مزدا CX-8

تصویر مباحث مربوط به مزدا

مدیر انجمن: MaZi Zo0M Z0oM

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
MaZi Zo0M Z0oM
متخصص Mazda3
پست: 4388
تاریخ عضویت: 26 ژولای 2010, 21:23
نوع خودرو: zoom)^2*3 BK / BL)
محل اقامت: New Tehran Since 1985
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times
تماس:

مزدا CX-8

پست توسط MaZi Zo0M Z0oM » 13 سپتامبر 2018, 16:07

بررسی تخصصی شاسی‌بلند مزدا CX-8 مدل 2018

تصویر


از زمان بازنشسته شدن MPV مزدا 5 در سال 2015 تاکنون شاهد عرضه خودرویی 7 نفره از سوی این خودروساز در بریتانیا نبوده‌ایم؛ بنابراین شاید از شنیدن اینکه در طرف دیگر دنیا، والدین استرالیایی با دو انتخاب مجزا روبرو هستند سورپرایز شوید.
شاسی‌بلند CX-8 یکی از جدیدترین محصولات مزداست که در ژاپن مشهور بوده و جایگزینی کوچک‌تر و دیزلی برای مدل بنزینی CX-9 می باشد.

تصویر

اگرچه که CX-9 خودرویی مجزاست، CX-8 اساساً نسخه کشیده شده‌ی CX-5 می باشد. نیمه جلویی خودرو شامل داشبورد تقریباً مشابه شاسی‌بلند میان سایز و 5 نفره مزدا بوده هرچند فاصله بین محوری CX-8 طویل‌تر بوده و اورهنگ کشیده‌تر عقب نیز باعث ایجاد فضای لازم ردیف سوم صندلی‌ها شده است.

تصویر

صندلی‌های ردیف سوم تنها برای کودکان نیستند. فضای پای کافی برای بزرگ‌سالان وجود داشته درحالی‌که درب‌های عقب نیز تقریباً 90 درجه باز می‌شوند. همچنین صندلی‌های ردیف دوم کشویی باعث می‌شوند ورود و خروج به خود خیلی سخت نباشد.

تصویر

صندلی‌های میانی جادارتر هستند. فضای سر و شانه‌ی CX-8 عالی بوده و این خودرو به لطف روش‌های خلاقانه زیاد از جمله استراحت گاه دستی که دارای دو نگه‌دارنده فنجان و پورت USB می باشد مشکلی درباره فضای داخلی ندارد.

تصویر

فضای محفظه بار این شاسی‌بلند در زمان استفاده از همه‌ی صندلی‌ها نسبتاً محدود است اما زمانی که صندلی‌های ردیف سوم خوابانده شوند فضای قابل‌توجه 742 لیتری ایجاد می‌شود. محفظه بار جادار یکی از نقاط ضعف CX-5 را رفع نموده است.

تصویر

نسخه پرچم‌دار CX-8 آساکی که در تست حاضر بوده به‌صورت استاندارد با صندلی‌های چرم ناپا عرضه می‌شود. این صندلی‌ها که بسیار راحت هستند به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند.

تصویر

طبیعتاً چنین خودروی پرچم‌داری از تکنولوژی‌های زیادی بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل راداری، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سیستم دید محیطی، دستیار نوربالا، تشخیص علائم ترافیکی و هدآپ دیسپلی اشاره کرد.

تصویر
تصویر

مزدا CX-8 آساکی از رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی سود برده و دارای چراغ‌های جلو و عقب LED می باشد. داخل کابین این خودرو نیز می‌توان کنترلر چرخشی MZD کانکت و صفحه لمسی 7 اینچی را دید.

تصویر

به‌طور اجتناب‌ناپذیری، یک شاسی‌بلند دو تنی و طویل سواری جذاب‌تری در مقایسه با برادر کوچک‌تر نخواهد داشت. این خودرو بجای آنکه جذاب باشد پیش‌بینی پذیر بوده و فرمان نیز فاقد حس دقت و مستقیم بودن CX-5 می باشد.

اما همیشه خبرهای خوبی درباره سواری این شاسی‌بلند بزرگ وجود خواهد داشت زیرا سیستم تعلیق می‌تواند دست‌اندازها و ناهمواری جاده را خنثی کند.

زیر کاپوت CX-8 پیشرانه بازنگری شده 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی قرار دارد که در CX-5 هم بکار رفته است. قوی‌ترین نسخه این پیشرانه قدرت 173 اسب بخاری داشته اما خروجی آن در CX-8 به 187 اسب رسیده است. گشتاور این پیشرانه نیز 30 نیوتون متر بهبود را نشان می‌دهد.

اگرچه پیشرانه یاد شده قدرت آنی CX-5 سبک‌تر را نشان نمی‌دهد اما هنوز هم پاسخ خوبی در دورهای پایین داشته و تحویل قدرت نرم و خوب است. این پیشرانه دیزلی نسبتاً آرام بوده و مصرف سوخت آن نیز با رقبا قابل‌مقایسه می باشد.

تصویر
تصویر

CX-8 آساکی با نرخ ارز فعلی 34500 پوند قیمت دارد که آن را کمی گران‌تر از نسخه فول CX-5 پنج‌نفره می‌سازد. این خودرو در برابر رقبایی همچون اشکودا کودیاک و هوندا CR-V هفت‌نفره قد علم می‌کند. نسخه‌های ارزان‌تر این خودرو هم در استرالیا و نیوزلند عرضه می‌شوند.

CX-8 یک محصول ارزشمند است که در خانواده این برند می‌درخشد اما جای شرمساری دارد که شاسی بلندهای مزدای بریتانیا به این زودی‌ها گسترش نخواهند یافت.
مزدا CX-8 از نظر ساکت بودن و هیجان رانندگی به پای برادر کوچک‌تر CX-5 نمی‌رسد اما فضای داخلی و بار فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. ردیف سوم این خودرو فضاسازی هوشمندانه‌ای داشته و با خواباندن آن‌ها فضای بار زیادی ایجاد می‌شود. تنها نقطه تاریک عملکرد مزدا عدم عرضه CX-8 در بریتانیا می باشد.

تصویر

مشخصات مزدا CX-8 2.2D 190PS 4WD Asaki Auto

قیمت: 34500 پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/450 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.6 ثانیه
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر


منبع: autoexpress
ارسال پست

بازگشت به “مزدا Mazda”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان