پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

تصویر
بحث و گفتگو در خصوص خودروهای دست ساز، آموزش ساخت و پروزه ها
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
topthink
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2018, 19:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

پست توسط topthink » 16 سپتامبر 2018, 00:07

خوب بر میگردیم به مبحث خودمون.
گفتیم که یه ابعاد کلی با توجه به فاصله چرخ ها بدست اومد.با توجه به فاصله صندلی ها از هم و از دیواره بیرونی ضخامت دیواره ها بدست اومد. یه چیزی تو این مایه ها.
http://s9.picofile.com/file/8337361634/Part1.JPG
در این عکس کاملا فرضی یک نکته هست اینکه چرخها از شاسی بیرون زدن و شکل شاسی تابع چرخها شده .منظورم همون قضیه فاصله چرخهاست.(یعنی شاسی بعد از تعین فاصله چرخها ابعاد پیدامیکنه.
خوب.چرا چرخها باید بیرون زده باشن ؟
چون در ماشین های دست ساز احتمال فرو رفتن چرخ ها در بدنه زیاده حالا اگر چرخها مساوی خط شاسی باشن نمیشه رو ضخامت دیواره مانور داد و دیواره تخت یا به سمت داخل میره.
میزان بیرون زدگی چرخها به ضخامت در ها یا دیواره ها بستگی داره.اینطوری وقتی دیواره بیرونی رو رو شاسی سوار میکنید بدنه مساوی چرخها میشه.تا اینجا حله ؟ :???:
نمایه کاربر
Black-Black
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 13 مارس 2008, 20:29
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

پست توسط Black-Black » 16 سپتامبر 2018, 09:19

topthink نوشته شده:
15 سپتامبر 2018, 23:35
Black-Black نوشته شده:
15 سپتامبر 2018, 21:17
شما اومدی در فروم تیونیگ تاک که مدتهاست سکته قلبی کرده و چند بار احیا شده اونهم در راکد ترین بخشش تاپیک زدی انوقت انتظار داری سریع هم همه بیان نظر بدن؟@!
حق با شماست.پس من متنم رو کامل میکنم و منم میرم.اینطوری بهتره. :???:
اخوی بزرگ شو.محبت و احترام رو گدایی نباید کرد.
خود برای خود احترام خلق کن
topthink
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2018, 19:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

پست توسط topthink » 16 سپتامبر 2018, 10:01

Black-Black نوشته شده:
16 سپتامبر 2018, 09:19
topthink نوشته شده:
15 سپتامبر 2018, 23:35


حق با شماست.پس من متنم رو کامل میکنم و منم میرم.اینطوری بهتره. :???:
اخوی بزرگ شو.محبت و احترام رو گدایی نباید کرد.
خود برای خود احترام خلق کن
دوست عزیز شما مثل اینکه متوجه نیستی.محبت چی کشک چی.من لحنم طنزه تو نوشتن.فقط و فقط دارم تجربیاتم رو در اختیار اونائی میذارم که نیاز بهش دارن تا از تکرار اشتباهات جلوگیری بشه.حالا شما چی فکر میکنی اون به من مربوط نیست.موفق باشی.
topthink
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2018, 19:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

پست توسط topthink » 16 سپتامبر 2018, 20:51

خوب در مورد بیرون زدگی چرخ ها گفتم کمی هم در مورد خود چرخها بگم.
اولا چرخهای مختلف سایز بندی مختلف دارن که جای یه سری با هم یکیه مثل پژو که میشه چند سایز رو روش پیاده کرد.نکته اینجاست چرخ محرک همیشه توپی چرخش متفاوته.اگر از چرخ پراید استفاده کنید باید از توپی پراید استفاده کنید یا نوع توپی ای که به چرخش بخوره.حالا نحوه اتصالش به دیفرانسیل مطرح میشه.پلوس ها رو اگر از نوع ثابت انتخاب کنید مثل پولوس ماشین من و یا پیکان ،اونوقت کار راحت تره و فقط به یه سر توپی مورد نظرو به کمک تراشکار متصل میکنین.
topthink
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2018, 19:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

پست توسط topthink » 16 سپتامبر 2018, 20:57

اگر از نو ع مفصل دار باشه مثل پلوس پژو که تو باگی بیشتر مفیده .اونوقت بایددوسر رو تغییربدید.نکته اینجاست که اگر شفت پلوس مخصوص دف باشه فقط از سمت کله پلوس نیاز به تغیرداره نه از دوطرف.من از دیفرانسیل جی دی استفاده کردم و فقط توپی رو تغییردادم.بزودی در تایپیک فکر جدیدم از اکسل عکس میذارم.
نکته خیلی خیلی مهم مهار پلوس هاست که دوران اضافی نداشته باشن واین با زاویه بندی صحیح دف و یاتاقان بندی حله.
topthink
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2018, 19:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

پست توسط topthink » 18 سپتامبر 2018, 19:32

خوب مبحث شاسی
گفتیم که باید بر اساس فاصله چرخها از هم باشه در محور محرک نه متحرک!!!
و گفتیم که این فاصله باید بر اساس ابعاد دیفرانسیل و نوع پلوس و ابعاد طولی و زاویه ای پلوس باشه.
مثل این نمونه از دیفرانسیل که من اسمشو میذارم تمام مستقل آلاکلنگی (رجوع به تایپیک فکر جدید.)
تو مبحث شاسی موافقم که پیچیدگی های شاسی در لوله میتونه بهتر ساخته بشه تا پروفیل اما من از پروفیل استفاده کردم و باوجود ابعاد بسیار بزرگی که در تایپیک یه فکر جدید میبینید.وزن شاسی فقط320کیلو شد.این برای یک ابعاد به اون بزرگی هیچی نبود.زوایا هم بهتر از لوله میتونن بروز کنن.اما ارتعاش در پروفیل در حد 2ثانیه اس که در لوله قانونا کمتره.اما من به شخصه با پروفیل تجربیات جالبی پیدا کردم.بخشی از تلاش منو میتونید در تایپیک یه فکر جدید ببینید.
topthink
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2018, 19:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: پرسش و پاسخ های خودرو دست ساز

پست توسط topthink » 18 سپتامبر 2018, 19:54

آخرین مطلب از بابت شاسی که شاید از ذهنتون نگذره مسئله فیکسچر هست.فیکسچر ها در اینجا از بریده های پروفیل و به وسیله تک خال تهیه و استفاده شده.در باره درآوردن در ها و زوایای کاپوت و ... میتونید از اونا استفاده کنید.عکسشو اینجامیذارم.راستی تاکید میکنو در جوشکاره حتماحتماحتما از سیم جوش 2.5 مخصوص لوله گاز استفاده کنید.جهت فیکس کردن نقاط در یک خط هم از یه ترفندجالب استفاده کردم.اونو در آدرسی که فردا در دوتا تایپیک ام میذارم میتونید ببینید.مابقی مطالبو در اون آدرس تصویری در اختیار اساتید میگذارم.اونجا منتظر دوستان هستم.
http://s8.picofile.com/file/8337636800/ ... 112051.jpg
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای دست ساز”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان