده و آچار به موتور نخورده.
پرايد خودم نزديك دويست هزارتا راه رفته و تست كمپرس ميگيرم با ميزان استاندارد و يه ماشين صفر مو نميزنه.
مگان دنده اي يك ميليون كيلومتر رو رد كرده و هنوز گوش شيطون كر آچار به سرسيلندر و سيلندر نخورده.
روغن موتور استفاده شده هم در دو نمونه ذكر شده ، بهران بوده ولي سر ٥٠٠٠ تا تعويض شده.

درمورد دور دير گرفتن موتور يكي از موارد سنسور ميل سوپاپ ميتواند باشد. واير ميتونه باشه.

براي اينكه خيالتون از داخل موتور ماشيني ناشناخته راحت بشه و طول عمرش رو تضمين كنيد بهترين كار باز كردن كارتل از زير هست و ديدن وضعيت ميزان وارنيش و جرم روي قطعات مثل ياتاقان و شاطون و غيره كه نشان دهنده سهل انگاري در تعويض دير هنگامه روغنه و چك كردن تميز بودن توري پمپ روغن كه تمام سايش ها زير سر خرابي و عدم فشار لازم روغن توسط پمپ هستش.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: aliagha2013, esmigel, Omid2ef و 13 مهمان